LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Jolijn »

2. de verzekerde overlijdt aan een ziekte, kwaal of afwijking waaraan hij al lijdende was op het ogenblik van het tot stand komen van de verzekering, voor zover opzettelijk niet op het aanvraagformulier vermeld.

Dit staat in de algemene voorwaarden van Nuvema.
Als je kankervrij bent, ben je dus blijkbaar toch nog steeds ziek.....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bobjansen1 schreef:@ emmy

er zijn geen vragen gesteld dus hoe moet je dan antwoorden en interpeteer de tekst toch heel anders
Dan nog moet de verzekerde alle feiten melden waarvan hij weet (zou moeten weten) dat die van belang kunnen zijn. Het staat er echt. Zal het iets anders neerzetten.

De verzekeringnemer is verplicht ... alle feiten mede te delen die hij kent ( of behoort te kennen ) en waarvan hij weet ( of behoort te begrijpen ) dat de beslissing van de verzekeraar of hij de verzekering zal willen sluiten, afhangt ( of kan afhangen ) en als de verzekeraar de verzekering wil aflsuiten tegen welke voorwaarden.

Oftewel de verzekerde moet alles melden wat van belang is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ze was dus niet gezond!

Wat denk je dat chemo met het lichaam doet...ik ga verder niet induscussie...maar eerlijk is eerlijk,niet gezond!,
Ik ken iets teveel kanker patienten om te weten ,dat het wel degelijk heel lang iets met je doet en je bent dus niet gezond...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef: Hoe kan ik weten/begrijpen welke feiten voor de verzekeraar belangrijk zijn?
Voor de zekerheid alles maar melden? M'n mazelen, psychiatrische achtergrond van familielid 1e lijn, enz.?
Dat ligt ook nog eens helemaal aan het soort verzekering dat u wilt afsluiten. Voor een uitvaartverzekering of levensverzekering zijn potentieel dodelijke ziekten (waar dit topic over gaat) natuurlijk wel heel relevant. Voor een autoverzekering kan een rijontzegging weer relevant zijn en voor een opstalverzekering is weer van belang dat het huis een rieten dak heeft enz.

En bij twijfel gewoon navragen bij de beoogde verzekeraar en zwart op wit laten zetten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:2. de verzekerde overlijdt aan een ziekte, kwaal of afwijking waaraan hij al lijdende was op het ogenblik van het tot stand komen van de verzekering, voor zover opzettelijk niet op het aanvraagformulier vermeld.

Dit staat in de algemene voorwaarden van Nuvema.
Als je kankervrij bent, ben je dus blijkbaar toch nog steeds ziek.....
Juist, want als je kankervrij bent na het wel te hebben gehad, ben je ook nog lang niet genezen verklaard. Dat komt pas na 5 jaar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Emmy, dus als er geen vragen zijn gesteld wat TS dus schrijft dan ben je in feite dus verplicht om er een hele brief eventueel bij te doen wat je medische gegevens zijn ?
Terwijl er niet om gevraagd word, dus wel verzekeringsgeld innen maar als het op uitbetalen komt dan is het ja maaaaaaar...... ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je bent dus blijkbaar nog steeds ziek, niet genezen, maar kun je dit aanvoeren bij bijv. de Arbo-arts.? Ben je kankervrij, voel je je goed, gebruik je geen medicijnen enz. kun je dan thuisblijven met een ziektewetuitkering?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Je bent dus blijkbaar nog steeds ziek, niet genezen, maar kun je dit aanvoeren bij bijv. de Arbo-arts.? Ben je kankervrij, voel je je goed, gebruik je geen medicijnen enz. kun je dan thuisblijven met een ziektewetuitkering?
Nee !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou geloof me je bnt na kanker behandeling niet 123 fit...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
Jolijn schreef:Je bent dus blijkbaar nog steeds ziek, niet genezen, maar kun je dit aanvoeren bij bijv. de Arbo-arts.? Ben je kankervrij, voel je je goed, gebruik je geen medicijnen enz. kun je dan thuisblijven met een ziektewetuitkering?
Nee !
Voor de ene instantie gezond, voor de ander niet.

@rozemarijntje, ik heb het niet over 1,2,3, fit. Zoveel mensen, zoveel ervaringen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:@ Emmy, dus als er geen vragen zijn gesteld wat TS dus schrijft dan ben je in feite dus verplicht om er een hele brief eventueel bij te doen wat je medische gegevens zijn ?
Terwijl er niet om gevraagd word, dus wel verzekeringsgeld innen maar als het op uitbetalen komt dan is het ja maaaaaaar...... ?
Yep.
Ik heb de wet ook niet gemaakt en kan er ook niets aan doen dat ie zo is.

Er hoeft ook niet echt de hele medische geschiedenis in, maar wel relevante feiten. Alle verkoudheidjes, griepjes en wat dan ook zijn logischerwijs niet echt relevant. Iemand die een dergelijke verzekering afsluit na net "schoon" te zijn verklaard van kanker kan wel donders goed weten dat dit relevant is voor acceptatie wel/niet of tegen verhoogde premies.

Bovendien hoeft die ook geen hele brief op te stellen maar kan dit ook via e-mail bijvoorbeeld of vooraf even navragen per telefoon of het een probleem is of via een tussenpersoon.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Je bent dus blijkbaar nog steeds ziek, niet genezen, maar kun je dit aanvoeren bij bijv. de Arbo-arts.? Ben je kankervrij, voel je je goed, gebruik je geen medicijnen enz. kun je dan thuisblijven met een ziektewetuitkering?
Geen idee hoe die regels zijn. Waarschijnlijk zat de persoon tijdens de behandeling wel in de ziektewet.

Hoe het na de verklaring kankervrij gaat, weet ik niet. Ik kan me best voorstellen dat dit soort mensen nog een poos meer ziekteverzuim hebben dan 'gezonde' mensen. Maar dat wil an sich nog niet zeggen dat persoon dan helemaal niet kan werken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja natuurlijk bedoel te zeggen,je bent niet zomaar op de been,en je bent gewoon niet gezond..

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:Ja natuurlijk bedoel te zeggen,je bent niet zomaar op de been,en je bent gewoon niet gezond..
Ik vind het nogal wat om 5 jaar lang van iemand te beweren; jij bent ziek.
En na die 5 jaar als, je dan genezen bent verklaard, ben je dan met terugwerkende kracht genezen?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja jolijn zo is het helaas je bent kankepatient....

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

@ Jolijn
Ik vind het nogal wat om 5 jaar lang van iemand te beweren; jij bent ziek.
En na die 5 jaar als, je dan genezen bent verklaard, ben je dan met terugwerkende kracht genezen?
Jolijn eens kankerpatient altijd patient voor elke verzekeringsmaatschappij, bank en noem maar op. Na verloop van tijd raak je ook vrienden kwijt huwelijken gaan kapot omdat de daad niet meer beoefend kan worden bijvoorbeeld. Kortom je kwijnt vanzelf weg en veel mensen kiezen dan voor zelfdoding.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mafvogeltje,gelukkig ken ik ook mensen die mog jong zijn en tot nu toe gelukkig leven...

Het is een rotziekte en dan druk ik me nog zacht uit,...gelukkig de meeste die ik ken zijn positief ook al naderd soms het einde...

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Het gaat om de maatschappij in je privé leven heb je altijd wel iemand die naar je omkijkt. Voor de maatschappij ben en blijf je uitgekotst als je boven de 30 + bent als kanker patient.

simonbien
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2011 18:49

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door simonbien »

De maatschappij is keihard geworden maar ik ben het in grote lijnen wel met je eens.

A.M.A.
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:07

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door A.M.A. »

mafvogeltje schreef:Het gaat om de maatschappij in je privé leven heb je altijd wel iemand die naar je omkijkt. Voor de maatschappij ben en blijf je uitgekotst als je boven de 30 + bent als kanker patient.
Gelukkig ken ik een aantal mensen die na hun strijd tegen kanker er veel sterker uitkwamen. Bovendien konden zij veel meer van gewone dingen genieten als daar voor.

Gesloten