LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele prijzen ???

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

Het is me duidelijk 8)

Ga er hier verder geen woorden meer aan vuil maken.

der Schmutz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2012 12:20

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door der Schmutz »

Maar ook op de nieuwe prijzen van Miele is nog altijd een korting van 15 a 20% mogelijk. Op de oude prijzen was dit gewoon meer.

VB 5080BM was bruto 2.999 nu 2.350 gaat weg voor (laagste vraagprijs )2.026. Is grof gezegd van 30% (van oude prijs)naar 15% (van nieuwe prijs) korting. Dus wat reaguurder Ferry zegt over netto prijzen en geen korting meer klopt niet.

Zoek gewoon de laagste internetprijs, ga voordat je hebt gekocht, dit meenemen in de onderhandelingen en betaal max. 5% meer dan dit. Ook deze keuken mijnheer, winkel of geen winkel, schuift doos door naar jou.

Maar gaat i.d.d. niet om de korting, maar om wat je er netto voor betaald.
En als dat 6 mnd terug acceptabel was, zal het dat nog wel zijn.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Waar het om gaat is dat de keukenleverancier de keukenprijs niet gaat verlagen omdat haar inkoopprijs op Miele onveranderd is. En hoeveel korting er gegeven werd/wordt is niet relevant.

HPM Hoogesteger
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2012 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door HPM Hoogesteger »

prijswijzigingen mogen tot 2 weken terug gedraaid worden als ik nu iets koop en er komt binnen 2 weken een aanbieding zijn ze wettelijk verplicht om het verschil te compenseren en dat ons als bedrijf wel een beetje pijn andersom mag het namelijk niet want dat ben je overeen gekomen ( best bijzonder de nederlandse wet mede te danken aan vakbonden en de onzinnige consumentenbond enz) maar vertel er ook even bij hoeveel korting je hebt gehad evt gratis montage het is allemaal vanzelf sprekend bij de consument ik snap dat je er niet blij van wordt als je zogenaamd 2000 euro goedkoper uit zou zijn en bovendien gaan ze bij miele echt niemand vertellen hoeveel marge erop zit enz en of dit veranderd is want dat consumenten dus eens niets aan. mag de ondernemen ook eens wat verdienen ik neem aan dat je er zelf ook voor 1 werkt regent het bij hem druppelt het bij jou ;)

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Wow wat een lange zin met vooral weinig leestekens ! Ik hoop dat u in uw bedrijf minder met brieven schrijven te maken heeft....

Maar het punt is duidelijk. Moest het wel 6 x lezen. :wink:

HPM Hoogesteger
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2012 13:04

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door HPM Hoogesteger »

ik bel bijna altijd , dus het typen kan wel eens wat minder zijn .

oprechte excuus haha ,

groetjes martijn

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door shakesm3 »

En....de waarheid ligt ergens in het midden. Ja, de prijzen zijn omlaag gegaan en de marges dus ook. Aan de andere kant is het een nieuwe strategie. De mensen van Miele waren dit keer een stuk duidelijker.

Of er nog iets zal veranderen weet ik nu nog niet. Will keep you posted.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Miele prijzen ???

Ongelezen bericht door 16again »

prijswijzigingen mogen tot 2 weken terug gedraaid worden als ik nu iets koop en er komt binnen 2 weken een aanbieding zijn ze wettelijk verplicht om het verschil te compenseren
Koop is koop. Verandert de prijs na het sluiten van de koop, dan heb je gewoon pech (of geluk bij prijsstijging).

Gesloten