LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door CSM »

Tjonge, wat een hoop klachten over Aldi-computers.

Is het een enorme open deur als ik dan zeg "koop je computer dan ook bij een beetje fatsoenlijke zaak met kennis van zaken"? Sorry hoor, maar als je voor een stuiver op de eerste rang wilt zitten, kun je geen kwaliteit verwachten.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door BBCS »

CSM schreef:Tjonge, wat een hoop klachten over Aldi-computers.

Is het een enorme open deur als ik dan zeg "koop je computer dan ook bij een beetje fatsoenlijke zaak met kennis van zaken"? Sorry hoor, maar als je voor een stuiver op de eerste rang wilt zitten, kun je geen kwaliteit verwachten.
Mensen staren zich ook blind op de garantieperiode die Medion geeft.
3 jaar garantie, maar als de computer dan in die periode minimaal 6 keer terug moet, vind ik niet echt iets om over huis te schrijven.

Medion vind ik gewoon troep.
Slechte kwaliteit materiaal (aan/uitknoppen belabberd uitgevoerd), kijken veel te veel naar design. Wat weer slecht is voor de luchtstroming in de computer (zeer belangrijk!)
Ook heb ik diverse keren bij klanten gezien dat de ventilator veel te langzaam draaide (is stiller), maar binnenin de computer werd de temperatuur wel veel te hoog.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door 53o »

Ik denk dat het fout is om Medion compleet af te kraken. Wat ik van hun heb gezien waren grotendeels MSI onderdelen, systemen op maat gemaakt voor mijn bedrijf afhankelijk van wat de inkoopafdeling aan eisen stelt. Hier gaat het niet over budgetmodellen. Het bedrijf waar ik voor werk heeft gebruik gemaakt van Medion om gaten te vullen in het assortiment.

Maar Aldi-medions lijkt mij een ander verhaal. Als je ergens een desktop koopt die extreem goedkoop is qua specificaties, komt dit omdat de onderdelen van euroshopper kwaliteit zijn. Als je in een supermarkt een PC koopt kan je dit ook verwachten.

Medion maakt best wel ok spul (in verhouding tot andere 'A' merken die ook vaak troep leveren), maar deze kom je niet tegen in een winkel die als doelgroep de klanten heeft die alleen maar op prijs letten.

Het bedrijf assembleert PC's op maat voor bedrijven, afhankelijk van hun eisen. Moet het goedkoop zijn dan kunnen ze dat. Moeten kwalitatief goede onderdelen gebruikt worden, dan kunnen ze dat ook (maar dan ligt de prijs hoger).

Heb het al eerder gezegd maar koop aub geen computer in een supermarkt...

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door BBCS »

53o schreef:Ik denk dat het fout is om Medion compleet af te kraken.
Voor alle duidelijkheid: ik heb het ook over de kant en klare computers van Medion die in de supermarkten en elektrawarenhuizen te koop zijn.

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Je hebt natuurlijk groot gelijk dat je hartstikke kwaad bent. Ten eerste heb je gewoon stinkende pech. Want je besluit om een Medion te kopen was prima. Medion staat goed bekend; de service van Aldi trouwens ook.
Maar nu verder.
Ben je lid van een consumentenorganisatie of een vakbond? Of heb je anderszins ergens recht op juridische hulp? Denk ook aan de rechtswinkel (http://www.rechtswinkel.info). 't Is inmiddels een beetje laat, maar ik zou toch nog maar eens iets proberen. Succes!!!

vries2228
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2010 10:45

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door vries2228 »

Actie heb ik al ondernomen. Maar wanneer je gaat beseffen dat het beste resultaat van die actie is... Een nieuwe Aldi Medion probleem pc... dan kun je dus wel ophouden. Bij ieder verzoek om daadkracht gingen bij zowel Medion als Aldi de hakken volledig in het zand. Ze hebben een contract met de post en blijven je pc heen en weer sturen (op hun kosten). Maar je pc veranderd na een paar keer in een ruïne en je kunt er al die tijd niet aan werken. Een drama!!

Nog even voor de duidelijkheid, deze pc geeft natuurlijk overal kortsluiting (b.v. in het huis van mijn broer).

Dat de Aldi geen volwaardige pc op de markt brengt wist ik niet. Achteraf begreep ik pas dat merken als nvidia ook een low budget range producten van, laten we zeggen Aldi / Medion kwaliteit, op de markt brengt. Ook geen reclame voor dit soort merken, want je kan nergens aan zien of het een echte nvidia of zo'n low budget kaart is.

vries2228
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2010 10:45

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door vries2228 »

Mensen die ook zo'n probleem pc hebben zou ik in ieder geval aanraden om Aldi per aangetekend schrijven aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van brand. Dit schrijven overhandig je vervolgens, met verzendbewijs, aan je verzekeringsmaatschappij.

vries2228
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2010 10:45

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door vries2228 »

BBCS schreef:
CSM schreef:Tjonge, wat een hoop klachten over Aldi-computers.

Is het een enorme open deur als ik dan zeg "koop je computer dan ook bij een beetje fatsoenlijke zaak met kennis van zaken"? Sorry hoor, maar als je voor een stuiver op de eerste rang wilt zitten, kun je geen kwaliteit verwachten.
Mensen staren zich ook blind op de garantieperiode die Medion geeft.
3 jaar garantie, maar als de computer dan in die periode minimaal 6 keer terug moet, vind ik niet echt iets om over huis te schrijven.

Medion vind ik gewoon troep.
Slechte kwaliteit materiaal (aan/uitknoppen belabberd uitgevoerd), kijken veel te veel naar design. Wat weer slecht is voor de luchtstroming in de computer (zeer belangrijk!)
Ook heb ik diverse keren bij klanten gezien dat de ventilator veel te langzaam draaide (is stiller), maar binnenin de computer werd de temperatuur wel veel te hoog.
Medion IS ook troep!

Maar zoals men in de berichtgeving hierboven kan lezen zijn er nog immer mensen de mening toegedaan dat Aldi - Medion pc's helemaal geen slecht imago hebben. Zelfs na de verhalen die hierboven staan blijven onkundige mensen deze ronduit gevaarlijke producten in supermarkten kopen. Als het te erg wordt met de imago schade dan gaan ze gewon onder een andere naam verder.

Alle punten die je opsomt heb ik na mijn aanschaf ook in deskundige reviews gelezen. De temperatuur in Medion pc's is veel te hoog. Vreemd is ook dat ik zodra ik de aan/uit knop van het media center niet kan gebruiken. Als ik dat doe dan krijg ik gegaandeerd 5 keer achter elkaar kortsluiting bij het aanzetten van de "probleem pc". Dit heb ik niet gelezen in de reviews. Alleen de afgelopen week is bij mij al tussen de 5 en de 10 keer de stop gesprongen!!

Door de extra kosten (gesprongen stoppen/ doorgebrande videokaarten etc etc.) is het een hele dure koop geweest. Maar het ergste van alles vind ik wel dat ze een policy erop na houden bij Medion van de PC net zo lang heen en weer sturen naar de garantieafdeling tot de klant maar opgeeft. Op de garantieafdeling zijn nieuwe onderdelen uit mijn pc ontvreemd en door ouwe troep vervangen.

SiedsTa
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2012 15:25

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door SiedsTa »

Ik blijf bij Aldi, zelfde kwaliteit voor de helft van de prijs. Zelfs Apple heeft zijn problemen. Dat kortsluitprobleem t.g.v. het moederboard lijkt ook mij heel sterk! Ik geloof Meneer de Vries niet meer, helemaal met je PC naar je broer rijden terwijl hij thuis minstens drie groepen heeft waarop hij de PC kan aansluiten. (over de kwaliteit van de opleiding van de Heer de Vries gesproken). Ik heb 2 led TV's en 2 Laptops en andere apparatuur van de Aldi en alles is nog steeds OK. Alleen de software zorgt voor een tragere PC (Maar daarvoor had de HCC.nl een oplossing).
Groet, Sieds
Ik(ook mijn familie) heb niets(buiten het fan zijn) met de Aldi, ik werk nu al weer 6 jaar voor de overheid. Ik heb een micro-electronica-cursus in de kast liggen en kan programmeren en solderen.
Laatst gewijzigd door SiedsTa op 02 sep 2012 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

SiedsTa
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2012 15:25

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door SiedsTa »

O ja, nu nog iets over verkopers. Mij is gebleken dat je als goed geïnformeerde klant(internet) het altijd beter weet dan een verkoper. (het betreft dan wel 1 specifiek product). Ik voel me dan ook altijd misleid en probeer verkopers op afstand te houden! Aldi is daarom de ideale winkel!

SiedsTa
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2012 15:25

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door SiedsTa »

Meneer de Vries: wat voor opleiding heeft u genoten? Stoppen zitten in oude huizen met dus oude bedrading. Advies: koop een automatische stop! Meet je PC en je huis door met je multimeter! Doe iets!
mbt te hoge temperatuur in Aldi-PC: als de temperatuur in de PC te hoog is gaat ie automatisch uit (bij de nieuwe, geen Aldi, PC van mijn broertje was, tijdens het leveringstransport, de ventilator van de processor gevallen, deze PC ging telkens automatisch uit!) In een Aldi PC zit ook een intel processor dus ook een temperatuur meting en beveiliging!

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door Umad »

vries2228 schreef:
BBCS schreef:
CSM schreef:Tjonge, wat een hoop klachten over Aldi-computers.

Is het een enorme open deur als ik dan zeg "koop je computer dan ook bij een beetje fatsoenlijke zaak met kennis van zaken"? Sorry hoor, maar als je voor een stuiver op de eerste rang wilt zitten, kun je geen kwaliteit verwachten.
Mensen staren zich ook blind op de garantieperiode die Medion geeft.
3 jaar garantie, maar als de computer dan in die periode minimaal 6 keer terug moet, vind ik niet echt iets om over huis te schrijven.

Medion vind ik gewoon troep.
Slechte kwaliteit materiaal (aan/uitknoppen belabberd uitgevoerd), kijken veel te veel naar design. Wat weer slecht is voor de luchtstroming in de computer (zeer belangrijk!)
Ook heb ik diverse keren bij klanten gezien dat de ventilator veel te langzaam draaide (is stiller), maar binnenin de computer werd de temperatuur wel veel te hoog.
Medion IS ook troep!

Maar zoals men in de berichtgeving hierboven kan lezen zijn er nog immer mensen de mening toegedaan dat Aldi - Medion pc's helemaal geen slecht imago hebben. Zelfs na de verhalen die hierboven staan blijven onkundige mensen deze ronduit gevaarlijke producten in supermarkten kopen. Als het te erg wordt met de imago schade dan gaan ze gewon onder een andere naam verder.

Alle punten die je opsomt heb ik na mijn aanschaf ook in deskundige reviews gelezen. De temperatuur in Medion pc's is veel te hoog. Vreemd is ook dat ik zodra ik de aan/uit knop van het media center niet kan gebruiken. Als ik dat doe dan krijg ik gegaandeerd 5 keer achter elkaar kortsluiting bij het aanzetten van de "probleem pc". Dit heb ik niet gelezen in de reviews. Alleen de afgelopen week is bij mij al tussen de 5 en de 10 keer de stop gesprongen!!

Door de extra kosten (gesprongen stoppen/ doorgebrande videokaarten etc etc.) is het een hele dure koop geweest. Maar het ergste van alles vind ik wel dat ze een policy erop na houden bij Medion van de PC net zo lang heen en weer sturen naar de garantieafdeling tot de klant maar opgeeft. Op de garantieafdeling zijn nieuwe onderdelen uit mijn pc ontvreemd en door ouwe troep vervangen.
Onzin van de bovenste plank.
Vriesxxx schermt met " dat zei een expert op internet ook". Kun je aub de links naar de betreffende artikelen even doorgeven? Want ondanks het feit dat je blijft zeuren dat er een " expert" dezelfde mening is toegedaan, blijft de link naar het betreffende artikel altijd achterwege. Als ik zoek op internet vind ik best artikelen over kortsluiting, maar dan in de pc zelf. Bij slechts 1 persoon springen de stoppen eruit. (3 x raden wie).

In mijn carriere als monteur heb ik het een aantal keren meegemaakt dat de stoppen doorsloegen. In alle gevallen lag dit aan de voeding van de apparaten. De voeding begaf het gelijktijdig waardoor de spannings beveiliging het niet meer deed. Dus, graag een link naar het artikel van de internetexpert, anders is dit allemaal gelogen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door bprosman »

Stoppen zitten in oude huizen met dus oude bedrading. Advies: koop een automatische stop! Meet je PC en je huis door met je multimeter! Doe iets!
Zoals mijn leraar elektrotechniek altijd zei "stoppen" is een woord wat huisvrouwen gebruiken.
Wat heeft "stoppen" met de leeftijd van de bedrading te maken ?
En wat wil je meten met je multimeter als er geen harde kortsluiting in zit ?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door nevermind »

n mijn carriere als monteur
Welk vak, monteurs zijn er vele?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door bprosman »

Advies: koop een automatische stop!
Even je groepenkast aanpassen zullen niet velen doen.

SiedsTa
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2012 15:25

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door SiedsTa »

bprosman schreef:
Stoppen zitten in oude huizen met dus oude bedrading. Advies: koop een automatische stop! Meet je PC en je huis door met je multimeter! Doe iets!
Zoals mijn leraar elektrotechniek altijd zei "stoppen" is een woord wat huisvrouwen gebruiken.
Wat heeft "stoppen" met de leeftijd van de bedrading te maken ?
En wat wil je meten met je multimeter als er geen harde kortsluiting in zit ?
Help die meneer de vries2228 nou even, hij heeft een serieus "probleem"! Als het moet met huisvrouwentaal, welke huisman weet wat "intermitterende fout" en "smelt zekering" is! Keep it simple! Die PC geeft overal kortsluiting ook in het huis van z'n broer: de multimeter lijkt mij het juiste instrument!
Eerlijk gezegd denk ik dat meneer de Vries werkt bij de Expert o.i.d. en dat ie bang is voor de concurentie. Mijn niet-Aldi-beeldscherm was na 13 maanden stuk en werd niet gratis gerepareerd. Niet-Aldi-winkels: dieven zijn het!

Gesloten