LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Diefstal door providers?
Diefstal door providers?
Op een Android smart phone zitten een aantal apps die je niet kunt stoppen en niet kunt verwijderen. Deze apps doen data downloads en uploads terwijl ik deze apps niet gebruik en zelfs zou willen verwijderen, maar de service provider (KPN, VF, TMO) staat dat niet toe. Data data verkeer kost geld. In het buitenland zijn de roaming charges hoog. In de VS heb ik na anderhalve dag 50 Euro uitgegeven aan data verkeer dat ik helemaal niet heb gewild.
Ik vind dit diefstal!
Mij dunkt dat Radar dit aan de kaak zou moeën stellen.
Ik vind dit diefstal!
Mij dunkt dat Radar dit aan de kaak zou moeën stellen.
Re: Diefstal door providers?
Je had gewoon de 3G kunnen uitschakelen en eventuele updates via de WiFi kunnen laten lopen. Gratis WiFi-spots genoeg in de VS. En jouw telefoon is jouw verantwoording is jouw geld. Niet proberen om met slappe argumenten onder je eigen verantwoording uit te kruipen en de rekening bij de provider te leggen. Providers zijn niet bepaald klantvriendelijk, helemaal mee eens. Maar je hebt ook iets als eigen verantwoording.
En de apps die je niet kunt verwijderen... zijn vaak van het telefoonmerk of van Google. Misschien is er een rommod voor je telefoon?
En de apps die je niet kunt verwijderen... zijn vaak van het telefoonmerk of van Google. Misschien is er een rommod voor je telefoon?
Re: Diefstal door providers?
Waarom diefstal? Je apps krijgen er toch data voor? Het is dus niet zo dat je geld of data kwijt raakt en er niets voor terug krijgt.Ik vind dit diefstal!
Als je je telefoon in het buitenland aan laat staan en daar wordt gebeld, dan kost je dat ook geld. Is dat ook diefstal?
Het is je eigen keuze geweest om de 3g niet uit te zetten.
Re: Diefstal door providers?
Dat toestel is een "branded" toestel, en staat daarom vol met programma's die KPN/Vodafone/etc er op laat zetten omdat die commercieel interessant zijn voor ze, of ze denken dat klanten die op prijs stellen. In ruil daarvoor, is zo'n toestel voor jou onder water een paar tientjes goedkoper. Dat zit versleuteld in je abonnement, maar toch.pesa7604 schreef:Op een Android smart phone zitten een aantal apps die je niet kunt stoppen en niet kunt verwijderen. Deze apps doen data downloads en uploads terwijl ik deze apps niet gebruik en zelfs zou willen verwijderen, maar de service provider (KPN, VF, TMO) staat dat niet toe. Data data verkeer kost geld. In het buitenland zijn de roaming charges hoog. In de VS heb ik na anderhalve dag 50 Euro uitgegeven aan data verkeer dat ik helemaal niet heb gewild.
Ik vind dit diefstal!
Mij dunkt dat Radar dit aan de kaak zou moeën stellen.
Oplossing is een sim-only abonnement, met een zelf gekocht toestel, dat scheelt al wat programma's. Daarna zou je even de handleiding kunnen lezen over hoe je internet, en internationaal roamen uit kan zetten, want dat kan prima op een android toestel is mijn persoonlijke ervaring.
Re: Diefstal door providers?
Klopt, maar iets te kort door de bocht, fabrikanten hebben de HELE nare gewoonten jouw gekochte product alvast vol te proppen met rommel en rotzooi. zie maar laptops. en clean install. gata niet want de recovery heeft de zelfde rommel (en unsinstall is verkeerde manier)En jouw telefoon is jouw verantwoording is jouw geld
Met de apps waanzien / madness is het nog erger geworden want daar kan je gewoon apps die je niet wilt maar er toch op staan er helemaal niet af krijgen (lukt bij alptop nog wel) dus de apps kosten geheuen en schijnbaar ook nog andere dingen.
En dan kan iemand wel zeggen "En jouw telefoon is jouw verantwoording is jouw geld"
Maar dan moeten ze de toestellen zo uitleveren dat er je alle apps zelf moet installeren.
Maar helaas de grote groep vind dat te ingewikkelt of te onhangdig of te d... er voor.
Met als resultata dat we meer en meer met apps en andere voor geinstalleerde rommel komen te zetten. Ja ook windows krijgt er al een aardig handje van.
prima als het "jouw telefoon is jouw verantwoording is jouw geld" is. maar dan wil ik wel controle eerst terug. tot die tijd zou ik zeggen is het bedrijf of isp ook schuldig ! iets wat je niet kan verwijderen maar wel data blijft gebruiken. l kan je het meschien wel anders configureren.
Re: Diefstal door providers?
Volgens mij begrijp je het probleem van TS niet. Die heeft haar mobiel met 3G in de VS aangezet. En ja, da's buitenland en ja, dan hoor je ook te weten dat zoiets consequenties kan hebben op je factuur. En iedereen kent de horror-verhalen. Dus achteraf de gebeten hond uithangen...nee, geen medelijden.
Re: Diefstal door providers?
Als je geen rommel wilt van een provider moet je gewoon een los toestel kopen. Daar betaal je dan wel meer voor, maar je hebt niet de apps van de provider. Overigens zit er in standaard Android en iOS ook veel standaard functionaliteit die data gebruikt. We leven nu eenmaal in een "always online" maatschappij.
Re: Diefstal door providers?
En dat is prima uit te zetten in de synchronisatie instellingen van de app in kwestie (op android tenminste). Ook is het mogelijk om de zgn APN instellingen te wijzigen, 1 mutatie daarin, en dat hele toestel komt never nooit niet meer online.GJvdZ schreef:Als je geen rommel wilt van een provider moet je gewoon een los toestel kopen. Daar betaal je dan wel meer voor, maar je hebt niet de apps van de provider. Overigens zit er in standaard Android en iOS ook veel standaard functionaliteit die data gebruikt. We leven nu eenmaal in een "always online" maatschappij.