LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
arthurkorevaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:45

Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door arthurkorevaar »

Sinds ruim een maand hebben we een Auping Dublin Maximus Boxspring aangeschaft. Mijn vrouw slaapt heerlijk op het bed, ik heb sinds de aanschaf steeds meer last van mijn onderrug. Ondanks de keuze voor een hard matras voel ik geen steun in mijn onderrug en zak ik weg in de topper. Ik heb het idee dat de topper te zacht is. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik dacht (wellicht wat naïef :D ) dat een Auping altijd top slaapt.

Een week geleden heb ik de klacht gemeld bij Auping Plaza Alexandrium en ik ben benieuwd of naar de oplossing (ze hebben beloofd om contact op te nemen).

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door dhc »

En u wilt?

Van retourname kan, en dat weet u zelf ook, geen sprake zijn.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door nevermind »

Natuurlijk is de topper zacht, want dit is geen matras, die zit eronder.

Misschien de verkeerde keuze bij de matrassen gemaakt.

Meestal wordt voor de kant waar de man slaapt een andere matras gebruikt, denk aan het gewichtsverschil.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door Renske99 »

Oei das een gevoelig onderwerp natuurlijk.
Het ene bed is het andere niet, en er is geen mens gelijk.

Natuurlijk is het moeilijk een bed uit te zoeken waar man/vrouw (of 2 mannen of 2 vrouwen) beiden goed op slapen.

Zo hebben wij jaren geleden een waterbed gehad, idd het gewichtsverschil tussen man en vrouw (of andere combi) speelt dan een grote rol.
Manlief lag heerlijk, ik lag met mijn kont op de bodem (jaja ik was ong. 40 kilo zwaarder als hem) dus ik lag echt niet lekker, sterker nog op een nacht werd ik wakker omdat ik verbrand was door het warmte element wat onder mijn kont lag.

Je snapt ook dat ik blij was dat het ding lek ging en we een ander bed konden kopen.
Wederom manlief slaapt geweldig op die matras, ik wordt vaker s morgens brak wakker met een zere onderrug, zeker als ik een echte lange nacht gemaakt heb.

Je kunt dan wel blijven zeuren, maar dat is natuurlijk niet terecht, dan hadden we maar 2 1 persoonsmatrassen moeten kopen die elk afgestemd zijn op ieders wensen en eisen.
M.a.w. het is een keus die je maakt een keus die je op dat moment de beste lijkt, maar eenmaal in gebruik kan dat dus wel verkeerd uitpakken.
Ik snap wel dat het een zure appel is als je een bed nog maar zo kort hebt, maar ik denk idd niet dat het bedrijf een beslapen matras retour neemt.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door Annikaatje »

arthurkorevaar schreef:Sinds ruim een maand hebben we een Auping Dublin Maximus Boxspring aangeschaft. Mijn vrouw slaapt heerlijk op het bed, ik heb sinds de aanschaf steeds meer last van mijn onderrug. Ondanks de keuze voor een hard matras voel ik geen steun in mijn onderrug en zak ik weg in de topper. Ik heb het idee dat de topper te zacht is. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik dacht (wellicht wat naïef :D ) dat een Auping altijd top slaapt.

Een week geleden heb ik de klacht gemeld bij Auping Plaza Alexandrium en ik ben benieuwd of naar de oplossing (ze hebben beloofd om contact op te nemen).
Ik denk dat een bedrijf als Auping je hierin best tegemoet wil komen. Wellicht kun je een andere topper aanschaffen (misschien kunnen ze dan iets met de prijs doen, of kun je de topper ruilen?). Auping is volgens mij zó duur dat ze dit soort dingen echt wel doen hoor. Anders koop je daar toch nooit meer wat?!

Ik ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen, u houdt ons op de hoogte?

lewina
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2013 17:43

Re: Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door lewina »

Ook wij hebben problemen met de Auping Dublin maximus boxspring.
Gelukkig heeft onze leverancier Van Waay in Benthuizen er van alles aangedaan,om het probleem op te lossen.
Eerst zijn de topdekmatrassen teruggegaan naar Auping.(hadden losgelaten)
Daarna de matrassen,ook geen verbetering. Wat bleek in de onderbox zat een deuk.(gemeten met waterpas) Hierna was ik het zo zat, dat de hele boxspring is teruggegaan naar Auping.
Auping zelf, doet alles via de leverancier.Tonen zelf geen belangstelling.Nu is alles weer terug maar echt blij word ik er niet van. Ik heb nog steeds rug problemen. Waarom komen ze zelf niet eens kijken,als er problemen zijn?
Dus Auping moet maar geen reclame meer maken.En dan een bed voor zoveel geld

lewina
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2013 17:43

Re: Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door lewina »

Inderdaad onderrug problemen.
Dus geen aanrader.Mijn dochter heeft 2 matrassen van Auping, €1000 pers stuk.
Heel snel een kuil in, terug naar Auping, kosten €150, per matras
Heel klant vriendelijk bedrijf!

arthurkorevaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:45

Re: Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door arthurkorevaar »

Gisteren zijn we terug gegaan naar Aupingplaza in Alexandruim. Ze hebben ons daar erg klantvriendelijk geholpen en wilde voor een oplossing gaan. We hebben daar weer alle bedden en toppers uitgeprobeerd, maar ik merkte geen verschil met mijn rug. Afgesproken dat ik het nog een maand probeer (volgens Auping kan het soms wel even duren voordat je aan een boxspring gewend bent i.p.v. een lattenbodem), wellicht komen de rugklachten niet van het bed en anders kunnen we gewoon weer terugkomen.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door Annikaatje »

arthurkorevaar schreef:Gisteren zijn we terug gegaan naar Aupingplaza in Alexandruim. Ze hebben ons daar erg klantvriendelijk geholpen en wilde voor een oplossing gaan. We hebben daar weer alle bedden en toppers uitgeprobeerd, maar ik merkte geen verschil met mijn rug. Afgesproken dat ik het nog een maand probeer (volgens Auping kan het soms wel even duren voordat je aan een boxspring gewend bent i.p.v. een lattenbodem), wellicht komen de rugklachten niet van het bed en anders kunnen we gewoon weer terugkomen.
Kijk, dat is toch netjes of niet? Hopelijk hebt u snel minder last, en anders gewoon terug. Tof dat er nog zulke bedrijven zijn toch? (en dat u openstaat voor 'nog even proberen' en niet gelijk uw geld (en een fikse schadevergoeding) terug eist)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Pijn in onderrug Auping Dublin Maximus boxspring

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Annikaatje schreef:
arthurkorevaar schreef:Gisteren zijn we terug gegaan naar Aupingplaza in Alexandruim. Ze hebben ons daar erg klantvriendelijk geholpen en wilde voor een oplossing gaan. We hebben daar weer alle bedden en toppers uitgeprobeerd, maar ik merkte geen verschil met mijn rug. Afgesproken dat ik het nog een maand probeer (volgens Auping kan het soms wel even duren voordat je aan een boxspring gewend bent i.p.v. een lattenbodem), wellicht komen de rugklachten niet van het bed en anders kunnen we gewoon weer terugkomen.
Kijk, dat is toch netjes of niet? Hopelijk hebt u snel minder last, en anders gewoon terug. Tof dat er nog zulke bedrijven zijn toch? (en dat u openstaat voor 'nog even proberen' en niet gelijk uw geld (en een fikse schadevergoeding) terug eist)

Dat kan idd wel,dat u even moet wennen..

Alleen ik ben rugpatient en als ik in hotels slaap en daar op een boxspring slaap,heb nooit meer last als normaal dus...zelf geen boxspring
Maar het kan wel hoor !! Elke lijf reageert anders bv u bent zwaarder als vrouw of man!! heeft die Ook last of niet


Hoop dat ze tegen die tijd nog steeds coullant zijn!! Bed dan mnd ouder,

Succes

Gesloten