LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Wiekie

En vergeet vooral niet om een klacht in te dienen bij Consuwijzer :
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... och-gebeld.
Bij meerder klagers levert dit Pretium een forse boete op :D

Zet je klacht ook op http://www.klacht.nl/pretium/.
Pretium Webcare heeft de merkwaardige gewoonte een klacht pas te willen oplossen, als heel internet uitgebreid heeft kunnen lezen, hoe klantonvriendelijk Pretium is en dat via grove misleiding vooral kwetsbare bejaarden maar kennelijk ook minderjarige klanten worden geworven.

wishful
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2014 12:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wishful »

Gisteren kwam mijn oma van 85 jaar met haar rekeningafschrift naar mij toe, zij had namelijk geen idee wie of wat Pretium B.V. uit Haarlem voor een bedrijf was en dat dit bedrijf al een jaar lang geld van haar rekening incasseert. Ik ben voor haar gaan bellen en dit bleek een bedrijf in telefonie te zijn. Zij heeft nooit iets getekend en wist überhaupt niet dat zij via dit bedrijf telefoneert. Aan de medewerkster die ik aan de lijn kreeg vroeg ik een specificatie van haar laatste telefoonrekening, daar er op het afschrift stond dat zij 49 keer in de afgelopen maand had gebeld. Nu belt mijn oma zelden, hoogstens 10 maal per maand. De medewerkster was erg onvriendelijk en wilde geen specificatie van haar laatste rekening mailen, Pretium schijnt niet met haar cliënten te mailen. Toen ik vroeg of zij mij een kopie van het contract wilde opsturen, kreeg ik als antwoord dat er geen contract was en dat mijn oma telefonisch dit abonnement had afgesloten. Mijn oma kan zich hier niets van herinneren en was er van overtuigd dat zij een abonnement had bij KPN had. Ik heb direct de bank gebeld en de automatische incasso stop laten zetten en een aangetekende opzeggingsbrief naar Pretium B.V. gestuurd. Hopelijk is mijn oma nu van dit bedrijf af, zij is er gewoon ingeluisd. Volgens de KPN gebeurd dit vaker, vooral bij oudere mensen. Echt schandalig hoe er misbruik wordt gemaakt van de goedgelovigheid van de ouderen!

Pretium Webcare
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2013 17:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium Webcare »

wiekie schreef:Op ong. 13 januari heeft mijn 12 jarige dochter de telefoon opgenomen. Ze heeft duidelijk aangegeven de dochter te zijn. Achteraf, weet ik sinds gisteren 30 januari, was dit Pretium. Vervolgens waren zij in het bezit van gegevens van mijn man. Hoe kan dat? Pretium herhaalde die gegevens waarna mijn dochter gevraagd werd die gegevens te bevestigen. Achteraf besefte zij dat dit niet klopte en heeft het ons meteen verteld.
Op 30 januari ontvingen wij een brief van Pretium met de mededeling dat ons KPN-abonnement op 18-02-2014 zou worden overgezet.
Uiteraard heb ik gebeld met Pretium. Zij gaven aan de 14e januari een welkomstpakket te hebben toegezonden. Deze heb ik echter nooit ontvangen( uuhhh, wiens schuld is dat eigenlijk?)........Ik ben dus ook niet in de gelegenheid geweest binnen de gestelde termijn te reageren. Ik wist immers niet welk bedrijf mijn dochter aan de telefoon had gehad.
Pretium gaf aan dat ik maar een brief moest sturen met een uitleg en dan zouden ze kijken of ze actie gingen ondernemen.
Ik ben geschrokken van deze agressieve manier van werving. Men heeft duidelijk willens en wetens ons erin willen laten lopen.
Overigens staan wij vermeld in het bel-me-niet register.
Ik ga er nu nog maar vanuit dat met rechtsbijstand e.d. dit weer goed komt, maar ik vind het wel heel erg dat dit zomaar kan.
Beste Wiekie,

Wat een vreemde situatie. Er had inderdaad geen contract afgesloten mogen worden via uw dochter. We willen u graag helpen om dit goed op te lossen. Kunt u in een privébericht uw klant- en adresgegevens sturen? Dan kunnen we e.e.a. voor u nagaan.

Naast het bel-me-niet register heeft Pretium ook haar eigen uitsluitsysteem. Daar kunnen we u dan ook in opnemen.

Met vriendelijke groet,

Webcare team Pretium

Pretium Webcare
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2013 17:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium Webcare »

wishful schreef:Gisteren kwam mijn oma van 85 jaar met haar rekeningafschrift naar mij toe, zij had namelijk geen idee wie of wat Pretium B.V. uit Haarlem voor een bedrijf was en dat dit bedrijf al een jaar lang geld van haar rekening incasseert. Ik ben voor haar gaan bellen en dit bleek een bedrijf in telefonie te zijn. Zij heeft nooit iets getekend en wist überhaupt niet dat zij via dit bedrijf telefoneert. Aan de medewerkster die ik aan de lijn kreeg vroeg ik een specificatie van haar laatste telefoonrekening, daar er op het afschrift stond dat zij 49 keer in de afgelopen maand had gebeld. Nu belt mijn oma zelden, hoogstens 10 maal per maand. De medewerkster was erg onvriendelijk en wilde geen specificatie van haar laatste rekening mailen, Pretium schijnt niet met haar cliënten te mailen. Toen ik vroeg of zij mij een kopie van het contract wilde opsturen, kreeg ik als antwoord dat er geen contract was en dat mijn oma telefonisch dit abonnement had afgesloten. Mijn oma kan zich hier niets van herinneren en was er van overtuigd dat zij een abonnement had bij KPN had. Ik heb direct de bank gebeld en de automatische incasso stop laten zetten en een aangetekende opzeggingsbrief naar Pretium B.V. gestuurd. Hopelijk is mijn oma nu van dit bedrijf af, zij is er gewoon ingeluisd. Volgens de KPN gebeurd dit vaker, vooral bij oudere mensen. Echt schandalig hoe er misbruik wordt gemaakt van de goedgelovigheid van de ouderen!
Beste Wishful,

Wat een vervelende situatie. Specificaties sturen wij inderdaad niet per mail. Deze worden wel altijd per post verzonden en kunnen uiteraard ook online worden bekeken. Als u via een privébericht de klantgegevens van uw oma kunt sturen, dan kunnen we nagaan of de brief is ontvangen en of het abonnement daadwerkelijk is stopgezet.

Met vriendelijke groet,

Webcare team Pretium

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door bokkel »

Pretium Webcare schreef:...
Wat een vreemde situatie...Naast het bel-me-niet register heeft Pretium ook haar eigen uitsluitsysteem. Daar kunnen we u dan ook in opnemen...
Briljant toch? Pretium heeft duidelijk maling aan de wet...

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Als ondanks alles Pretium Webcare niet helpt, dan is er altijd nog de Telefoongids :mrgreen:

Vergeet vooral niet om te klagen bij Consuwijzer.

Groetjes,
MementoMori

FB2014
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2014 09:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door FB2014 »

Pretium deed in het verleden aan koppelverkoop (met Privilege) en dit vooral telefonisch bij oudere mensen. Als je eenmaal omgezet bent naar Pretium dan doen ze er alles aan contact moeilijk te maken.
Mijn advies: Zo snel mogelijk opzeggen en naar een "normale" provider overstappen (Ziggo, UPC, KPN, Vodafone, etc.).


Direct nr i.p.v. vermelde 0900 nr: 8)
023 - 711.37.21

Als je van Pretium af wilt komen: :arrow:
Gebruik de voorbeeld opzegbrief van bv. Radar en stuur deze aangetekend op naar Pretium. Dit kan ook naar het (alleen) vermelde postbus nummer !!!!

Verder advies: :arrow:
Blokkeer ten alle tijde direct de incasso's van Pretium/Privilege! Anders gaan de afschrijvingen gewoon door en wordt je pas geïnformeerd als de tijd voor storneren verstreken is.

JorisIII
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2014 21:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JorisIII »

Beste allemaal die last hebben/heeft van ongewenste acquisitie namens en/of door het bedrijf Pretium van de heer Nyks te Haarlem aan de Amerikaweg 10. Wie heeft de E-mailadressen van Pretium voor mij.
Indien deze correct zijn (ik controleer eerst) ontvangt de informant van mij een zeer smakelijke vergoeding. Alvast dank

Joris III[/b][/size]

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door bokkel »

JorisIII schreef:Beste allemaal die last hebben/heeft van ongewenste acquisitie namens en/of door het bedrijf Pretium van de heer Nyks te Haarlem aan de Amerikaweg 10. Wie heeft de E-mailadressen van Pretium voor mij.
Indien deze correct zijn (ik controleer eerst) ontvangt de informant van mij een zeer smakelijke vergoeding. Alvast dank

Joris III
Alles wat je wil weten is te lezen in het grote topic hier op 't forum..kost je niks. En dat bespaart ons vreemde posts als dit...

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

JorisIII schreef:Beste allemaal die last hebben/heeft van ongewenste acquisitie namens en/of door het bedrijf Pretium van de heer Nyks te Haarlem aan de Amerikaweg 10. Wie heeft de E-mailadressen van Pretium voor mij.
Indien deze correct zijn (ik controleer eerst) ontvangt de informant van mij een zeer smakelijke vergoeding. Alvast dank

Joris III[/b][/size]
[email protected]
[email protected]

Verwacht echter geen email terug als je een klacht hebt. Ik heb het een aantal jaren geleden geprobeerd, en ik kreeg na vele weken eindelijk een antwoord terug dat ik bij de telefonische helpdesk mijn verhaal kwijt kon.
Mijn ervaring is toch dat je met aangetekende brieven meer bereikt. Geef duidelijk je klachten en probeer zo zakelijk mogelijk te blijven, zonder je teveel te laten leiden door emoties nadat je het bloed onder je nagels vandaan gehaald is door pretium. Geef tevens aan dat je ze in gebreke stelt als ze je binnen een redelijke tijd niet geholpen hebben (noem die datum ook), en stel hen verantwoordelijk voor alle gemaakte kosten. Die kosten kunnen zijn : vergoeding van aangetekende brieven, kosten gemaakt bij de geschilencommissie en of advocaat, vergoeding van telefoontjes, de gemaakte tijd die jij gespendeerd hebt om van pretium af te komen (uurtarief), kosten van jezelf weer laten aansluiten bij een andere provider, smartegeld voor al het ongemak.
En heb geduld : een telefoonabonnement is met 1 telefoontje geregeld bij Pretium , als je aangeeft dat je nooit lid heb willen zijn bij pretium duurt het maanden : Pretium zal er in de regel alles aan doen om je te negeren / traineren / dreigen met deurwaarders etc.

marcstr
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door marcstr »

De oma van mijn vrouw (= 93 jaar en begin dementerend) werd recent door Pretium opgebeld en werd blijkbaar overgehaald om haar vaste telefonie van KPN over te zetten naar Pretium. Nu kwam ik daar toevallig achter doordat ik net KPN belde om het contract op te zeggen met als reden dat ze naar een gesloten afdeling moet verhuizen binnen het verzorgingstehuis waar ze geen telefoon meer mag hebben. De medewerker van KPN die me (op zondagmiddag) telefonisch vriendelijk te woord stond vertelde mij dat zij een verzoek hadden gekregen van Pretium voor nummerbehoud en overstap naar Pretium. Er staat nu eind maart blijkbaar een afspraak gepland bij oma voor de overstap naar Pretium. Wettelijk gezien kan KPN nu helemaal niets en moet Pretium nu eerst actie ondernemen door het verzoek tot overstappen te annuleren. We zijn nu afhankelijk van Pretium, een partij die blijkbaar probeert om zo bij een zeer kwetsbare leentijdsgroep klanten probeert te scoren. Dan ben je erg diep gezonken.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Marcstr,

Zie mijn berichtje van 5 februari hierboven. In de Telefoongids vind je van alles. Nu je toch het KPN nummer wilde opzeggen, kan je ook gewoon een brief aan Pretium sturen waarin je ze kort de situatie laat weten, wat je van Pretium vindt en dat je ze niet zult betalen en hun incassorekening laat blokkeren. In de Telefoongids staan voorbeelden, die niet helemaal precies passen voor jou, maar je kunt wel inspiratie opdoen :wink:

Groetjes,
MementoMori

Chloe01
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2014 16:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Chloe01 »

Mijn moeder van 88 werd eveneens door Pretium maar zogenaamd door KPN gebeld dat ze een te duur abonnement had. De vrouw wist van alles te melden over haar telefoongedrag en abonnement gegevens. Nadat ze weigerde met de vrouw in gesprek te gaan en de telefoon had neergelegd, werd zo terug gebeld door Pretium die haar uiteindelijk op grove en dwingende wijze toch een abonnement aansmeerde. De Pretium medewerker wist zelfs mijn moeder haar bankgegevens af te troggelen door de telefoon.Vreemd genoeg kreeg ze dezelfde dag van het telefoontje al de papieren in de bus. Deze waren dus waarschijnlijk al eerder opgestuurd! Het lijkt erop dat Pretium toegang heeft tot de gegevens van KPB abonnementen.
Ik vind het bijzonder vreemd dat een contract blijkbaar afgesloten kan worden zonder handtekening. Is hier juridisch niets aan te doen?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Chloe01,

Gewoon allereerst "Situatie 1" uit de Telefoongids opvolgen, als je nog op tijd bent. Dat moet je zo snel mogelijk doen met een aangetekende brief. Anders naar Situatie 2. Herr Doktor heeft de gids pas nog vernieuwd voor de aangetekende brief. Verder moet je ook een klacht indienen bij Consuwijzer. Juridisch kan je verder helaas niet zoveel, dankzij de wrakkige wetgeving.

Groetjes,
MementoMori

CRxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2014 14:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door CRxx »

Kennelijk gaat Pretium gewoon door. Mijn moeder (83) is ook slachtoffer geworden van deze malafide organisatie.

Kan er niet iets gedaan worden tegen bedrijven die jaar in jaar uit zich bedienen van dit soort misselijkmakende praktijken?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste CRxx,

Er wordt hard aan gewerkt, maar het gaat niet hard. In de Telefoongids (zie mijn vorige bericht) zie je de hele geschiedenis :shock:
Er komt in juni een nieuwe wet, die de toestand iets verbetert. Oude mensen kunnen dan niet zo maar meer met een lullig telefoontje er in worden geluisd. Pretium zal in de komende maanden er vast nog hard aan trekken om op die manier nog zoveel mogelijk klanten te strikken.

Groetjes,
MementoMori

indyindy
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2014 15:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door indyindy »

Op 28 maart jl werd bij mijn moed er van 84 jaar een bedr a g van de ING afgeschreven van € 70,- voor het lidmaatschap van Privilege Haarlem, mijn moeder wist nergens van en heeft een hoge bloeddruk die nog hoger werd hiervan dus maar even gebeld naar Pretium, die zegt dat zij niks te maken hebben met Privilege maar vaak gelinkt worden aan Privilege (vreemd) Dus Privilege gebeld, die zeggen glashard dat mijn moeder telefonisch toestemming heeft gegeven, terwijl mijn moeder dus nooit een telefoontje heeft gehad en zeker geen machtiging afgegeven heeft voor wat dan ook. Het bedrag kon niet teruggestort worden volgens hun en mijn moeder moet schriftelijk opzeggen (voor iets waar ze niks vanaf weet) Toen heb ik maar even hun naam ingetikt op google en wist niet wat ik zag, direct de ING gebeld en het bedrag terug laten storten, wat gelukkig geen probleem was, ook bood deze mevrouw aan om het rekeningnummer van Privilege direct te blokkeren, zodat ze niks meer af kunnen schrijven. Maar ik vraag me wel af hoe komt Privilege aan het rek nr van mijn moeder, is het dan zo dat Pretium deze gegevens doorspeelt aan derden, in dit geval Privilege? Dit zij schandalige praktijken die kennelijk jaar in jaar uit gewoon door kunnen gaan,oudere mensen die geen kinderen hebben om hier actie tegen te kunnen nemen worden op deze manier bestolen zonder dat iemand er iets van weet of aan doet...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tenormin »

@indyindy, als men aan Pretium vastzit, zit men, onwetend, ook vast aan Privilege á raison van €70,00 per jaar. Heb er 5 jaar over gedaan om in ieder geval van Privilege af te komen. Is pas gelukt via het forum op Kassa, vorige week. En 2 dagen daarna stond mijn €70,00 op de rekening teruggestort. Nee, ik kreeg geen 5 jaar terug, vroeg terugwerkende kracht. Enfin, ik ben destijds ook door ze binnen gevist onder het mom van KPN, maar goed, dat heb ik maar zo gelaten (is iets goedkoper bellen, zij kopen gewoon via KPN in). Maar zou je recent weer het zoveelste topic over Pretium willen lezen: het staat er, net als hier, op de KASSA site, vol met klachten, zoals iedereen al stelt. Maar Privilege heeft nu ook een webcare gemaakt en uiteindelijk (na 5 jaar dus!!) ben ik daar in ieder geval van af. Het punt is dat ze in dat call center absoluut KPN gebruiken; als men dit zou veranderen en duidelijk PRETIUM zouden zeggen, zijn er al minder misverstanden. Dus, nog maar eens benadrukken, Pretium en Privilege hebben wel met elkaar te maken, ook al ontkennen ze het. Toen ik vorig jaar september dat flutblad voor de zoveelste keer had opgezegd kreeg ik in Januari 2014 een fiat: per november 2014 zou ik geen abonnee meer zijn. Ongeoorloofd! Maar gelukkig, geholpen door het Privilege webcare team is het, God zij gedankt, verleden tijd.

mlm.willemse
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2014 12:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mlm.willemse »

18 mei 2014
En ze leren er niets mee. Ze acteren nog steeds op eenzelfde manier. Mijn schoonmoeder, 81 jr,
Is gebeld en voor haar was het alsof de KPN belde. Ze gaf aan nog nergens aan mee te doen maar dat eerst zaken werden toegestuurd.
En dat heb ik zojuist voor haar doorgenomen. De overstap is al in werking gezet. En dat terwijl er nadrukkelijk geen toestemming voor is verleend. Dus morgen maar bellen en zaken ongedaan maken.
Dit is verwerpelijk.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mlm.willemse,

Gelukkig was je er op tijd bij. Succes bij de afhandeling.

Groetjes,
MementoMori

Gesloten