LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Winterman »

Mevrouw I. schreef: Nee, ook klinkklare onzin. Iedere instantie kan een of ander object dat zich in een huis bevindt opeisen en met een overeenkomst komen, zonder enkele verdere informatie en ook niet op mijn verzoeken van verheldering ingaan (wie kan mij sowieso verzekeren dat deze boiler eigendom is van Tempus? Of überhaupt een huurboiler is?
Ja natuurlijk. Tempus schrijft in het wilde weg mensen aan en gokken er op dat ze een boiler hebben, zodat zij die kunnen claimen.

Als je niet wil dat er op je gereageerd wordt, moet je je probleem niet op een forum zetten, maar het zelf uitzoeken.

Succes met je boiler.

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

Winterman schreef:
Mevrouw I. schreef: Nee, ook klinkklare onzin. Iedere instantie kan een of ander object dat zich in een huis bevindt opeisen en met een overeenkomst komen, zonder enkele verdere informatie en ook niet op mijn verzoeken van verheldering ingaan (wie kan mij sowieso verzekeren dat deze boiler eigendom is van Tempus? Of überhaupt een huurboiler is?
Ja natuurlijk. Tempus schrijft in het wilde weg mensen aan en gokken er op dat ze een boiler hebben, zodat zij die kunnen claimen.

Als je niet wil dat er op je gereageerd wordt, moet je je probleem niet op een forum zetten, maar het zelf uitzoeken.

Succes met je boiler.
Och wat ben je toch naïef.. Alle particuliere instanties hebben namelijk het monopolie op de waarheid en administratiefouten komen nooit voor? Moet je 's tegen de kerel op http://www.klacht.nl zeggen, die ook allerlei facturen kreeg opgestuurd van Tempus betreffende een huurboiler, waar na nader onderzoek (uiteraard vanuit de consument) bleek dat het al jaren niet meer om een huurboiler gaat en Tempus een administratiefout maakte. Of de consumente van gratisadviseurs.nl, waaruit toch bleek dat de kosten van de huurboiler voor de rekening van de verhuurder zijn ipv huurder. Maar jij ondertekent uiteraard klakkeloos alle overeenkomsten die in jouw schoot worden toegeworpen, want nadere specificatie of enige toelichting zijn uiteraard overbodig.. bedrijven hebben het immers altijd aan het rechte end. :lol:

Nee hoor, heb veel gehad aan mensen hier die daadwerkelijk met hulp/advies kwamen, i.p.v. enkel hun ongefundeerde inzichten in mijn strot wilden douwen. En bedankt!

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Winterman »

Mevrouw I. schreef:
Och wat ben je toch naïef.. Alle particuliere instanties hebben namelijk het monopolie op de waarheid en administratiefouten komen nooit voor? Moet je 's tegen de kerel op http://www.klacht.nl zeggen, die ook allerlei facturen kreeg opgestuurd van Tempus betreffende een huurboiler, waar na nader onderzoek (uiteraard vanuit de consument) bleek dat het al jaren niet meer om een huurboiler gaat en Tempus een administratiefout maakte. Of de consumente van gratisadviseurs.nl, waaruit toch bleek dat de kosten van de huurboiler voor de rekening van de verhuurder zijn ipv huurder. Maar jij ondertekent uiteraard klakkeloos alle overeenkomsten die in jouw schoot worden toegeworpen, want nadere specificatie of enige toelichting zijn uiteraard overbodig.. bedrijven hebben het immers altijd aan het rechte end. :lol:

Nee hoor, heb veel gehad aan mensen hier die daadwerkelijk met hulp/advies kwamen, i.p.v. enkel hun ongefundeerde inzichten in mijn strot wilden douwen. En bedankt!
Daar heb je wel een punt. De vorige bewoners hebben natuurlijk zelf een boiler gekocht en laten installeren en uit liefdadigheid besloten jou niet om overname kosten te vragen of het bij de woningbouw te claimen als woningverbetering. Dat is wat huurders normaal altijd doen. Het is niet dat die proberen zo veel mogelijk nog aan de nieuwe bewoner te verdienen.

Misschien is het zelfs wel jouw boiler door verjaring.

Voor rekening van de verhuurder gaat trouwens niet op, zoals ik al heb aangegeven. Leuk voorbeeld, maar totaal irrelevant.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door thesaint »

Mevrouw I,

Ik denk dat het vooral nu belangrijk is om te kijken hoe het feitelijk zit.
Contracten moeten dus op tafel.Verzamel uw huurcontract en vraag het contract op van Eneco.
Ik weet niet of u evt rechtsbijstand heeft. Of andere juridische bijval?

Hier zou ik persoonlijk de zaak aan voorleggen. Zij geven u dan waarschijnlijk het juiste advies. Vaak in 1 oogopslag zien ze waar u staat in een dergelijk geschil.

Veel succes verder

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door frenkievee »

Mevrouw I. schreef:Tempus is of was niet bereid om mij ook maar enige informatie te verschaffen
Zolang Tempus niet aan bovenstaande eenvoudige vraag voldoet en gewoon (al dan niet via Eneco en incassobureaus) heel stug blijft volharden in "u moet betalen", heeft Mevrouw I hier wat mij betreft gewoon gelijk.
Als ik een factuur zou krijgen en ik weet niet waar het over zou moeten gaan, zou ik ook meer informatie vragen. En aangezien Tempus hier glashard stelt: "wij hebben in uw huis een boiler staan en u moet daarvoor betalen", lijkt het mij niet anders dan dat Tempus daar dan ook de nodige bewijzen voor moet overleggen. In de vorm van contracten, maar aangezien die er blijkbaar niet zijn, in de vorm van model, type en (vooral!) serienummer van de boiler.

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

@Thesaint en en frenkievee: ja precies. Ik wacht wel eerst de reactie van Eneco wederom af n.a.v. telefonisch contact dat ik heb gehad met het incassobureau en de mail die ik heb verzonden, en dan kunnen we verder kijken.

caelis101
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2012 21:49

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door caelis101 »

Beste,

Ik had onlangs dezelfde brief ontvangen. Na het nakijken van de jaarnota van 2011 en de voorgaande jaren bleek de meterhuur gewoon gespecificeerd te staan op die nota's. En aangezien de nota's achteraf zijn, betekent dat als het erop staat is het al betaald. Direct Eneco gebeld, zij hebben de jaarnota's er ook bij gepakt, en ja hoor, was gewoon alle jaren netjes betaald. Ik moest zelf Tempus gaan bellen. Tempus gebeld, en zij zouden contact opnemen met Eneco. Ondertussen heb ik een credit-nota ontvangen. Het was een fout van Tempus, zij sturen die nota's naar Eneco, en Eneco berekent het weer klakkeloos door aan de klant. Fout van Eneco natuurlijk dat ze dit niet eerst zelf ook nakijken, maar ja, gelukkig op tijd gezien, want ik stond al op het punt een betalingsregeling aan te gaan met Eneco voor iets wat ik al gewoon betaald had. Dus kijk daar ook eerst even na, het schijnt dat het bij Tempus bij heel veel klanten is misgegaan.

knettergek
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2012 08:33

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door knettergek »

Ook ik heb van Tempus een brief gehad in Juni 2011 dat ze verzuimd hadden 'een huurapparaat' in rekening te brengen. ze zouden de kosten vanaf 1-1-2010 binnenkort in rekening brengen. Ik heb direct gebeld om te vragen om welk apparaat het dan ging. Dit was volgens de mevrouw de boiler. Ik gaf de mevrouw aan dit een erg rare manier te vinden omdat ik nooit op de hoogte gesteld was dat dit een huurboiler is en dat ik niet van plan was met terugwerkende kracht te gaan betalen en dat ik voor de toekomst graag een huurcontract zou willen ontvangen. Ze vroeg mij of ik er een klacht van wilde maken? Nou graag en 2 weken later ontving ik netjes een briefje waarin stond dat ik een klacht had ingediend en totdat ik reactie had gekregen niet hoefde te betalen.

Helaas heb ik een inhoudelijke reactie nooit gekregen. Na een aantal maanden niks gehoord te hebben van ze dacht ik dat ze hun fout hadden ingezien. Helaas, na een aantal maanden kreeg ik een rekening van Eneco. Toen maar eens gebeld wat er met mijn klacht gedaan was. De mevrouw gaf aan mijn klacht niet te kunnen vinden en of ik per email mijn klacht opnieuw in wilde dienen. Prima, ik een mail gestuurd met mijn klacht en het verzoek mij een contract op te sturen zodat ik ook weet wat ik krijg voor het geld. Hoe verrassend, ook hier weer geen reactie op. Wel ontving ik een aanmaning met een dreigement voor incasso en deurwaarderskosten die op kunnen lopen tot maar liefst 1200 euro! En dat voor een rekening van nog geen 250 Euro.

Ik heb hierop direct een aangetekende brief gestuurd met kopieën van mijn eerdere klachten. Dit is nu 3 weken geleden en ook hier heb ik natuurlijk weer geen reactie op gehad.

Wel heb ik inmiddels een brief van Vesting Finance ontvangen. Ook hier weer mee gebeld en hen een mail gestuurd met kopien van mijn eerdere bezwaren. Ik hoop dat zei inzien dat deze rekeningen onterecht zijn maar als ik zo eens lees op dit en andere fora heb ik daar weinig vertrouwen in.

Ik heb in ieder geval alles gedaan om fatsoenlijk met Eneco/ Tempus in contact te komen maar schijnbaar willen zei dit niet.

Nou prima, ik wacht wel af. Voordat ik een fatsoenlijke brief van ze heb reageer ik niet meer. Ik hoop eigenlijk dat ze snel naar een rechter stappen. Die zal ze nooit in het gelijk stellen aangezien er geen getekent contract is.

To be continued..

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Shine »

......... Geeft wederom eens temeer aan wat voor ontzettend administratief zooitje het bij Tempus is.
Laat je niet van de wijs brengen door die incasso dreigementen. Je kan aantonen dat je verschillende keren klachten hebt ingestuurd. Klachten waarop Tempus vervolgens totaal geen reactie geeft. Iets wat ze wel verplicht zijn. Enneh, die incassokosten niet betalen, want Tempus blijft vooralsnog nalatig in het geven van een reactie.
Oja, ik zou toch ook consuwijzer even inlichten. Overigens raad ik dat iedereen aan die geliksoortige problemen heeft.

Het wordt HOOG tijd dat deze Tempus organisatie eens goed door een of andere controleren instelling onder de loep genomen wordt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tijd om aangifte te doen?

Men verzuimt om mensen op de hoogte te brengen van de huurboilers (eigen fout) en/of de verhuurder regelt dit niet (ook fout Tempus of verhuurder) en dan komen ze met dreigementen en onterechte rekeningen....
(hoe kan je iets in rekening brengen als er totaal geen overeenkomst is?)

In elk geval zou de belastingdienst eens die administratie door moeten lichten - kennelijk hanteren ze een creatieve versie ..

En Eneco doet gezellig mee, stuurt incassoburo`s die beginnen te dreigen, terwijl zij weten (gezien de eerdere zaken die hier staan) dat er geen grond is om te dreigen.

Twee bijzonder slechte bedrijven qua administratie en klantbehandeling.

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Alphavista »

Denk je eindelijk van alle ellende af te zijn, komen ze nu met administratiekosten a € 15,=.

In het contract wat ik heb afgesloten staat niets over administratiekosten, dus die verzinnen ze zelf.

En zoals altijd hetzelfde verhaal; Tempus reageert niet en Eneco wijst met het vingertje naar Tempus.

Eigenlijk wil ik die € 15,= gewoon betalen om van het gezeik af te zijn, maar eerlijk is het natuurlijk niet. Lekker extratje voor de top!?

Iemand ervaring met het (niet) betalen van de verzonnen administratiekosten?

j.v.d.e.
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2013 15:05

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door j.v.d.e. »

PAS OP met huren Boiler Eneco/Tempus! Lees de kleine lettertjes want voor je het weet zit je vast aan allerlei kosten voor installatie/verwijdering en bovendien een meerjarig contract (nu minimaal 12 jaar!!!!). Klantenservice is slecht bereikbaar, onbegripvol en ronduit onbeschoft. Ze verschuilen zich achter administratief geneuzel en creëren allerlei obstakels om opzegging onmogelijk te maken.

11angelique
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:41

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door 11angelique »

Helaas heeft Eneco het probleem nu als volgt opgelost: ze sturen geen brieven meer omdat mensen dan niet betalen. (dat hoeven mensen volgens consumentenrecht niet want ze zijn immers geen contract aangegaan met Eneco, en Eneco is hiermee degene die in gebreke gebleven).

Ze sturen nu een dikke grote en potige man langs die zogenaamd je boiler komt controleren.

Eenmaal in je keuken, en vastgesteld dat de boiler ooit door een bedrijf dat Eneco heeft overgenomen, is geleverd, WEIGERT deze man je huis te verlaten. Hij geeft je 3 keuzes: 1. tekenen voor het afkopen van je schuld en per direct 100 euro te voldoen en daarmee eigenaar te worden van een boiler (Die volgens mijn woningbouw, al eigendom van de vorige huurder(s) was geworden), 2. tekenen voor het afkopen van je schuld maar per direct een service- en huurcontract voor de boiler afsluiten voor 11 euro per maand (en een vriendin van me waarschuwde dat je bij Eneco alleen contracten van 140 maanden met boete bij verhuizing kan afsluiten). of 3. Hij zou mijn warm water afsluiten. Ik heb geweigerd per direct ook maar iets te ondertekenen, ik heb de politie gebeld om deze man te laten verwijderen en helaas, hij heeft mijn warm watertoevoer afgesloten in de meterkast met een verzegeling onder toezicht en met toestemming van de politie want ik weiger ter plekke te tekenen.

Al met al heb ik een ontzettend intimiderende bedreigende en vervelende middag gehad.

Ineens staat er iemand in je huis, die onder valse voorwendselen is binnengedrongen en die eist dat je dingen tekent en je bedreigt met schulden en als een soort deurwaarder te werk gaat. En die weigert je huis te verlaten zonder een handtekening.

Daarna ben ik naar mijn buurvrouw gegaan waar hij van de week ook is geweest. Hij is daar 2 x geweest heeft haar ruim 750 euro voor de boiler kopen gevraagd, heeft ook geweigerd het huis te verlaten, maar is uiteindelijk gegaan nadat ze 170 euro heeft (af)betaald aan deze man. Hij is daarna nog een keer langs geweest om 130 euro te incasseren...

Ik vind de praktijken van Eneco aan het misdadige grenzen en ik ga morgen met de woningbouwvereniging praten. Of zij zijn in gebreke gebleven met me dit te vertellen, en ik denk deze keer eens niet, of dit bedrijf heeft door de overname van bedrijven een aantal adressen in handen gekregen van mensen waarbij de boiler mogelijk al door vorige bewoners is overgekocht. Helaas echter moet ik ook een oplossing voor de verzegeling op mijn warme water zien te vinden... En dat gaat mogelijk een groot probleem worden, want deze man komt mijn huis nooit meer in... Nog niet onder politiebegeleiding.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door thecure »

11angelique schreef:Helaas heeft Eneco het probleem nu als volgt opgelost: ze sturen geen brieven meer omdat mensen dan niet betalen. (dat hoeven mensen volgens consumentenrecht niet want ze zijn immers geen contract aangegaan met Eneco, en Eneco is hiermee degene die in gebreke gebleven).

Ze sturen nu een dikke grote en potige man langs die zogenaamd je boiler komt controleren.

Eenmaal in je keuken, en vastgesteld dat de boiler ooit door een bedrijf dat Eneco heeft overgenomen, is geleverd, WEIGERT deze man je huis te verlaten. Hij geeft je 3 keuzes: 1. tekenen voor het afkopen van je schuld en per direct 100 euro te voldoen en daarmee eigenaar te worden van een boiler (Die volgens mijn woningbouw, al eigendom van de vorige huurder(s) was geworden), 2. tekenen voor het afkopen van je schuld maar per direct een service- en huurcontract voor de boiler afsluiten voor 11 euro per maand (en een vriendin van me waarschuwde dat je bij Eneco alleen contracten van 140 maanden met boete bij verhuizing kan afsluiten). of 3. Hij zou mijn warm water afsluiten. Ik heb geweigerd per direct ook maar iets te ondertekenen, ik heb de politie gebeld om deze man te laten verwijderen en helaas, hij heeft mijn warm watertoevoer afgesloten in de meterkast met een verzegeling onder toezicht en met toestemming van de politie want ik weiger ter plekke te tekenen.

Al met al heb ik een ontzettend intimiderende bedreigende en vervelende middag gehad.

Ineens staat er iemand in je huis, die onder valse voorwendselen is binnengedrongen en die eist dat je dingen tekent en je bedreigt met schulden en als een soort deurwaarder te werk gaat. En die weigert je huis te verlaten zonder een handtekening.

Daarna ben ik naar mijn buurvrouw gegaan waar hij van de week ook is geweest. Hij is daar 2 x geweest heeft haar ruim 750 euro voor de boiler kopen gevraagd, heeft ook geweigerd het huis te verlaten, maar is uiteindelijk gegaan nadat ze 170 euro heeft (af)betaald aan deze man. Hij is daarna nog een keer langs geweest om 130 euro te incasseren...

Ik vind de praktijken van Eneco aan het misdadige grenzen en ik ga morgen met de woningbouwvereniging praten. Of zij zijn in gebreke gebleven met me dit te vertellen, en ik denk deze keer eens niet, of dit bedrijf heeft door de overname van bedrijven een aantal adressen in handen gekregen van mensen waarbij de boiler mogelijk al door vorige bewoners is overgekocht. Helaas echter moet ik ook een oplossing voor de verzegeling op mijn warme water zien te vinden... En dat gaat mogelijk een groot probleem worden, want deze man komt mijn huis nooit meer in... Nog niet onder politiebegeleiding.
warm water afsluiten in de meterkast? hoe hebben ze dat gedaan?

normaal loopt er in de meterkast alleen de koudwaterleiding van buiten via de watermeter naar binnen. dan gaat de leiding binnenshuis naar de ketel of boiler, en de warmwaterleiding direct naar de keuken en badkamer.
heb nog nooit gezien dat deze terugkomt in de meterkast.

Gesloten