LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CVZ Criminelen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Leojes30 schreef:Sorry als ik het verkeerd lees maar begrijp ik nu dat je premie 91 e is en je zorgtoeslag 86? dat betekend dus dat je 5 euro per maand betaald????
Die cijfers kloppen idd. Sterker nog, als je een beetje gezond bent verhoog je je eigen risico (in ruil voor een lager premie) en je kan dan zelfs geld overhouden aan de zorgverzekering.

En dan zijn er nog steeds mensen die vinden dat de premie nog inkomensafhankelijker moet worden.

soellie21
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2010 14:03

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door soellie21 »

ik ben aangemeld bij het cvz vanwege mijn achterstand bij de menzis
er word elke keer een bedrag van 160 euro ingehouden op mijn uitkering nou stop mijn uitkering en heb ik geen inkomen meer nou vraag ik af wat cvz is en of ik dat kan stop zetten dat vraag ik aan cvz zelf.
menzis heeft mij aangemeld daar door mijn schuld bij hun .ik moest menzis bellen en regelen met menzis dat cvz wordt stopgezet . doordat ik geen inkomen meer heb .
en omdat ik momenteel geen inkomen heb krijg ik schuld bij hun want het moet maandelijks wel betaald worden . menzis stopt het niet voordat de schuld betaald is aan hun ik heb een regeling kunnen treffen met de incasso zodat ik er wel van af kom maar ik moet ook inkomen regelen.. door die afspraak met de incasso wordt door menzis alsnog niet de cvz stopgezet. alleen hun kunnen dat stopzetten zegd het cvz. maar dat betekend dat ik nu een nieuwe schuld ga krijgen doordat ik nog geen inkomen heb en menzis dat niet wilt stopzetten. ik krijg nu een schuld door menzis en niet door me eigen . ze zeggen aan de telefoon : wij moeten ons aan de wet houden . klopt dit dat de wet de mensen zo erg in de schulden mogen gaan werken dus dat betekend dat wij als mensen in de schulden komen door de wet . nou dan mag van mij de wet wel weggaan vanwege dat ik schuld krijg door de wet .ondanks dat ik geen inkomen meer heb.... ik vind dat ze wel eens mogen praten erover want mensen schulden laten krijgen ondanks ze alles aangeven en alles ervoor doen. dan krijg ik jaren lang schulden omdat elke instantie gaat zeggen ja maar dat is de wet daar kunnen wij niks aan doen verder.
hoop dat hierover wel besproken wordt want als mensen zo komen te zitten gaat heel nederland kapot

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door puma73 »

nou stop mijn uitkering en heb ik geen inkomen
Waarschijnlijk een WWB uitkering (bijstandsuitkering)die gestopt wordt om???

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door Menzis »

Hallo Soellie21,

Wat een vervelende situatie waarin je zit. Het klopt inderdaad dat iemand aangemeld wordt bij het CVZ als er meer dan 6 maanden premieachterstand is.
De afmelding wordt gedaan als de volledige achterstand is betaald. Ik begrijp dat het heel moeilijk is om orde op zaken te stellen als je geen inkomen meer hebt en er openstaande rekeningen zijn. Misschien kan je bij je gemeente of bij andere instanties informeren of zij iets voor je kunnen betekenen.
Als je nog vragen voor ons hebt dan mag je deze mailen naar [email protected]

Jeannette Nijdam
Webcareteam Menzis

noobie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2013 14:40

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door noobie »

Bij mij wordt er sinds vorige maand ook 160 euro op mijn uitkering ingehouden.
Ben alleenwonend en krijg 870 euro per maand.

Houd nu 710 euro per maand over, en na betalen van alle rekeningen heb ik 50 euro over om van te leven.

Ik heb een afgeronde HBO opleiding en ben al een jaar opzoek naar werk.
Ben aan het solliciteren op van alles, van productiewerk tot badmeester.
Heb ook nog een tijdje pizza's bezorgd.
Toen ben ik betrapt en vanwege zwartwerk (als bezorger), en kreeg een maatregel van 4 maanden -50% op mijn uitkering.

Er zit voor niets anders op dan crimineel te worden helaas.
Ik kan namelijk niet leven van 50 euro.
Een crimineel zonder geweld maar meer in de oplichting oid.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door puma73 »

noobie schreef:Bij mij wordt er sinds vorige maand ook 160 euro op mijn uitkering ingehouden.
Ben alleenwonend en krijg 870 euro per maand.

Houd nu 710 euro per maand over, en na betalen van alle rekeningen heb ik 50 euro over om van te leven.

Ik heb een afgeronde HBO opleiding en ben al een jaar opzoek naar werk.
Ben aan het solliciteren op van alles, van productiewerk tot badmeester.
Heb ook nog een tijdje pizza's bezorgd.
Toen ben ik betrapt en vanwege zwartwerk (als bezorger), en kreeg een maatregel van 4 maanden -50% op mijn uitkering.

Er zit voor niets anders op dan crimineel te worden helaas.
Ik kan namelijk niet leven van 50 euro.
Een crimineel zonder geweld maar meer in de oplichting oid.
Daar is voor die tijd al een aantal kregen over gecorrespondeerd door o.a. uw zorgverzekeraar en mogelijk een incassobureau. U heeft 6 maanden de tijd gehad om e.e.a. te regelen en dit niet gedaan.

Dus dan maar voedselbank of een andere instelling.
Laatst gewijzigd door puma73 op 11 apr 2013 15:15, 2 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door tenormin »

overbodig geworden :(
Laatst gewijzigd door tenormin op 11 apr 2013 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

maria053
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 apr 2013 11:13

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door maria053 »

vogels schreef:
Toen ben ik betrapt en vanwege zwartwerk (als bezorger), en kreeg een maatregel van 4 maanden -50% op mijn uitkering.

Er zit voor niets anders op dan crimineel te worden helaas.
Dat ben je al, helaas, alleen wil je dat niet zien.
Hoezo is die al een crimineel ??

Weet je waarom mensen zo diep in de **** komen ?? nee toch ..
is altijd makkelijk oordelen voor mensen die wel '' genoeg geld '' hebben om lekker van te kunnen leven.
die wel werk hebben.
ik ben zelf ook al heel lang opzoek naar werk, en helaas gaat dit niet meer zo makkelijk. zeker niet als je geen diploma's hebt.
mensen kunnen door allerlei dingen in de **** komen, en dat betekent niet dat het altijd maar hun eigen schuld is!
maarja helaas heeft altijd bijna iedereen hun oordeel al klaar over mensen met schulden.
ja je hebt bij het cvz lang de tijd om een regeling te treffen, maar als je geen geld hebt om uberhaubt die schuld af te betalen ?? moeten ze er dus maar ff lekker 150 euro bovenop gooien ? terwijl ze weten dat mensen al geen geld hebben om van te leven ?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door puma73 »

maria053 schreef:
vogels schreef:
Toen ben ik betrapt en vanwege zwartwerk (als bezorger), en kreeg een maatregel van 4 maanden -50% op mijn uitkering.

Er zit voor niets anders op dan crimineel te worden helaas.
Dat ben je al, helaas, alleen wil je dat niet zien.
Hoezo is die al een crimineel ??

Weet je waarom mensen zo diep in de **** komen ?? nee toch ..
is altijd makkelijk oordelen voor mensen die wel '' genoeg geld '' hebben om lekker van te kunnen leven.
die wel werk hebben.
ik ben zelf ook al heel lang opzoek naar werk, en helaas gaat dit niet meer zo makkelijk. zeker niet als je geen diploma's hebt.
mensen kunnen door allerlei dingen in de **** komen, en dat betekent niet dat het altijd maar hun eigen schuld is!
maarja helaas heeft altijd bijna iedereen hun oordeel al klaar over mensen met schulden.
ja je hebt bij het cvz lang de tijd om een regeling te treffen, maar als je geen geld hebt om uberhaubt die schuld af te betalen ?? moeten ze er dus maar ff lekker 150 euro bovenop gooien ? terwijl ze weten dat mensen al geen geld hebben om van te leven ?
@ maria,

Je probeert jezelf hier wel schoon te praten, je hebt toch echt zelf schuld aan je problemen.
Er is 6 maanden en misschien wel meer aan tijd voorbij gegaan voor je bij het CVZ bent aangemeld. Dat is niet van de ene op de andere dag gebeurt.

De zorgverzekeraar heeft je diverse malen gewezen op het feit dat je schulden hebt en wat de consequentie is van het niet regelen van die schuld.

Dat jij je kop in het zand steekt kan niemand wat aan doen. Regel je zaken en zorg dat je schuldhulp verlening krijgt. En ga hier niet lopen roepen dat het CVZ crimineel is. Dit heb je door je eigen laksheid over je afgeroepen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef:ach ja de waarheid is hard en moeilijk onder ogen te zien voor sommige mensen.
De topic tekst vind ik ook niet zo erg geweldig maar Puma er zijn helaas genoeg mensen in
Nederland die wel willen betalen maar het niet kunnen betalen de zorgverzekering.
Natuurlijk zijn er ook mensen bij die er met de pet naar gooien daar heb ik ook geen medelijden
mee maar wel met de mensen die willen maar niet kunnen.

Ik blijf er bij dat ik het niet erg netjes vind dat CVZ extra geld opstrijkt van mensen die het
echt niet kunnen betalen dan heb ik het NIET over dat extra bedrag wat CVZ nodig heeft voor administratie etc.
Maar om het tussen bedrag.

CVZ gaat er vanuit van een gemiddeld bedrag van 123,17 en de rest tot 160 euro is
voor het CVZ voor administratie kosten etc.
Maar het gros van de basisverzekeringen ligt net rond de 100 euro, waarom
strijkt de CVZ die 23,17 ook nog eens extra op ?
Die 23,17 zouden in mijn ogen ook naar de zorgverzekering moeten zodat het van de schuld
af getrokken kan worden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door puma73 »

Chocomelk schreef:
puma73 schreef:ach ja de waarheid is hard en moeilijk onder ogen te zien voor sommige mensen.
De topic tekst vind ik ook niet zo erg geweldig maar Puma er zijn helaas genoeg mensen in
Nederland die wel willen betalen maar het niet kunnen betalen de zorgverzekering.
Natuurlijk zijn er ook mensen bij die er met de pet naar gooien daar heb ik ook geen medelijden
mee maar wel met de mensen die willen maar niet kunnen.

Ik blijf er bij dat ik het niet erg netjes vind dat CVZ extra geld opstrijkt van mensen die het
echt niet kunnen betalen dan heb ik het NIET over dat extra bedrag wat CVZ nodig heeft voor administratie etc.
Maar om het tussen bedrag.

CVZ gaat er vanuit van een gemiddeld bedrag van 123,17 en de rest tot 160 euro is
voor het CVZ voor administratie kosten etc.
Maar het gros van de basisverzekeringen ligt net rond de 100 euro, waarom
strijkt de CVZ die 23,17 ook nog eens extra op ?
Die 23,17 zouden in mijn ogen ook naar de zorgverzekering moeten zodat het van de schuld
af getrokken kan worden.
Het is een bestuursrechtelijk vastgestelde premie, die kostendekkend werkt.

En met het geld dat het CVZ daarnaast "extra" ophaalt, betalen de wanbetalers zelf de regeling.

Je kunt er wel over bezig blijven, ik heb geen zin om voor wanbetaler extra te betalen. Want als die regeling er niet zou zijn, moeten jij en ik opdraaien voor kosten die wanbetalers veroorzaken.

En waar denk je dan dat die centen vandaan komen? Uit het verhogen van de zorgpremie. Want links om of rechtsom zullen die kosten betaald moeten worden. Gewoon een kwestie van billen en blaren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef: Het is een bestuursrechtelijk vastgestelde premie, die kostendekkend werkt.

En met het geld dat het CVZ daarnaast "extra" ophaalt, betalen de wanbetalers zelf de regeling.

Je kunt er wel over bezig blijven, ik heb geen zin om voor wanbetaler extra te betalen. Want als die regeling er niet zou zijn, moeten jij en ik opdraaien voor kosten die wanbetalers veroorzaken.

En waar denk je dan dat die centen vandaan komen? Uit het verhogen van de zorgpremie. Want links om of rechtsom zullen die kosten betaald moeten worden. Gewoon een kwestie van billen en blaren.

Puma ook ik vind het goed dat de CVZ er is, zeer zeker !
De wanbetaler betaald al deze regeling zelf, en wij die gewoon netjes betalen hoeven
daar niet voor op te draaien want CVZ legt gewoon beslag dus de centen komen echt wel binnen van de wanbetalers.

Overigens draaien de zorgvezekering volop winst zoals afgelopen week genoeg in het nieuws
is geweest.
Dus om te zeggen dat wij daar voor moeten opkomen vind ik dus niet want dat is niet zo.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als iemand in de schuldsanering komt (als €100 niet betaald kan worden, kan €160 ook niet betaald worden) betalen we het (gedeeltelijk) uiteindelijk toch allemaal samen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Als iemand in de schuldsanering komt (als €100 niet betaald kan worden, kan €160 ook niet betaald worden) betalen we het (gedeeltelijk) uiteindelijk toch allemaal samen.
Oeps daar heb ik geen verstand van hoe dat werkt, betalen mensen die in de schuldsanering zitten niet hun maandelijkse premie dan ?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door puma73 »

Jolijn schreef:Als iemand in de schuldsanering komt (als €100 niet betaald kan worden, kan €160 ook niet betaald worden) betalen we het (gedeeltelijk) uiteindelijk toch allemaal samen.
Als iemand in de schuldsanering komt, dan gaan er andere zaken spelen. Is namelijk de schuldhulpverlening op gang en als die goed loopt, dan kan de persoon worden afgemeld als wanbetaler. Schuldhulpverlening gaat weer de normale premie betalen en de achterstand bij de zorgverzekeraar wegwerken.

Er moet uiteraard wel voldoende afloscapaciteit zijn.

En die enorme winsten vallen best wel mee.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
Jolijn schreef:Als iemand in de schuldsanering komt (als €100 niet betaald kan worden, kan €160 ook niet betaald worden) betalen we het (gedeeltelijk) uiteindelijk toch allemaal samen.
Oeps daar heb ik geen verstand van hoe dat werkt, betalen mensen die in de schuldsanering zitten niet hun maandelijkse premie dan ?
Jawel, maar dan worden bepaalde regelingen getroffen, voorstellen gedaan aan schuldeisers en na 3 jaar ben je klaar, met schone lei. Dan is het goed mogelijk dat niet alles 100% is terug betaald, dus uiteindelijk, gezien in het grote geheel, betaalt iedereen aan alles mee.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door puma73 »

vogels schreef:
Dan is het goed mogelijk dat niet alles 100% is terug betaald, dus uiteindelijk, gezien in het grote geheel, betaalt iedereen aan alles mee.
Er wordt in 9 van de 10 gevallen maar een fractie van de daadwerkelijke schuld betaald. Bedrijven/organisaties rekenen die gederfde inkomsten natuurlijk door naar alle klanten. Dus: jij en ook mogen mee betalen voor al die mensen die er een financieel zooitje van hebben gemaakt.
Helemaal mee eens vogels, dus elke cent die ze betalen is meegenomen. En nee, dat is helemaal niet zielig.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door Jolijn »

vogels schreef:
Dan is het goed mogelijk dat niet alles 100% is terug betaald, dus uiteindelijk, gezien in het grote geheel, betaalt iedereen aan alles mee.
Er wordt in 9 van de 10 gevallen maar een fractie van de daadwerkelijke schuld betaald. Bedrijven/organisaties rekenen die gederfde inkomsten natuurlijk door naar alle klanten. Dus: jij en ook mogen mee betalen voor al die mensen die er een financieel zooitje van hebben gemaakt.
Ja, dat zeg ik ook?
Maar niet altijd maken mensen er een financieel zooitje van, soms, ja ook buiten iemands schuld, ontstaat een achterstand, eerst hier, dan daar, men loopt constant achter de feiten aan, er komen extra kosten (die wel meetellen in het geheel, maar niet altijd terecht zijn - te hoge incassokosten e.d.) en wanneer het te laat is, wordt hulp ingeschakeld.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door SaritaX »

De belastingdienst kan beter de zorgtoeslag rechtstreeks naar de verzekeraars overmaken dan kunnen mensen het ook ook niet voor iets anders gebruiken. En op deze manier kunnen de mensen met zorgtoeslag ook niet klagen over hoe hoog de premie wel niet is, terwijl ze gewoon 80€ in de maand terugkrijgen.

PS Ik ontving vorig jaar zelf ook zorgtoeslag en heb hier inderdaad mijn premie mee betaald.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat zou in mijn ogen ook beter zijn, zo ook met de huurtoeslag.

Gesloten