LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Nieke78
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:00

Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Nieke78 »

Hallo!

Wij willen dit jaar onze keuken vervangen. Daar de beperkte ruimte is er weinig mogelijk, en komt de nieuwe keuken op dezelfde plek als de oude. Het moet een simpele rechte keuken worden van 370 cm, en inbouwapparatuur die er in moet komen zijn
- koelkast, liefst minimaal 140 cm hoog
- combimagnetron
- kookplaat, bv. inductie, en evt. gas (een fornuis ipv de combi + kookplaat lijkt me ook wel wat maar is daar wel ruimte voor?
- afzuigkap

Vaatwasser hebben we vorig jaar al vervangen en kan dus opnieuw ingebouwd worden. We denken aan een greeploze keuken, bij voorkeur met een zwart composiet blad en het liefst een onderbouw spoelbak. De keuken moet ook nog eens gemonteerd worden, want wij zijn niet handig :wink: . Is dit haalbaar met een budget van max. €6000,-, en zo ja, waar kunnen wij het beste kijken? We wonen in het midden van het land. Uiteraard zijn we bij de ikea geweest maar daar heb ik niet iets gezien wat echt helemaal naar onze zin is. Tips en adressen zijn meer dan welkom

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door langste adem »

Je zou eens kunnen kijken op een veiling site zoals www.bva-auctions.com waar regelmatig keukens aangeboden worden voor een relatief lage prijs.
Dit zijn dan vaak keukens van failliete bedrijven die aan de hoogste bieder verkocht worden. Je moet net het geluk hebben dat er een keuken wordt aangeboden die in jouw smaak valt, en ook nog met de juiste maten. Ik denk niet dat je garantie krijgt op je aankopen daar, en je zal zelf een handig iemand moeten inschakelen om de keuken te plaatsen maar het is misschien nog steeds interessant om een nieuwe merkkeuken te kunnen kopen daar voor minder dan de prijs van een "bouwmarkt kwaliteit" keuken.
Zeker als het niet echt superhaast heeft , zou ik de site regelmatig in de gaten houden.

Het is maar een idee....

Nieke78
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:00

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Nieke78 »

Dank voor de tip, ik heb echter toch liever een keuken van een keukenzaak, mocht er dan iets niet in orde zijn dan heb je een aanspreekpunt :)

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ikea. En loop anders eens een keukenwinkel binnen met de maten en je wensen. Hun kunnen je vast meer vertellen. ;)

Nieke78
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:00

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Nieke78 »

Ja, dat zijn we uiteraard van plan maar ik wil er niet bij de keukenzaak pas achter komen dat we een compleet onrealistisch plan in ons hoofd hebben :wink: . Overigens zijn wat goede adressen in de omgeving Amersfoort ook zeer welkom.

Ik zag trouwens een keuken van Nolte, de Soft Lack, die me aansprak. Wellicht dat één van de hier aanwezige keukenboeren een tipje van de Nolte-sluier kan oplichten?

Bounty_122
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:36

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Bounty_122 »

Beste,

Probeer Superkeukens Amersfoort is. Ik ben daar geslaagd voor een Nolte keuken.

Groet Eric

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door sjoegel »

de hier aanwezige keukenboeren
Dat vinden de heren keukenadviseurs niet leuk om te horen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beste,

Probeer Superkeukens Amersfoort is. Ik ben daar geslaagd voor een Nolte keuken.

Groet Eric
Speciaal aangemeld om dit even te melden ? Zeker rustig aan het einde van de dag ?

Bounty_122
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:36

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Bounty_122 »

:lol: Lees al een tijd mee, nooit de behoefte gehad om me aan te melden.

Laat mij lekker tevreden zijn met mijn keuken!

Gr Eric

Nieke78
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:00

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Nieke78 »

sjoegel schreef:
de hier aanwezige keukenboeren
Dat vinden de heren keukenadviseurs niet leuk om te horen.
Ik bedoelde het niet oneerbiedig, heren en dames keukenadviseurs :| . Superkeukens staat op mijn lijstje!

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door riddert »

Kijk ook eens voor een Ballerina keuken, is qua prijs gunstig, kwaliteit is in orde. Als je een standaard geperst houtvezel keukenblad neemt in plaats van natuursteen, kun je ook nog wat betere apparaten krijgen voor dit bedrag.

Nieke78
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:00

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Nieke78 »

Tja, dat blad, dat vind ik wel heel erg bepalend voor de keuken. Misschien voldoet een kunststof blad ook wel prima aan mijn eisen, ik moet me daar eens in verdiepen. We gaan in ieder geval eens langs bij Superkeukens, en Arma in Nunspeet spreekt me ook aan. Meer suggesties zijn uiteraard welkom :D !

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door crazyme »

Nieke78 schreef:
sjoegel schreef:
de hier aanwezige keukenboeren
Dat vinden de heren keukenadviseurs niet leuk om te horen.
Ik bedoelde het niet oneerbiedig, heren en dames keukenadviseurs :| . Superkeukens staat op mijn lijstje!
Geweest bij keukenconcurrent in amersfoort (paar jaar terug), routing is een fuik, verkoper blijft in de nauwe uitgang staan zodat je niet zomaar wegkomt...

Althans dat probeerde hij....

Verder : ongemanierd en de prijzen die je hoort zijn allemaal veel te hoog. Na vijf minuten kletsen was 40 procent korting "haalbaar".

Zo'n kortingspercentage slaat nergens op.

Advies, rij iets verder door naar ikea, laat daar een keuken uitrekenen en ga dan op pad. Dan kun je prijzen op waarde schatten.

Edit: ervaring had betrekking op de keukenconcurrent.
Laatst gewijzigd door crazyme op 11 mar 2013 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Nieke78
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:00

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Nieke78 »

Hmm ik dacht dat Superkeukens juist niet meedeed aan het prijzencircus. We zullen zien. Ik heb gisteren de catalogus van Nolte ontvangen, er staan hele mooie dingen in!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Uw budget is zeker realistisch....."alle voorafgaande commentaren in de wind slaande" 8)

Het wordt pas onrealistisch als u voor een high-end keukenmerk kiest.

Laat uw instap naar een nieuwe keuken bepalen door de apparatuur en het blad, die zijn in deze belangrijker; daar werkt u mee, de meubelen zijn het jasje daar van. DAN is het haalbaar !

En de juiste leverancier vinden, als ik de aanbiedingen van de nog groeiende bedrijven als de keukenloods of sijben mag geloven zit er zelfs nog speling in het budget.

Let wel, het zal geen makkelijke opgave zijn, de lat hoger leggen is het budget verhogen.....

groeten een "keukenboer"

Nieke78
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:00

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Nieke78 »

Kijk, daar word ik blij van :D , het kan dus wel! Inderdaad vind ik het blad belangrijk, composiet of keramisch lijkt mij erg praktisch maar daar betaal je dan voor. Wat de kasten betreft, ik zoek iets "simpels", greeploos of met een strakke greeplijst en mat. Elk merk heeft iets dergelijks wel in zijn assortiment, de vraag is alleen welk merk aansluit bij mijn budget. Nobilia en Nolte denk ik? Qua apparatuur wordt het lastiger, daar zit zoveel prijsverschil in en er is zoveel aanbod, welk merk sluit aan bij mijn budget?

Nieke78
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:00

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Nieke78 »

Inmiddels hebben we een showroommodel op het oog die voor €4500 van eigenaar mag wisselen, wat prima in ons budget past. Het betreft een Nobilia Integra met gelakte fronten. De opstelling is in principe wat we zelf ook in gedachten hadden. Ik ben er alleen niet helemaal uit of de apparatuur wat is, dit zit er in, ik citeer:

"2 combi's van Etna model A2193RVS , vaatwasser van Junker (made by Siemens) model JS04VN90 energieklasse A, de koeler is ook van het merk Junker model JC30HB20 met een inhoud van 182 liter energieklasse A+ Afzuigkap is van Etna model T4478RVS en de gaskookplaat van Siemens".

Ik kan weinig vinden over Junker, is dat wat?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door thecure »

Junker behoort tot de BSH hausgeräte groep, dus de kwaliteit zal vergelijkbaar zijn met Bosch, siemens, neff enz.

en waarom 2 combi's?

Nieke78
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:00

Re: Rechte keuken voor max. €6000, realistisch?

Ongelezen bericht door Nieke78 »

Ja, dat vraag ik me dus af, of de kwaliteit vergelijkbaar is. Kan er echt niks over vinden.

Die 2 combi's zitten er standaard in, het is immers een showroomkeuken. Het zou ook niet direct mijn keus zijn, maar het komt op zich wel goed uit aangezien ik nogal veel bak en de oven dus heel vaak gebruik.

Gesloten