LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] naam op tickets ryanair: help!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

Mijn man zegt vaak tegen mij dat ik absoluut niet practisch ben, dat is ook zo, dat bewijst deze actie maar weer. Volgende keer mag hij dit soort zaken regelen :)

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

Rozemarijn: we hebben er veel zin in! Voor de eerste keer vliegen met de kinderen (3 en 5) en 2 weken genieten van zon,zee en strand.
Vroeger zonder kinderen de hele wereld over gereisd, maar wel geboekt bij een reisbureau en uitgestippelde route met alle hotels op de route al geboekt bij voorbaat (ook door reisbureau laten doen)
Haha, volgend jaar misschien toch weer die optie doen :)

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door brieziet »

Nou, dat valt nog mee dan, 40 euro leergeld, dus volgende keer kan het heus wel weer via internet, want dit doe je maar 1x. :) Geniet er van!

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

Brieziet: daar denk ik nog even over na ;)
Ben tien jaar ouder geworden in 24 uur tijd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Fijne reis!!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door nevermind »

Har06 schreef:
rozemarijntje schreef:ja ik heb zelf het idee dat je gewoon snel afgescheept bent,
maar goed als u het risico wilt nemen,prima...
wij hebben u gewaarschuwd

geen meervoud Rozemarijntje, laat Ts toch lekker eigenwijs zijn resp trachten jullie op te stangen :lol:
De enige die aan stangen is ben jij.
Met wij bedoeld rozemarijntje de andere leden, welke hebben gewaarschuwd, om niet met de verkeerde tickets op pad te gaan, dan is het meervoud.
Jij doe er niet in mee, want je hebt er niets aanvullends hier in het topic gebracht, dus speel niet de meester hier. :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door tenormin »

jill1234 schreef:Mijn man zegt vaak tegen mij dat ik absoluut niet practisch ben, dat is ook zo, dat bewijst deze actie maar weer. Volgende keer mag hij dit soort zaken regelen :)
Je mag dan niet practisch zijn, volgens je man dan je bent waarschijnlijk wel één brok spontaniteit; (haha, tien jaar ouder geworden!!). Welnee, je voelt je nu toch al helemaal opgelucht! Heb veel plezier met jullie viertjes, goede vlucht(en) en daarna: wel thuis.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door b767-300er »

jill1234 schreef:maar als je voor het eerst online boekt en totaal onbekend bent met de materie die vliegtickets heet, .
Dan moet je je oprecht afvragen of je zelf boeken wel wilt doen, terwijl je daar ook reisburo's voor heb die wel verstand hebben van deze materie.

Daarbij lijkt me de roodgedrukte zin in de posts hierboven toch niets aan de verbeelding over te laten. Universitair of niet.

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

Je boodschap is duidelijk en ik heb al gezegd dat ik niet weet waarom ik dat over het hoofd heb gezien.
Waarom ik dan toch online heb geboekt? eens moet de eerste keer zijn en bovendien kost deze reis 2500 euro meer als ik boek via een reisorganisatie.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Quote:
eens moet de eerste keer zijn en bovendien kost deze reis 2500 euro meer als ik boek via een reisorganisatie
Unquote.
Nou ben ik toch echt geen studie hoofd, maar als een reis 2500 MEER kost als het reisbureau? Fijne vakantie dan maar :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door tenormin »

zusjej21 schreef:Quote:
eens moet de eerste keer zijn en bovendien kost deze reis 2500 euro meer als ik boek via een reisorganisatie
Unquote.
Nou ben ik toch echt geen studie hoofd, maar als een reis 2500 MEER kost als het reisbureau? Fijne vakantie dan maar :D
Denk dat je inderdaad maar moet leren lezen: als ze via reisbureau had geboekt was ze €2500,00 meer kwijtgeweest dan nu, weliswaar met problemen namen paspoort, dan on line. Dus:bovendien kost deze reis 2500 euro meer als ik boek via een reisorganisatie.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Ja, een leesbrilletje zal me goed staan.
Maar als ik al die topics lees hier op de diverse forums, zullen er veel mensen er eentje nodig hebben. :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door tenormin »

zusjej21 schreef:Ja, een leesbrilletje zal me goed staan.
Maar als ik al die topics lees hier op de diverse forums, zullen er veel mensen er eentje nodig hebben. :lol:
Nou ja, als je maar niet naar Hans=Anders gaat :shock:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hoe moeilijk kan het zijn om je eigen naam goed te schrijven zeg ?

Er worden uren besteed aan het uitzoeken en vergelijken van de vakanties en werkelijk 0,0000 tijd aan het lezen en uitzoeken van voorwaarden en regels. Net zoals hier ook tig topics over te vinden zijn, wordt daar geen aandacht aan besteed maar wordt een nieuw topic neergeplempt.

Dit soort dingen heeft alles te maken met internationale veiligheidsregels. Zijn de mensen die hierover zeveren dan ook bereid de boete te betalen die een luchtvaartmaatschappij riskeert door mensen te laten vliegen met een naam die niet overeenkomt ? Dacht het niet. Het is eerder het type dat bij een bekeuring gaat zanikken als de naam niet helemaal juist is geschreven met "dat ben ik niet". Tuurlijk als het zo uitkomt, is men niet die persoon en als het wel zo uitkomt moeten "ze" maar weten dat ik het ben.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Nou ja, als je maar niet naar Hans=Anders gaat

Ha, da's een goeie (heb ik daar al eens iets over gelezen?) :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door tenormin »

Emmy75 schreef:Hoe moeilijk kan het zijn om je eigen naam goed te schrijven zeg ?

Er worden uren besteed aan het uitzoeken en vergelijken van de vakanties en werkelijk 0,0000 tijd aan het lezen en uitzoeken van voorwaarden en regels. Net zoals hier ook tig topics over te vinden zijn, wordt daar geen aandacht aan besteed maar wordt een nieuw topic neergeplempt.

Dit soort dingen heeft alles te maken met internationale veiligheidsregels. Zijn de mensen die hierover zeveren dan ook bereid de boete te betalen die een luchtvaartmaatschappij riskeert door mensen te laten vliegen met een naam die niet overeenkomt ? Dacht het niet. Het is eerder het type dat bij een bekeuring gaat zanikken als de naam niet helemaal juist is geschreven met "dat ben ik niet". Tuurlijk als het zo uitkomt, is men niet die persoon en als het wel zo uitkomt moeten "ze" maar weten dat ik het ben.
Dat ben ik volledig met je eens, zie mijn schrijven van 15 juli, 21.30. Want iedereen gaat er maar vanuit dat het niets uitmaakt om naam en voornamen goed te gebruiken en dat het zo verandert moet kunnen zijn op ticket maar is in wezen ook om veiligheid-en andere redenen een vereiste.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef:Dat ben ik volledig met je eens, zie mijn schrijven van 15 juli, 21.30. Want iedereen gaat er maar vanuit dat het niets uitmaakt om naam en voornamen goed te gebruiken en dat het zo verandert moet kunnen zijn op ticket maar is in wezen ook om veiligheid-en andere redenen een vereiste.
Of het meer uit oogpunt van een crash is weet ik even niet. Denk dat het meer is uit oogpunt van terrorisme enz. De regels zijn sinds 11 september behoorlijk aangescherpt op dit soort dingen. Ook de vloeistoffen regel in de handbagage is er gekomen omdat een of andere malloot iets met vloeistoffen wilde doen in een vliegtuig.

Verkeerd geschreven namen kunnen nu eenmaal niet vergeleken worden met lijsten van mensen die niet mogen vliegen of niet een bepaald land in mogen of iets dergelijks.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Emmy75 schreef:Hoe moeilijk kan het zijn om je eigen naam goed te schrijven zeg ?

Er worden uren besteed aan het uitzoeken en vergelijken van de vakanties en werkelijk 0,0000 tijd aan het lezen en uitzoeken van voorwaarden en regels. Net zoals hier ook tig topics over te vinden zijn, wordt daar geen aandacht aan besteed maar wordt een nieuw topic neergeplempt.

Dit soort dingen heeft alles te maken met internationale veiligheidsregels. Zijn de mensen die hierover zeveren dan ook bereid de boete te betalen die een luchtvaartmaatschappij riskeert door mensen te laten vliegen met een naam die niet overeenkomt ? Dacht het niet. Het is eerder het type dat bij een bekeuring gaat zanikken als de naam niet helemaal juist is geschreven met "dat ben ik niet". Tuurlijk als het zo uitkomt, is men niet die persoon en als het wel zo uitkomt moeten "ze" maar weten dat ik het ben.
Helemaal met je eens Emmy.. :!:

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door alfatrion »

jill1234 schreef:Ik schrik van de kosten van naamswijziging (110 euro per ticket op de site van ryanair) (...) Wat te doen? Ik hoop toch niet dat we 4x110 euro moeten bijbetalen...
Het gaat hier om een boete en dat kan de rechter deze matigen. 440 euro lijkt mij buitensporig hoog. De vraag of de vliegtuigmaatschappij hier uberhoud recht op een boete heeft hangt af van wat hierover de voorwaarden staat of er een verdrag of verordening van toepassing is. Iedere maatschappij hanteert haar eigen boetes en regels.
Emmy75 schreef:Het is eerder het type dat bij een bekeuring gaat zanikken als de naam niet helemaal juist is geschreven met "dat ben ik niet".
Dan geeft justitie je gelijk en wordt je naam aangepast. Je beroepen op een dergelijke vormfout heeft weinig effect.

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

Ik heb nogal wat los gemaakt lees ik...
Ik heb nergens gezegd dat ik het belachelijk vind dat er zo streng op de juistheid van de namen gelet wordt, ik heb alleen gezegd dat ik de "boete" om het aan te passen onevenredig hoog vind.

En nogmaals, ik vraag me ook af wat me bezielde om alleen de initialen (wel 3 of 4 per gezinslid) als voornaam op te geven. Geen idee! Te gespannen om het fout te doen denk ik, en juist dan maak je fouten (ik in elk geval wel)
Maargoed, het is mooi opgelost voor 4x10 euro, dat vind ik een prima bedrag en daar hoor je me echt niet over.

En die 2500 euro. Ik bedoel dus inderdaad dat ik via d-reizen, neckermann etc 2500 MEER kwijt zou zijn. Nu voor 2 weken half pension in 4 sterren hotel met 4 personen inclusief vlucht (en 40 euro boete hihi) 2400 euro kwijt. Bij reisburau kost dit bijna 5000 euro (kijk maar eens bij neckermann, daar staat exact hetzelfde hotel , iberostar lanzarote park)

Gesloten