LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij straatprijzen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door ciske »

Ieder mens heeft recht op zorg. staat los van de postcodeloterij.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
Ben dan ook erg voor: zelf je opname betalen
Dan ben ik er ook voor dat mensen die stug door blijven roken, terwijl ze hoge bloeddruk en hartkwalen hebben, ook alle kosten zelf betalen.
En als ze dan niet roken en wel hoge bloeddruk en hartkwalen hebben? Want dat is ook de realiteit. Hoop dat je dan je mening herziet. Zeker nooit gehoord van mensen die zo "gezond als mogelijk is" leven en dit toch 'gratis en voor niks' krijgen? En ook aan dit afgedwaalde onderwerp: de Postcodeloterij: die kunnen er in dit geval niets aan doen.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door berend12 »

Zou toch leuk zijn als ze de trekking live op tv doen zoals vaak het geval is met loterijen in het buitenland?
Dan kan je het met je eigen ogen zien.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door acjzr1 »

ariesgirl schreef:Het valt mij elke keer weer op dat de straatprijs van de Postcodeloterij NOOIT eens in een flat/appartement valt.

Altijd als de straatprijs valt zie je Gaston verschijnen in straten met huizen, en in de meeste gevallen ook nog eens niet van die kleine huizen! Nooit een volkswijk of zo, en vooral ook NOOIT een flat.

Ik vind het nogal verdacht, volgens mij wordt er heel erg selectief gekeken naar welke postcodes in aanmerking kunnen komen voor die straatprijs, want het moet natuurlijk (voor mijn gevoel) vooral mooie plaatjes opleveren! En een flat ... tja zeg nou zelf, dat ziet er toch niet uit op TV.

Nou telt Nederland voor mijn gevoel toch zeker zoveel straten met flats als met woonhuizen, dus waarom valt er nooit eens een prijs in een flatgebouw?
Ik speel wel mee, en ik weet ook wel dat de kans dat die prijs nu precies HIER valt heel erg klein is.
Maar als ik als bewoner van een appartementencomplex bij voorbaat al ben UITGESLOTEN van grote prijzen, dan vind ik dat de Postcodeloterij de zaak wel behoorlijk bedondert!

Weet iemand of er een manier is om uit te zoeken of dit vermoeden klopt?
Want als het echt waar zou zijn, is het toch niet eerlijk.
Wie controleert eigenlijk die trekkingen?
Wat is dit voor een onzin?

Twee jaar terug viel de straatprijs nog bij een collega van mij in de straat.
Hij won een paar honderd euro, bejaarden in een seniorencomplex wonnen de hoogste prijzen!

De prijzen vallen echt op postcodes ongeacht wat voor woningen er staan!

En, nee ik ben geen fan van de postkloteloterij!
De meeste "prijzen" zijn ijsjes, tijdschriften en andere zooi!
Fatsoenlijke geldprijzen zijn in de minderheid.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ vogels

Dat u zich aangesproken voelt op een bericht dat ik ,in zijn algemeenheid schrijf,is u probleem
U begint dus gelijk aan te Vallen Tov iedereen...?

Beetje overtrokken ...

En dan zo uit de hoek komen tegen ouder iemand,u bent toch ook de jongste niet meer?oh maar u leeft super gezond dat is het denk ik..

Nou droom dan vooral verder,zat oudere en JOngeren,overlijden aan ziektes die altijd kerngezond geleefd hebben,hoge bloeddruk,giga hoog ,kern gezond leven...

Kan nog doorgaan ,voetballers die leven gezond,vallen dood neer op veld ( geen grap! )

U voelt zich wel aangesproken ,terwijl ik niet eens u persoonlijk aan spreek @ vogels bv...

Het onderwerp gaat over postcodeloterij en ik vind het een onzin stelling om te zeggen dat het nooit bij de armen of flats valt!!

Je ziet vaak genoeg bv buitenlandse mensen die in de prijzen vallen die bv in een achterstands wijk wonen,ouderen,of gewoon idd een flat...of rijtjes huizen,nou als je rijtjes huis woont wil niet zeggen day je dat steenrijk bent,dat is dan half ned????

Ik vind het onzin ben geen fan zei ik al,maar dit vind ik ook overtrokken..

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door Radar »

Moderator: Graag on topic blijven!

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Josephien12 schreef:(.....) Dat hoeft niet uitgezocht te worden want dat is gewoon zo. de rijken verdelen onderling de mooie prijzen en de enige prijzen die in de volksbuurten vallen zijn de bloemenboeketprijs of de gezinspak ijs prijs.
Even weer terug naar het onderwerp:
Waar is deze bewering op gebaseerd? Of slechts een gevoel?

FO

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

Even weer terug naar het onderwerp:
Waar is deze bewering op gebaseerd? Of slechts een gevoel?

FO
Zou zomaar waar kunnen zijn wat u schrijft. Hoor presentatoren vaak zeggen dat ze op TV dikker lijken dan ze zijn; zo'n huis waar b.v. Gaston komt binnenvallen kan er dan misschien ook wel 'dikker' c.q. mooier uitzien. Maar.....als het al live is (wat ik betwijfel) de mensen die prijzen winnen zitten er meestal wel op hun Paasbest gekleed bij.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door haribo58 »

Wat een kortzichtigheid om mensen met een uitkering te beoordelen of te veroordelen als dat ze geen lot mogen kopen. In de eerste plaats kunnen die mensen er misschien niets aan doen dat ze in de bijstand zitten en in de tweede plaats mogen ze doen met hun geld wat ze willen. Misschien zitten die mensen wel met de kachel op 1 op betere tijden te wachten, of eten zich niet klem en besparen daar op......ik zeg maar wat.

tweety404
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:30

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door tweety404 »

ik heb 10 jaar lang 7 loten gehad en nog nooit iets gewonnen ra ra

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Pech

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

tweety404 schreef:ik heb 10 jaar lang 7 loten gehad en nog nooit iets gewonnen ra ra
Als je dat over 20 jaar nog kan schrijven heb je alleen heel wat geld aan het goede doel gegeven, zo kan je het natuurlijk ook zien :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja anders neem jr niet zoveel loten ,je wilt graag doelen steunen

Meestal als mensen wat winnen is het,ach deed het om de doelen te steunen..right...
Ik zou plat zeggen waarom bent u lid,nou om wT te winnen :lol: ach het is maar een spelletje

Banchy_NL
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2009 14:38

Re: Postcodeloterij straatprijzen

Ongelezen bericht door Banchy_NL »

Volgens mij onzin want ook de postcodeloterij heeft zich aan de wettelijk bepaalde regels te houden.
Alle trekkingen worden gedaan door of onder begeleiding van een officieel beëdigd notaris.
Ze moeten een bepaald percentage aan prijzengeld uitkeren en mogen een bepaalde hoeveelheid winst maken en ook moeten zij een bedrag aan de goede doelen schenken.
Dat laatste was geloof ik zo uit mijn hoofd ongeveer 60%.
Dit alles wordt streng gecontroleerd en ook wel nageleefd want anders zou het hun de benodigde vergunning kosten en dat is wel het laatste wat zij willen.
Voordat men kan starten met zoiets als een loterij moet men een aanvraag indienen wat ze van plan zijn om te doen, dat is aan allerlei strikte regels gebonden.
Als alles klopt wordt de vergunning verleent maar men moet keer op keer aan kunnen tonen dat men nog steeds op de goede weg zit.
Vooral zo'n grote organisatie als dit kan geen misstappen/schandalen veroorloven omdat men anders het vertrouwen van de consument kwijt raakt en dat betekent dat automatisch minder inkomen.

U komt op mij meer als een ontevreden persoon over die reageert vanuit die bekende onderbuik gevoelens.
Baalt dat er nooit wat gewonnen wordt en dan maar roept dat het allemaal niet eerlijk er aan toe gaat omdat er anders wel al iets gewonnen zou zijn.

Heeft u enig idee hoeveel postcodes er in Nederland zijn? :idea:
Zo groot of liever gezegd zo klein is de kans dat u iets noemenswaardig wint.

De kans dat iemand rijk wordt van de Postcodeloterij of enig andere loterij wat dat aan gaat is zo vreselijk klein.
Ze zitten er echt niet om u rijk te maken hoor ook al beweren ze van wel.
Wat denkt u dat al die shows, presentatoren en wat al niet meer kosten???
Dat geld moet toch ergens vandaan komen.
Over het algemeen levert sparen meer op maar ja dat is niet zo ''spannend'' en ja daar zult u nooit een grote klapper mee maken.

Buiten dat alles om, bij de Postcodeloterij draait het toch om de goede doelen (althans zo moet het over komen bij de mensen terwijl er in werkelijkheid maar een klein percentage naar die doelen gaat en ik denk dat het riante kantoor in Amsterdam Zuid ook een aardig centje kost per maand) maar iets zegt mij dat de goede doelen niet uw motivatie is om mee te spelen?! :wink:

Gesloten