LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pearl slechte service

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
twink
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2009 23:31

Pearl slechte service

Ongelezen bericht door twink »

Donderdagmorgen 2 december 11.30 uur, het sneeuwt buiten en de wegen zijn glad, maar ik besluit toch maar even naar Pearl opticien op het rond 54 in Houten te gaan.
Mijn neusbeschermers van mijn bril zijn kapot en heb dit erg graag gemaakt.
Het is een systeem waarbij het op de neusbrug wordt geklikt dus zo gefixt weet ik.
Aangekomen bij Pearl verneem ik dat ze het onderdeel in huis hebben, maar met enige ongeloof verneem ik dat de bril pas om 16.00 uur weer op gehaald kan worden, en dat ik zonder bril door de sneeuw naar huis wordt gestuurt.
Daar zie ik echt tegen op!!! Vooral het vooruitzicht van zo'n tweede rit in de sneeuw.
Ondanks dat ik de enige in de winkel ben, kan ik praten als brugman maar men weigert de reparatie te klaren, en dat met 4 man personeel in de winkel.
Ook na een boodschap of na een half uur kan ik de bril niet ophalen.
HET KAN NIET!
Ik moet maar een reserve bril kopen is het advies, en er liggen nog meer brillen ter reparatie.
En dit allemaal voor een klusje van nog geen 2 minuten is mijn praktijk ervaring.
Na een kwartier thuis te zijn word ik door Pearl gebeld, de bril ligt klaar.
Nou ja.....gewoon nooit meer PEARL in Houten.
Adverteren heeft geen zin met zo'n service, dat doe ik nu wel voor ze.
Laatst gewijzigd door twink op 02 dec 2010 17:18, 9 keer totaal gewijzigd.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Snap het wel een beetje.
Als ze jou nu gaan garanderen dat hij over een half uurtje klaar is en het word opeens heel druk in de winkel? Gaan ze dan eerst de klanten helpen, of verder met de reparatie?
Doe dit zelf vaak ook, ook al is een handeling maar een half uurtje werk, geef ik vaak ook aan dat ze hem eind van de dag kunnen ophalen.
Weet namelijk niet of er iets tussendoor komt of niet.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door tennis »

Sorry, maar heb je dan geen tweede bril?
Bij de meeste brillen zaken, wordt een reparatie niet meteen uitgevoerd.
Meestal wordt het dan binnen 2 uur gemaakt en intussen even boodschappen doen.
Heeft volgens mij niets met de opticien te doen.
Neen, ik werk niet bij Pearl en heb ook een andere opticien.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door tiptoo »

eigenlijk ken je dat vermijden, gewoon zeggen okee ik wacht wel , heeft een vriend van mij ook gedaan moest ook 2 uur wachten :mrgreen: was met een half uurte gepiept omdat ze dat niet fijn vinden, succes.

renescholte
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door renescholte »

gewoon je ogen laten laseren heb je geen bril meer nodig en dat gezeik van al die opticiens hoef je niet meer mee te maken :D :D :D

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door tennis »

Laseren is niet voor ieder oog geschikt.
Laseren is voor bijziend of verziend, maar niet voor allebei, dus dan moet je voor het een of andere toch nog een brilletje hebben!

renescholte
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door renescholte »

moet ik je toch op tegenspreken tennis ik was het beide en heb de lasikbehandeling gehad een half jaar geleden...rechts -1.75 cilinder +0.50 en links +2.5 cilinder 0.75 -

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door tennis »

renescholte schreef:moet ik je toch op tegenspreken tennis ik was het beide en heb de lasikbehandeling gehad een half jaar geleden...rechts -1.75 cilinder +0.50 en links +2.5 cilinder 0.75 -
Oh, dan heeft mijn zoon een verkeerde inlichting gekregen!
Zou je mij via PB het adres van het instituut kunnen geven?

renescholte
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door renescholte »

heb je pb gestuurd ben benieuwd naar je reactie!

groetjes

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="tennis"]Sorry, maar heb je dan geen tweede bril?
Bij de meeste brillen zaken, wordt een reparatie niet meteen uitgevoerd.
Meestal wordt het dan binnen 2 uur gemaakt en intussen even boodschappen doen.
Heeft volgens mij niets met de opticien te doen.
Neen, ik werk niet bij Pearl en heb ook een andere opticien.[/quote]

Mijn brilletje tennis koste 1200€ .Moest ik betalen
van mijn AOW en pensioen. Kon het gelukkig nog
van de belasting aftrekken wat ook niet meer kan.
Dus een tweede bril??? maak hem ff
Heet wel Hans maar werk niet bij hem :wink:

paperdetective
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2012 16:11

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door paperdetective »

Vandaag had ik een vergelijkbare slechte ervaring met Pearle in Leiden, met dit verschil dat ik voor 70% blind ben (ik loop met een stok en ooglap) en geheel afhankelijk ben van mijn bril met een corrigerend glas en geen duplicaat heb, want dat is erg duur.

De Pearle opticien liet me weten dat ik op zaterdag niet geholpen kon worden met een onmiddellijke reparatie van een lam brilpootje (ze wist wel uit te leggen wat er moest gebeuren, vrij triviaal) en maar dinsdag moest terugkomen gedurende een tijdstip dat het minder druk was.

Vertaald: Ik verdien niets aan u nu op dit moment en heb daarom geen tijd voor u.

Dom, want ik had graag voor de reparatie betaald EN nu is ze een goede klant uit het verleden kwijt. Ik neem aan dat mevrouw de opticien nog nimmer van acquisitiekosten heeft gehoord om nieuwe klanten te krijgen.

Vroeger was Pearle veel klantvriendelijker, ongeacht waar men kwam, maar dat is afgelopen nu.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door VioletPrue »

paperdetective schreef:Vandaag had ik een vergelijkbare slechte ervaring met Pearle in Leiden, met dit verschil dat ik voor 70% blind ben (ik loop met een stok en ooglap) en geheel afhankelijk ben van mijn bril met een corrigerend glas en geen duplicaat heb, want dat is erg duur.

De Pearle opticien liet me weten dat ik op zaterdag niet geholpen kon worden met een onmiddellijke reparatie van een lam brilpootje (ze wist wel uit te leggen wat er moest gebeuren, vrij triviaal) en maar dinsdag moest terugkomen gedurende een tijdstip dat het minder druk was.

Vertaald: Ik verdien niets aan u nu op dit moment en heb daarom geen tijd voor u.

Dom, want ik had graag voor de reparatie betaald EN nu is ze een goede klant uit het verleden kwijt. Ik neem aan dat mevrouw de opticien nog nimmer van acquisitiekosten heeft gehoord om nieuwe klanten te krijgen.

Vroeger was Pearle veel klantvriendelijker, ongeacht waar men kwam, maar dat is afgelopen nu.
Of mevrouw dacht: 'Die meneer/mevrouw kan ècht niet zonder de bril, ik heb nu te weinig tijd, ik help hem/haar als ik zeker weet dat ik hem/haar direct kan helpen'.
Jammer dat u dit meteen negatief uitlegt, terwijl zij misschien wel heel erg met u meedacht, juist omdat u niet zonder de bril kan en geen reservepaar heeft!
Dus misschien niet meteen iets heel negatief uitleggen, maar de optie open houden dat zij het beste met u voor had.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb nu ook slechte ervaring met Pearl, vroeger nooit. Na laatste oogoperatie in Oktober 6 weken wachten en kon toen leesbril laten aanmeten. Weekje wachten, brilletje klaar. Zat voor geen meter. Normaal: buigen, warm maken enfin, de hele rataplan en nu: sorry, geen tijd, kom andere keer maar terug. Naar een andere zaak gegaan en die hebben hem passend gemaakt zodat ie op neus bleef zitten. Groeneveld. En raad wat: helemaal gratis. Dag Pearl, Groeneveld heeft een nieuwe klant.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

renescholte schreef:moet ik je toch op tegenspreken tennis ik was het beide en heb de lasikbehandeling gehad een half jaar geleden...rechts -1.75 cilinder +0.50 en links +2.5 cilinder 0.75 -
Wat grappig, een plus-cylinder....knap! Transpositieregel vergeten toe te passen misschien?
Maar je hebt wel gelijk, plus en min kan beide worden 'weggelaserd' (meestal), al zul je inderdaad uiteindelijk alsnog veroordeeld worden tot een leesbril, want daar doet een laserbehandeling niets tegen.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

paperdetective schreef:Vandaag had ik een vergelijkbare slechte ervaring met Pearle in Leiden, met dit verschil dat ik voor 70% blind ben (ik loop met een stok en ooglap) en geheel afhankelijk ben van mijn bril met een corrigerend glas en geen duplicaat heb, want dat is erg duur.

De Pearle opticien liet me weten dat ik op zaterdag niet geholpen kon worden met een onmiddellijke reparatie van een lam brilpootje (ze wist wel uit te leggen wat er moest gebeuren, vrij triviaal) en maar dinsdag moest terugkomen gedurende een tijdstip dat het minder druk was.

Vertaald: Ik verdien niets aan u nu op dit moment en heb daarom geen tijd voor u.

Dom, want ik had graag voor de reparatie betaald EN nu is ze een goede klant uit het verleden kwijt. Ik neem aan dat mevrouw de opticien nog nimmer van acquisitiekosten heeft gehoord om nieuwe klanten te krijgen.

Vroeger was Pearle veel klantvriendelijker, ongeacht waar men kwam, maar dat is afgelopen nu.
Vroeger kwam u misschien niet op een van de drukste dagen van het jaar. Een winkelier moet keuzes maken en een lamme poot kan nog wel een paar dagen mee. Wat iemand al eerder zei: Wie weet is dit met de beste bedoelingen, een dag als die kan zo'n enorm knelpunt opleveren dat het de kwaliteit van de reparatie niet ten goede komt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, als ik door Pearl gebeld word dat mijn nieuwe bril klaar ligt en er naar toe ga, verwacht ik wel service om dat ding goed te krijgen, zoals al beschreven: pootjes wat buigen en bijstellen zodat hij goed zit. En dan te horen krijgen: geen tijd! Ik vind dat niet behoorlijk, maar goed, iedereen mag daar een mening over hebben, dit was de mijne.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zie het probleem niet zo. Bij Pearl werken ze netjes volgens een planning kennelijk. Hoe zou jij reageren als jij een afspraak met ze had en dat ze die niet nakomen ze niet na omdat er mensen zomaar tussendoor geholden worden?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:Ik zie het probleem niet zo. Bij Pearl werken ze netjes volgens een planning kennelijk. Hoe zou jij reageren als jij een afspraak met ze had en dat ze die niet nakomen ze niet na omdat er mensen zomaar tussendoor geholden worden?
Aan wie is deze reactie gericht? De TS of :?:

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

GJvdZ schreef:Ik zie het probleem niet zo. Bij Pearl werken ze netjes volgens een planning kennelijk. Hoe zou jij reageren als jij een afspraak met ze had en dat ze die niet nakomen ze niet na omdat er mensen zomaar tussendoor geholden worden?
Ik snap uberhaupt niet zo goed waarom er geen tijd voor zou zijn geweest....meest voorkomende reparaties:
- schroefjes bakstuk/veren vervangen: 2 minuutjes
-vervangen neuspads: click 2 minuten, schroef max. 5 minuten
-aandraaien 'lam' pootje: 1 minuut

....waarom zou daar geen tijd voor zijn? Zelfs als het druk is, moet dit gewoon mogelijk zijn (ik spreek uit ervaring), ook al verdien je er niets aan. Sorry, maar ik vraag me echt af wat de reden van weigering is geweest. Het zijn, zoals ik al zei, zeker geen reparaties die úúúúúren aan tijd kosten.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pearl slechte service

Ongelezen bericht door alfatrion »

paperdetective schreef:De Pearle opticien liet me weten dat ik op zaterdag niet geholpen kon worden met een onmiddellijke reparatie van een lam brilpootje (ze wist wel uit te leggen wat er moest gebeuren, vrij triviaal) en maar dinsdag moest terugkomen gedurende een tijdstip dat het minder druk was.
Ik vind dat heel redelijk.
tenormin schreef:Groeneveld. En raad wat: helemaal gratis. Dag Pearl, Groeneveld heeft een nieuwe klant.
Dat is ook mijn ervaring. Als het iets kleins is waar niet al te veel kosten aan zitten dan doen ze het gratis.

Gesloten