LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo zorgverzekeraar

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Romain
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2012 12:24

Ditzo zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Romain »

Ik wil even mijn ongenoegen uiten over Ditzo zorgverzekeraar. Wij zijn 2 jaar geleden overgestapt naar Ditzo, mede omdat we zelf ons ziekenhuis mogen uitkiezen mocht dat nodig zijn. Wij wonen in het noorden des lands en dan is het niet te doen als we naar het westen moeten. Voor onze jongste hebben we een extra pakket gekozen voor de orthodontist. Maar wat blijkt nu.... er wordt maar 75% van 750,= euro vergoed. Over de gehele looptijd mevrouw. Niet eens per jaar, of per kalenderjaar. Een beugel kost al gauw 2500 -3000 euro. Waarom ben ik dan verzekerd?????

Ik voel mij erg genaaid door Ditzooi, en ga zeker een andere zorgverzekeraar zoeken. Niet aan beginnen dus!!! En trouwens als ze al uitkeren, dan duurt dat nog heel erg lang ook!

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Ditzo zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Barman »

Romain schreef:Voor onze jongste hebben we een extra pakket gekozen voor de orthodontist. Maar wat blijkt nu.... er wordt maar 75% van 750,= euro vergoed. Over de gehele looptijd mevrouw. Niet eens per jaar, of per kalenderjaar. Een beugel kost al gauw 2500 -3000 euro. Waarom ben ik dan verzekerd?????
Geen idee. Je hebt dat pakket voordat je het afsloot natuurlijk goed doorgenomen. Dit stond er natuurlijk nooit in dus nu wordt je opgelicht.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ditzo zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door henk51 »

U voelt zich opgelicht en genaaid omdat u niet goed vooraf de voorwaarden leest staat er toch echt

Als u datwel goed had onderzocht had u gezien dat de meeste misschien wel alle een max. vergoeding hebben voor de hele ja ja de hele looptijd.

U wilt nu natuurlijk overstappen naar een die heel veel vergoed met de daarbij horende veelal hogere premie.
Echter daar hebben ze rekening mee gehouden er is of een wachttijd waarbij u wel de hoge premie
van begin af betaald, of een acceptatie beleid en dan is het meestal zo dat een hele hoge dekking geweigerd gaat worden als de behandeling al bekend is of al loopt.
Bij een basis verzekering zijn ze verplicht u te accepteren als uw betalingsmoraal goed is een aanvullende mag men weigeren(geen acceptatie plicht) en hoe hoger de dekking hoe strenger de acceptatie voorwaarden,en uitgebreider de medische verklaringen zijn die worden gevraagd.


gr Henk

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Ditzo zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zeker nooit gehoord van eerst de polisvoorwaarden/vergoedingen door te nemen :roll:

Gesloten