LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werktijden?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Werktijden?

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef:
GJvdZ schreef:
Jolijn schreef: Als dat inderdaad als negatief punt in het functioneringsgesprek ter sprake komt, zeg dan met een stralende lach dat je je uiterste best zult doen om voortaan stipt om 4 uur naar huis te gaan.
Dat werkt alleen als de gesprekspartner gevoel voor humor heeft. Zoniet dan backfired dat keihard terug.
Grapjes zijn inderdaad voor de vrijdagmiddagborrel of personeelsfeestjes, niet voor een functioneringsgesprek. Dit is werk, en zo zou ik het ook behandelen. Dus 1½ oog op je eigen belang, en een ½ oog op dat van de baas. Met dat laatste bedoel ik dat men zich ook wel (een beetje) in kan/mag leven in de situatie van de werkgever of direct leidinggevende, dat soort investeringen betalen zich op lange termijn vaak wel terug als je eens wat wilt van je werkgever.
De investering van TS (geen koffiepauze nemen en regelmatig een half uur tot 3 kwartier langer doorwerken) betaalt zich door commentaar te krijgen als hij1 keer 5 minuten na einde werktijd weggaat. :?
Als het 'grapje' niet gevat wordt, mag TS laten merken geen watje te zijn, misschien wordt dat juist wel op prijs gesteld.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Werktijden?

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het grapje niet gevat wordt maak dan niet de fout je werkgever "humorloos" te noemen :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Werktijden?

Ongelezen bericht door Jolijn »

:)
Gelukkig mag je in je hoofd zeggen wat je wilt. Kan handig zijn jezelf dit voor te houden als je weet dat je jezelf koste wat kost beter kunt inhouden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Werktijden?

Ongelezen bericht door sjohie »

sjohie schreef:
GJvdZ schreef:
Jolijn schreef: Als dat inderdaad als negatief punt in het functioneringsgesprek ter sprake komt, zeg dan met een stralende lach dat je je uiterste best zult doen om voortaan stipt om 4 uur naar huis te gaan.

Dat werkt alleen als de gesprekspartner gevoel voor humor heeft. Zoniet dan backfired dat keihard terug.
Grapjes zijn inderdaad voor de vrijdagmiddagborrel of personeelsfeestjes, niet voor een functioneringsgesprek. Dit is werk, en zo zou ik het ook behandelen. Dus 1½ oog op je eigen belang, en een ½ oog op dat van de baas. Met dat laatste bedoel ik dat men zich ook wel (een beetje) in kan/mag leven in de situatie van de werkgever of direct leidinggevende, dat soort investeringen betalen zich op lange termijn vaak wel terug als je eens wat wilt van je werkgever.
De investering van TS (geen koffiepauze nemen en regelmatig een half uur tot 3 kwartier langer doorwerken) betaalt zich door commentaar te krijgen als hij1 keer 5 minuten na einde werktijd weggaat. :?
Als het 'grapje' niet gevat wordt, mag TS laten merken geen watje te zijn, misschien wordt dat juist wel op prijs gesteld.
Bedenk wel dat er (enkele) CAO's zijn waar 2x15 minuten koffiepauze onbetaald zijn, en als TS er voor kiest die niet te nemen door achter zijn PC te blijven zitten, is hij dus dief van eigen portemonnee, en is dat half uur eigen tijd werken ineens ook als sneeuw voor de zon verdwenen. :wink:

Ik heb dit TS gevraagd in een eerdere post, aangezien het kán voorkomen, maar relatief zeldzaam is, en in dit geval veel duidelijk zou maken. Misschien dat TS de CAO er nog eens op na kan slaan om dit op te helderen.

Gesloten