LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele prijzen ???

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

Beste mensen, dacht ik eindelijk klaar te zijn met de keuken komt Miele met de nieuwe gids..... Wat doe je dan? Je legt de adviesprijzen naast elkaar en schrikt je wezenloos. 2000 Euro verschil in een paar maanden. (december 2011 en vandaag de dag). Ooh ja, de prijs is omlaag gegaan....

Hebben jullie tips voor ons volgende gesprek met de handelaar? Ik baal hier in eerste instantie flink van. We hebben al een overeenkomst en dat is allemaal prima maar ik ben niet echt van plan om 2k af te schrijven nog voor de keuken geplaatst is. :lol: What to do :?:

ikbenhetgezeurzat
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door ikbenhetgezeurzat »

Helaas, niets doen. Als de prijzen van de bladen of kasten tussendoor duurder worden en de verkoper liet u dit bijbetalen, zou u dat dan doen nadat u een prijs had afgesproken? Ik denk het niet! Dus dit kan gebeuren! Slikken en verder gaan met leven!

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

Je doet je naam eer aan :mrgreen: maar ik heb de keuken besteld vlak voor 2012 met het bekende verhaal "dit is straks x% duurder etc dus het is verstandig om nu te bestellen. Dat niemand een glazen bol heeft snap ik maar dat alles 20/25% goedkoper is is een nieuwe.

Ben erg tevreden verder maar ik vind dit niet een geval van "ach kan gebeuren". Ik heb de indruk dat mijn verkoper dat gevoel ook niet heeft dus ik wil gewoon met een aardig voorstel komen. Hoeft hij dat niet als enige te doen.
Miele neemt haar klanten zo toch niet serieus? Misschien gooi ik alles van Miele er wel uit en ga ik voor een ander merk. 8)

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Zal ik dan maar even uitleggen wat echt aan de hand is ?

Iedere apparaten leverancier heeft de BRUTO prijzen aangepast naar NETTO prijzen. Op de vorige prijzen kan nog aardig wat korting vanaf. Laten we zeggen bij miele 20-25 %. Nu kan er niets meer vanaf omdat de prijzen netto zijn. Je betaald dus niet 2000 euro teveel maar je krijgt nu geen korting meer. Komt op hetzelfde neer.

Leg dit maar aan de verkoper voor en hij zal dit beamen.

Succes met de keuken !

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

Ik heb Miele gebeld en die hebben daar niets over verteld, logisch.
Gemiddeld is de prijs met ongeveer 20/ 25% gedaald. Voor een van de ovens is er 33% afgegaan...... Van de brutoprijzen kon er altijd wel 30/40% af dus dan zit ik nog met een behoorlijk gat.

Is het bij Bosch en Siemens etc. ook zo gegaan? Ik heb al de oude bladen weggegooid want de keus was al gemaakt en papier hebben we zat. Als Miele de enige is met deze nieuwe prijsstelling gaat er hier echt geen Miele komen.

Gr,

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Yep ze zijn allemaal om ! Whirlpool Bauknecht Siemens Bosch etc etc.

Op miele heeft nooit een korting gezeten van 40 % !! Dit omdat ze de internet concurrentie niet wilde. Ze wilde geen belachelijk lage internet aanbiedingen omdat mensen voor miele kiezen vanwege de kwaliteit en niet de prijs.

Wat gaan mensen denken als de apparatuur ineens veel goedkoper wordt ? Dat zal wel ten koste gaan van kwaliteit !! Denk je dat miele die verwachting probeert te scheppen ? Niet dus...

Geloof mij maar ! Onderaan de streep verandert er niets. De inkoop van de keukenleverancier is gelijk gebleven. Niemand wordt er slechter van. Bedoeling is om de prijzen wat transparanter te maken.

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

ok,

is er nog een leverancier die niet meedoet met deze merkwaardige stunt?

Mocht dit werkelijk zo zijn gaat het geen Miele worden. Ik ga een goed gesprek hebben met de leverancier om te kijken of we hier nog iets mee kunnen. De geloofwaardigheid van Miele is voor mij opeens ver weg, jammer.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ben je echt zo'n klant die alleen maar naar korting kijkt ?? Dan had je zowieso niet voor Miele moeten gaan... Dus als die Miele oven eerst 10.000 euro kost maar u krijgt 80 % korting heeft u daar een beter gevoel bij dan dat hij gewoon zonder korting 2000 euro kost ?

In dat geval wens ik de keukenleverancier veel sterkte !

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Bosch en Siemens hebben zelfs een jaar lang een folder uitgebracht waar helemaal geen prijzen in stonden om deze overgang te maken. Het is juist bedoeld om de prijsopbouw wat transparanter te maken. Blijkbaar werkt dat niet bij iedere klant...

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

Hahaha daar is ie dan de langverwachte en inmiddels bekende opmerking op het forum.
:lol:

Jij koopt een auto van 20k en drie weken later, nog voor je hem hebt opgehaald kost dezelfde auto 16k.
Niks zeggen, dankbaar zijn dat je de auto mag kopen, even slikken en weer doorgaan toch? Kom nou toch.

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

iedere klant?

Like I said December 2011 en de toen gebruikte brochure is gewoon met prijsvermelding. Ook de huidige van maart 2012.

Heb je nog iets waardevols toe te voegen want hier schieten we niet veel mee op. :wink:

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Weer zo'n forumbezoeker die een vraag stelt waar hij eerlijk antwoord op krijgt maar het niet wilt begrijpen omdat hij denkt dat hem een poot wordt uitgedraaid ! En dan ook nog met een dom voorbeeld komen.

Zal het nog 1 keer uitleggen. Aan de inkoopprijs van de keukenleverancier is niks veranderd. Dat betekent dat de verkoopprijs ook niet veranderd omdat dezelfde winstmarge wordt gehanteerd. Het enige wat veranderd is de prijs boven de streep ! Onder de streep blijft ongewijzigd. Je hebt bij de keukenleverancier toch ook niet de volle prijs betaald voor de apparatuur met de oude prijsopbouw ?

Zoek nou gewoon eens een aantal oude folders op van verschillende fabrikanten en leg deze naast de nieuwe.

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

Het heeft geen zin om met jou in discussie te gaan. Ik zit er ook niet op te wachten maar je maakt er een feestje van :lol: .

Blijkbaar heb je niet het vermogen om te lezen. Prima, ik waardeer je posts van gisteren maar die van vandaag gaan echt nergens over. Morgen weer proberen?

xxx

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Nee hoor ik ben er klaar mee. Heb me best gedaan je te overtuigen maar blijkbaar wil je er niet aan geloven.

Ik wens jou en je leverancier veel sterkte toe !!

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door *.* »

De geloofwaardigheid van Miele is voor mij opeens ver weg, jammer.
Ik ga er vanuit dat je van je keukenleverancier een totaalprijs hebt gehad en niet de order is gespecificeerd. Dan had je kunnen zien dat de prijs nu op het niveau van de folder ligt. Dat proberen een aantal hierboven je al een paar keer uit te leggen maar klaarblijkelijk valt het kwartje niet.

Als Albert Heijn wat in de aanbieding heeft dan staat ook de advies genoemd als de "van" prijs. Alleen is inmiddels bij de meeste fabrikanten van inbouwapparatuur nu de "van"prijs verdwenen en is het de "voor" prijs geworden.

Je beslissing hoef je dan niet meer te nemen op basis van wie de meeste korting geeft maar wie jouw kwaliteit en service levert.

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

Ik wil het best geloven hoor maar zoals ik al zei bij Miele zelf zeggen ze er niets over. Misschien komt dat nog, wie weet. Wat mij in het verkeerde keelgat schiet is "weer zo'n forumbezoeker met een dom voorbeeld die niet wil luisteren" Alsof je aan een reactie meteen conclusies moet verbinden en ja en amen zeggen. Zoals ik al zei de prijzen van de apparaten zijn procentueel verschilend gedaald. Van 33 tot 15%. Ik kan dat niet verklaren.

Ik heb, los van dit verhaal, een volgende afspraak staan bij mijn leverancier en zal dit zeker aankaarten. Blij ben ik er niet mee maar goed wat kun je?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door Winterman »

shakesm3 schreef:Blij ben ik er niet mee maar goed wat kun je?
Iets anders dan Miele nemen, zoals je al tig keer hebt aangevoerd?

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

:mrgreen:

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door echwel »

gelukkig begrijpen mijn klanten het wel als ik het uitleg.
ik heb er nog niet een keer problemen mee gehad. de netto prijs blijft toch het zelfde..
hoe simpel kan het zijn.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door pedro714 »

kijk je bent inderdaad "de klos" als je de volle prijs hebt betaald voor je Miele apparatuur. Maar neem aan dat je hierop korting hebt gekregen. En wat de diverse beantwoorders willen zeggen is: op de lagere Miele prijzen van nu krijg je inderdaad geen of weinig korting. Maar uiteindelijk is dat hetzelfde...wederom mits.....je korting hebt gekregen bij de aanschaf. Voorbeeld: €. 1000,00 - 25% = €. 750,--..als je dat hebt betaald..prima. Nu staat het in de prijslijst bij Miele voor pakweg €. 800,00 maar krijg weinig of geen korting..laten we zeggen 5% = €. 800,00 minus 5% = €. 760,00....tenminste..als je niet de volle prijs hebt betaald bij aankoop. "Achteraf zaken wilen doen" noemen we je opmerking en kwaadheid. Die vlieger gaat echter nooit op. En natuurlijk zeggen ze bij Miele niets hierover. Waarom zouden ze..?

Gesloten