LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Concert viel erg tegen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
EyeLikeU2
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2010 11:59

Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door EyeLikeU2 »

Afgelopen najaar zag ik op Facebook een bericht, dat Jan Smit in Markant zou komen. 'Wauw hè, daar MOETEN we heen!' Deze avond gepland zijn op 20 december, maar om één of andere reden (ivm slaapgast Serious Request) ging dit helaas niet door. De avond werd verzet naar 14 februari, afgelopen vrijdag dus.

Iedereen had er erg veel zin in en ikzelf dus ook. Om 19.30 uur zouden de zaaldeuren opengaan en om 20.30 uur begon het verrassende voorprogramma (volgens de website tenminste) Maar er gebeurde niets, alleen maar keiharde feestmuziek waar iedereen op kon gaan dansen als hij/zij wilde. Volgens de website zou Jan om 21.30 uur starten met zijn optreden. Maar uiteindelijk begon dit een kwartier later, na 10.45 uur. Wat jammer. Maar we hoopten dan op alsnog een topavond die dan wat later zou eindigen misschien.

Het enige wat Jan kon was het afraffelen van zijn setlist, waaronder 2 nummers die niet eens van hemzelf waren. Na een goed uurtje, 22.50 uur ging hij van het podium. Natuurlijk geeft elke artiest dan nog een leuke toegift, ook Jan. Maar ook nu leek hij er weinig zin in te hebben, want het was maar 1 liedje. Daarna verdween hij voorgoed van het podium en kon iedereen weer naar huis. Om 23.00 uur dus.

Jan is bezig met een theatertournee, daar viel dit toch ook onder? Ik vraag me af wat hij zelf onder een tour verstaat, want als hij het overal zo doet dan heeft hij die Euro's snel en heel makkelijk verdiend. Of waren wij er gewoon de dupe van, dat hij misschien nog meer schnabbels had gepland die avond? Want toen wij onze jas pakten en uit interesse aan
vroegen of Jan er nog was, kregen we het antwoord dat hij meteen via de achteruitgang was weggegaan.

- concert december afgelast
- geen voorprogramma, zoals beloofd
- jan had een goed uur opgetreden
- ticketprijzen was € 30,-

Nu vroeg ik me af; heb ik recht tot het terugvragen van mijn ticketprijzen? (Bij concrete artikelen heb je namelijk wel een herroepingsrecht, als het produkt niet bevalt. Natuurlijk kan een concert ook wel eens niet aan je verwachting voldoen. Maar de opsomming hierboven, vind kk veel te erg/duur.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik vraag mij af of dit aan Jan is toe te rekenen. Je klachten zijn misschien beter op zijn plek bij de organisatie. De prijs van 30 euro is ook niet zo hoog dat je een avondvullend programma kunt verwachten.

En mijn persoonlijke mening.... een uur Jan is echt meer dan genoeg :-)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door tenormin »

Na een goed uurtje, 22.50 uur ging hij van het podium. Natuurlijk geeft elke artiest dan nog een leuke toegift, ook Jan. Maar ook nu leek hij er weinig zin in te hebben, want het was maar 1 liedje. Daarna verdween hij voorgoed van het podium en kon iedereen weer naar huis. Om 23.00 uur dus.

- ticketprijzen was € 30,-

Nu vroeg ik me af; heb ik recht tot het terugvragen van mijn ticketprijzen?
Ach, net als ieder mens zal Jan ook eens een keer geen zin hebben gehad en op tijd bij Lisa willen zijn. En eerlijk gezegd, ook ik vind €30,00 niet zo erg veel voor zo'n "topartiest", althans, als je er van houd. En nee, natuurlijk krijg je geen geld terug voor een concert wat jullie niet zo leuk vonden; misschien hebben anderen het wel plezierig gevonden.

Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Antwoord is simpel: Nee!. Jammer dat het concert tegenviel, maar omdit dit een subjectief oordeel is kun je hier verder niks mee. Kan me overgens goed voorstellen dat een concert van jan Smit tegenviel:)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je zou hoogstens geld terug kunnen krijgen als absoluut niet geleverd is wat je mocht verwachten. Bijvoorbeeld Jan Smit kwam niet opdagen, hij viel na 1 liedje stomdronken of apestoned van het podium, in de beschrijving stond dat het een optreden was van 2,5 uur. Dat soort dingen.

Nu is er gewoon een concert van 75 minuten op een redelijke gangbaar tijdstip gegeven. Vrij standaard allemaal.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door tenormin »

Nergens staat dat anderen het voorprogramma verzorgen. Zou me goed in de ze*k genomen voelen als het maar een uurtje blijkt te zijn. Stinkt toch echt naar de boel besodemieteren.
Met gewone optredens is de artiest toch nooit het hele programma zelf "aan de zang". Zelfs als het niet in staat vermeld: je kan toch op je vingers natellen dat ie niet de hele avond vol gaat staan "zingen". De meeste mensen weten dat best wel.

EyeLikeU2
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2010 11:59

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door EyeLikeU2 »

vogels schreef:Ik lees hier nergens dat hij maar 1,5 optreedt; het lijkt 4 uur te zijn http://www.jansmit.com/agenda/

Ook op deze site idem dito http://www.ntk.nl/voorstelling/jan-smit-live/

Nergens staat dat anderen het voorprogramma verzorgen. Zou me goed in de ze*k genomen voelen als het maar een uurtje blijkt te zijn. Stinkt toch echt naar de boel besodemieteren.

Dát bedoel ik dus. In de agenda staat overal een tijd vanaf 20.00/20.15 tot 23.55 zo ongeveer. Als het dan maar iets meer dan een uur duurt, is dat enorm zuur. En ja, € 30,- valt misschien best mee en niks om over te zeuren. Maar tóch is dat een beetje 'over de balk gesmeten' geld en enorme zonde.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door bokkel »

Tja, als artiesten eenmaal een sterrenstatus hebben dan draait het altijd maar om 1 ding: €, en zoveel mogelijk. De trouwe fans blijven toch terugkomen, ook al zouden ze teleurgesteld zijn in optredens...

EyeLikeU2
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2010 11:59

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door EyeLikeU2 »

tenormin schreef:
Met gewone optredens is de artiest toch nooit het hele programma zelf "aan de zang". Zelfs als het niet in staat vermeld: je kan toch op je vingers natellen dat ie niet de hele avond vol gaat staan "zingen". De meeste mensen weten dat best wel.
Nooit? Sorry, Marco Borsato staat urenlang op het podium, VanVelzen, Raccoon en zelfs Rowen Hèze en nog zoveel meer .. Allemaal zonder voorprogramma.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door tenormin »

Nooit? Sorry, Marco Borsato staat urenlang op het podium, VanVelzen, Raccoon en zelfs Rowen Hèze en nog zoveel meer .. Allemaal zonder voorprogramma.
Ja, maar dan betaal je ook aanmerkelijk meer dan €30,00. Op de ticket site staan de prijzen van diverse entertainers/zangers. Als Jan Smit solo optreed ben je een beetje boel meer kwijt. Heel zeker weten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door tenormin »

ik vroeg alleen of ik hier iets aan kon doen en dus niet om een nutteloze discussie.
Nee, jij kan er niets aan doen en ook krijg je je geld niet terug.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door gilas »

Een kaartje voor een theater tour is duurder dan 30 euro,dus ik vraag me af of het niet zomaar een hap snap optreden tussendoor was voor Jantje Smit,wat niet deel uitmaakt van zijn theater tour.

Maar goed,ik betwijfel of je je geld terugkrijgt,aangezien Jantje Smit wel heeft gezongen en dus aan zijn verplichting heeft voldaan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Concert viel erg tegen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Een concert is voor de wet een product. De vraag is nu of u gekregen heeft wat u normalitair mag verwachten van dit product. Ik denk het wel aangezien het normaal is dat de hoofd zanger niet de hele tijd zingt. Dat u het voorprogramma niet mooi vond, tsja, dat is geen kwestie van verwachting maar van smaak.

Gesloten