LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door dhc »

Grappig dat wij nog steeds in discussie gaan met een 20-jarige die het volwassen worden, met alle postieve en negatieve levenservaringen, aantoonbaar heeft overgeslagen.


Jullie vinden het vast wel goed dat ik na zijn "roodharigen verhaal" afhaak?

lodododo
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mar 2013 16:39

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door lodododo »

dhc schreef:Grappig dat wij nog steeds in discussie gaan met een 20-jarige die het volwassen worden, met alle postieve en negatieve levenservaringen, aantoonbaar heeft overgeslagen.


Jullie vinden het vast wel goed dat ik na zijn "roodharigen verhaal" afhaak?
Mooi punt wat je hier aansnijd. Ik kan me vinden in jou gevoel. Ik wil ook graag afhaken, maar in mijn geval kan dat jammer genoeg niet. Dan word ik namelijk bedreigt en waarschijnlijk ook nog met harde hand in het gevang gegooid. Simpelweg omdat mijn opinie over hoe dingen geregeld zijn afwijkt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door ciske »

, maar in mijn geval kan dat jammer genoeg niet.


Alles kan, hoort bij volwassen worden.

Ik haak bij dhc aan en je zoekt het maar lekker uit.

lodododo
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mar 2013 16:39

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door lodododo »

ciske schreef:
, maar in mijn geval kan dat jammer genoeg niet.


Alles kan, hoort bij volwassen worden.

Ik haak bij dhc aan en je zoekt het maar lekker uit.
Prima als je dat doet, maar ik snap nog steeds niet zo goed waarom je zo selectief antwoord geeft.

De enige die tot nu toe inhoudelijk reageren zijn Moedt en stofzuigertje.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door puma73 »

voor de reactie van 2 die in jouw ogen inhoudelijk reageren staan er 15 die een andere, maar allemaal aan elkaar gelijke mening gaven.

Datb de antwoorden jou niet aanstaan en geen gelijk geven wil nog niet zeggen dat deze niet correct zijn.

Helaas maar waar. Op het moment dat antwoorden de TS niet aanstaan wordt het verhaal over een andere boeg gegooid.

Veel succes met de rest van je leven. Als je zo doorgaat zal het een duur leven worden vol met deurwaarders en incassobureau's.

Ad56
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:10

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door Ad56 »

Hallo beste Lodododo,

Het is erg jammer dat dit alles zo heeft moeten lopen.
De expert had zijn mond dicht moeten houden, als hij niet weet hoe het allemaal geregeld moet worden.

Uw verhaal, daar heb ik echt begrip voor, echter, het werkt niet op deze wijze, erg jammer.

De procedure is echter, heeft u een gekentekend voertuig, wat niet meer gebruikt word, en dus niet meer op de openbare weg komt, of gesloopt gaat worden door u zelf.
Dan kunt u een brief sturen naar het RDW, u beschrijft in die brief het merk en type van het voertuig, het chassis nr. of het frame nr. het kenteken van het voertuig, u vermeld hier bij dat u het voertuig zelf gaat slopen, en u voegt de kentekendele in deze enveloppe met de brief.
U krijgt binnen zeer korte tijd een brief retour met de toestemming dat u zelf dit voertuig mag en kan slopen. Uw voertuig is nu helemaal verdwenen uit het systeem, en u krijgt ook nooit geen boetes.

Het enige wat u nu nog kunt doen, dat is de eerste boete betalen, en naar de kantonrechter stappen, en uw verhaal duidelijk maken en toelichten.
Echter denk ik niet dat u de boetes kwijt worden gescholden, heel erg jammer vind ik dat voor u.

U kunt ook nog een e-mail sturen naar "hetjuridischloket.nl" deze hulp is gratis, u krijgt altijd een antwoord retour, u krijgt uiteraard ook een uitnodiging om uw verhaal uit de doeken te doen op een kantoor bij u in de omgeving.

Ik wens u veel succes toe, en doe er iets mee.

lodododo
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mar 2013 16:39

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door lodododo »

Ad56 schreef:Hallo beste Lodododo,

Het is erg jammer dat dit alles zo heeft moeten lopen.
De expert had zijn mond dicht moeten houden, als hij niet weet hoe het allemaal geregeld moet worden.

Uw verhaal, daar heb ik echt begrip voor, echter, het werkt niet op deze wijze, erg jammer.

De procedure is echter, heeft u een gekentekend voertuig, wat niet meer gebruikt word, en dus niet meer op de openbare weg komt, of gesloopt gaat worden door u zelf.
Dan kunt u een brief sturen naar het RDW, u beschrijft in die brief het merk en type van het voertuig, het chassis nr. of het frame nr. het kenteken van het voertuig, u vermeld hier bij dat u het voertuig zelf gaat slopen, en u voegt de kentekendele in deze enveloppe met de brief.
U krijgt binnen zeer korte tijd een brief retour met de toestemming dat u zelf dit voertuig mag en kan slopen. Uw voertuig is nu helemaal verdwenen uit het systeem, en u krijgt ook nooit geen boetes.

Het enige wat u nu nog kunt doen, dat is de eerste boete betalen, en naar de kantonrechter stappen, en uw verhaal duidelijk maken en toelichten.
Echter denk ik niet dat u de boetes kwijt worden gescholden, heel erg jammer vind ik dat voor u.

U kunt ook nog een e-mail sturen naar "hetjuridischloket.nl" deze hulp is gratis, u krijgt altijd een antwoord retour, u krijgt uiteraard ook een uitnodiging om uw verhaal uit de doeken te doen op een kantoor bij u in de omgeving.

Ik wens u veel succes toe, en doe er iets mee.
Hartstikke bedankt Ad56.

Hier heb ik wat aan. Ik zal deze stappen gaan ondernemen. Het enige wat jammer is is dat ik natuurlijk geen 337 euro heb liggen, dus dat gaat een uitdaging worden.

Maar ik zal het gaan proberen!

Mijn dank

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben 20 jaar, ik probeer een leven op te bouwen
Neem het dan zoals het is, een dure levensles.

Maar hoort zoiets ook niet bij opvoeden ? Dat je je kinderen leert dat een voertuig verzekerd hoort te zijn , en wat de consequenties eventueel zijn ?

Of laat je je kinderen zelf een beetje aankl*ten en (in dit geval) hun neus stoten ?

Zelf heb ik voor het eerste gekozen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door kokka »

@lodololo,
Je moet ( na het eventueel eerst betalen) gewoon bezwaar aantekenen en het voor de rechter laten komen.
Het kan goed zijn dat je de eerste boete moet betalen, maar de tweede denk ik niet.

lodododo
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mar 2013 16:39

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door lodododo »

bprosman schreef:
Ik ben 20 jaar, ik probeer een leven op te bouwen
Neem het dan zoals het is, een dure levensles.

Maar hoort zoiets ook niet bij opvoeden ? Dat je je kinderen leert dat een voertuig verzekerd hoort te zijn , en wat de consequenties eventueel zijn ?

Of laat je je kinderen zelf een beetje aankl*ten en (in dit geval) hun neus stoten ?

Zelf heb ik voor het eerste gekozen.
Maar er is niets geleerd, er wordt gewoon geld uit mijn zak geklopt.

Nou dat is mij zeker geleerd. Ik heb hem ook in eerste instantie laten verzekeren. Toen ben ik de brommer gaan restaureren. En toen kwam het verdere verhaal.

Ik snap niet dat u de schuld bij mijn ouders wil neer leggen.

De overheid mag verdomme blij zijn dat ik mijn tijd stak in het restaureren van een brommer, en niet drugs stond te dealen op de hoek. We hebben al een tekort aan technische mensen.

lodododo
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mar 2013 16:39

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door lodododo »

kokka schreef:@lodololo,
Je moet ( na het eventueel eerst betalen) gewoon bezwaar aantekenen en het voor de rechter laten komen.
Het kan goed zijn dat je de eerste boete moet betalen, maar de tweede denk ik niet.
Dat is ook het punt, voordat ik mijn recht kan halen moet ik geld betalen wat ik niet heb. Dat druist in tegen alles waar een eerlijke rechtstaat voor staat in mijn ogen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door ciske »

[De overheid mag verdomme blij zijn dat ik mijn tijd stak in het restaureren van een brommer, en niet drugs stond te dealen op de hoek. We hebben al een tekort aan technische mensen/b]
:lol: :lol: het kind heeft nog praatjes ook.

Dezelfde overheid mag je nu 2 prenten bij gaan betalen. Wie weet is dit een goed leerschool, in het volwassen worden voor jou ,

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Ik vind het voor jou erg lullig, iedereen weet dat je van een 16 jarige niet kan verwachten dat hij op de hoogte is van dergelijke bijzondere regels, we hebben het tenslotte niet over te hard rijden of zonder helm rijden e.d.
Ik kwam bij surfen onderstaande site tegen, schijnbaar kun je ook via chat vragen stellen, misschien kun je er wat mee? Succes in ieder geval!

http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... fault.aspx

Komt u er niet uit?
Houd bij de hand:
Stel uw vraag aan een juridisch medewerker. Houd daarbij deze documenten bij de hand. Dan kunnen we u zo goed en snel mogelijk helpen.

Beschikking van CJIB

Heeft u nog vragen?
Neem dan contact met ons op:
Start een chatgesprek
Bel 0900 - 8020 (€ 0,10 p/m)Bezoek een vestiging

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Dubbele boete voor een onverzekerd voertuig

Ongelezen bericht door kokka »

lodododo schreef:
kokka schreef:@lodololo,
Je moet ( na het eventueel eerst betalen) gewoon bezwaar aantekenen en het voor de rechter laten komen.
Het kan goed zijn dat je de eerste boete moet betalen, maar de tweede denk ik niet.
Dat is ook het punt, voordat ik mijn recht kan halen moet ik geld betalen wat ik niet heb. Dat druist in tegen alles waar een eerlijke rechtstaat voor staat in mijn ogen.
Nu ben je de poen toch kwijt, je moet wel de juridische stappen nemen om kans te maken er iets van terug te zien. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar zo hebben we het nu eenmaal met zn allen afgesproken in nederland.
Succes

Gesloten