LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

Het heeft me 1 ding heel goed geleerd, goed kijken en lezen.
Ik herken de advertenties nu ook beter.

Inmiddels hebben we onze bull moeten laten inslapen, het arme dier leed teveel, en omdat mensen zoals wij erin zijn getrapt en in onze impulsiviteit hebben gehandeld kunnen ze door gaan.
Zouden we ooit voor een andere hond gaan dan kijken we wel bij een echte fatsoenlijke fokker, want ja die aanschaf prijs.....als ik die niet kan betalen kan ik ook geen dierenarts betalen en moet ik er niet aan beginnen.
Wil wel nog zeggen dat een fokker van stamboom honden ook niet altijd garantie zal bieden, ook in die sector zijn er rotte appels (hoewel minder kans maar hij is er).
Mensen LEES eerst en doe vooronderzoek.

Kimmiej1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2013 21:36

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Kimmiej1 »

Hoi Allemaal,

Helaas zie ik nu pas al deze berichten. In april hebben wij onze hond verloren en wilde graag toch weer een pup. Vrijdag zag ik een advertentie maar ben zelf veel aan het werk nu en mijn moeder had dus gebeld. Gister konden we meteen langskomen en dat we binnen waren kreeg ik meteen een raar gevoel.

De pup werd gehaald en we mochten niet zien waar hij vandaan kwam, ook lag er een enorme stapel met vaccinatie en informatie boekjes op tafel. De telefoon bleef maar gaan en toen de pup werd gebracht was hij heel bang. Hij sloeg in een keer om toen ik bij m kwam, knuffelde me, gaf me kusjes en wilde graag spelen. Ik kon m gewoon niet meer achter laten. Maar omdat ik het niet vertrouwde ben ik vandaag verder gaan zoeken. Ze hebben blijkbaar heel veel verschillende rassen op marktplaats staan tegen redelijke prijzen waardoor de pups erg hard gaan.

Ben alleen heel erg tegen broodfokkerij dus dit moet gestopt worden. Weet iemand al hoe we dit aan kunnen pakken? Zoe dat dit al 2 jaar loopt, dus het moet NU stoppen!
Hoop dat iemand kan helpen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

Weet iemand al hoe we dit aan kunnen pakken?
Ja, niet meer kopen, dan gaan ze vanzelf andere handel zoeken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door tenormin »

Hij sloeg in een keer om toen ik bij m kwam, knuffelde me, gaf me kusjes en wilde graag spelen. Ik kon m gewoon niet meer achter laten.
Dus je hebt hem gekocht, gezien wat ik lees en quote wat je schrijft?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door nevermind »

Kimmiej1 schreef:Hoi Allemaal,

Helaas zie ik nu pas al deze berichten. In april hebben wij onze hond verloren en wilde graag toch weer een pup. Vrijdag zag ik een advertentie maar ben zelf veel aan het werk nu en mijn moeder had dus gebeld. Gister konden we meteen langskomen en dat we binnen waren kreeg ik meteen een raar gevoel.

De pup werd gehaald en we mochten niet zien waar hij vandaan kwam, ook lag er een enorme stapel met vaccinatie en informatie boekjes op tafel. De telefoon bleef maar gaan en toen de pup werd gebracht was hij heel bang. Hij sloeg in een keer om toen ik bij m kwam, knuffelde me, gaf me kusjes en wilde graag spelen. Ik kon m gewoon niet meer achter laten. Maar omdat ik het niet vertrouwde ben ik vandaag verder gaan zoeken. Ze hebben blijkbaar heel veel verschillende rassen op marktplaats staan tegen redelijke prijzen waardoor de pups erg hard gaan.

Ben alleen heel erg tegen broodfokkerij dus dit moet gestopt worden. Weet iemand al hoe we dit aan kunnen pakken? Zoe dat dit al 2 jaar loopt, dus het moet NU stoppen!
Hoop dat iemand kan helpen.

@ kimmie ten voorde

Je heb een naamsverandering ondergaan? :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kimmiej1 schreef:Weet iemand al hoe we dit aan kunnen pakken? Zoe dat dit al 2 jaar loopt, dus het moet NU stoppen!
Hoop dat iemand kan helpen.
Ja door daar niet te kopen :!:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Chocomelk schreef:
Kimmiej1 schreef:Weet iemand al hoe we dit aan kunnen pakken? Zoe dat dit al 2 jaar loopt, dus het moet NU stoppen!
Hoop dat iemand kan helpen.
Ja door daar niet te kopen :!:
Zo en zo niet eens heen te gaan...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:
Chocomelk schreef:
Kimmiej1 schreef:Weet iemand al hoe we dit aan kunnen pakken? Zoe dat dit al 2 jaar loopt, dus het moet NU stoppen!
Hoop dat iemand kan helpen.
Ja door daar niet te kopen :!:
Zo en zo niet eens heen te gaan...
Maar ze schrijft toch "echt" dat ze de hond niet kon weerstaan, dus...meegenomen heeft. Wel gratis, neem ik aan gezien het feit dat Kimmiej1 niet meer reageert. Had ik ook niet verwacht, maar dat terzijde....

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Het kan alleen maar stoppen door geen pups te kopen en aangezien deze handel al minstens 7 jaar goed gaat zal dat alleen een droom zijn.

Elke pup die daar gekocht wordt is er 1 teveel, dierenpolitie kan verder niets doen.

Wellicht vindt de belastingdienst het aantal verkochte pups nog interressant?

Meneer staat met zowat elk ras nog steeds op marktplaats...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

kwam daar binnen en vroeg of ik zijn ouders mogt zien,
dat kon niet want ze waren bezig met verhuizen
Dan had je meteen weg moeten gaan. By the way.....mocht schrijf je zo.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zoiets kan alleen maar stoppen om er GEEN honden te kopen bij
een broodfokker !

margotbraam
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2014 19:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door margotbraam »

Wij zijn op zoek naar een pup en kwamen via marktplaats bij deze broodfokker , het ging om een westy pup , moeder was niet op hetzelfde adres bleek na door vragen want zij was de kleintjes zat.
Toch nog even op google gekeken en ben erg geschrokken van alle verhalen. Dit is dus al jaren aan de gang en blijkbaar kan niemand hier iets aan doen?
Ik ben erg blij met deze informatie en zal morgen dan ook bellen met deze fokker.
Bedankt!!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

margotbraam schreef:Wij zijn op zoek naar een pup en kwamen via marktplaats bij deze broodfokker , het ging om een westy pup , moeder was niet op hetzelfde adres bleek na door vragen want zij was de kleintjes zat.
Toch nog even op google gekeken en ben erg geschrokken van alle verhalen. Dit is dus al jaren aan de gang en blijkbaar kan niemand hier iets aan doen?
Ik ben erg blij met deze informatie en zal morgen dan ook bellen met deze fokker.
Bedankt!!!
Kijk eindelijk iemand die eerst kijkt godzeidank...
Gelukig dat je dat deed!!!
Mooi zo,blijven zoeken,je vind je pup wel,geduld hebben....komt goed :wink:

Ben erg blij dat je er niet ingetrapt bent en zo slim was te googlen!!!!

doggodog
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2014 00:51

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door doggodog »

Ook wij zijn bij deze ''fokker'' geweest. Dikke mercedes voor de deur... hoe zal ie daar aan komen?
Bij binnenkomst werd ons gevraagd waarvoor we kwamen, nou de duitse herder pups natuurlijk! wat anders?, achter ons aan meteen nog wat mensen die ook voor de herder pups kwamen, binnen 5 minuten nog meer mensen, alleen die kwamen voor andere honden. Zijn er nog meer dan. Begon al vreemd.
De vrouw ging door een deur in de huiskamer naar achter om de pups te halen, (tijdens het wachten het ene na het andere telefoontje over honden die allemaal behandeld werden door een jongen van een jaar of 20) Komt ze terug met 3 pups die in een plastic bak gedumpt werden... Meteen viel me op dat de pups nog erg klein waren voor de 9 weken dat ze beweerde dat ze zouden zijn. Volgens mij waren ze een week of 5 a 6. Veel te klein!
Op de vraag of de moeder er ook was werd geantwoord dat deze in een andere kennel zat waar ze nu niet heen wilde. Een foto dan? Nee dat kon ook niet want de andere laptop was er niet. Yeah right.
Ik zei dat ik de pups erg klein vond, en vroeg hoe groot de moeder was, toen liet ze een hoogte zien van zo'n 40 cm. Voor een Duitse herder??? Dwerg herders zeker
Nou goed, mij was door de telefoon gezegd dat de ouders HD en ED vrij waren, dus ter plekke nogmaals gevraagd. En nu opeens was het van als ik een hond wilde met zekerheid ouders HD en ED vrij, dit veel duurder zou zijn.
Hoewel ik de pups best leuk vond was mn gevoel meteen al niet goed, dus na een tijdje even met de pups gezeten te hebben zei ik dat ik niet ging kopen. En meteen was de reactie, nou dan vind ik zonde van mn tijd en werden de pups weggehaald en weer door de mysterieuse deur naar achter gebracht. Er kon amper nog gedag vanaf.... we zijn vertrokken met een hele vieze nasmaak.

margotbraam
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2014 19:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door margotbraam »

Goed van je dat je de pups hebt kunnen weerstaan.
Het enige wat je kan doen is niet kopen. Als de vraag verdwijnt ,verdwijnt uiteindelijk het aanbod!

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Wauw, knap hoor! Goed gedaan!

En wat vreselijk hè, voor die puppies :-(

doggodog
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2014 00:51

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door doggodog »

Ze handelen telkens onder de naam van het hondenras. Er staan zo'n 22 advertenties van pups. Omdat ze onder andere namen handelen lijkt het alsof ze maar 1 nest aanbieden. Marktplaats zegt in een reactie dat iedereen vrij is om te handelen, binnen bepaalde richtlijnen. Maar de oplossing is vrij simpel, want als ze het telefoonnummer koppelen aan de link van 'bekijk alle advertenties van de aanbieder' dan komen al zijn advertenties naar boven.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

doggodog schreef:Ook wij zijn bij deze ''fokker'' geweest. Dikke mercedes voor de deur... hoe zal ie daar aan komen?
Bij binnenkomst werd ons gevraagd waarvoor we kwamen, nou de duitse herder pups natuurlijk! wat anders?, achter ons aan meteen nog wat mensen die ook voor de herder pups kwamen, binnen 5 minuten nog meer mensen, alleen die kwamen voor andere honden. Zijn er nog meer dan. Begon al vreemd.
De vrouw ging door een deur in de huiskamer naar achter om de pups te halen, (tijdens het wachten het ene na het andere telefoontje over honden die allemaal behandeld werden door een jongen van een jaar of 20) Komt ze terug met 3 pups die in een plastic bak gedumpt werden... Meteen viel me op dat de pups nog erg klein waren voor de 9 weken dat ze beweerde dat ze zouden zijn. Volgens mij waren ze een week of 5 a 6. Veel te klein!
Op de vraag of de moeder er ook was werd geantwoord dat deze in een andere kennel zat waar ze nu niet heen wilde. Een foto dan? Nee dat kon ook niet want de andere laptop was er niet. Yeah right.
Ik zei dat ik de pups erg klein vond, en vroeg hoe groot de moeder was, toen liet ze een hoogte zien van zo'n 40 cm. Voor een Duitse herder??? Dwerg herders zeker
Nou goed, mij was door de telefoon gezegd dat de ouders HD en ED vrij waren, dus ter plekke nogmaals gevraagd. En nu opeens was het van als ik een hond wilde met zekerheid ouders HD en ED vrij, dit veel duurder zou zijn.
Hoewel ik de pups best leuk vond was mn gevoel meteen al niet goed, dus na een tijdje even met de pups gezeten te hebben zei ik dat ik niet ging kopen. En meteen was de reactie, nou dan vind ik zonde van mn tijd en werden de pups weggehaald en weer door de mysterieuse deur naar achter gebracht. Er kon amper nog gedag vanaf.... we zijn vertrokken met een hele vieze nasmaak.

Erg goed van je! Zo op die manier is het te stoppen,het is verleidelijk..
Maar je ziet dat is geen dierenliefde puur geld belust..

Ja deze zit onder heeeel veel namen..
Hoop dat je pup gaat vinden binnenkort,je hebt elk geval je hoofd erbij,heel goed!

jo1969
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2014 15:38

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door jo1969 »

Beste mensen,

Ook ik ben er in getrapt, erg jammer voor mij, nog erger voor de hondjes die ik daar gekocht heb.Ik heb nog nooit een pup gekocht, heb altijd een hond uit het asiel genomen. Moet eerlijk zeggen dat ik hier nog nooit mee te maken heb gehad. Misschien had ik wel de romantische gedachten dat wij Nederlanders een beetje meer geciviliseerd zouden zijn.

Ik heb er twee hondjes aangeschaft, Westy's. Ze hadden maar twee teefjes uit het nest vertelde ze en lieten deze zien in een huiselijke sfeer, dus geen achterdocht. Wat mij wel opviel waren de hoeveelheid mobieltjes. Misschien hadden de contracten bij mij een lichtje moeten ontsteken, want wie verkoopt er nu een hondje met een contractje. Tevens ontbraken daarop gegevens die je als bedrijf dient te melden, dus hebben we het over een fokker of......... De eerlijke fokker zal zich niet aangesproken voelen, ook al is dat ook niet zo mijn ding, maar wie de schoen past trekt hem aan!!!!!

Mijn pups werden binnen 24 uur ziek en mijn hart brak. Mijn overige honden werden kort hierna ook ziek. Onze pups heten Dobby en Baco, zodat ze een naam hebben voor iedereen. Dobby hebben we na ernstige complicaties met pijn in m'n hart moeten laten inslapen en Baco vecht voor haar leven. Dan hebben we nog mijn overige honden die ook ziek zijn geworden door de pups. Een van mijn andere honden is er erg slecht aan toe.Op dit moment is er sectie verricht bij Dobby en wacht op het resultaat hiervan. Inmiddels ben ik €3000 verder, maar geen nood, alles voor mijn dieren. Ik heb er nog meer voor over om dit soort lui te stoppen en zal er ook niet voor schromen om dit te doen.

Inmiddels ben ik de diarree, slijm, bloed, vocht vol lopende longetjes, slapeloze nachten en dergelijke echt wel beu, mijn dieren hebben pijn en daar baal ik van. Ik waak namelijk over mijn dieren. Ik ben van mening, dat ik misschien wel dom over kom,dat ik verweten krijg dat ik zaken moest onderzoeken maar de praktijken waar deze mensen zich mee bezig houden kan echt niet.

Sms of schriftelijk iets melden of vragen stellen ze niet op prijs, alleen telefonisch contact werd me geboden per sms. De misbaksels.

Inmiddels ben ik in de tientallen advertenties tegengekomen pfffff. Nesten zitten ook op andere adressen hebben we inmiddels uitgevonden. Hier kunnen alle slachtoffers niets aan doen behalve waarschuwen, melden bij de dierenpolitie, delen op alle mogelijke manieren via sociaal media en dergelijke.

Na heel wat onderzoek en met behulp van mijn netwerkpartners ben ik achter wat andere zaken gekomen waarmee we dit huishouden en medeplichtigen bij de wortel kunnen uitroeien en ik zal dit vooral niet nalaten.
Laatst gewijzigd door jo1969 op 27 mar 2014 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

jo1969
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2014 15:38

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door jo1969 »

O ja wat ik ook nog even kwijt wilde is:

Dat ik merk dat er veel dierenvrienden op dit forum zitten, ook veel gedupeerden en veel erger nog niet te spreken over alle slachtoffertjes die deze mensen al hebben gemaakt. Ik vraag me wel af waarom er personen op dit forum zo onvriendelijk zijn naar mensen die te goeder trouw iets kopen. Volgens mij heeft iedereen hier het over een dier en dat we onszelf beter moeten voorbereiden. Met commentaar is niemand geholpen.

Gesloten