LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats verkoper

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
StefAm
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2012 19:18

Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door StefAm »

Hallo,

Vorige maand op Marktplaats een advertentie geplaatst. Wij zochten bepaalde speakers voor in de auto, we hebben dus een "gezocht" advertentie aangemaakt.

Daarop antwoorde een persoon, dat hij deze had liggen en dat wij ze voor een bepaald bedrag konden overnemen. Uiteindelijk alles akkoord, wij gingen op vakantie dus kenbaar gemaakt dat wij na de vakantie het geld over zouden maken en hij ze daarna op kon sturen.

Zo gezegd zo gedaan, terug van vakantie, contact gehad met de verkoper, geld overgemaakt, van ING naar ING (wat er dan dus vrijwel direct opstaat)

Na een aantal dagen niets gehoord te hebben, hebben we de verkoper weer gecontacteerd. Hij zei niets te hebben ontvangen en zou nog eens kijken. 2 dagen verder nog niets dus weer gemaild. Toen hadden wij al in de gaten dat dit niet klopte. Zijn laatste mail was dat hij naar de bank zou gaan om te kijken of het er al was ( uhu uhu) en daarna niets meer vernomen, ook geen antwoord meer op mails etc. Het gaat hier om ene Joost Adema die zegt in Kerkrade te wonen. Zijn mailadres wat wij hebben is [email protected] en zijn rekeningnummer kwam inderdaad overeen met de initialen J.E. Adema.

Echter, had hij foto's meegestuurd, welke wij na wat zoekwerk terug hebben gevonden op een forum over audioapparatuur. De user die dit geplaatst had heeft de naam D3lta en komt uit Kapelle. Nu is het natuurlijk de vraag of die zogenaamde Joost de foto's gewoon "gejat" heeft of dat het om dezelfde persoon gaat. D3lta reageert ook niet op een bericht waarin wij vragen of hij zijn speakers nog te koop heeft.

Ik ga deze week aangifte doen bij de politie en Marktplaats op de hoogte stellen (hij was 1,5 jaar actief op MP)

Dus, als er iemand reageert op een "gezocht" advertentie die jullie misschien plaatsen, die Joost, Joost Adema of J.E. Adema heet, ons advies: niets overmaken, het is een oplichter.

Mvg

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Als je van ING naar ING overmaakt dan kan je volgens mij bij je afschrijvingen het adres van de rekeninghouder zien......

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door nevermind »

Leojes30 schreef:Als je van ING naar ING overmaakt dan kan je volgens mij bij je afschrijvingen het adres van de rekeninghouder zien......

Als verzekeringsvrouw moet je weten, dat er nergens de NAW gegevens worden vermeld.
Zie bericht van Vogel!

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Nou zo raar is dat niet hoor , er is zelfs een topic over geweest in 2009 iemand die daar een klacht over had dat dat gebeurt....

zoek op: Postbank/ING stuurt adresgegevens mee bij overschrijving

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door nevermind »

Leojes30 schreef:Nou zo raar is dat niet hoor , er is zelfs een topic over geweest in 2009 iemand die daar een klacht over had dat dat gebeurt....

zoek op: Postbank/ING stuurt adresgegevens mee bij overschrijving

Ik reageerde op jouw bericht, en dit klopt niet helemaal.
Leojes30 schreef:Als je van ING naar ING overmaakt dan kan je volgens mij bij je afschrijvingen het adres van de rekeninghouder zien......
Er worden alleen NAW van oude postbankrekeningen meegestuurd, niet van de ING rekeningen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja daar heb je gelijk in Nevermind! ik had het niet helemaal juist ik heb heel (TE) snel gereageerd omdat ik me dat topic vaag kon herinneren en ik had het beter eerst even kunnen door lezen (gevalletje: klok, klepel hahaha)...

Maar de reacties van jouw en Vogel lijken te zeggen alsof ik heel stoms zeg wat nooit zou kunnen en daarbij haal jij zelfs nog even aan dat ik dat toch zou moeten weten dat dat NOOIT kan....

Vogels heeft notabene nog meerder malen gereageerd in dat topic waar ik het over heb....is natuurlijk wel 3 jaar geleden maar toch...

Maar on Topic : TS als het dus gaat om een oude postbankrek zou het adres worden mee gstuurd, maar daar heb jij dus niets aan want JIJ hebt geld overgemaakt niet hij...dus ik zette je op het verkeerde spoor , sorry! Ik zou wel melding doen bij zijn bank (krijgen ze meerdere meldingen dan moeten ze er wat mee doen), en kijk eens op opgelicht op internet, zij hebben een stappenplan en weten heel veel van dit soort dingen....

rapido
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2011 16:30

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door rapido »

Beste StefAm,

Je geeft aan de ING te hebben en het naar een ING rekening te hebben overgemaakt.
Het geen je dan kan doen is de ING opdracht te geven om de overboeking ongedaan te maken en het bedrag terug te storten op je rekening.
De ING stort het bedrag terug en jij hebt je geldt terug en hij heeft niks.
Hou wel rekening mee dat het even kan duren voor de ING je geldt terug heeft gestort zover ik weet mogen ze daar 3 maanden over doen dit zou je even kunnen nakijken op de site van de ING.

Gr

rapido.

kimmie ten voorde
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jun 2012 20:17

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door kimmie ten voorde »

rapido schreef:Beste StefAm,

Je geeft aan de ING te hebben en het naar een ING rekening te hebben overgemaakt.
Het geen je dan kan doen is de ING opdracht te geven om de overboeking ongedaan te maken en het bedrag terug te storten op je rekening.
De ING stort het bedrag terug en jij hebt je geldt terug en hij heeft niks.
Hou wel rekening mee dat het even kan duren voor de ING je geldt terug heeft gestort zover ik weet mogen ze daar 3 maanden over doen dit zou je even kunnen nakijken op de site van de ING.

Gr

rapido.
Wat een onzinnige klets is dit.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door henk51 »

kimmie ten voorde schreef op antwoord rapido
Wat een onzinnige klets is dit.
.

Helemaal mee eens rapido is totaal onzake kundig en kan zich beter onthouden van dergelijke adviezen.
TS zit niet te wachten op flut adviezen.

gr Henk

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door JtC »

Dus bij deze: J. Adema, wees bereid om afgerost te worden!

ING verhaal is idd onzin-verhaal. Werkt enkel bij automatische incasso's. Je beste kans is J. Adema in Kerkrade vinden en persoonlijk te confronteren, het liefst met aanhang. Voor dit soort zaken doet oom agent geen ene bal.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door ArneLH »

Het is heel vaak mogelijk om geld over te maken met een andere naam dan die van de rekeninghouder, dus ik zou er niet van uitgaan dat die naam klopt.

JtC2
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2012 10:15

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door JtC2 »

Nee, maar je hebt wel een ingang, iemand die in verbinding staat met.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door ArneLH »

JtC2 schreef:Nee, maar je hebt wel een ingang, iemand die in verbinding staat met.
Nee dus... je kunt regelmatig overboeken met een willekeurige naam. Die wordt dan zelden tegengehouden.

JtC2
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2012 10:15

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door JtC2 »

Ik snap niet wat je daarmee wilt zeggen. Als je een rekening nummer hebt met naam en plaats, zou je die persoon kunnen opzoeken en misschien ook kunnen vinden via Tel.boek of wat dan ook. Dan heb je misschien niet eens de persoon in kwestie, maar dan heb je wel een aanknopingspunt.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door ArneLH »

JtC2 schreef:Ik snap niet wat je daarmee wilt zeggen. Als je een rekening nummer hebt met naam en plaats, zou je die persoon kunnen opzoeken en misschien ook kunnen vinden via Tel.boek of wat dan ook.
Een willekeurige/fictieve naam op zoeken in de telefoongids???
Je kunt btw gewoon de bank vragen om de ontvanger te verzoeken het bedrag weer terug over te maken. Na een aantal weken (en de terugboeking heeft niet plaatsgevonden) kun je vervolgens de (echte) NAW-gegevens van de rekeninghouder krijgen.

JtC2
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2012 10:15

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door JtC2 »

Fictieve naam? Als je van ING naar ING overboekt zie je een bestaande naam, geen fictieve. Natuurlijk niet als je van ING naar een andere bank of vice versa geld overmaakt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door nevermind »

ArneLH schreef:
JtC2 schreef:Ik snap niet wat je daarmee wilt zeggen. Als je een rekening nummer hebt met naam en plaats, zou je die persoon kunnen opzoeken en misschien ook kunnen vinden via Tel.boek of wat dan ook.
Een willekeurige/fictieve naam op zoeken in de telefoongids???
Je kunt btw gewoon de bank vragen om de ontvanger te verzoeken het bedrag weer terug over te maken. Na een aantal weken (en de terugboeking heeft niet plaatsgevonden) kun je vervolgens de (echte) NAW-gegevens van de rekeninghouder krijgen.
Dat meen je toch niet, dat de ING NAW gegevens van iemand verstrekt!
Dat geloof ik dus niet!

JtC3
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2012 15:36

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door JtC3 »

Dat lijkt me idd erg stug. Naam en woonplaats kan, dat zie je bijna ING Internetbankieren naar een ander ING rek. ook.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats verkoper

Ongelezen bericht door ArneLH »

@nevermind: doen ze op voet van art. 5.2.3 van de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen. Ik heb hier zelf een geval van liggen.

Gesloten