LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Schuilnaampje
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:59

KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door Schuilnaampje »

Het is slecht gesteld met de KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad (Anjum, Friesland). Voor een weekkaart moet €24,95 betaald worden. Een fiks bedrag als je bedenkt dat je slechts met 1 gebruiker verbinding kan maken per unieke code. Voor dat geld mag je verwachten dat het goed werkt, zeker op een vakantiepark van Landal Greenparks.

Niets blijkt minder waar. Het signaal is zeer zwak en op ''primetime'' (met name 's avonds tussen 18.00 uur en 22.00 uur) is het zeer slecht gesteld met de internetverbinding. Het park zegt met de rug tegen de muur te staan. Ze wilden eventueel wel geld retour geven. Dit is een compliment op zich waard. Het is alleen jammer dat KPN hun zaken niet op orde brengt, te meer omdat er al heel wat klachten bij Landal binnen zijn gekomen.

Overigens is het hier niet alleen met hun Hotspot slecht gesteld, mobiel internet via hun 3G-netwerk is ook gewoon barslecht in deze omgeving. Drie verschillende abonnementshouders van KPN en alledrie dezelfde problemen.

Misschien zijn er meerdere personen die dit probleem kennen. Maar vooralsnog is het niet aan te bevelen om een kaart van KPN Hotspot aan te schaffen op dit park.!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Schuilnaampje schreef:Het is slecht gesteld met de KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad (Anjum, Friesland). Voor een weekkaart moet €24,95 betaald worden. Een fiks bedrag als je bedenkt dat je slechts met 1 gebruiker verbinding kan maken per unieke code. Voor dat geld mag je verwachten dat het goed werkt, zeker op een vakantiepark van Landal Greenparks.

Niets blijkt minder waar. Het signaal is zeer zwak en op ''primetime'' (met name 's avonds tussen 18.00 uur en 22.00 uur) is het zeer slecht gesteld met de internetverbinding. Het park zegt met de rug tegen de muur te staan. Ze wilden eventueel wel geld retour geven. Dit is een compliment op zich waard. Het is alleen jammer dat KPN hun zaken niet op orde brengt, te meer omdat er al heel wat klachten bij Landal binnen zijn gekomen.

Overigens is het hier niet alleen met hun Hotspot slecht gesteld, mobiel internet via hun 3G-netwerk is ook gewoon barslecht in deze omgeving. Drie verschillende abonnementshouders van KPN en alledrie dezelfde problemen.

Misschien zijn er meerdere personen die dit probleem kennen. Maar vooralsnog is het niet aan te bevelen om een kaart van KPN Hotspot aan te schaffen op dit park.!
Vervelend, maar ik vraag me nog af waarom mensen nog op vakantie
gaan, laptop en alles moet mee.
Laat dat ding lekker thuis en hou echt vakantie.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door meela »

@chocomelk; "ik dacht het, jij zegt het" !! :D

Schuilnaampje
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:59

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door Schuilnaampje »

Prima bijdrage meela en Chocomelk. Prima als jullie op vakantie zijn dat jullie geen gebruik willen maken van een internetverbinding. Ik vind het alleen niet zo interessant om dit van jullie te moeten vernemen.

Ik stel enkel de diensten van KPN ter discussie. Ik denk dat ik dat met recht als probleem mag aanstippen. Reageer op de inhoud of reageer niet. Het vertroebeld de draad anders...

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door trend spray »

Helemaal mee eens, meneer of mevrouw,

Ik ken een man die werkt bij KPN. Hij moet hier zeker meer van weten.
Wellicht wilt hij mij meer informatie geven. Donderdag of vrijdag weet ik U mogelijk meer te vertellen.

Wie kan deze meneer/mevrouw nu al helpen met goede informatie over de problemen, die er zijn met de diensten van KPN?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij veel bungalowparken zijn de hotspots op een centrale plek (of een paar centrale plekken) gezet. Dan is het dus sterk afhankelijk van waar je zit of je bereik hebt. Zeker als er een paar bungalows voorstaan (met stenen muren waardoor het bereik snel minder wordt. Bij sommige andere parken heb je een 'eigen' wifi-modem in je huis, maar dat is zeker geen garantie dat het sneller gaat. Vaak wordt dat allemaal weer via één (te) klein draadje naar de centrale geleid.

Het is dus niet alleen bij dit park zo, je ziet het overal.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door mich24 »

Ik heb daar in de zomer van 2010 gezeten. Maximaal 100 meter van hun hotspot af,aldus Landal, en bereik was zeer zeer matig. Vervelend om te lezen dat het na 2 jaar nog steeds naatje is.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door devious »

als men bereid is zoveel neer te leggen voor HotSpots ( veredelde WiFi ) kan men beter over op de 3G,4G,UMTS..is vaak nog goedkoper ook

joke tennis

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door joke tennis »

Chocomelk schreef:
Schuilnaampje schreef:Het is slecht gesteld met de KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad (Anjum, Friesland). Voor een weekkaart moet €24,95 betaald worden. Een fiks bedrag als je bedenkt dat je slechts met 1 gebruiker verbinding kan maken per unieke code. Voor dat geld mag je verwachten dat het goed werkt, zeker op een vakantiepark van Landal Greenparks.

Niets blijkt minder waar. Het signaal is zeer zwak en op ''primetime'' (met name 's avonds tussen 18.00 uur en 22.00 uur) is het zeer slecht gesteld met de internetverbinding. Het park zegt met de rug tegen de muur te staan. Ze wilden eventueel wel geld retour geven. Dit is een compliment op zich waard. Het is alleen jammer dat KPN hun zaken niet op orde brengt, te meer omdat er al heel wat klachten bij Landal binnen zijn gekomen.

Overigens is het hier niet alleen met hun Hotspot slecht gesteld, mobiel internet via hun 3G-netwerk is ook gewoon barslecht in deze omgeving. Drie verschillende abonnementshouders van KPN en alledrie dezelfde problemen.

Misschien zijn er meerdere personen die dit probleem kennen. Maar vooralsnog is het niet aan te bevelen om een kaart van KPN Hotspot aan te schaffen op dit park.!
Vervelend, maar ik vraag me nog af waarom mensen nog op vakantie
gaan, laptop en alles moet mee.
Laat dat ding lekker thuis en hou echt vakantie.
Je huis zal maar 2 jaar te koop staan en plotseling wordt het in je vakantie verkocht...dan wil je dat wel weten lijkt mij er zijn zo veel voorbeelden chocomelk :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door sjohie »

Voor 25 euro heb je ook een AH-mobiel internet startsetje volgens mij, met genoeg MB's om even de mail te checken. En dat is op het KPN netwerk, wat vermoedelijk een beter bereik heeft dan 1 zo'n WiFi hotspot voor een heel park.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door Jolijn »

joke tennis schreef:
Chocomelk schreef:
Schuilnaampje schreef:Het is slecht gesteld met de KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad (Anjum, Friesland). Voor een weekkaart moet €24,95 betaald worden. Een fiks bedrag als je bedenkt dat je slechts met 1 gebruiker verbinding kan maken per unieke code. Voor dat geld mag je verwachten dat het goed werkt, zeker op een vakantiepark van Landal Greenparks.

Niets blijkt minder waar. Het signaal is zeer zwak en op ''primetime'' (met name 's avonds tussen 18.00 uur en 22.00 uur) is het zeer slecht gesteld met de internetverbinding. Het park zegt met de rug tegen de muur te staan. Ze wilden eventueel wel geld retour geven. Dit is een compliment op zich waard. Het is alleen jammer dat KPN hun zaken niet op orde brengt, te meer omdat er al heel wat klachten bij Landal binnen zijn gekomen.

Overigens is het hier niet alleen met hun Hotspot slecht gesteld, mobiel internet via hun 3G-netwerk is ook gewoon barslecht in deze omgeving. Drie verschillende abonnementshouders van KPN en alledrie dezelfde problemen.

Misschien zijn er meerdere personen die dit probleem kennen. Maar vooralsnog is het niet aan te bevelen om een kaart van KPN Hotspot aan te schaffen op dit park.!
Vervelend, maar ik vraag me nog af waarom mensen nog op vakantie
gaan, laptop en alles moet mee.
Laat dat ding lekker thuis en hou echt vakantie.
Je huis zal maar 2 jaar te koop staan en plotseling wordt het in je vakantie verkocht...dan wil je dat wel weten lijkt mij er zijn zo veel voorbeelden chocomelk :wink:
Als dat net in je vakantie wordt verkocht, heeft de makelaar vast wel een tel. nr. waar of via wie je te bereiken bent. Als die verkoop van de internetverbinding op het vakantieadres moet afhangen.....

fuzzyfurry
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2012 09:38

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door fuzzyfurry »

Ik schrijf nu ook via een lijntje van landal en het is uitval wat de klok slaat.... drives me CRAZY!!! Ook steeds maar die code inknallen en zo, kan het niet zo zijn een keer code intoetsen en gáán? Maarnee, elke keer via een omweg code invoeren om erop te komen (als je geluk hebt)

Landal, prima parken maar internet... SHAME ON YOU!!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door sjohie »

fuzzyfurry schreef:Ik schrijf nu ook via een lijntje van landal en het is uitval wat de klok slaat.... drives me CRAZY!!! Ook steeds maar die code inknallen en zo, kan het niet zo zijn een keer code intoetsen en gáán? Maarnee, elke keer via een omweg code invoeren om erop te komen (als je geluk hebt)

Landal, prima parken maar internet... SHAME ON YOU!!!
Jahoor dat kan prima, op mijn android smartphone en laptop tenminste wel. Dat is dus niet aan Landal te wijten in mijn ogen, maar meer een kwestie van een browserinstelling, of door het buiten bereik komen van het netwerk in kwestie, dan moet je je inderdaad elke keer opnieuw aanmelden. Dat laatste zou Landal te verwijten zijn, áls ze de dienst aanbieden met een vorm van bereik-garantie op elk deel van het park etc, maar dat zouden de voorwaarden u duidelijk kunnen maken.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door armiva »

Ik zat in april een midweek in Esonstad en had daar prima bereik met de hotspot.
Afgelopen week zat in in de Huttenheugte vaak deed de computer het niet. Soms wel, maar de meeste tijd kon ik er geen gebruik van maken. Bij de receptie zeiden ze dat zij er niets aan konden doen, en ik bij kpn hotspots moest wezen, zij verkopen de kaartjes alleen maar.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:Vervelend, maar ik vraag me nog af waarom mensen nog op vakantie
gaan, laptop en alles moet mee.
Laat dat ding lekker thuis en hou echt vakantie.
Mag iedereen zelf weten hoe ze vakantie vieren? Ik zie niet in waarom het meenemen en gebruiken van een laptop zou betekenen dat je geen vakantie hebt.

Ik lees boeken op mijn laptop en tablet op vakantie. Zou ik dan voor vakantie papieren boeken moeten gaan meesjouwen omdat dat vroeger ook zo gebeurde?

jos_br1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2012 19:49

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door jos_br1 »

Zit nu ook op Eson stad en zoals vermeld laat KPN zich hier van zijn "beste" kant zien. De huizen zijn prima naar onze zin alleen internetten is een ergenis (voor de betweters, ik heb mijn laptop ook op vakantie bij me, betaal voor een dienst die ook moet functioneren) en functioneert blijkbaar al langer niet goed. Het lijkt er meer op dat Landal een akkefietje met KPN heeft, in ieder geval blijkt na een telefoontje met KPN dat de boel allang niet meer op orde is. Van Landal krijgen wij ons geld meteen terug, geeft temeer aan dat KPN de boel de boel laat en er verder niets (meer) aan doet.

Jos.

Ben benieuwd of dit nu noge verzonden kan worden........verbindingen enzo... :?

popmeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2013 11:10

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door popmeer »

Hier nog een tip - koop een Extender (met antennes, zoals bijv netgear) en je ontvangst van wifi hotspots wordt vele malen beter. Een extender plug je direct in het stopcontact en de kleine antennes in telefoons en tables kunnen hier eenvoudig verbinding mee maken. De extender zoekt de hotspot wel op. Niet alleen handig voor bungalowparken maar ook voor hotels, waar de ellende soms nog groter is. Zit nu standaard in mijn koffer :-)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door sjohie »

popmeer schreef:Hier nog een tip - koop een Extender (met antennes, zoals bijv netgear) en je ontvangst van wifi hotspots wordt vele malen beter. Een extender plug je direct in het stopcontact en de kleine antennes in telefoons en tables kunnen hier eenvoudig verbinding mee maken. De extender zoekt de hotspot wel op. Niet alleen handig voor bungalowparken maar ook voor hotels, waar de ellende soms nog groter is. Zit nu standaard in mijn koffer :-)
Da's wel een idee inderdaad, maar wat ik me altijd al afvroeg, stellen die zichzelf in op een aan te geven netwerk, of versterken ze alle aanwezige netwerken?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb 14 dagen landall gezeten en op en top internet gehad!
Aantal ontvangers die daar hangen park wat ik had,rond limburg,was gigantisch elke blok huisje had ontvanger,
Geen ene keer geen verbinding gehad,geen geprutst met codes etc...

Ja het is niet goedkoop,maar ja,dat weet je als je naar dat soort parken gaat.

Ik he. Totaal niks te klagen!!!!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: KPN Hotspot op Landal Greenparks Esonstad slecht!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Wat is het toch allemaal een probleem tegenwoordig als er geen internet is...eerste levensbehoefte lijkt het wel....

Zet die stomme telefoons nou eens gewoon uit en geniet van het park, de omgeving en de rust.

Gesloten