LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Dgraaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2013 12:49

Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door Dgraaf »

"21% BTW: Weg ermee!" oftewel, de actie van de Media Markt.

Op donderdagavond ben ik naar het filiaal te Deventer geweest, ik was van plan de Samsung Galaxy Ace 2 te kopen. Bij de medewerker gaf ik aan dat ik graag een zwarte Samsung Galaxy Ace 2 wilde kopen. Zijn antwoord hierop was, helaas, dat de Samsung Galaxy Ace 2 niet meer op voorraad was. Mijn vraag was of ik deze misschien kon reserveren, waarop zijn antwoord was dat de telefoon al 3 weken niet meer leverbaar was, aangezien er wat problemen waren met de levering.

Ik kan begrijpen dat tijdens een actie als deze, de telefoons snel 'uitverkocht' zijn. Echter snap ik niet, dat wanneer deze telefoon al 3 weken niet geleverd kan worden, de aanbieding van €175,63 wél aangeprijst staat.
Vervolgens heb ik een met een andere medewerker gesproken, de vorige medewerker was in gesprek met een andere klant, waar ik nogmaals aan heb gevraagd of het echt niet mogelijk is om een toestel te reserveren. Hij gaf mij het volgende antwoord; 'Vanwege het actietarief kunnen wij geen toestellen reserveren.' Dit begrijp ik, aangezien de kans groot kan zijn dat de telefoons dan buiten de actieperiode tegen actietarief moeten worden verkocht.
Mijn vraag was vervolgens waarom er niet bij deze telefoon wordt aangegeven dat deze telefoon niet leverbaar is en momenteel niet tegen dit actietarief kan worden verkocht. Hierop gaf de medewerker de volgende reactie; 'Zoals u kunt zien is het erg druk in de winkel, ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om dit bordje weg te halen.' Deze reactie vond ik nergens op slaan, aangezien het dus al 3 weken bekend is dat de telefoon niet leverbaar is.
Het voelt voor mij echt als een lokkertje, aangezien ze die telefoon wel aanbieden voor een stuntprijs maar uiteindelijk tijdens de actieperiode niet zullen verkopen voor die prijs.

Ik heb dezelfde avond een mail gestuurd naar de vestiging met de vraag waarom er wél een actieprijs bij het toestel wordt getoond terwijl het op dat moment niet verkocht kan worden voor die prijs, en het probleem van het niet kunnen verkopen al langere tijd bekend is.
Hierop kreeg ik het volgende antwoord: "Helaas zijn de modellen zoals de Samsung Galaxy Ace plus en Ace 2 de afgelopen weken slecht leverbaar geweest. Zoals u zelf al aangeeft in uw e-mail, konden wij telefoons niet bestellen vanwege de actie periode zoals deze reeds is geweest. De reden waarom prijzen ook hangen bij modellen die niet leverbaar zijn, heeft er mee te maken dat wij ook onze showmodellen kunnen en willen verkopen. Dit is u echter blijkbaar niet aangeboden, als u dit al had gewild. Mijn collega heeft u dus wat dat betreft, niet de complete informatie verschaft. Mijn excuses voor het ongemak, zoals u deze ondervonden heeft."

Ligt het nou aan mij of is dit een antwoord waar ik totaal niets mee kan??
Weet iemand of ze dit zo mogen presenteren terwijl ze de producten niet kunnen verkopen?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door Rim69 »

Het ligt aan jou. Waarom zouden ze het niet zo mogen presenteren? OP = OP

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Van de Mediamarkt mag het algemeen bekend geacht worden dat ze hard schreeuwen. Door dat harde schreeuwen vergeten ze de inhoud en maken ze fouten. Zo ook in dit geval. Het harde schreeuwen wordt een doel op zich.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door nevermind »

sjoegel schreef:Van de Mediamarkt mag het algemeen bekend geacht worden dat ze hard schreeuwen. Door dat harde schreeuwen vergeten ze de inhoud en maken ze fouten. Zo ook in dit geval. Het harde schreeuwen wordt een doel op zich.
Ik kan mij herinneren, dat er een topic was, waar bij de C1000 artikelen niet meer voorradig waren, ofwel dit in het reclameblaadje stond.
Rim heeft het al geschreven. Op is op.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door berndv »

Dit valt wel onder oneerlijke handelspraktijken als de telefoon al 3 weken niet meer leverbaar is. Da betekent dat ze adverteren met een artikel wat aan het begin van de actie al niet meer leverbaar was.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door Rim69 »

berndv schreef:Dit valt wel onder oneerlijke handelspraktijken als de telefoon al 3 weken niet meer leverbaar is. Da betekent dat ze adverteren met een artikel wat aan het begin van de actie al niet meer leverbaar was.
Maar nog wel voorradig en voor de actie geldt op=op. Ze blijven niet onbeperkt bijvullen, dus of iets wel of niet leverbaar is tijdens de actie doet er niet toe.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Rim69 schreef:
berndv schreef:Dit valt wel onder oneerlijke handelspraktijken als de telefoon al 3 weken niet meer leverbaar is. Da betekent dat ze adverteren met een artikel wat aan het begin van de actie al niet meer leverbaar was.
Maar nog wel voorradig en voor de actie geldt op=op. Ze blijven niet onbeperkt bijvullen, dus of iets wel of niet leverbaar is tijdens de actie doet er niet toe.
Ik lees ook dat ze al op waren dus geen op=op maar was al op en blijft nog wel even op.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door berndv »

Zijn antwoord hierop was, helaas, dat de Samsung Galaxy Ace 2 niet meer op voorraad was. Mijn vraag was of ik deze misschien kon reserveren, waarop zijn antwoord was dat de telefoon al 3 weken niet meer leverbaar was, aangezien er wat problemen waren met de levering
Dus niet voorradig aan het begin van de fabuleuze btw actie, wel uitgebreid mee geadverteerd, is dus een oneerlijke handelspraktijk. Ik lees ook nergens dat het op=op was. Dan gelden er wel degelijk regels, helemaal als er nog een paar dagen van de actie te gaan zijn.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door Rim69 »

berndv schreef:
Zijn antwoord hierop was, helaas, dat de Samsung Galaxy Ace 2 niet meer op voorraad was. Mijn vraag was of ik deze misschien kon reserveren, waarop zijn antwoord was dat de telefoon al 3 weken niet meer leverbaar was, aangezien er wat problemen waren met de levering
Dus niet voorradig aan het begin van de fabuleuze btw actie, wel uitgebreid mee geadverteerd, is dus een oneerlijke handelspraktijk. Ik lees ook nergens dat het op=op was. Dan gelden er wel degelijk regels, helemaal als er nog een paar dagen van de actie te gaan zijn.
Je weet niet of het aan het begin van de actie zo was. TS verteld niet of hij voor de deur gelegen heeft en als eerste binnen was. Ik denk zo van niet. Ook was er nog in ieder geval een showmodel aanwezig.
Daarnaast gaat de actie naturlijk niet op voor slechts 1 filiaal.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door sjohie »

Rim69 schreef:
berndv schreef:
Zijn antwoord hierop was, helaas, dat de Samsung Galaxy Ace 2 niet meer op voorraad was. Mijn vraag was of ik deze misschien kon reserveren, waarop zijn antwoord was dat de telefoon al 3 weken niet meer leverbaar was, aangezien er wat problemen waren met de levering
Dus niet voorradig aan het begin van de fabuleuze btw actie, wel uitgebreid mee geadverteerd, is dus een oneerlijke handelspraktijk. Ik lees ook nergens dat het op=op was. Dan gelden er wel degelijk regels, helemaal als er nog een paar dagen van de actie te gaan zijn.
Je weet niet of het aan het begin van de actie zo was. TS verteld niet of hij voor de deur gelegen heeft en als eerste binnen was. Ik denk zo van niet. Ook was er nog in ieder geval een showmodel aanwezig.
Daarnaast gaat de actie naturlijk niet op voor slechts 1 filiaal.
Als er in heel Nederland bij alle vestigingen ook maar 1 exemplaar op voorraad was, hebben ze zich aan de letter van de actie gehouden. Dat is dan weliswaar niet volgens (wat ik) de geest van de actie noem, maar dat is een subjectief iets. :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door nevermind »

sjohie schreef: Als er in heel Nederland bij alle vestigingen ook maar 1 exemplaar op voorraad was, hebben ze zich aan de letter van de actie gehouden. Dat is dan weliswaar niet volgens (wat ik) de geest van de actie noem, maar dat is een subjectief iets. :wink:

Volgens een medewerker van MM, heeft deze 4 dagen actie, meer omzet gebracht, dan een hele normale maand.
Dus zijn er toch mensen welke tevreden zijn met dit soort aanbiedingen.
Neen, ik heb er niets gekocht. :wink:

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door weetnietveel »

sjohie schreef:
Als er in heel Nederland bij alle vestigingen ook maar 1 exemplaar op voorraad was, hebben ze zich aan de letter van de actie gehouden. Dat is dan weliswaar niet volgens (wat ik) de geest van de actie noem, maar dat is een subjectief iets. :wink:
Ik weet het niet Sjohie. Zo maak je het Mediamarkt wel heel erg makkelijk.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef: Als er in heel Nederland bij alle vestigingen ook maar 1 exemplaar op voorraad was, hebben ze zich aan de letter van de actie gehouden. Dat is dan weliswaar niet volgens (wat ik) de geest van de actie noem, maar dat is een subjectief iets. :wink:
Klopt, maar je kan je afvragen wat de zin is van dit soort acties als je de producten niet kunt verkopen. Of zijn er nog zoveel onnozele consumenten die dan maar wat anders kopen omdat ze er toch zijn en hun koopdriften niet langer meer kunnen onderdrukken? Zo ja, dan kan je je afvragen wie hier nu verkeerd bezig is.....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:
sjohie schreef: Als er in heel Nederland bij alle vestigingen ook maar 1 exemplaar op voorraad was, hebben ze zich aan de letter van de actie gehouden. Dat is dan weliswaar niet volgens (wat ik) de geest van de actie noem, maar dat is een subjectief iets. :wink:
Klopt, maar je kan je afvragen wat de zin is van dit soort acties als je de producten niet kunt verkopen. Of zijn er nog zoveel onnozele consumenten die dan maar wat anders kopen omdat ze er toch zijn en hun koopdriften niet langer meer kunnen onderdrukken? Zo ja, dan kan je je afvragen wie hier nu verkeerd bezig is.....
Recent was er hier nog een topic van een ontevreden senseo-apparaat koper, welke hij in een impuls kocht, maar welke een aantal hardnekkige problemen kent, en mede hierdoor een ~3,5 als betrouwbaarheidscijfer heeft op kieskeurig. Dat zou voor elke gemiddeld geïnformeerde consument toch een rode vlag moeten zijn lijkt me? Dus ja, die consumenten zijn er blijkbaar wel.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door Rim69 »

GJvdZ schreef: Klopt, maar je kan je afvragen wat de zin is van dit soort acties als je de producten niet kunt verkopen. Of zijn er nog zoveel onnozele consumenten die dan maar wat anders kopen omdat ze er toch zijn en hun koopdriften niet langer meer kunnen onderdrukken? Zo ja, dan kan je je afvragen wie hier nu verkeerd bezig is.....
Producten?

Het gaat hier slechts om een telefoon van Samsung. Al het andere vloog als warme broodjes de winkel uit. en dat was niet omdat er "wat anders" gekocht werd :!:

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:Dus niet voorradig aan het begin van de fabuleuze btw actie, wel uitgebreid mee geadverteerd, is dus een oneerlijke handelspraktijk. Ik lees ook nergens dat het op=op was. Dan gelden er wel degelijk regels, helemaal als er nog een paar dagen van de actie te gaan zijn.
Ja, ALS er in de reclame die TS heeft gekregen op=op heeft gestaan, dan zal MM moeten kunnen aantonen dat het product in voldoende mate hebben ingeslagen om aan de redelijkerwijs te verwachten vraag te kunnen voorzien.
sjohie schreef:Als er in heel Nederland bij alle vestigingen ook maar 1 exemplaar op voorraad was, hebben ze zich aan de letter van de actie gehouden. Dat is dan weliswaar niet volgens (wat ik) de geest van de actie noem, maar dat is een subjectief iets. :wink:
Dat is een oneerlijke handelspraktijk ongeacht of ze zich aan hun eigen actievoorwaarden houden. Als de verkoper hier aan wilt ontkomen dan zou hij in de reclame moeten melden dat er slechts één exemplaar beschikbaar is.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mediamarkt: Galaxy Ace 2 niet leverbaar maar wel stuntprijs.

Ongelezen bericht door ArneLH »

alfatrion schreef:Ja, ALS er in de reclame die TS heeft gekregen op=op heeft gestaan, dan zal MM moeten kunnen aantonen dat het product in voldoende mate hebben ingeslagen om aan de redelijkerwijs te verwachten vraag te kunnen voorzien.
Idd: Correctionele Rechtbank Gent (België) 12 januari 2011 (OM/Lidl België) en LG Hamburg (Duitsland) 12 mei 2009, 312 O 74/09.

Gesloten