LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Jolijn »

@sombody, ik weet niet waarom je mijn berichten quote en daar weer op reageert? En wat je met je reacties bedoeld?
Ik ben het in mijn berichten gewoon met je eens.

21 okt 2013 13:40 Mijn originele bericht in die quote is voor Har06, omdat die het weer 's niet snapt.
Ik begrijp wel (uit je OP) dat de chauffeur misschien niet voor het eten zorg hoeft te dragen, maar als hij met de passagiers een tijd afspreekt, is het handig als hij dat ook met de keuken doet.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Jolijn schreef:@sombody, ik weet niet waarom je mijn berichten quote en daar weer op reageert? En wat je met je reacties bedoeld?
Ik ben het in mijn berichten gewoon met je eens.

Jolijn sorry voor late reactie ,maar je hebt gelijk,en dank je.
21 okt 2013 13:40 Mijn originele bericht in die quote is voor Har06, omdat die het weer 's niet snapt.
Ik begrijp wel (uit je OP) dat de chauffeur misschien niet voor het eten zorg hoeft te dragen, maar als hij met de passagiers een tijd afspreekt, is het handig als hij dat ook met de keuken doet.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door dhc »

Blijft lastig hè...dat quoten en begrijpelijk reageren....

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

dhc schreef:Blijft lastig hè...dat quoten en begrijpelijk reageren....
excuus,heb daar inderdaad wat moeite mee,maar niet bewust.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Har06 »

dhc schreef:Blijft lastig hè...dat quoten en begrijpelijk reageren....
oeps, wat heeft dit lijntje nu voor zin? :mrgreen:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door dhc »

TS is al diverse malen gewezen op het feit dat zinloos quoten en onjuist citeren de boodschap niet duidelijker maakt. Taalgebruik matig, maakt het verhaal niet echt prettig om te lezen.

Excuus van TS dat ze 50 plusser is snijdt geen hout...ik ben ook al wat ouder maar snap het kennelijk wel.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Ja zo heeft ieder zijn kwaliteiten.

gaan we hier mensen die nu eenmaal wat minder hierin thuis zijn zo neer zetten.

Heb al gezegd te leren van hoe neer te zetten.

Maar ik wil niet van het onderwerp afdwalen ,daar gaat het om,en excuus heb ik gemaakt !

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door geengast »

Het verhaal is dan wel iets onsamenhangend geschreven, maar ik snap het. Een rot ervaring lijkt me. Eerst een onervaren chauffeur en dan die ellende met de laatste dag.

Wel is het natuurlijk zo dat Kras tot de onderkant van de busmarkt hoort, net zoals Bolderman, Effeweg en nog enkelen. Ze maken reizen die op de eerste plaats prijs concurrerend moeten zijn.

Dan nog mag het natuurlijk niet voorkomen dat een reis zo slecht wordt uitgevoerd. Het blijft natuurlijk moeilijk voor een klacht. Hoe beoordeel je hoe een chauffeur moet zijn en wat zijn de minimum eisen?

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Dat Kras meer van dit soort klachten heeft heb ik inmiddels op internet gezien.

Dat ik het zo geschreven heb ja,ik leer van de fouten

Echter had ik nog nooit,met de reizen die wij gemaakt hebben dit mee gemaakt,en zoals ik ook schreef ,het bleef dagelijks terugkerend gesprek stof .

Het was duidelijk geen reisleider,een goed rijdende chauffeur dus wel,dat mag gezegd.

Bolderman ben ik een maal mee weg geweest ,een super leuke chauffeur reisleider,het hoort ook als onderdeel van je reis .althans daar spreekt men over als je de beschrijvingen leest.

Het is en blijft jammer dat heb ik eerder gemeld,echter kan Kras gewoon de klacht erkennen,dat zou al mooi zijn.

De bus was ook niet een Kras bus ,die doet elke keer iets anders,wellicht dat daar het hem in zit,ik weet het niet.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Heb al aardig wat gelezen nu over Kras,en id niet de beste.

Hebben ook al 2 maal koude douche gehad zag ik,dus misschien worden ze eens wakker,laat ze het gewoon erkennen.

Het blijft mensenwerk.

Wij zijn een maal met Bolderman geweest ,en een superleuke chauffer en tevens reisleider,leuke herinnering aan.

Het is jammer dat het zo als herinnering aan je weekje vakantie kleeft.

Heb het met typen niet helemaal goed gedaan ,ben ik van me bewist ,maar doe mij best er van te leren

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

wat ik denk is dat een chauffeur wat vaker dan maar met een ervaren reisleider mee moet om te leren

Deze man was 59 en erg onverscillig ,van het intereseert mij niet zo,althans zo kwam het over.

Las inderdaad al wat meer over Kras ,schijnen al 2 maal koude douche gehad te hebben.

Met Bolderman een maal geweest ,een super chauffeur anex teven reisleider,die had het in de vingers.

Ga niet zo heel vaak ,maar ook 2 x met Oad geweest met OAD,en 2 x een top chauffeurreisleider.

Het is en blijft jammergenoeg een nare vakantie herinnering.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Har06 »

sombody schreef:wat ik denk is dat een chauffeur wat vaker dan maar met een ervaren reisleider mee moet om te leren

Deze man was 59 en erg onverscillig ,van het intereseert mij niet zo,althans zo kwam het over.

Las inderdaad al wat meer over Kras ,schijnen al 2 maal koude douche gehad te hebben.
Met Bolderman een maal geweest ,een super chauffeur anex teven reisleider,die had het in de vingers.

Ga niet zo heel vaak ,maar ook 2 x met Oad geweest met OAD,en 2 x een top chauffeurreisleider.

Het is en blijft jammergenoeg een nare vakantie herinnering.
De chauffeur zal inmiddels wel in de WW lopen.
Wat zegt een koude douche eigenlijk ? vlg mij helemaal niets.\
Iedereen maakt wel eens een minder prettige vakantie mee, vlug achter je laten en stoppen met herhalen

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

sombody schreef:Afgelopen 7 sept zijn wij met een busreis naar Beieren geweest.
Deze reis is een vol iritatie gebeuren geworden voor diversen ,vanaf dag 1.
Het moet gezegd de chauffeur reed goed,laat dat duidelijk zijn,maar echter was dit geen reisleider,totaal niet voor geschikt.



Deze chauffeur had het idee dat elke reiziger maar 100,00 betaalde en achteraf als je niet had deelgenomen aan een excursie het terug te betalen,nou ja veel protest ,de omgekeerde wereld,hij vond te veel gedoe dit vooraf te doen.achteraf is niet de normale gang.

nou achteraf alles uitzoeken en terugbetalen is nog veel meer werk,dus?
De bus was vol sprakeloosheid over het voorstel vooraf te betalen.

loopt de chauffer dus met 3900,00 op zak ,dat is niet een normale regel,en voor hem een grote verantwoordelijkheid.

Na al het protest dat niemand dit deed heeft hij het ook niet gedaan ,maar hoe verzin je het.

Tevens in het overigens leuke gezellige fam hotel maakte hij er een potje van ,communiceerde niet met de eigenaren ,dus je kreeg de gekste taferelen,hij zei 6 uur eten bijv ,keuken wist van niets ,dus na 20 min gaan mensen lopen en vragen waar blijft het eten ,ja dat had de keuken niet doorgekregen van hem wat hij afsprak,totaal geen communicatie ,echter ging dit de eigenaren ook snel iriteren,en dat werkt door op je vakantie ,personeel hotel etc etc,kortom de irritatie liep hoog op bij het personeel!


De chauffeur kan je reis maken en breken ,altijd als wij weg waren op de egekozen excursie`s werd er met de hele groep over de chauffeur en de irritatie gesproken .

Deze wist slecht de weg ,was ook zijn eerste reis alleen ,een maal in combireis met een ander geweest,zijn eigen woorden en te merken.

Ging iets niet door ,een andere medereiziger wist wel alternatief en deze wees de chauffeur veel de weg ,was daar vaker geweest,en dat was wel fijn een medereiziger die de weg wist, door diegene toch nog wat leuks hadden op die dag.

en zo nog meer dingetje`s ,maar al die dingetje`s hebben wat een relexe vakantie moest worden een bron van irritatie achtergelaten als herinnering.

Eenmaal terug op het wisselpunt in asten waar Kras zit ging de chauffeur van Hellingmann Zaandam direct weg.
Hier waren wij om half 5,een bus van Kras stond in file en was nog niet binnen ,en dan wacht je netje`s , allen thuisbrengbussen vertekken gelijk ,
vervelend maar begrijpelijk.

Onze wisselbus ging ook op pad even na 18.00 uur,echter onderweg werd deze ook weer gewisseld met een nieuwe chauffeur

De verse chauffeur wist niet ,daar het een nieuwe bus was hoe hij functioneerde,en moest hem uitgelegd worden hoe de bus werkte ,ongelofelijk ,dat zei dit niet eerder allemaal voor bereiden,na dik half uur weer op pad.

Voorraam van bus helemaal beslagen,een passagier zat met een doekje het raam schoon te maken steeds ,zodat hij iets zag op de weg

Doodeng,eindelijk ging hij maar stoppen,bellen hoe het werkte ,nou nou dit is van de gekken,en levensgevaarlijk eigenlijk,ik heb hier geen goed woord voor over,en schande werd door mede passagiers gesproken hierover.

Dus uiteindelijk waren wij wat normaal 2 uur rijden is ,pas om 22.30 thuis.

Heb Kras gemail hierover met het globale verhaal ,en ook dat zei maar met de hotellier contact op moesten nemen ,die was zo boos op de chauffeur ,wilde hem niet meer bij hen over de vloer zelfs.

14 sept heb ik gemaild ,kreeg een mail dat ik binnen 8 weken antwoord kreeg ,ze gingen het uit zoeken,27 sept had ik al brief ,de chauffeur was een zeer ervaren ,ja hij reed goed gelukkig ,maar niet als reisleider,en alles had hij omgedraaid ,over de terrugreis vanaf asten waren geen ongeregeld heden vernomen,dus dikke punt.

Wanneer kras eens goed onderzoek had gedaan ,wat ze in onze ogen niet gedaan hebben dat blijkt in de korte termijn ,hadden ze erkend,chauffeur melde namelijk zelf dat het zij 2e reis was,dus.
Over het thuisbreng verhaal geen ongeregeld heden,dus klaar is Kras.
Antwoord Kras Reizen d.d. 28-09-2013.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Daar ik op 28 sept aangegeven heb mij niet te kunnen vinden in het antwoord van Kras 25-10-2013.

Melde dat er geen ongeregeld heden geweest zijn volgens chauffeur.

Nu Antwoord Kras ,daar ik mij niet kan vinden in hun antwoord,Wat zeker ook zo is.

Komt het hier op neer,

Had ter plaatse contact met Kras op moeten nemen ,daar dat nu nog moeilijk te achterhalen valt en er niet ter plaatse de praktijken van chauffeur gemeld zijn ,is dit dan het antwoord van Kras.

Nou Kras maakt zich er maar makkelijk van af ,wat een touroperator zeg,en een service!!

Kras u maakt zich er makkelijk van af ,had u direct na mijn brief half sept moeten achterhalen ,en even de hotellier bellen,die kan u veel vertellen over deze laatse zomer reis van u naar dit hotel voor 2013

Dit is te makkelijk Kras!!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Har06 »

sombody schreef:Daar ik op 28 sept aangegeven heb mij niet te kunnen vinden in het antwoord van Kras 25-10-2013.

Melde dat er geen ongeregeld heden geweest zijn volgens chauffeur.
Nu Antwoord Kras ,daar ik mij niet kan vinden in hun antwoord,Wat zeker ook zo is.

Komt het hier op neer,

Had ter plaatse contact met Kras op moeten nemen ,daar dat nu nog moeilijk te achterhalen valt en er niet ter plaatse de praktijken van chauffeur gemeld zijn ,is dit dan het antwoord van Kras.
Nou Kras maakt zich er maar makkelijk van af ,wat een touroperator zeg,en een service!!

Kras u maakt zich er makkelijk van af ,had u direct na mijn brief half sept moeten achterhalen ,en even de hotellier bellen,die kan u veel vertellen over deze laatse zomer reis van u naar dit hotel voor 2013

Dit is te makkelijk Kras!!!
Een petitie vezameld met handtekeningen van alle mede reizigers ?.

Natuurlijk had Ts contact met Kras tijdens de busreis op moeten opnemen na zijn vermeende onrechtnmatigheden, achteraf snijdt geen hout.
De hotelier zal Kras niet afvallen, denkt uiteraard aan zijn klandizie

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Daar heeft geen van allen aan gedacht ,hadden wij anders zeker gedaan.

Maar alsnog hoor,hebben lijst en kontakt met mede reizigers.

Hotellier heeft zich enorm geergerd ,en heb inmiddels ook kontakt met hen.

Maar dat ze eerst ontkennen ,en nu een maand later een antwoord geven klop natuurlijk niets van!

jlchh
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2013 03:22

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door jlchh »

Ik vraag me eigen af wat ze betaald hebben voor die reis en hoe lang duurde de reis. Zoals ik het nu bekijk ging die mevrouw alleen mee om te klagen. Was er ook nog iets goed gegaan?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Har06 »

jlchh schreef:Ik vraag me eigen af wat ze betaald hebben voor die reis en hoe lang duurde de reis. Zoals ik het nu bekijk ging die mevrouw alleen mee om te klagen. Was er ook nog iets goed gegaan?
Natuurlijk zijn er veel dingen goed gegaan :lol:

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Uiteindelijk heeft Kras niets gedaan,heb 3 tegenstrijdige brieven van hen gekregen.

Kras had alleen even kunnen reageren,wij zullen het doornemen en lastig dat het zo gelopen is.

Dit was dus te veel.

Jammer

Gesloten