LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
onixrad
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 14:17

Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door onixrad »

Bij lid worden in 2011 beloofde Oxxio '4 maanden gratis stroom'. Natuurlijk zitten daar addertjes onder het gras, het is feitelijk een vooraf bepaald aantal kwh die je na meer dan 1 jaar lid zijn pas krijgt terugbetaald. Snapte ik wel.

Maar ik had zo'n vermoeden dat ik de verrekening in de gaten zou moeten gaan houden. En inderdaad, meer dan twee jaar later nog steeds niks te bekennen op de jaarafrekening! Oplichterij natuurlijk dat je hier zelf achteraan moet gaan, want niet iedereen is zo oplettend!

Maar tot mijn nog grotere verbazing antwoorden ze op de klacht dat ze 'een verzoek tot verrekening hebben ingediend', en sturen ze een maand later(!) gewoon dezelfde afrekening nogmaals?! Op een nieuwe melding reageren ze vervolgens al meer dan 4 dagen gewoon niet.. wat is dit voor toko.

Dus: machtiging opzeggen? Terugboekingen doen?

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik zou ze gewoon even een mail sturen en vragen om uitleg of even wachten tot de oxxio medewerker hier komt. Misschien is het allemaal wel heel simpel.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Begrijp ik uit uw verhaal dat u de meterstanden van het elektriciteitsverbruik hebt bijgehouden, en geconstateerd hebt dat hiervan niet het beloofde verbruik in mindering is gebracht?
De netwerkkosten en de energiebelasting moet wel gewoon betaald worden. Vandaar mijn vraag.

Jantje7

onixrad
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 14:17

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door onixrad »

jantje: dat is correct. Er zou ergens een post "-800 kWh" moeten zijn, en die is er niet.

harley: ik heb een week geleden reeds een mailtje gestuurd, waarop zoals gezegd geen reaktie. Verder is er weinig uit te leggen, ze hebben een maand geleden al beloofd te verrekenen en dat vervolgens niet gedaan.

Best wel raar toch, leden lokken met een aanbieding waar het lid (zo blijkt) 2 jaar later zelf achteraan moet claimen, er vervolgens beterschap wordt beloofd terwijl er een maand later weer vrolijk zand over gaat?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste onixrad,

Uit uw bericht begrijp ik dat u de vier maanden gratis groene stroom nog niet gekregen heeft. U heeft contact met onze klantenservice gehad. Maar u heeft wederom de foutieve afrekening ontvangen.

We zoeken graag voor u uit wat er precies mis is gegaan om u zo snel mogelijk de juiste afrekening toe te sturen. Hiervoor hebben wij uw klantgegevens nodig. Wilt u deze e-mailen naar [email protected]. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Suze
Oxxio Nederland bv

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door harley68 »

Nu blijf ik altijd nieuwsgierig. Ze hebben de eerste kans laten lopen, krijgen nu een 2e kans via dit forum. Laat wel ff weten of ze het nu oplossen. Zit zelf ook bij Oxxio en sta voor een verlenging.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste onixrad,

Inmiddels heeft u telefonisch contact gehad met onze klantenservice.

Wij hebben aangegeven dat het bedrag niet op de afrekening kan worden verwerkt, maar dat hiervoor een handmatige creditnota is aangemaakt, zodat u uw 800 kWh gratis stroom krijgt uitbetaald. U zult ook van de klantenservice een specificatie van het aan u te betalen bedrag ontvangen.

Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee van dienst zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

onixrad
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 14:17

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door onixrad »

deoxxiomedewerker schreef:Beste onixrad,

Inmiddels heeft u telefonisch contact gehad met onze klantenservice.

Wij hebben aangegeven dat het bedrag niet op de afrekening kan worden verwerkt, maar dat hiervoor een handmatige creditnota is aangemaakt, zodat u uw 800 kWh gratis stroom krijgt uitbetaald. U zult ook van de klantenservice een specificatie van het aan u te betalen bedrag ontvangen.
[..]
Beste medewerker, fijn dat de boel nu versneld is en ik niet wederom een maand hoef te wachten!

Ik moest zelf aandringen op een specificatie bij de klantenservice, want daar was niet in voorzien. Deze heb ik per mail zojuist ontvangen:
Berekening
800 kWh x € 0,07 = € 67,76
??
Graag een echte specificatie en niet eentje verzonnen door een medewerker die niet kan rekenen.

Als ik het kale stroomtarief + BTW neem als uitgangspunt kom ik op een ander bedrag uit en ik zou graag weten waar de fout zit. Hebben jullie wel het tarief van 2012 gebruikt?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Onixrad,

We hebben aanvullend een bedrag van € 3,97 aan u gecrediteerd.

De berekening is als volgt: € 0,0741 x 800 kWh = € 59,28 ex BTW. Inclusief BTW 21% is dit € 71,73. Er was reeds € 67,76 gecrediteerd, vandaar dat er nog € 3,97 gecrediteerd diende te worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door Jantje7 »

onixrad u kunt nu misschien nog even aandragen dat het niet precies 800kWh was, maar misschien 812kWh ?? Krijgt u nog meer terug.

Jantje7

onixrad
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 14:17

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door onixrad »

Jantje7: helaas, de aktie is niet gebaseerd op daadwerkelijk verbruik maar op een van tevoren vastgesteld aantal kWh, dus het is exact 800. Had ik voor deelname in de voorwaarden al gezien.

deoxxiomedewerker:
Bijna een week geleden (1 nov) is per email beloofd "[het bedrag] zult u binnen enkele dagen ontvangen". Op de rekening is nog niks te zien.

Blijkbaar is de klacht bij u reeds als "afgehandeld" afgevinkt zodat ik meteen een belletje kreeg van het enquetebureau. Wat mij betreft dus nog niet..

onixrad
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 14:17

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door onixrad »

Leuk, vandaag vrolijk een email van de klantenservice met een specificatie van het oude, foutieve, bedrag (67,76). Dat ik hiermee hopelijk geholpen ben.

Blijkbaar luisteren ze niet eens naar hun eigen oxxiomedewerker. Wat een incompetente, brakke service, echt waar!!

En dit is niet de 1e keer dat oxxio zoiets flikt. Bij lid worden had ik netjes gekeken wat het historische maandverbruik was voor die woning, dat kreeg ik ook op een welkomstbrief van oxxio bevestigd, maar vervolgens gingen ze 5x hogere voorschotten rekenen. Echt waanzinnig, als je niet zelf elk stapje controleert word je gewoon gepakt.

Het gras is zeker niet altijd groener bij de concurrentie, maar een club die zo verneukeratief bezig is gun ik uberhaupt geen cent. Tijd om naar alternatieven te kijken.

onixrad
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 14:17

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door onixrad »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Onixrad,

We hebben aanvullend een bedrag van € 3,97 aan u gecrediteerd.

De berekening is als volgt: € 0,0741 x 800 kWh = € 59,28 ex BTW. Inclusief BTW 21% is dit € 71,73. Er was reeds € 67,76 gecrediteerd, vandaar dat er nog € 3,97 gecrediteerd diende te worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv
Beste Oxxiomedewerker,

Ben nog steeds in afwachting van de extra creditering als gevolg van de foutieve berekening!

De helpdesk heeft het verzoek blijkbaar in de prullebak geworpen. Waarschijnlijk net zo moe van mij als ik van hun.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Onixrad,

We zien inderdaad dat uw tegoed van € 3,97 nog niet door de bank is verwerkt, waarvoor onze excuses. We hebben onze financiële afdeling verzocht om na te gaan waar de vertraging door is ontstaan en verzocht om het alsnog zo spoedig mogelijk aan u uit te betalen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste Oxxiomedewerker,

U heeft nu bijna een maand de gelegenheid gehad om de zaak in orde te maken. Kunt u de geïnteresseerde volgers van dit probleem duidelijk maken of de zaak nu tot ieders plezier is geregeld ?

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door Prolix »

en het geeft weer aan dat mijn eigen werkwijze ( indien geen producent, dan zeker geen abo ) nog niet zo verkeerd is..

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste e-chec,

Hartelijk dank voor uw belangstelling voor deze zaak.

Deze zaak is door Onixrad gesteld aan Oxxio. Het zou raar zijn, als wij alle informatie over deze kwestie aan u zouden doorgeven.

Wij hebben Onixrad echter niet meer gehoord over deze kwestie.
U kunt er dus vanuit gaan, dat zijn vraag is opgelost :).

Met vriendelijke groet,

Dicky
Oxxion Nederland bv

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste Oxxiomedewerker Dicky,

Het doet mij heel goed dat u mijn belangstelling voor deze zaak zo op prijs stelt en dat hier heel openhartig laat blijken. Mijn hartelijke dank daarvoor.

Ik vroeg u of u de geïnteresseerde volgers van dit probleem duidelijk kon maken of de zaak nu tot ieders plezier is geregeld. U zegt in de laatste twee regels van uw reactie dat u van Onixrad niets meer gehoord hebt en dat ik er vanuit mag gaan, dat zijn vraag is opgelost. Daarmee hebt u mijn vraag voor de volle honderd procent beantwoord. Ik vroeg niet meer dan dat.

Maar kunt u mij ook uitleggen waar die twee daaraan voorafgaande regels op doelen ? Ik vraag u toch niet om alle informatie over deze kwestie ? Dat zou inderdaad een rare vraag zijn. Kunt u die opmerking ook toelichten ?

Met vriendelijke groet,

e-chec

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste E-Chec,

Hetgeen wij u probeerde uit te leggen, is dat, gelet op de privacy van onze klanten, wij geen persoonlijke informatie kunnen geven. Uw vraag is door ons verkeerd geïnterpreteerd aangezien uw vraag hier niet over ging.

Uw vraag was of de zaak (eventueel) naar tevredenheid is opgelost. Dit soort terugkoppelingen laten wij graag over aan de gene die een situatie op dit forum heeft gemeld.

Onze excuses voor de ontstane verwarring.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: Oxxio verlakkerij aktie 'gratis stroom'

Ongelezen bericht door MisW »

onixrad schreef:Leuk, vandaag vrolijk een email van de klantenservice met een specificatie van het oude, foutieve, bedrag (67,76). Dat ik hiermee hopelijk geholpen ben.

Blijkbaar luisteren ze niet eens naar hun eigen oxxiomedewerker. Wat een incompetente, brakke service, echt waar!!

En dit is niet de 1e keer dat oxxio zoiets flikt. Bij lid worden had ik netjes gekeken wat het historische maandverbruik was voor die woning, dat kreeg ik ook op een welkomstbrief van oxxio bevestigd, maar vervolgens gingen ze 5x hogere voorschotten rekenen. Echt waanzinnig, als je niet zelf elk stapje controleert word je gewoon gepakt.

Het gras is zeker niet altijd groener bij de concurrentie, maar een club die zo verneukeratief bezig is gun ik uberhaupt geen cent. Tijd om naar alternatieven te kijken.
Je moet zeker niet bij Oxxio zijn. In 2006 wilde ik naar Oxxio overstappen, echter mijn buren werden overgezet en ik moest hun rekening betalen. Ik zou toen ook 750 Kwh gratis krijgen. Ik heb tot eind 2010 moeten wachten tot ik de rekening van mijn buren uit 2006 terugbetaald kreeg en ook die gratis 750 Kwh werd uitbetaald.

Ook bij mij werden steeds veel te hoge voorschot bedragen verrekend en verlagingen van 50% of meer was echt niet mogelijk en alleen piepkleine verlagingen werden toegestaan.

Sinds 2010 geen klant meer van Oxxio en zal dat ook nooit meer worden.

Gesloten