LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
al
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:58

Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door al »

Ik heb een brief ontvangen van de SNB Bank waarin zij aangeven dat ik vanuit mijn MultiFacetPlan (lees woekerpolis) zonder afkoopkosten over kan stappen naar een andere verzekering of een andere vorm van sparen.
Echter ik ben nog steeds in afwachting van nieuws van hun kant inzake de compensatie van de door hun verkochte woekerpolis waarover zij spraken in hun laatste brief over dit onderwerp d.d. 3 november 2010. Nadien is het erggggg stil.
Wat denken ze? Dat ik het vergeten ben? Dat ik, omdat ze nu al bijna 2 jaar niets van zich laten horen, maar van mijn hoop op een fatsoenlijke compensatie afzie. Mijn adem is langer dan die van hen, daar verslikken ze zich in.
Het enige dat ik wil is nieuws over hoe zij de door hen vooraf niet vertelde kosten binnen de woekerpolis gaan compenseren opdat ik daarna zo hard mogelijk bij ze weg kan lopen als ik kan om er ook noooooit meer terug te keren.
Het verlies in beleggen neem ik voor lief. Maar door hun niet handelen wordt mijn polis steeds minder waard en moet ik over niet al te lange tijd op mijn polis toeleggen (echt niet!). Dat is dubbel slechte service!
Als je naar ze belt met de vraag of er al iets bekend is dat krijg je het standaard antwoord dat ze er mee bezig zijn en spoedig iets hopen te laten weten.
Hoe gaan andere MultiFacetPlan-houders hier mee om?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Al.

Dit heb ik zelf even gekopieerd, want anders krijg je steeds dezelfde verhalen, mede ook omdat er in ons geval nog niets veranderd of bekend is. Mijn post is van 13 nov 2010. Hierbij:

Hier precies hetzelfde, terwijl ik maanden niets meer van hen had vernomen. Onze spaar/beleggingsverzekering was vorig jaar (2009) afgelopen en kregen netjes een eindafschrift dat er 0,0 als eindresultaat was behaald.

Nu achteraf bevreemd het mij wel een beetje, dat Reaal normaal om de 2 a 3 jaar de polissen kwam doornemen en eventueel aanpassen ( hadden alle verzekeringen bij Reaal ) en nu de laatste 5 jaar had ik niemand meer gezien en ik dacht maar.... dat het wel goed zat.

Ik heb toen dus een hele boze mail naar hen gestuurd, stichting verliespolis ingeschakeld en moest maar afwachten en dan nu die brief over de compensatieregeling, die nog wel een tijdje op zich gaat laten wachten en dat terwijl ik in al die tijd niets meer van Reaal had vernomen, dan dat ik het had kunnen weten. Ja, ja!!!

Ik was toen zooo boos en ook wel verdrietig dat al mijn centjes die ik 15 jaar had ingelegd, zomaar met de noorderzon verdwenen waren, dat ik al mijn verzekeringen voor zover het kon, heb weggehaald bij Reaal en elders heb ondergebracht. Had al meer dan 40 jaar alles bij hen lopen en in goed vertrouwen toen een levensverzekering/spaar-beleggingsverz. omdat het nodig was i.v.m. eigen huis, genomen, na voorlichting van een Reaalmedewerker.

Voor ons..... noooooooiiiit niets meer van of bij Reaal. Ik ben er zo klaar mee!

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste klanten,

Wij hebben jullie berichten gelezen en begrijpen heel goed dat je graag goed geïnformeerd wordt over de mogelijke compensatie. Dit lichten wij graag in een persoonlijk gesprek toe. Als je ons je naam, polisnummer(s) en telefoonnummer toestuurt via [email protected], dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Hopelijk kunnen we dan een en ander ophelderen en eventuele onduidelijkheden wegnemen.

Vriendelijke groet,
REAAL Webcare ^ML

al
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:58

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door al »

Beste Reaal medewerker,

Als jullie volgens eigen zeggen goed begrijpen dat ik goed geïnformeerd wil worden dan zakt mijn broek spreekwoordelijk toch weer een stukje verder naar beneden. Waar waren jullie dan de afgelopen jaren met info hierover naar jullie klanten? Kan ik nu, alleen omdat ik melding maak via een publieke website, opeens wel antwoord krijgen? Prima, laten we het dan ook maar verder via deze website afhandelen. Het zou namelijk van fatsoen getuigen als jullie niet alleen mensen die publiekelijk reageren, uitnodigen om via een persoonlijk gesprek antwoord op hun vragen te geven maar ook alle andere polishouders duidelijkheid verschaffen. Mijn telefonisch en schriftelijk contact met jullie in de afgelopen jaren kan alleen maar omschreven worden als ronduit teleurstellend.
Het enige dat ik nog van jullie wil is weten wanneer jullie duidelijkheid gaan verschaffen. Een op de persoon toegespitst antwoord zie ik dan wel per post tegemoet. Begin daar maar eens mee.
Hopelijk wordt daarmee alles opgehelderd en worden onduidelijkheden weggenomen (het zijn jullie eigen woorden)!

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste klant,

Wij zijn ons ervan bewust dat de communicatie in het verleden beter had gekund. Ook betreuren wij het dat je het contact met ons in het verleden als teleurstellend hebt ervaren. We begrijpen je frustratie en werken er dan ook hard aan om deze achterstand in te halen. Om duidelijkheid te geven over de stand van zaken rondom onze beleggingsverzekeringen, hebben we onlangs een nieuwe website gelanceerd (http://www.reaal.nl/klantenservice/bele ... rzekering/). Hierop vinden klanten snel alle informatie die voor hen relevant is.

In je reactie geef je aan dat je het fatsoenlijk zou vinden als we alle klanten de mogelijkheid zouden bieden voor een persoonlijk gesprek. Zoals je op de website kunt lezen, nodigen we klanten die vragen hebben van harte uit om contact met ons op te nemen. We hopen dat je ons alsnog je gegevens wilt toesturen zodat we contact met je op kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,
REAAL Webcare ^RS

al
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:58

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door al »

Huh, achterstand?
Die is nieuw. En god wat is dat tegelijkertijd weer een treurig antwoord. In al mijn contact hebben jullie nog nooit aangegeven dat er tot op heden geen antwoord is gegeven vanwege een achterstand. En als dat al het geval is, had daar dan in 2010 al een briefje over gestuurd. Dit is weer zo'n totaal ongeloofwaardig excuus en ik geloof er dan ook helemaal niets van.

En wat betreft die zogenaamde meevoelende woorden: wij begrijpen dit, wij betreuren dat en wij vinden het ook oh zo vervelend. Dat heet meeveren en wordt je geleerd bij de hoe-veer-ik-mee begincursus. Je vult er makkelijk een paar zinnen mee opdat het heel wat lijkt. Maar lees het zelf nog een keer na want ik heb nog steeds geen antwoord op mijn toch best simpele vraag.

Ik begrijp overigens heel goed dat jullie een Reaal website noemen en maar blijven benadrukken dat ik persoonlijk contact met jullie op kan nemen. Maar ik vind het eigenlijk wel leuk dat nu iedereen kan constateren wat een hol bedrijf Reaal is.
Als iemand iets bij jullie wil afsluiten zijn jullie er als de kippen bij maar nu mag ik zelf achter de info aan? Het lijkt de omgekeerde wereld wel.
Dus ik probeer het gewoon nog een keer. Wanneer krijgen jullie klanten bericht over hoe jullie de niet vooraf vertelde kosten binnen het Multifacetplan gaan vergoeden?

Oh, en toch nog een keer wat die achterstand betreft. Die is gezien dit alles al vanaf 2010 dusdanig structureel dat mijn advies zou zijn om a) op de betreffende afdeling gewoon wat meer personeel in te huren of b) er de kwaliteit van het personeel wat te verhogen.

En zo is er al weer een week voorbij...

El Pedro
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2010 19:24

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door El Pedro »

Beste Al,

Uitstekend verwoord! Al jaren worden we aan het lijntje gehouden en inderdaad, sinds de standaard brief van 2010, naar alle deelnemers horen we helemaal niets meer! Ook verliespolis houdt zich stil.

Schande Reaal!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door G7 »

Sorry voor mijn late reactie hier op Reaal MultiFacetPlan. Was er even niet.

Ook ik sluit me volledig bij de woorden van Al aan, want zie het nut niet in om hierover WEER kontakt te zoeken met Reaal. Reaal weet duidelijk genoeg om wie het gaan, want die mensen, dus ook wij, worden inderdaad aan het lijntje gehouden met die brieven, dat ze ermee bezig zijn en dat het nog wel even kan duren, bla, bla, bla. Wat hebben ze via een persoonlijk gesprek nog toe te voegen dan?

Wat ik hiermee ook wel even duidelijk wil maken, dat de meeste verzekeraars/banken hun klanten/gedupeerden al een nette regeling hebben aangeboden, maar Reaal heeft er schijnbaar langer tijd voor nodig.

Nogmaals...ik ben zo diep teleurgesteld in Reaal en ben dat nog steeds. Van verliespolis horen wij momenteel ook helemaal niets meer. Hebben ons tussendoor wel op de hoogte gehouden, wat andere verzekeraars deden, maar daar houd het ook mee op.

We wachten maar weer af !!!

al
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:58

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door al »

Ik breng dit maar weer eens onder de aandacht opdat we weer gaan stijgen op het forumlijstje.
Er zijn weer een aantal teleurstellende weken voorbij. In spanning rende ik iedere dag naar mijn brievenbus in de hoop dat het postbedrijf mijn adres heeft kunnen vinden en dat er een fijne brief over de afhandeling van mijn woekerpolis bij zou zitten. En toen jahhhh...oh nee toch niet.

Al twee jaar is het doodstil. Afgezien van de brief waarin aangegeven werd dat ik mijn polis kosteloos om kon boeken heb ik sinds 2010 geen info ontvangen inzake de afhandeling van de teveel betaalde kosten op mijn woekerpolis, MultiFacetPlan. Niets, nada, rien de rien.
Ik googelde daarstraks de naam SNS-bank en dan lees ik nog zonder de website geopend te hebben 'allemaal eenvoudig geregeld bij SNS-Bank'. Als ze je maar binnen hebben. Daarna ben je niets meer voor ze. Hoe eenvoudig is het om je klanten te informeren?

Wat hier gebeurt is schaamteloos rekken in de hoop dat de klant opgeeft!

Er zullen ongetwijfeld een paar webmedewerkers zijn die dagelijks het internet afspeuren naar berichtgeving over SNS-Bank, Reaal en MultiFacetPlan dus ik ben benieuwd.

En kom op andere MultiFacetPlanners. Dit laten we ons toch niet gebeuren!!

Algera
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2012 18:06

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door Algera »

Zij hadden ons aan het bekende lijntje. Hopende dat de mensen er zo moedeloos van worden, dat zij of overlijden of er van af zien. Het is een ongelijke strijd. Verliespolis, rechtsbijstand zij hebben volgens mij het hoofd laten hangen en hun zakken gevuld. Hier hoor je ook niets van. Het is belachelijk dat wanneer er een illegaal teruggestuurd wordt heel Nederland op z'n achterste benen staat. De minister wil zelfs nog met een illegaal naar het voetballen. Maar wanneer het om 9 miljoen polissen gaat van gespaard geld van gewone burgers, dan worden ze bang dat ze aan het werk moeten. En de vriendenkliek hierop aan moeten spreken. Het is ongehoord. Laat het hoofd niet hangen en blijf strijdbaar, het is geld waarover immers belasting is betaald. Belasting waar onze politieke leiders mee worden uitbetaald. Spaargeld van burgers, waar de club van vette onderkinnen directeuren dik aan verdiend hebben. Volhouden!

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door juwita »

Zitten jullie niet gewoon op het verkeerde forum? Er is een apart forum over woekerpolissen. Daar staat veel nuttige informatie.
Kort samengevat: wacht niet op de compensatie, want die stelt zowiezo niets voor. 70 procent van de polisbezitters, ontvangt niets, de overige 30% een fooitje van enkele tientjes tot een paar honderd euro. De compensatie is bovendien een sigaar uit eigen doos, want de verzekeraar verdient deze dik-en-dik terug tijdens de resterende looptijd uit de nog te betalen premie.

Kun je aantonen dat je destijds bij het afsluiten niet of onvolledig bent geinformeerd over de vele kosten die er op je premiebetalingen worden ingehouden, start dan een KIFID klachtprocedure tegen je verzekeraar op grond van misleiding en/of dwalingveroorzaking. Claim alle kosten terug.
Langer wachten leidt er alleen maar toe dat je schadeclaim straks verjaart.

Succes ermee !

Anneke Boerdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2012 13:47

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door Anneke Boerdam »

De eerste brief ontvangen eind 2009, eveneens tot op heden aan het lijntje gehouden. Inmiddels heb ik 4 maanden geleden de polis omgezet naar een andere verzekeraar. Ook dat ging niet zonder problemen met als excuus de achterstand. Dit hoor ik nu al 3 jaar net zoals iedereen. Telefonisch is mij medegedeeld dat ik na het beeindigen van de polis op korte termijn bericht zou krijgen over de compensatie regeling niet dus. Op hun site staat dat het 3e kwartaal van 2012 de brieven verstuurd gaan worden? vorige week een mail verstuurd met de vraag of die informatie juist is, wederom een mail met als antwoord dat gezien de achterstand dit niet gegarandeerd kan worden.

Heel slecht hoe hiermee wordt omgegaan, daarnaast dus ook nog eens onjuiste info op de site.
nog even een aanvulling ik had bleek achteraf een woekerpolis bij aegon, polis laten stopzetten op advies van een tussenpersoon en binnen 3 maanden was de compensatie regeling gestort.

Anneke Boerdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2012 13:47

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door Anneke Boerdam »

Dit bericht heb ik vandaag weer ontvangen het bewuste copy/paste verhaal:
Geachte mevrouw Boerdam,

U verzoekt ons aan te geven wat de status is van de compensatieregeling. U had een beleggingsverzekering bij REAAL. U zou bericht ontvangen over de individuele gevolgen van de compensatieregeling voor uw verzekering met polisnummer .............Tot onze spijt is dat voor uw verzekering nog niet gelukt.



Bericht van uw verwachte compensatie krijgt u later

Hoewel we de afgelopen jaren met veel energie aan de compensatie hebben gewerkt, is het niet gelukt iedereen een compensatiebrief te sturen. We hebben onderschat hoeveel werk het is en hoe ingewikkeld het is om de compensatie voor alle beleggingsverzekeringen te berekenen. Voor al deze verzekeringen moet de historie in kaart worden gebracht. Omdat REAAL veel klanten heeft met verzekeringen van overgenomen verzekeraars (AXA, Winterthur, Zurich, Nieuwe Hollandse Lloyd enzovoort) is dit een tijdrovende klus. Daarna moeten de compensatieberekeningen worden gemaakt en gecontroleerd. Daarnaast heeft REAAL haar manier van compenseren aangepast. We hebben nog wat tijd nodig om dit uit te voeren. Wij bieden onze verontschuldigingen hiervoor aan.



Met vriendelijke groet,
REAAL Levensverzekeringen

[persoonsgegevens verwijderd door moderator]



Afdeling Klachtenservice T (072 – 548 62 42)
Postbus 274
1800 BH ALKMAAR I http://www.reaal.nl

REAAL Levensverzekeringen (handelsnaam van SRLEV N.V.), gevestigd te Alkmaar, KvK 34297413

al
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:58

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door al »

Ik kan het toch niet nalaten om maar weer een berichtje te plaatsen.
SNS-Reaal schrijft: "Het is niet gelukt iedereen een compensatiebrief te sturen".
Als je enig respect hebt voor je klanten dan informeer je ze over dat feit en geef je aan wanneer je dat alsnog verwacht te doen.
Maar het is al vanaf 2009 is oorverdovend stil.

Als ik het tot nu toe kort samenvat heeft SNS-Reaal sinds 2009 een achterstand en is het niet bij ze opgekomen om hun klanten hierover een simpel briefje te sturen.
Ze hebben het over het ophelderen en verschaffen van duidelijkheid. En de SNS-Reaal manier om dat te doen is door maar gewoon jarenlang niets van zich te laten horen.

Kortom het interesseert ze geen sikkepit. En mensen die hun polis met ook nog eens veel moeite oversluiten mogen daarna wederom achter ze aan omdat een gedane toezegging niet waargemaakt worden.
Want ja, dan verschuilen ze zich weer achter hun ijzeren gordijn van achterstand.
SNS-Reaal vertoont slechts een schaamteloze desinteresse in hun eigen klanten.
Het enige waar ik nog hoop uit put is dat het ijzeren gordijn al eens eerder is gevallen.

karimero
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013 17:03

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door karimero »

Ik ben ook nog steeds aan het wachten op een antwoord. Had t/m 2010 een Winterthur-polis waarbij ik duizenden euro's heb ingelegd en uiteindelijk met verlies ben uitgestapt bij verkoop van mijn vorige huis.
Sindsdien is het schandalig stil. Ook mijn geheugen is langer dan dat ze denken!
Dat ze niet eens het fatsoen hebben een brief te sturen dat het ze niet op tijd lukt om uit te zoeken hoeveel gestolen geld ze me terug moeten betalen, ach:eigenlijk had ik niet anders verwacht.
Ik raad sowieso al mijn vrienden en kennissen af om zaken te doen met deze instelling, en om hun evt. rekeningen/verzekeringen z.s.m. op te zeggen. Wie te arrogant is om te horen, moet maar voelen. (Waarschijnlijk mogen we het gajes binnenkort weer eens komen redden van ons belastinggeld...)
Ik heb zelf nog een spaarloonrekening bij ze, maar die ga ik ook opzeggen. Ze hebben genoeg geroofd uit mijn portemonnee. Ondertussen blijf ik wachten op de lang geleden aangekondigde compensatiebrief....

al
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:58

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door al »

SNS genationaliseerd...

Beste minister Dijsselbloem,
Gooi in godsnaam alles wat daar jarenlang heeft gelogen, bedrogen en niet geïnteresseerd was er uit!
Ik hoop zo dat u er met de juiste mensen verder gaat en dat er wellicht, misschien, toch ooit nog een bericht komt inzake de teveel betaalde kosten op mijn woekerpolis.
Er is daar zo ongelofelijk veel mis dat ik best begrijp dat dat nu niet morgen al kan maar ik heb weer hoop!

al
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:58

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door al »

Ah grote God, au, ik ben zojuist van mijn stoel gevallen.

De SNS dankt mij als klant in de krant voor het vertrouwen dat ik heb behouden in hun als bank-verzekeraar en dat ze de service blijft verlenen die hun klanten van ze gewend zijn.

Ten eerste. Hoe kun je het hebben over vertrouwen dat klanten in ze hebben als er de afgelopen tijd voor miljarden bij hun is weggehaald. Dat lijkt mij toch echt het bewijs van het tegenovergestelde. Deze advertentie is meer een poging om ernstiger te voorkomen en is een manier om te proberen rust uit te stralen.

Ten tweede. Service. Op welke pagina staat dat in het woordenboek van de SNS. Want dan ben ik toch echt benieuwd wat hun definitie er van is en hoe die zich verhoudt tot de definitie in de dikke Van Dale.

Had dat geld voor een advertentie maar voor iets echt zinnigs gebruikt.
Ik weet na jaren namelijk nog steeds niet hoe het met de te veel betaalde kosten op mijn woekerpolis is gesteld.
Woorden als vertrouwen en service zijn wat mij betreft dan ook totaal misplaatst.

Ik heb nog steeds hoop dat de nieuwe topman met de juiste bezem door het bedrijf zal gaan en iedereen weer leert wat service verlenen is. Het vertrouwen herstellen lijkt mij op dit moment toch echt vele bruggen te ver.

zandsteen120
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2013 16:09

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door zandsteen120 »

Ben de e-mail antwoorden van Reaal betreft de compensatie helemaal zal die van jan. 2012 en van febr. 2013 zijn gewoon hetzelfde veel klanten hebben tijd nodig etc. de eerste brief was van 2010.
Dus Reaal gelul.

japiekraak
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2013 23:49

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door japiekraak »

Ik heb dezelfde ervaringen met Reaak(Zwitserleven) wacht al sinds 2008 op enige vorm van compensatie.
Ook advocaten hielpen niets , alleen maar uitstel.
Op mijn laatste klacht naar csi dd 21 december 2012 kreeg ik onderstand antwoord op 6 februari:

Geachte heer......

Allereerst onze excuses voor de late reactie. Op 21 december 2012 verzocht u ons aan te geven wat de status is van de compensatieregeling. In deze e-mail geef ik u onze reactie.

Informatie over uw verzekering met polisnummer .......
Voor iedere beleggingsverzekering die onder onze compensatieregeling valt, berekenen we of de verzekering in aanmerking komt voor een vergoeding en zo ja voor hoeveel. Vanaf de tweede helft van 2012 berichten we klanten over de vergoeding. Intussen heeft een deel van onze klanten bericht ontvangen. Zodra de berekening voor uw verzekering is gemaakt, ontvangt u een brief over uw compensatie, ongeacht of u wel/geen compensatie krijgt. We sturen u uiterlijk op 31 maart 2013 een brief met de hoogte van uw compensatiebedrag.
Etc,etc,bla,bla
LET WEL OP DATUM 31 MAART deze polis is nl verpand aan mijn hypotheek dus ook het belastingvoordeel bij omzetten maken ze nog onmogelijk.(kan nog tot 1 april!!!!

Zit er hard aan te denken om maar persoonlijk mijn geld te halen of me vast te ketenen bij het Reaal kantoor en te wachten zolang het duurt, wie doet er mee?
Bij voldoende animo meld ik volgende keer mijn mail adres

rdea
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:43

Re: Woekerpolis - SNS Bank - MultiFacetPlan

Ongelezen bericht door rdea »

Tja, sluit mij bij alle lotgenoten aan, die er ingetrapt zijn ooit! Heb verleden maand een brief ontvangen, waarin Reaal meende dat ik niet in aanmerking kwam voor compensatie daar zij van mening zijn dat de kosten van mijn polis lager waren dan de maximale kosten. Maar........na tig excuses van hun kant blablabla.....kom ik wel in aanmerking voor een andere vergoeding, nl. 9,25 euro (eenmalig) vanwege het hefboom- en inteer effect! Deze vergoeding is al door hun in mijn verzekering gestort!

Als eerste schrijven zij over de berekening van de compensatie:
"Wij hebben berekend of het totaal van de kosten voor uw verzekering tijdens de hele looptijd hoger is dan de maximale kosten. Bij uw verzekering is dat niet het geval. Daarom ontvangt u geen vergoeding voor de kosten. In de toelichting leest u meer over de maximale kosten de compensatieberekening".

Maar 2 alinea's verder schrijven zij en dat vind ik nogal frappant bij een berekening doen:
"Niet alle gegevens van uw verzekering uit het verleden zijn bij ons bekend. We hebben de berekening gedaan met alleen de gegevens die bij ons bekend zijn. Deze manier van berekenen hebben we met de consumentenstichtingen afgestemd".

Nou, dan wil ik weleens weten WAT voor gegevens uit het verleden bij hun NIET bekend is. Heb mijn verzekering al 20 jaar bij hun lopen en de verzekeringsinleg is nog precies hetzelfde als heden en in persoonlijke situatie is niets veranderd. We betalen al netjes 20 jaar lang dezelfde premie! Dus wat is nu niet bij hun bekend? Ze hebben weer heerlijk zitten puzzelen/berekenen (en de tijd er voor genomen) hoe ze er weer het beste konden uitspringen en hoe ze ons als klant weer kunnen besodemieteren! Want geloof geen moer meer van wat ze berekenen en toezeggen! Hoe geloofwaardig zijn ze nog?

OK wie heeft ook deze brief gekregen en krijgt geen compensatie? Ben benieuwd naar andere reacties en wat zij eraan gaan doen. Ik ga in ieder geval het SNSkantoor in mijn woonplaats lastigvallen met een hoop vragen of mijn Reaal adviseur.... die er waarschijnlijk toch wel weer een punt weet aan te lullen? Wie is of weet een goed rekenwonder die dit helemaal kan narekenen?

Ben benieuwd!.....wie volgt?

Gesloten