LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] simyo is geen prepaid!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anand2012
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2013 23:48

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door anand2012 »

@Teunbosseman
Ik heb destijds niet kunnen ontdekken dat het ging om een verkapte abbonementsvorm. Wellicht omdat bij veel providers een prepaid ook een echt prepaid is, gaat er men gemakkelijk van uit dat het ook om een prepaid betreft bij Simyo. Bij mij is in elke geval geen belletje gaan rinkelen tijdens het registeren. De term Prepaid wordt misleidend gebruikt door Simyo en zo te lezen op Google zijn er velen die zijn misleid.

anand2012
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2013 23:48

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door anand2012 »

@Harrie Kierie
Dat ongelofelijke sukkel valt best mee hoor. Er zijn tegenwoordig zoveel vormen mogelijk dat men gauw de overzicht kwijt raakt. In de voorwaarden staat het immers verkapt vermeld. Vooraf elke situatie kunnen overzien is knap! Dat je dat niet kunt maar je nog geen sukkel. Ook jij zult vroeg of laat een keer gebeten worden door een addertje onder het gras :D

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

anand2012 schreef:@Teunbosseman
Ik heb destijds niet kunnen ontdekken dat het ging om een verkapte abbonementsvorm. Wellicht omdat bij veel providers een prepaid ook een echt prepaid is, gaat er men gemakkelijk van uit dat het ook om een prepaid betreft bij Simyo. Bij mij is in elke geval geen belletje gaan rinkelen tijdens het registeren. De term Prepaid wordt misleidend gebruikt door Simyo en zo te lezen op Google zijn er velen die zijn misleid.

Tsja, ik kan niet voor een ander denken maar toen ik mijzelf moest registreren destijds ging er een grote lamp branden.....toen ben ik verder gaan lezen en lezen en controloren en kwam ik dus achter deze werkwijze.

Of het misleidend is, wel ik denk van niet want zoals jezelf al aangaf speelt reeds jaren en zijn zij niet op de vingers getikt of moeten aanpassen door een hoger orgaan.

Ik vindt ook dat duidelijker vermeld mag worden maar met de huidige technieken, wijzigen etc etc ect denk ik en kijk ik tig keer voordat ik iets digitaal bestel.

Hoop dat je geen hoge rekening hebt ontvangen oid, maar nogmaals, zeg het op, en neem je nummer mee dan heb of krijg je verder geen trammelant

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Verkapt vermeld staat het nu niet bepaald. Op de website werd er zelfs mee geadverteerd als zijnde 1 van de voordelen van Symio prepaid.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2013 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

anand2012
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2013 23:48

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door anand2012 »

@Harrie Kierie
Blijkbaar ben je een tevreden Simyo klant (of medewerker), dat je de misleiding van Simyo prepaid niet inziet. Prepaid is geen Postpaid!

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

anand2012 schreef:@Harrie Kierie
Blijkbaar ben je een tevreden Simyo klant (of medewerker), dat je de misleiding van Simyo prepaid niet inziet. Prepaid is geen Postpaid!
Medewerker en het wordt pas postpaid als je in de min staat. Zonder tegoed kan je niet eens beginnen met bellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2013 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door devious »

tjee, is het alweer zo laat? Als je iets zegt dat niet naar de zin van TS is ben je gelijk medewerker...poeh

anand2012
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2013 23:48

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door anand2012 »

Teunbosseman schreef:
anand2012 schreef:@Teunbosseman
Ik heb destijds niet kunnen ontdekken dat het ging om een verkapte abbonementsvorm. Wellicht omdat bij veel providers een prepaid ook een echt prepaid is, gaat er men gemakkelijk van uit dat het ook om een prepaid betreft bij Simyo. Bij mij is in elke geval geen belletje gaan rinkelen tijdens het registeren. De term Prepaid wordt misleidend gebruikt door Simyo en zo te lezen op Google zijn er velen die zijn misleid.

Tsja, ik kan niet voor een ander denken maar toen ik mijzelf moest registreren destijds ging er een grote lamp branden.....toen ben ik verder gaan lezen en lezen en controloren en kwam ik dus achter deze werkwijze.

Of het misleidend is, wel ik denk van niet want zoals jezelf al aangaf speelt reeds jaren en zijn zij niet op de vingers getikt of moeten aanpassen door een hoger orgaan.

Ik vindt ook dat duidelijker vermeld mag worden maar met de huidige technieken, wijzigen etc etc ect denk ik en kijk ik tig keer voordat ik iets digitaal bestel.

Hoop dat je geen hoge rekening hebt ontvangen oid, maar nogmaals, zeg het op, en neem je nummer mee dan heb of krijg je verder geen trammelant
Ik vindt het wel degelijk een vorm van misleiding. Ik heb juist Prepaid genomen om niet verrast te worden met een betaling achteraf. Anders had ik net zo goed ik voor een abonnement kunnen kiezen wat veel voordeliger is! Misleiding zit in het woord Prepaid!

Of dat Simyo niet eerder op de vingers is getikt of moeten aanpassen door een hoger orgaan is mij onbekend. Persoonlijk denk ik dat men liever in gaat op de voorstel van Simyo om er van af te zijn, dan dat men het gaat aankaarten bij een hoger orgaan! Wel vindt ik Simyo erg onduidelijk (eerder verhullend) dat je met hun prepaid een negatief saldo kunt krijgen! Er wordt er zeker niet mee geadverteerd zoals anderen het beweren! De simyo prepaid kaart gaat natuurlijk de prullebak in, waar het ook hoort! Wees er maar niet zo zeker van dat je er verder geen trammelant ermee krijgt, want dat dacht ik van Prepaid ook!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door devious »

anand2012 schreef:... De simyo prepaid kaart gaat natuurlijk de prullebak in, waar het ook hoort! Wees er maar niet zo zeker van dat je er verder geen trammelant ermee krijgt, want dat dacht ik van Prepaid ook!
Zo, en daar had je een heel topic voor nodig? Wel in het goede sorteervak gooien want anders wordt je kliko niet geleegd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

anand2012 schreef:
Teunbosseman schreef:
anand2012 schreef:@Teunbosseman
Ik heb destijds niet kunnen ontdekken dat het ging om een verkapte abbonementsvorm. Wellicht omdat bij veel providers een prepaid ook een echt prepaid is, gaat er men gemakkelijk van uit dat het ook om een prepaid betreft bij Simyo. Bij mij is in elke geval geen belletje gaan rinkelen tijdens het registeren. De term Prepaid wordt misleidend gebruikt door Simyo en zo te lezen op Google zijn er velen die zijn misleid.

Tsja, ik kan niet voor een ander denken maar toen ik mijzelf moest registreren destijds ging er een grote lamp branden.....toen ben ik verder gaan lezen en lezen en controloren en kwam ik dus achter deze werkwijze.

Of het misleidend is, wel ik denk van niet want zoals jezelf al aangaf speelt reeds jaren en zijn zij niet op de vingers getikt of moeten aanpassen door een hoger orgaan.

Ik vindt ook dat duidelijker vermeld mag worden maar met de huidige technieken, wijzigen etc etc ect denk ik en kijk ik tig keer voordat ik iets digitaal bestel.

Hoop dat je geen hoge rekening hebt ontvangen oid, maar nogmaals, zeg het op, en neem je nummer mee dan heb of krijg je verder geen trammelant
Ik vindt het wel degelijk een vorm van misleiding. Ik heb juist Prepaid genomen om niet verrast te worden met een betaling achteraf. Anders had ik net zo goed ik voor een abonnement kunnen kiezen wat veel voordeliger is! Misleiding zit in het woord Prepaid!

Of dat Simyo niet eerder op de vingers is getikt of moeten aanpassen door een hoger orgaan is mij onbekend. Persoonlijk denk ik dat men liever in gaat op de voorstel van Simyo om er van af te zijn, dan dat men het gaat aankaarten bij een hoger orgaan! Wel vindt ik Simyo erg onduidelijk (eerder verhullend) dat je met hun prepaid een negatief saldo kunt krijgen! Er wordt er zeker niet mee geadverteerd zoals anderen het beweren! De simyo prepaid kaart gaat natuurlijk de prullebak in, waar het ook hoort! Wees er maar niet zo zeker van dat je er verder geen trammelant ermee krijgt, want dat dacht ik van Prepaid ook!
Ik vindt van niet. Staat het niet goed op de site vermeld, ben ik met je eens maar dat hoeft nog geen misleiding te zijn als je de moeite had genomen om verder te lezen en niet klakeloos alles in te vullen.

Met een abo ben je niet perse goedkoper uit hoor, ik heb jaren abo gehad en ligt er maar net aan of je beltegoed kan meenemen en voor hoelang, zit roaming erin, zit sms, mms data etc etc erin ? Veelal niet.
Voorheen had ik een abo van 40,- per maand en nu max 10,- per maand.

Simyo is niet eerder op de vingers getikt, anders was de site wel hierop aangepast. Zijn er klachten hierover.....jazeker ikzelf heb er ook opmerkingen over gemaakt, helaas geen resultaat.

Ik zal er geen trammelant mee krijgen want ik gebruik reeds enkele jaren en weer ook wat ik doe op het net.
Kortom, ik raad je aan om in de toekomst ietwat beter te verdiepen in de materie om verrasingen te voorkomen.

S6 met je volgende provider.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

anand2012 schreef:Er wordt er zeker niet mee geadverteerd zoals anderen het beweren!
Ik schreef niet wordt, maar werd. Toch wel een klein nuance verschil.
Negatief beltegoed
Uw verbruiksoverzicht op simyo.nl wordt drie keer per dag geactualiseerd. Gesprekken in het buitenland kunnen later bij Simyo binnenkomen. Hierdoor kan een negatief beltegoed ontstaan. Bij Simyo kunt u ook altijd uw gesprek afmaken. Zelfs als tijdens het gesprek uw beltegoed op raakt. Na dit gesprek ontstaat een negatief beltegoed. Door voldoende op te waarderen, wordt het beltegoed positief en kunt u weer bellen.

U kunt negatief beltegoed voorkomen door te kiezen voor automatisch opwaarderen. Simyo houdt zich het recht voor u af te sluiten als u (veel) negatief beltegoed heeft.
http://www.bellen.com/mobiel/prepaid/si ... erken.aspx

Alle informatie in 1 oogopslag.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door berend12 »

Kennelijk is Simyo te groot om op de vingers getikt te worden :shock: Want hierover zijn al jaren klachten.
Als het overgrote deel gewoon betaald en een klein deel van de klanten stopt is het kennelijk toch nog lucratief.

anand2012
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2013 23:48

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door anand2012 »

Zoals de term prepaid het zegt is het een vorm van vooraf betalen. Dat vindt ik niet te rijmen met "negatief prepaid saldo" of met "met vertraging op/afwaarderen". Juridisch is de term "Prepaid" echter helaas niet gedefinieerd waardoor een provider als Simyo er handig gebruik van kan maken en dat vindt ik wel degelijk een vorm van misleiding. Van mij krijgt Simyo een IJSKOUDE Douche!

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door berend12 »

Als de organisaties die consumenten moeten beschermen niets doen dan blijft er weinig over dan de provider waar je een minder prettige ervaring mee hebt af te raden als het ter sprake komt.
Dat hier naar een website van een derde verwezen wordt voor informatie i.p.v. de website van Simyo zegt veel over de helderheid van de website van deze aanbieder.

anand2012
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2013 23:48

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door anand2012 »

Weet er iemand misschien nog een provider bij wie men een negatief prepaid saldo kan krijgen? Elke verhaal die ik tot nu toe gelezen heb gaat over Simyo!

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

anand2012 schreef:Weet er iemand misschien nog een provider bij wie men een negatief prepaid saldo kan krijgen? Elke verhaal die ik tot nu toe gelezen heb gaat over Simyo!
Tele2
KPN
T-Mobile
MKB Mobiel
Yiggers Mobiel

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door berend12 »

Hallo Simyo,

Hoe kan het dat mijn beltegoed op - € 42,11 staat? Dit is dus een bedrag onder de € 0,- en bij € 0,- kan ik (lijkt mij) niet meer bellen dus waardoor zakt mijn beltegoed dan nog meer?

Bron: Facebook

Heb dat nog nooit meegemaakt En al meerdere providers gehad in de loop der jaren.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

berend12 schreef:Hallo Simyo,

Hoe kan het dat mijn beltegoed op - € 42,11 staat? Dit is dus een bedrag onder de € 0,- en bij € 0,- kan ik (lijkt mij) niet meer bellen dus waardoor zakt mijn beltegoed dan nog meer?

Bron: Facebook

Heb dat nog nooit meegemaakt En al meerdere providers gehad in de loop der jaren.
Beste Gerlof,

Het is bij Simyo mogelijk een negatief beltegoed te hebben omdat:

• Je altijd het laatste gesprek kunt afronden
• Belgegevens met vertraging worden verwerkt.

Groetjes Simyo

https://www.facebook.com/simyonl/posts/ ... comments=1

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door berend12 »

Dat ze dan ook nog de groetjes doen. Gewoon hilarisch :D
Met een simkaart van KPN heb je daar geen last van is mijn ervaring. Zou mij echt schamen als ik klanten zo te woord moest staan. Er staan meer berichten op het forum van Simyo met dezelfde strekking. Het is dus geen bug of foutje maar staand beleid.
Laatst gewijzigd door berend12 op 08 aug 2013 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

anand2012
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2013 23:48

Re: simyo is geen prepaid!

Ongelezen bericht door anand2012 »

Mijn ervaring is dat Simyo alleen in standaard teksten reageert. Ze hebben immers jaren ervaring op dit gebied :lol:

Gesloten