LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaringen met nocalc

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door echwel »

ik heb enkele maanden geleden via onze groothandel, een aanbieding van de nocalc aangeschaft in mijn winkel en thuis als test.
ik verkoop regelmatig keukens met rvs bladen en wilde dit product eens testen voordat ik het ga adviseren.
ik heb mijn bevindingen aan nocalc en onze groothandel doeco.nl doorgegeven, maar zij reageren niet.
mijn bevindingen:
Het product doet absoluut niet wat zij beloven.
De tegels bij mij thuis zitten onder de kalk.
De kranen zitten onder de kalk.
De douchekop is verkalkt.
De perlator van de quooker is verkalkt.
Het roestvrijstalen aanrecht met opgedroogde kalkvlekken is veel moeilijker te reinigen dan vor heen. Lijkt wel of het veel erger is als voorheen.
Het reservoir van de koffiemachine (zwart) zit onder de kalkvlekken.
Over het inwendige kan ik nog niet niets zeggen.

kortom een waardeloos product en wordt door mij dan ook niet meer geadviseerd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Info verkregen van de Nocalcinternational site.......

4. Haalt NoCalc® kalk uit het water?

Nee!.....NoCalc isoleert de aanwezige kalk in het water en kan zich hierdoor niet op wanden en apparatuur afzetten doordat het ook een beschermende laag in leidingen en apparatuur vormt. Bij opname in het menselijk lichaam (door drinken van water) breekt de beschermende laag af en kan de benodigde kalk worden opgenomen. NoCalc® is een food grade product (consumptie geschikt)

8. Hoef ik met NoCalc® mijn kranen en sanitair niet meer schoon te maken?

NoCalc® kan helaas niet al uw schoonmaakwerk uit handen nemen. Echter wel een groot deel ervan. U zult bij schoonmaken merken dat dit veel sneller en eenvoudiger gaat. Hiervoor zorgt de beschermende laag die NoCalc® achterlaat. Hierdoor heeft u meer tijd voor andere, leukere dingen.



Dan zou ik eens bij de importeur navraag plegen (nocalcinternational.com) of het filter eens vervangen. Van de doeco zou ik niets verwachten.......

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door echwel »

ok, maar nocalc reageert niet.
ik adviseer mijn klanten nu een echte waterontharder.
kalk krijgen we genoeg binnen door groenten en melkproducten.
effect van kalk in het water is te verwaarlozen.

bedankt.

ArieGoedkoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2013 08:36

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door ArieGoedkoop »

Echwel, ik ben een gebruiker sinds bijna twee jaar en het werkt echt super. jouw ervaringen zijn totaal anders, wellicht moet je de de filter schoonmaken of de navulpatrooon checken. Ik heb het mijn vrienden en kennissen aanbevolen en 7 gebruiken het nu ook en allemaal tevreden. Dat NoCalc niet reageert dat snap ik niet. Een vriendin had een kapotte patroon en deze is gratis vervangen door NoCalc binnen twee dagen. dat noem ik service. Ik zou NoCalc even bellen of benaderen via hun website en vragen om de nieuwe patroon met geluidssignaal. Deze waarschuwt je als de patroon leeg is. Ik gebruik hem al sinds eind vorig jaar en werkt fantastisch en gaat langer mee.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door puma73 »

goh, speciaal een account aangemaakt om even reclame te maken voor deze toko?

Onderwerp is ruim 6 maanden oud. wel opvallend zo'n eendagsvlieg

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door ruud_a »

wat is er mis met schoonmaakazijn?
eventueel wat toiletzwaan

ArieGoedkoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2013 08:36

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door ArieGoedkoop »

Beste Puma73, ik ben gewoon Arie en gebruik als naam gewoon mijn eigen naam. Ik ben een echte gebruiker en enthousiast over het product. Omdat ik mijn product nog niet had geregistreerd van deze mogelijkheid op de hoogte werd gesteld door een van mijn kennissen met NoCalc wilde ik registreren. via Google kwam ik toen dit forum tegen en was benieuwd, da's alles. dus geen eendagsvlieg maar overtuigd gebruiker.
PS, ruud_a, NoCalc werkt binnenin en schoonmaakazijn en toiletzwaan is meer voor uitwendig reinigen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door puma73 »

Lees de gedragsregels nog maar eens door. We hebben het hier niet zo op dit soort reclameberichten.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door ruud_a »

ArieGoedkoop schreef:Beste Puma73, ik ben gewoon Arie en gebruik als naam gewoon mijn eigen naam. Ik ben een echte gebruiker en enthousiast over het product. Omdat ik mijn product nog niet had geregistreerd van deze mogelijkheid op de hoogte werd gesteld door een van mijn kennissen met NoCalc wilde ik registreren. via Google kwam ik toen dit forum tegen en was benieuwd, da's alles. dus geen eendagsvlieg maar overtuigd gebruiker.
PS, ruud_a, NoCalc werkt binnenin en schoonmaakazijn en toiletzwaan is meer voor uitwendig reinigen.
het openingstopic staat vol met voorbeelden van uitwendige kalkaanslag

freek12
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2013 17:53

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door freek12 »

nocalc in mijn aquarium al mijn discus vissen dood

Ellennn
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:25

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door Ellennn »

Wij hebben het noCalc filtersysteem gekocht voor ons vakantiehuisje in het buitenland waar we last hebben van extreem hard water. We hadden problemen met het bewateringssysteem van de tuin waarbij de sproeiers snel verkalkten (nu niet meer) en douchekoppen en kranen. Echt een stuk minder nu. Ook voel je het verschil bij het haar wassen etc. We merken dus zeker verschil en moeten het vieze filter ook regelmatig vervangen.
We hebben een zwembadje waarbij de onderhoudsman merkte dat hij een andere dosering van de chemicaliën moest toepassen omdat het water zachter was dan daar normaal het geval is.
Wij zijn dus erg tevreden.
Ik heb me ook speciaal aangemeld om een reactie te kunnen plaatsen omdat ik wel tevreden ben. Ik zocht naar het adres van noCalc om het door te geven aan onze buren daar die het ook willen aanschaffen en kwam op dit forum terecht. Jammer dat er niet meer reacties zijn.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door choocomell »

en maar klagen dat mr nocalc niet reageert, zie hierboven hij reageert gewoon in Nederlands :lol:

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door echwel »

mijn koffiezet apparaat, kraankop, rvs aanrecht, alles zit onder de kalkvlekken.
het spul haalt de kalk er niet uit en als de waterdruppels opdragen, laat het witte kringen achter.
NOOIT MEER KOPEN

floatsensations
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2014 15:47

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door floatsensations »

Exact een jaar na het laatste bericht en twee jaar na het eerste bericht.

Na een jaar gebruik had ik niet de indruk dat no-calc echt nut had.
Ik houd alles goed schoon en heb dus geen last van kalkvlekken op het aanrecht, tegels, douches, e.d...

Toen de laatste patroon op was, heb ik dus geen nieuwe geplaatst.

Nu, een aantal weken later, merk ik in mijn aquaria dat er duidelijke kalkranden achterblijven als het water verdampt ( 27 graden ) en ga ik dus toch weer nieuwe patronen halen.

No-Calc zit in dezelfde plaats als ik, dus ik zocht de website om nieuwe patronen te bestellen en kwam dit forum tegen. Gezien de berichten en reacties vond ik het toch wel nodig om ook even mijn bevindingen te melden. Het waterreservoir van mijn Senseo wordt ook goed schoon gehouden en heeft met of zonder no-calc geen kalkaanslag.

Maarten Slegtenhorst
Float Sensations

Waterkraantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2014 14:42

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door Waterkraantje »

Wij hebben ook een No-calc geplaatst ook al wat jaar geleden gemonteerd net na de watermeter.
Vlak ervoor nog ook een buiten kraan die doet dus niet mee in het geheel.
Eigenlijk zijn alle kranen en WC hierbij meegenomen alle warmwater toestellen ook.
Wij hebben geen kalk afzetting ergens op ook in de wasmachine en afwasmachine ook niet.
Koffiezetapparaat en water koker ook niet het enige probleem het patroon is na 35 m3 nagenoeg leeg.
Ramen lappen geen strepen meer en op de auto ook niet.
Heb er geen enkel probleem mee ga nu een sensor aanschaffen die meld dat het patroon leeg is.
Wij gebruiken iets van 90 m3 in het jaar dus heb genoeg aan 3 patronen in het jaar.
Ben er eigenlijk wel tevreden mee.

NoCalc
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2015 16:43

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door NoCalc »

Een van onze trouwe en tevreden klanten wees ons op het bestaan van dit forum over ons product. Vanzelfsprekend staan wij als NoCalc International achter ons product en willen wij assisteren en adviseren indien iemand niet tevreden is met zijn of haar aanschaf. NoCalc is op werkdagen normaal bereikbaar per telefoon en 24 uur per dag via e-mail. Graag verzoeken wij echwel daarom even contact met ons op te nemen omdat haar/zijn contactgegevens in dit forum niet worden bekendgemaakt.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mei 2015 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer en e-mailadres verwijderd.

Eddiek
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2015 14:28

Re: wie heeft ervaringen met nocalc

Ongelezen bericht door Eddiek »

We hebben nu een 3 weken een No-Calc apparaat achter de watermeter geplaatst, en ik was binnen een week van mijn eczeem af, waar ik 2 jaar lang last van heb gehad!
Ben daarom zeer tevreden!
Ik heb geen enkele connectie met No Calc maar ik vind, dat als een produkt goed werkt, ook wel eens genoemd mag worden inplaats van al dat geklaag!

Gesloten