LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie ACER

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Annemieke886
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2012 10:41

Garantie ACER

Ongelezen bericht door Annemieke886 »

Wij hebben een laptop 8 maanden terug gekocht van het merk Acer.
2 weken terug zet ik de laptop aan en zie(samen met mijn dochter) dat er een barst ontstaat in de linkerboven hoek van een 5 cm, zetten direct de laptop uit maar zien dat de barst verder gaat tot onder in het scherm. Wij hebben direct Acer gebelt en konden de laptop opsturen, binnen 2 dagen kregen we een mail met als antwoord GEBRUIKERSSCHADE, hebben nog een e mail gestuurd met het hele verhaal maar nee hoor ze beroepen zich op gebruikersschade en je kan hem laten repareren voor 180 euro.
Vandaag Acer gebeld maar deze meneer zei dat dit niet spontaan kan ontstaan we hebben hem laten vallen OF we zijn erop gaan zitten OF we hebben hem hard dicht geklapt met een kabel er tussen(er is niets zichtbaars aan de buitenkant van de laptop) .Wie heeft hier ook ervaring mee??
Laatst gewijzigd door Annemieke886 op 14 nov 2012 09:28, 2 keer totaal gewijzigd.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door aerox »

U snapt toch zelf ook wel dat een barst niet zomaar ontstaat. Daar moet aanleiding voor zijn geweest. Na 8 maanden moet u van heel goede huize komen wilt u bewijzen dat de fout niet bij u ligt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door berndv »

aerox schreef:U snapt toch zelf ook wel dat een barst niet zomaar ontstaat. Daar moet aanleiding voor zijn geweest. Na 8 maanden moet u van heel goede huize komen wilt u bewijzen dat de fout niet bij u ligt.
En bewijzen zal TS moeten, het betreft een gebrek dat zich openbaart na de 1e 6 maanden, dan dien je zelf aan te tonen dat dit geen gebruiksschade is.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS zal moeten stellen, en bij betwisten aannemelijk maken, dat het de computer ondeugdelijk is. Als de verkoper stelt dat het product verkeerd gebruikt dan draagt hij daarvoor de bewijslast.

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door 16again »

Het product is ouder dan 6 maanden, dus bewijslast dat dit een ondeugdelijk product betreft ligt bij koper.
Ik weet dat laptopscharnieren kapot kunnen, dus open en dicht klappen doe ik met beleid. Ik vermoed dat dit hier niet gebeurd is, en dat optredende krachten de barst veroorzaakt hebben.
Het lijkt mij ondoenlijk dat koper het tegendeel kan bewijzen

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door kokka »

ik zie dit ook niet gunstig uitpakken voor TS. een barst zal ook wel niet zomaar ontstaan.
het feit dat je samen met je dochter een barst zag ontstaan zegt ook niet veel. ik vraag me eigen dan altijd meteen af, waarom zet je met zn tweeen een laptop aan. mijn zoon is 7 en die doet dat al een hele tijd alleen.
het helpt niet mee om je verhaal geloofwaardiger te maken

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sorry maar ik heb als consument weinig boodschap aan een te hard dichtgeklapt scherm of een kabel tussen het scherm, simpelweg dient, zoals de geschillencommissie ICT al vaak heeft gesteld een laptop daar tegen kunnen.
Als er sprake is van een val, is het onmogelijk dat er geen verdere schade te constateren valt. Er is hier dus weldegelijk sprake van een defect en dus recht op kostenloze reparatie onder garantie

Annemieke886
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2012 10:41

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door Annemieke886 »

"kokka" natuurlijk heb ik mijn dochter niet nodig om een laptop aan te zetten,wij waren naar iets op zoek en
Stonden allebei toe te kijken hoe het gebeurden!!! en ik weet ook dat ik geen gelijk zal krijgen van Acer dus zal reparatie laten uitvoeren.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door kokka »

je kan het overigens ook over een hele andere boeg gooien.. als je hem hebt laten vallen heb je kans dat dit gedekt is onder je inboedelverzekering. mocht je hem betaald hebben met een creditcard dan heb je ook kans dat hij daaronder verzekerd is..ik koop dure electronica altijd met mijn creditcard, zodat het aangekochte een jaar (hangt van de soort kaart af) verzekerd is tegen diefstal en schade.

boffert
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2012 17:34

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door boffert »

Mijn acer lapopscherm begaf het na 5 maanden. Gekocht bij Digideals. Ook geen garatie zeggen. Wel een rekening voor onderzoekskosten. Wel snel leveren maar services. Net een brief geschreven met verwijzing naar consumenten recht. Ben benieuwd.

Annemieke886
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2012 10:41

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door Annemieke886 »

Hebben wij ook gedaan is niets uitgekomen,hebben nu maar geld overgemaakt (na een geweldige service via de telefoon over hoe dat in zijn werk gaat ook daar zijn ze niet klantvriendelijk en weten ze niet wat service is) NEE Acer moet nog heel veel leren over service en klantvriendelijkheid

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Annemieke886 schreef:Hebben wij ook gedaan is niets uitgekomen,hebben nu maar geld overgemaakt (na een geweldige service via de telefoon over hoe dat in zijn werk gaat ook daar zijn ze niet klantvriendelijk en weten ze niet wat service is) NEE Acer moet nog heel veel leren over service en klantvriendelijkheid
Laptop schermen barsten niet zomaar. Kan Acer helemaal niks aan doen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door 53o »

Dat je de laptop aandoet samen met iemand anders en de schade spontaan ziet ontstaan geeft niets aan over de oorzaak van de schade. Het gebeurt niet spontaan, het is afhankelijk van het gebruik hiervoor. Zoals eerder aangegeven, een barst in een scherm ontstaat niet van zelf.

kennywenting
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2013 19:57

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door kennywenting »

Ik heb ook een laptop van het merk acer, laptop is nu 3 maanden oud en ik heb ook een barst linksboven in mijn scherm van dezelfde grote.

Misschien dat deze meneer toch niet zo schuldig is aan zijn barst ? Maakt acer gewoon slechte kwaliteit laptops?

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Laptop, tablet schermen etc. Kunnen wel spontaan barsten.

Maar dit zal bijna altijd om een rechte barst zijn en zonder vlek er omheen.
Kan komen door dat het scherm er van af de fabriek onder spanning in heeft gezeten.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door 53o »

Rob, ben het met je eens dat rechte lijnen zonder een vlek erom heen voorkomen en dat dit gewoon een technisch defect is, en zie dit regelmatig, al denk ik niet dat de oorzaak daarvan komt door een barst/spanning op het scherm maar door een fundamenteler defect in het paneel. Heb zelf ook nooit meegemaakt dat een reparateur hier moeilijk over deed.

Verder voor andere posters, er is bij mij op werk nooit een scherm spontaan gebarsten, terwijl er in 10 jaar tijd tussen de 16, 30 en 80 laptops tegelijk aanstonden, zonder het meetellen van normale computer schermen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door 53o »

Wie heeft hier ook ervaring mee??
Dit ga je als TS geen hulpvolle reactie vinden, maar als verkoper heb ik het idee dat de meest voorkomende oorzaak van barsten in het systeem in situaties waarin de klant verbaasd is over het defect eigenlijk voornamelijk komt door het verkeerd omgaan met de laptop tijdens dagelijks gebruik.

Hiermee bedoel ik het scherm, door gewoonte, openmaken door deze aan een hoek beet te pakken (continu het hefboom principe toepassen en het scherm met weinig kracht een beetje krom trekken).

Ik spreek uit ervaring dat als ik klanten zie met een gelijkwaardig probleem zij meestal de laptop op zo'n manier openen als zij het defect willen tonen.

Een ander gelijkwaardig probleem, maar lastiger aan te tonen, is de pin van de voeding in een laptop die afbreekt/verbuigt. Dit gebeurt niet zomaar, maar wel als iemand voor een lange tijd het gewicht van de adapter aan de aansluiting laat bungelen (dit is niet te bewijzen direct en zou liever zien dat Apple het patent op magnetische adapters vrijgeeft, zou dit hele probleem doen verdwijnen).

Oftewel, als elke notebook gebruiker gewoon wat basis kennis van natuurkunde van de middelbare school zou toepassen zouden wij minder van dit soort threads hebben.

Verder, dit soort defecten komen niet vaker voor bij Acer dan bij een ander merk, maar komen wel vaker voor bij klanten met kinderen.

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Garantie ACER

Ongelezen bericht door Rob fiets »

53o schreef:Rob, ben het met je eens dat rechte lijnen zonder een vlek erom heen voorkomen en dat dit gewoon een technisch defect is, en zie dit regelmatig, al denk ik niet dat de oorzaak daarvan komt door een barst/spanning op het scherm maar door een fundamenteler defect in het paneel. Heb zelf ook nooit meegemaakt dat een reparateur hier moeilijk over deed.

Verder voor andere posters, er is bij mij op werk nooit een scherm spontaan gebarsten, terwijl er in 10 jaar tijd tussen de 16, 30 en 80 laptops tegelijk aanstonden, zonder het meetellen van normale computer schermen.
Ik heb het zelf ook nooit mee gemaakt dat er een scherm spontaan is gebarsten.

Het is ook zo dat als er zo probleem is met zo scherm dat meestal een hele serie/batch er last van zou moeten hebben.

Gesloten