LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Andere onderwerpen over auto en vervoer
rkolodziej
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 09:44

Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door rkolodziej »

Afgelopen zaterdag (16-11-2013) bedreigd door twee chauffeurs van Hamefo BV uit Putten met verbaal en fysiek geweld nadat een van de chauffeurs mijzelf en mijn gezin op 2 meter na bijna frontaal aanreed. De chauffeur in kwestie reed door rood licht met een snelheid van ca. 80 km/u op een weg waar slechts 50 km/u gereden mag worden. Toen ik langs deze vrachtwagen reed en mijn ongenoegen uitte door een wegwerpgebaar te maken werd ik een stuk verder klem gereden door een collega van hem. Beide heren sloten ons in met hun combinaties en kwamen hun cabine uit en vonden het nodig om de portier van onze auto met grof geweld open te trekken en fysieke- en verbale dreigementen te uiten in het bijzijn van mijn 2 dochtertjes van 2 en 5 jaar oud. Vervolgens werd de portier wederom met het nodige geweld dicht gesmeten. Kennelijk vinden deze heren het normaal om met te hoge snelheid door rood licht te rijden. En wanneer iemand daar dan zijn ongenoegen over uit wordt men direct agressief en rijden ze mensen klem met hun combinaties.

esell
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:14

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door esell »

Ik neem aan dat u aangifte heeft gedaan ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door tenormin »

esell schreef:Ik neem aan dat u aangifte heeft gedaan ?
Ja, dat zou ik ook doen, denk alleen dat de TS nogal onder de indruk was van dat geweld en misschien niet de autonummers heeft opgeschreven. Komt nog bij dat de politie er toch niets aan doet. Lijkt mij beter met het genoemde bedrijf in contact te treden. Nu maar hopen dat 1 van de 2 niet de directeur himself is. Kan natuurlijk ook.

rkolodziej
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 09:44

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door rkolodziej »

tenormin schreef:
esell schreef:Ik neem aan dat u aangifte heeft gedaan ?
Ja, dat zou ik ook doen, denk alleen dat de TS nogal onder de indruk was van dat geweld en misschien niet de autonummers heeft opgeschreven. Komt nog bij dat de politie er toch niets aan doet. Lijkt mij beter met het genoemde bedrijf in contact te treden. Nu maar hopen dat 1 van de 2 niet de directeur himself is. Kan natuurlijk ook.
Bedrijf in kwestie heeft slechts 9 vrachtwagens in bezit en 2 ervan waren afgelopen zaterdagochtend in Deventer. Dus erg moeilijk lijkt het me niet om te wie het waren. Het was een jonge kerel van ca. 25 jaar en een oudere man van ca. 55 jaar.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door puma73 »

Gevalletje oorzaak en gevolg. Het zal lastig worden om hier zinvol aangifte van te doen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door bprosman »

Gevalletje oorzaak en gevolg.

Meer gevalletje kort lontje , oorzaak (wegwerpgebaar) en gevolg (klemrijden) zijn nu niet echt in verhouding.
Nu maar hopen dat 1 van de 2 niet de directeur himself is. Kan natuurlijk ook.
Want die mag wel asociaal reageren ? :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door tenormin »

Bedrijf in kwestie heeft slechts 9 vrachtwagens in bezit en 2 ervan waren afgelopen zaterdagochtend in Deventer. Dus erg moeilijk lijkt het me niet om te wie het waren. Het was een jonge kerel van ca. 25 jaar en een oudere man van ca. 55 jaar.
Nou, als u zoveel meer van het bedrijf afweet (slechts 9 vrachtwagens is best een boel geld voor een eigenaar + bedrijf) zou ik dus inderdaad eens een praatje met de eigenaar gaan maken wat u is overkomen door 2 van zijn personeelsleden. Wat wel weer "jammer" is dat, hoe begrijpelijk ook, u dat wegwerpgebaar gemaakt heeft. Gaat bijna automatisch, dat begrijp ik, maar tegenwoordig is kijken al bijna een misdaad op zich, dat weet men in heel Nederland.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee Bram, die mag ook niet asociaal reageren. Man, ik schrijf toch als 1 van de 2 de baas is. Dan schiet je er niks mee op. Maar nu blijken er 9 vrachtwagens van deze firma te rijden, dus een praatje (voor de vaak waarschijnlijk) zou geen kwaad kunnen.
Laatst gewijzigd door tenormin op 18 nov 2013 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

rkolodziej
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 09:44

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door rkolodziej »

bprosman schreef:
Gevalletje oorzaak en gevolg.

Meer gevalletje kort lontje , oorzaak (wegwerpgebaar) en gevolg (klemrijden) zijn nu niet echt in verhouding.
Nu maar hopen dat 1 van de 2 niet de directeur himself is. Kan natuurlijk ook.
Want die mag wel asociaal reageren ? :wink:
En laten we niet de reden van het wegwerpgebaar vergeten... Met +/- 80 km/u door rood licht rijden.... Ik denk dat meerdere mensen een dergelijk gebaar zouden maken. Op 2 meter na bijna onze auto met gezin geraakt. Wat zou er overblijven bij een aanrijding met vrachtwagencombinatie bij een snelheid van 80 km/u?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door puma73 »

En laten we niet de reden van het wegwerpgebaar vergeten... Met +/- 80 km/u door rood licht rijden
U bent natuurlijk uitgerust met radarapparatuur of een laser gun om de snelheid te bepalen??

Het is en blijft oorzaak en gevolg. De een irriteert de ander en dan heb je in dit geval de poppen aan het dansen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door eleven »

puma73 schreef:
En laten we niet de reden van het wegwerpgebaar vergeten... Met +/- 80 km/u door rood licht rijden
U bent natuurlijk uitgerust met radarapparatuur of een laser gun om de snelheid te bepalen??

Het is en blijft oorzaak en gevolg. De een irriteert de ander en dan heb je in dit geval de poppen aan het dansen.
De snelheid is hier toch secundair.
Volgens TS is deze vrachtwagen door het rood gereden, dan maakt het niet uit of het met 60 km/u of met een andere snelheid was.
Dit is geen irritatie, maar TS heeft gewoon zijn ongenoegen laten weten en om dan klemgereden te worden, is al een criminele activiteit.
Helaas zijn de meeste mensen niet in staat om direct een foto van deze overval te maken en de politie te bellen, want zoiets is toch ff schrikken.

rkolodziej
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 09:44

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door rkolodziej »

puma73 schreef:
En laten we niet de reden van het wegwerpgebaar vergeten... Met +/- 80 km/u door rood licht rijden
U bent natuurlijk uitgerust met radarapparatuur of een laser gun om de snelheid te bepalen??

Het is en blijft oorzaak en gevolg. De een irriteert de ander en dan heb je in dit geval de poppen aan het dansen.
Toen de vrachtwagen ons voorbij raasde ben ik er achteraan gegaan en ik reed ruim 80 alvorens ik hem kon inhalen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door puma73 »

Het met twee vrachtauto's klemrijden is overkill, maar de oorzaak en het gevolg zijn gewoon te verwachten.

Ik denk dat bij aangifte alle drie de bestuurders zullen worden verbaliseerd wegens huftergedrag en mogelijk artikel 5 WvW

rkolodziej
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2013 09:44

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door rkolodziej »

puma73 schreef:Het met twee vrachtauto's klemrijden is overkill, maar de oorzaak en het gevolg zijn gewoon te verwachten.

Ik denk dat bij aangifte alle drie de bestuurders zullen worden verbaliseerd wegens huftergedrag en mogelijk artikel 5 WvW
Sinds wanneer is een wegwerpgebaar huftergedrag?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door tenormin »

Toen de vrachtwagen ons voorbij raasde ben ik er achteraan gegaan en ik reed ruim 80 alvorens ik hem kon inhalen.
Ja, en dat had u nu net niet moeten doen, dat 'erachteraan gaan'. Ben het helemaal met u eens dat zij u in een heel heftige positie hebben gemanoeuvreerd; jullie zijn er, God zij gedankt, goed afgekomen maar toen ging u verhaal halen, en dat zagen de Ridders van de Weg al helemaal niet zitten. Dat ze fout zaten, allebei door rood licht, was duidelijk maar de "heren" hadden geen trek in een uitbrander. Zou in de toekomst, als zich onverhoopt nog zoiets zou voordoen, alleen het nummer noteren (indien mogelijk) en het laten voor wat het is. Voor hetzelfde geld hadden de kinderen hun Pappa in elkaar geslagen zien worden, ook al geen nieuws meer in Nederland (helaas).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Tja een zeer vervelend iets, wat jij hebt gedaan is uitlokking wat de vrachtwagenchauffeurs
hebben gedaan slaat nergens op.
Maar het is dus echt een kwestie van aktie=reactie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door sjohie »

Nou woon ik ook in Deventer, en ik vraag me af waar de plek dan was waar ze met 80 in plaats van 50 door rood reden, en nog belangrijker, waar ze de ruimte en mogelijkheid hadden om met 2 vrachtwagens een personenauto klem te rijden? Het aantal 2-baans wegvakken binnen de bebouwde kom is dun gezaaid hier, en het moet wel een 2-baansweg geweest zijn om de vrachtwagen in te kunnen halen voor dat wegwerpgebaar lijkt me?

Wat me ook opvalt, is dat het hier om een relatief kleine agrarische dienstverlener uit Putten gaat, die met 2 van de vrachtwagens op een zaterdag in de bebouwde kom (want 50km) van Deventer rijdt, en dan ook nog dichtbij elkaar genoeg om samen een personenauto klem te kunnen rijden? Ik zou 20% van het wagenpark dan eerder ergens in de buitengebieden verwachten?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:Nou woon ik ook in Deventer, en ik vraag me af waar de plek dan was waar ze met 80 in plaats van 50 door rood reden, en nog belangrijker, waar ze de ruimte en mogelijkheid hadden om met 2 vrachtwagens een personenauto klem te rijden? Het aantal 2-baans wegvakken binnen de bebouwde kom is dun gezaaid hier, en het moet wel een 2-baansweg geweest zijn om de vrachtwagen in te kunnen halen voor dat wegwerpgebaar lijkt me?

Wat me ook opvalt, is dat het hier om een relatief kleine agrarische dienstverlener uit Putten gaat, die met 2 van de vrachtwagens op een zaterdag in de bebouwde kom (want 50km) van Deventer rijdt, en dan ook nog dichtbij elkaar genoeg om samen een personenauto klem te kunnen rijden? Ik zou 20% van het wagenpark dan eerder ergens in de buitengebieden verwachten?

Of met andere worden gezegd, dit verhaal klopt niet. :shock:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
sjohie schreef:Nou woon ik ook in Deventer, en ik vraag me af waar de plek dan was waar ze met 80 in plaats van 50 door rood reden, en nog belangrijker, waar ze de ruimte en mogelijkheid hadden om met 2 vrachtwagens een personenauto klem te rijden? Het aantal 2-baans wegvakken binnen de bebouwde kom is dun gezaaid hier, en het moet wel een 2-baansweg geweest zijn om de vrachtwagen in te kunnen halen voor dat wegwerpgebaar lijkt me?

Wat me ook opvalt, is dat het hier om een relatief kleine agrarische dienstverlener uit Putten gaat, die met 2 van de vrachtwagens op een zaterdag in de bebouwde kom (want 50km) van Deventer rijdt, en dan ook nog dichtbij elkaar genoeg om samen een personenauto klem te kunnen rijden? Ik zou 20% van het wagenpark dan eerder ergens in de buitengebieden verwachten?

Of met andere worden gezegd, dit verhaal klopt niet. :shock:
Dat weet ik niet, maar de 2 wegen met meerdere rijbanen waar je 50 mag, zijn de Zutphenseweg (invalsweg vanaf de A1), de Holterweg bij Colmschate vanuit het oosten, en een paar kleine stukjes van wat ik even onder de noemer rondweg schaar. Maar we hebben plenty stoplichten op al die wegen, met relatief korte stukken asfalt er tussen, dan moet je flink je best doen om een vrachtwagen op 80 te krijgen.

Alternatief is dat die vrachtauto vanaf de A1 kwam, en 80 reed op het eerste stuk Zutphenseweg, waar dit ook gewoon mag. Daar staat op een gegeven moment een bordje bebouwde kom = 50 km/h) met vlak erna ook stoplichten.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Bedreiging vrachtwagenchauffeurs Hamefo BV

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
eleven schreef:
sjohie schreef:Nou woon ik ook in Deventer, en ik vraag me af waar de plek dan was waar ze met 80 in plaats van 50 door rood reden, en nog belangrijker, waar ze de ruimte en mogelijkheid hadden om met 2 vrachtwagens een personenauto klem te rijden? Het aantal 2-baans wegvakken binnen de bebouwde kom is dun gezaaid hier, en het moet wel een 2-baansweg geweest zijn om de vrachtwagen in te kunnen halen voor dat wegwerpgebaar lijkt me?

Wat me ook opvalt, is dat het hier om een relatief kleine agrarische dienstverlener uit Putten gaat, die met 2 van de vrachtwagens op een zaterdag in de bebouwde kom (want 50km) van Deventer rijdt, en dan ook nog dichtbij elkaar genoeg om samen een personenauto klem te kunnen rijden? Ik zou 20% van het wagenpark dan eerder ergens in de buitengebieden verwachten?

Of met andere worden gezegd, dit verhaal klopt niet. :shock:
Dat weet ik niet, maar de 2 wegen met meerdere rijbanen waar je 50 mag, zijn de Zutphenseweg (invalsweg vanaf de A1), de Holterweg bij Colmschate vanuit het oosten, en een paar kleine stukjes van wat ik even onder de noemer rondweg schaar. Maar we hebben plenty stoplichten op al die wegen, met relatief korte stukken asfalt er tussen, dan moet je flink je best doen om een vrachtwagen op 80 te krijgen.

Alternatief is dat die vrachtauto vanaf de A1 kwam, en 80 reed op het eerste stuk Zutphenseweg, waar dit ook gewoon mag. Daar staat op een gegeven moment een bordje bebouwde kom = 50 km/h) met vlak erna ook stoplichten.

Ik ken mij niet in deze omgeving, dus daarom mijn opmerking, als het volgens jouw niet kan, dus het verhaal van TS niet deugt.
Ofwel ik dan niet kan geloven, dat TS hier iemand met naam een plaats noemt, als het niet zo was.

Gesloten