LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetbankieren ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door Regggy »

Afgelopen vrijdag heb ik eindelijk mijn nieuwe smartphone in ontvangst kunnen nemen. Daar het een nieuwer type is, was hier een Microsimkaart voor nodig, die ik al bij de provider had aangevraagd. Zo gezegd, zo gedaan; simkaart geactiveerd bij provider en toestel in gebruik genomen.

Tot zover geen problemen, tot ik gebruik ging maken van het mobiel internetbankieren van ING. Ik wilde dezelfde avond een hoesje voor de smartphone bestellen (immers, zuinig op nieuw spul) en dacht dit direct via mijn telefoon te regelen, inclusief betaling. Na het bestellen werd ik doorgestuurd naar de ideal-pagina van ING en kreeg ik direct een foutmelding na het inloggen. Verzocht werd contact op te nemen met de helpdesk.

Nu is het zo dat er technisch wel vaker e.e.a. fout gaat bij ING, dus ik heb braaf gebeld. De (overigens alleraardigste) medewerkster van ING wist blijkbaar hoe de vork in de steel zat en vroeg me of ik net een nieuwe simkaart had. Dit bevestigd, waarna ik het volgende antwoord kreeg: 'ja meneer, er wordt veel fraude gepleegd, dus bij een nieuwe simkaart met hetzelfde nummer blokkeren we standaard 2 dagen uw internetbankieren'. Ik was stomverbaasd, maar een bedrijf beslist zelf hoe ze dit soort maatregelen aanpakten, dus ik liet het hierbij. Ik vroeg vervolgens vriendelijk om na het verifiëren van mijn gegevens zodat men wist dat er niets frauduleus aan de gang was mijn betalingen weer vrij te geven. Dit bleek echter totaal niet mogelijk!

Erg klantvriendelijk! Medewerkster was het met me eens dat dit idioot was, kregen ook enorm veel klachten, maar kon toch echt niets aan de situatie veranderen. Dat ik als klant betalingen moet doen en dit voor problemen zorgt wanneer het ineens 2 dagen geblokkeerd wordt is blijkbaar totaal niet van belang. Als klap op de vuurpijl kreeg ik 2 dagen later de melding dat de betaling weer was vrijgegeven, met daarin een link naar de website waar stond dat dit de procedure was bij wijzigen simkaart. Erg handig om die informatie *na* het afsluiten te ontvangen.

Goed, direct een klacht ingestuurd naar ING, maar zoals gewoonlijk totaal geen teken van leven van de goede bank. Meer mensen met dit soort idiote ervaringen?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door Brainless »

Dit is algemeen bekend en staat duidelijk vermeldt op hun website.
http://www.ing.nl/particulier/internetb ... tan-codes/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door sjohie »

Regggy schreef:Afgelopen vrijdag heb ik eindelijk mijn nieuwe smartphone in ontvangst kunnen nemen. Daar het een nieuwer type is, was hier een Microsimkaart voor nodig, die ik al bij de provider had aangevraagd. Zo gezegd, zo gedaan; simkaart geactiveerd bij provider en toestel in gebruik genomen.

Tot zover geen problemen, tot ik gebruik ging maken van het mobiel internetbankieren van ING. Ik wilde dezelfde avond een hoesje voor de smartphone bestellen (immers, zuinig op nieuw spul) en dacht dit direct via mijn telefoon te regelen, inclusief betaling. Na het bestellen werd ik doorgestuurd naar de ideal-pagina van ING en kreeg ik direct een foutmelding na het inloggen. Verzocht werd contact op te nemen met de helpdesk.

Nu is het zo dat er technisch wel vaker e.e.a. fout gaat bij ING, dus ik heb braaf gebeld. De (overigens alleraardigste) medewerkster van ING wist blijkbaar hoe de vork in de steel zat en vroeg me of ik net een nieuwe simkaart had. Dit bevestigd, waarna ik het volgende antwoord kreeg: 'ja meneer, er wordt veel fraude gepleegd, dus bij een nieuwe simkaart met hetzelfde nummer blokkeren we standaard 2 dagen uw internetbankieren'. Ik was stomverbaasd, maar een bedrijf beslist zelf hoe ze dit soort maatregelen aanpakten, dus ik liet het hierbij. Ik vroeg vervolgens vriendelijk om na het verifiëren van mijn gegevens zodat men wist dat er niets frauduleus aan de gang was mijn betalingen weer vrij te geven. Dit bleek echter totaal niet mogelijk!

Erg klantvriendelijk! Medewerkster was het met me eens dat dit idioot was, kregen ook enorm veel klachten, maar kon toch echt niets aan de situatie veranderen. Dat ik als klant betalingen moet doen en dit voor problemen zorgt wanneer het ineens 2 dagen geblokkeerd wordt is blijkbaar totaal niet van belang. Als klap op de vuurpijl kreeg ik 2 dagen later de melding dat de betaling weer was vrijgegeven, met daarin een link naar de website waar stond dat dit de procedure was bij wijzigen simkaart. Erg handig om die informatie *na* het afsluiten te ontvangen.

Goed, direct een klacht ingestuurd naar ING, maar zoals gewoonlijk totaal geen teken van leven van de goede bank. Meer mensen met dit soort idiote ervaringen?
Had je als goed geïnformeerde consument kunnen lezen op de site zoals hierboven al gepost, en daarnaast is het in mijn ogen gewoon goed zakendoen, en een manier voor een bank om minder ter zake kundige klanten enigszins in bescherming te nemen.

Overigens is dit volgens mij ook al wel eens genoemd in 1 van die berichtjes die je bij het telebankieren krijgt, via die weg wist ik hiervan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mooi toch, dat de bank zo alert is voor mogelijke fraude? Voor hetzelfde geld had iemand anders de boel misbruikt om jouw rekening te koppelen aan zijn/haar smartphone en was je echt de pineut geweest.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door sjohie »

Nou heb ik ook net een nieuwe gsm en kleinere simkaart gekocht, en ik kreeg keurig een berichtje van de ING dat om veilgheidsredenen ik de eerste 48h geen gebruik kon maken van de TAN code's. :wink:

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door Regggy »

sjohie schreef:Nou heb ik ook net een nieuwe gsm en kleinere simkaart gekocht, en ik kreeg keurig een berichtje van de ING dat om veilgheidsredenen ik de eerste 48h geen gebruik kon maken van de TAN code's. :wink:
Heel mooi, dat bericht heb ik echter nooit gehad. ING heeft inmiddels telefonisch contact gezocht n.a.v. klacht en bied ook compensatie aan. Uitgelegd dat ik daar blij mee ben, maar dat ik het belangrijker vind dat ze procedures op orde krijgen. Eind goed, al goed?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik ben vorige maand ook voor een nieuwe sim kaart langs geweest bij de T-Mobile shop. Mijn oude sim kaart bleek niet goed te werken met de nieuwe telefoons. Nadat de nieuwe sim kaart in mijn telefoon zat, kreeg ik al snel een sms-je dat mijn internet bankieren bij ING voor 2 dagen geblokkeerd zou zijn. Alleen..... Ik heb al zeker 1,5 jaar geen rekening meer bij ING!! :S

Maar ja, veilig is het zo wel natuurlijk.....

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Ik heb een heel ander probleem bij internetbankieren. Vanmorgen bij IDeal kreeg ik gelijk een melding dat mijn toegang geweigerd werd. Mogelijk onjuist wachtwoord ingevoerd. Maar je zou verwachten pas een blokkade na 3 foute pogingen.
Telefonisch gebeld en ING zei dat als je in een bepaalde periode in totaal 3 x fout hebt ingelogd, je toegang dan wordt geweigerd. Dit lijkt me erg klantonvriendelijk.

En als je geen TAN-codes per sms ontvangt, krijg je pas na 3 dagen een nieuw wachtwoord. Zo wordt je ook nog eens gedwongen over te gaan om TAN-codes per telefoon.

M. de Haas
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mar 2013 12:01

Re: Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door M. de Haas »

sjohie schreef:Nou heb ik ook net een nieuwe gsm en kleinere simkaart gekocht, en ik kreeg keurig een berichtje van de ING dat om veilgheidsredenen ik de eerste 48h geen gebruik kon maken van de TAN code's. :wink:
Dit bericht hebben mijn partner en ik ook ontvangen afgelopen zaterdag toen we van normale simkaart overgingen naar de nieuwe microsimkaarten. Vind de veiligheid wel zo prettig.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Internetbankieren ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daarom heb ik ook nog steeds een papieren TAN-codelijst. Die doet het altijd.

Gesloten