LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Protexx behandeling

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
pietvandenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2011 18:03

Protexx behandeling

Ongelezen bericht door pietvandenberg »

Hallo mijn naam is Piet van den Berg.

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten over de sevice van Sanders Meubelstad.
D.d. 11 oktober 2010 heb ik bij Sanders Meubelstad twee bankjes gekocht.
Deze zouden zijn behandeld met protexx.
Deze werden februari 2011 bezorgt, helaas beschadigd.
De bankjes zijn terug gegaan naar de fabrikant om de schade te herstellen.
D.d. 29 april 2011 werden de bankjes wederom bezorgt, helaas weer beschadigd en wel op dezelfde plekken.
Sterker nog, er was nog één beschadiging meer.
Omdat de bankjes gerepareerd zouden zijn heb ik onder toezicht van de bezorgers de bankjes getest op de protexx behandeling.
Deze test voerde ik op dezelfde wijze uit als in de winkel.
In de winkel bleef de vloeistof als een druppel op de bekleding liggen.
Bij mij was het zo, dat ik niet eens de kans kreeg het water weg te deppen.
Zelfs de bezorgers verbaasde zich hierover.
Na verschillende malen met klantenservice te hebben gemaild met bijlage foto's van de beschadigingen kwamen wij niet tot een oplossing.
Als argument werdt aangevoert dat de stof van mijn bankjes niet gelijk is aan de stalen die gebruikt worden in de winkel voor de protexx behandeling.
Hoe krom is deze redenatie, of is het gewoon bedrog.
Het betaalde bedrag van € 80,00 per bankje is Sanders geenzins van plan terug te betalen.
Ik heb toch immers gewoon de garantie, volgens zeggen.
Mijn slogan voor Sanders luidt dan ook,
Koop niet bij Sanders, want de werkelijkheid is anders.

Met vriendelijke groet,

P.van den Berg.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door crazyme »

Het kan kloppen hoor, bij grove stoffen of pluizende stoffen zakt de testvloeistof ook snel door de behandelde stof.

Daarbij heeft u met het certificaat gewoon de garanties tegen vlekken.

pietvandenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2011 18:03

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door pietvandenberg »

crazyme schreef:Het kan kloppen hoor, bij grove stoffen of pluizende stoffen zakt de testvloeistof ook snel door de behandelde stof.

Daarbij heeft u met het certificaat gewoon de garanties tegen vlekken.
[Tekst verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Ik kan mij niet voorstellen dat iets dat geïnpregneerd vloeistof opneemt.
In de winkel bleef de vloeistof als een parel op de stof liggen.
De teststof was overigens hetzelfde als van de bankjes.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door crazyme »

pietvandenberg schreef:
crazyme schreef:Het kan kloppen hoor, bij grove stoffen of pluizende stoffen zakt de testvloeistof ook snel door de behandelde stof.

Daarbij heeft u met het certificaat gewoon de garanties tegen vlekken.
Gezien het aantal berichten heeft u vast iets te maken met protexx of Sanders zelf.

Ik kan mij niet voorstellen dat iets dat geïnpregneerd vloeistof opneemt.
In de winkel bleef de vloeistof als een parel op de stof liggen.
De teststof was overigens hetzelfde als van de bankjes.
Dat u het zich niet kunt voorstellen houdt nog niet in dat het niet waar ís.

Succes ermee.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door Jolen »

Crazyme heeft gelijk. Waar het om gaat is dat u een protexx-garantiecertificaat hebt. Als u die heeft, heeft u garantie. Of de stof nou behandeld is of niet. Als ie niet behandeld is, is het niet u probleem. Dan zoekt protexx maar uit hoe ze het op gaan lossen

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door 16again »

Waar het om gaat is dat u een protexx-garantiecertificaat hebt. Als u die heeft, heeft u garantie
Wat koop je nu, een verzekering met certificaat, of behandeling van stof, welke bescherming dient te bieden?

Gaat de tent failliet, dan heeft het certificaat geen waarde meer.
Is de stof daarentegen wel behandeld, dan voorkom je vlekken, ook als de tent failliet is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
Waar het om gaat is dat u een protexx-garantiecertificaat hebt. Als u die heeft, heeft u garantie
Wat koop je nu, een verzekering met certificaat, of behandeling van stof,
Je koopt beide.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door Jolen »

Je koopt garantie tegen vlekken! En alleen als de firma Oranje of wie die certificaten ook tegenwoordig uitgeeft failliet gaat dan zit je

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pietvandenberg schreef:
Gezien het aantal berichten heeft u vast iets te maken met protexx of Sanders zelf.
Dus, het antwoord staat u niet aan - dan is diegene werkzaam bij???
Sorry - maar da`s een beetje een zielige reactie.

tnose
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2010 00:08

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door tnose »

Gisteren heb ik mijn nieuwe banken binnen gekregen. Ik heb deze ook laten behandelen met Protexx. Toen ik 's avond wat water er op deed bleef het even als een parel op de stof liggen waarna het na een seconde of 4 toch verdween in de stof.
Vandaag heb ik met Sanders Meubelstad gebeld hierover. Door het antwoord wat ik kreeg, kreeg ik het gevoel dat ze wel vaker mensen hierover aan de telefoon krijgen.
Het antwoord dat ik kreeg is dat de vezels zelf geen vocht opnemen na de Protexx behandeling maar dat het in de ruimte tussen de vezels belandt. Naar mijn idee zou dat dus betekenen dat wanneer ik 10 liter water op mn bank gooi, het aan de onderkant eruit moet komen. Ik durft het alleen niet te proberen.

Ik heb er €40 per zitplaats voor betaald en ik voel me enigszins toch incorrect geïnformeerd. De medewerkster van de klantenservice gaf meteen aan dat in de winkel een stof gebruikt wordt met heel weinig ruimte tussen de vezels waardoor de vloeistof erop blijft liggen.

Ik verkoop zelf brillen, dus wanneer ik een product verkoop geef ik duidelijk aan wat de voordelen zijn maar ook de nadelen als die er zijn. Ik wil graag dat mijn klant precies weet wat hij/zij kan verwachten wanneer er extra betaald wordt voor bijvoorbeeld een coating.

Ik heb een onprettig gevoel gekregen aangezien de verkoper niet volledig is geweest in zijn uitleg. Dit lijkt mij namelijk misleiding. Of zit ik er naast?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door crazyme »

tnose schreef: Ik heb een onprettig gevoel gekregen aangezien de verkoper niet volledig is geweest in zijn uitleg. Dit lijkt mij namelijk misleiding. Of zit ik er naast?
Misleiding is het doelbewust achterhouden van informatie. Daar lijkt geen sprake van. Het product werkt gewoon, ook wanneer u daar aan twijfelt.

Bewijs is er pas zodra u een vlek maakt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wanneer U geen vlekken maakt is er geen probleem. U zoekt problemen die er nog niet zijn. Zuinig zijn op uw bank is mijn advies. Er zijn momenteel wel ergere en wel serieus actuele problemen in de wereld.

Voor de rest sluit ik me aan bij crayzeme.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door Wheeler »

Het is al veel langer bekend dat Sanders Meubelstad er een zooitje van maakt met de Protexx behandelingen.
Heel veel meubelstoffen hebben vanaf de fabriek al een vlekkenbehandeling gehad.
Dat is ook helemaal niet erg, maar wat wel bezwaarlijk is, is het feit dat onderandere Sanders Meubelstad deze stof verkoopt alszijnde behandeld met Protexx!
Protexx opzich is een goed product, maar de meubelbranche maakt er veelvuldig misbruik van.
Het komt zeer regelmatig voor dat fabrieksbehandelde meubelstof ook nog eens wordt behandeld met Protexx.
Daardoor verliest de behandelde meubelstof zijn garantie welke de fabriek al geeft op de stof.
Het is niet eenvoudig na te gaan of een meubelstof al is voorbehandeld met een vlekbeschermer, daar komt men pas achter als deze nog eens in nabehandeld met Protexx.
Witte strepen of vlekken bij de aflevering van de meubelen zijn zeer vaak de oorzaak van een dubbele behandeling.
Heel veel meubelzaken weten 9 van de 10 keer niet eens dat de meubelstof al een vlekbeschermer hebben en laten deze dan nog een keer behandelen met Protexx, met als negatiefe uitkomst dat de meubelstof dus dubbel is behandeld.
Daardoor werkt de vlekkenbescherming niet meer.
Sanders Meubelstad is ook zo'n bedrijf dat geen enkel idee heeft waar de meubelstof vandaan komt en of het al vanuit de fabriek is behandeld.
Eigenlijk moet ik zeggen, ze weten het precies, maar ze verkopen toch even snel een Protexx behandeling erbij, zonder dat de meubelen ooit zijn behandeld.
Daarmee verleggen ze simpelweg de aansprakelijkheid bij eventuele schade of vlekken!
Als de meubelzaken nu gewoon eerlijk zijn tegen hun klanten en vermelden op de Protexx garantiekaart dat het om een fabrieksbehandelde stof gaat is er geen vuiltje aan de lucht.
Dan is gewoon de fabrikant van de stof verantwoordelijk!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door crazyme »

Wheeler, voordat meubels worden behandeld wordt de stof getest. Er wordt dus niet dubbel behandeld.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door Wheeler »

@ crazyme,

Dat hoort inderdaad te gebeuren ja, maar ik ken een aardige hoeveelheid meubelverkopers die dat Niet doen!
Ze nemen daar de moeite niet eens voor omdat ze zelf zelden of nooit weten waar de meubels vandaan komen, laat staan de stof.
Op alle showmodellen zit uiteraard een behandelde stof, vanaf de fabriek wel te verstaan!
De stof die op de showmodellen zit is overigens bijna nooit dezelfde stof als dat er geleverd wordt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door crazyme »

Vertel eens: hoe kom jij dan aan zoveel ervaringscijfers ?

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Protexx behandeling

Ongelezen bericht door Wheeler »

Dat is voor jouw een vraag, en voor mij een weet!

Gesloten