LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Halina
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2013 11:30

Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door Halina »

Enige tijd geleden ben ik in contact gekomen met een vrouw van 60 jaar . Mevrouw is laagbegaafd en zij is sinds een aantal jaren onder beschermingsbewind bij het BBIB. Sinds ik haar probeer te begeleiden ben ik werkelijk in shock geraakt van de onmenselijkheid van BBIB.

Een korte opsomming van wat mij het meest shockt.
-Mevrouw krijgt maar 50 euro leefgeld per MAAND, omdat zij slecht Nederlands spreekt kon zij niet voor zichzelf opkomen.
- Onder beschermingsbewind heeft zij een betalingsachterstand bij 2 energieleveranciers.
De ene een schuld van 800 euro en de andere 750 euro.
- Sinds een week heeft Vitens haar water afgesloten, waardoor zij nu afhankelijk is van gulle buren die haar bij hun thuis laten douchen, water drinken. (zij heeft hier een schuld van 480 euro)
- Ook hebben zij meerdere keren haar huur niet betaald, waardoor zij in februari bijna haar huis werd uitgezet (dankzij voorkomhuisuitzetting Utrecht is dit niet gebeurd).

- In maart kreeg zij ook het bericht dat haar gas/electriciteit zou worden afgesloten, maar dankzij voorkomhuisuitzetting ook niet gebeurd.

Wanneer ik het BBIB contacteer, word ik iedere keer afgescheept met dat zij niet voldoende uitkering
ontvangt, vanwege inwonende meerderjarige kinderen, DEZE KINDEREN WONEN ER NIET!.
Meerdere keren heb ik aangegeven dat er geen kinderen wonen en dat zij haar uitkering kunnen verhogen. Ook dit doen zij niet uit pure luiheid.

Rekeningoverzichten van mevrouw worden haar niet toegestuurd, toen ik heb gevraagd of zij mij dit willen toezenden, kreeg ik een jaaroverzicht (rekeningen, inkomsten) van een ander gezin (zelfs achternamen lijk niet op elkaar). Dit heb ik aangegeven en als antwoord kreeg ik; Ja maar mevrouw, ook wij maken fouten, wij zijn immers maar mensen.

Waar is hun menselijkheid als het gaat om deze mevrouw, kunnen zij met zichzelf leven, wetende dat door hun wanorde in de administratie van mevrouw geen water en eten heeft???

Mevrouw zit nu zonder water, krijgt 1 keer in de twee maanden leefgeld. Vorige week is er door hun pas huurtoeslag aangevraagd.
Buren en door mijn facebook oproep voor hulp om haar in haar primaire levensbehoeften te voorzien, zorgt ervoor dat zij fatsoenlijk eten op tafel heeft.

Het shockeert mij dat dit kan gebeuren in Nederland, ik weet mij nu ook geen raad hoe ik deze bewindvoerder kan aanpakken. Ik hoop dat middels dit bericht er vele niet naar hen toe zullen gaan voor hulp. want die krijg je niet!!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door kokka »

en jij doet dit allemaal voor niets?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door Jolijn »

ik weet mij nu ook geen raad hoe ik deze bewindvoerder kan aanpakken. I

Even een beetje googelen.
Jij zelf persoonlijk kunt het niet aanpakken, dat moet de rechter doen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

halina schreef:Wanneer ik het BBIB contacteer, word ik iedere keer afgescheept met dat zij niet voldoende uitkering
ontvangt, vanwege inwonende meerderjarige kinderen, DEZE KINDEREN WONEN ER NIET!.
Ze mogen er dan wel niet wonen, maar kunnen hun moeder natuurlijk wel helpen.
(misschien alleen al door hun correcte adres aan het GBA door te geven)

HB885
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2013 14:13

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door HB885 »

Het enige dat jij als hulpverlener kunt doen is in overleg met de gemeente de kinderen laten uitschrijven bij de GBA. Op deze manier is er voor moeder ook mogelijkheid voor bijzondere bijstand en huurtoeslag.
De bewindvoerder kan jammer genoeg nog steeds niet toveren.

coby100
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2014 08:33

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door coby100 »

ik kan mij helemaal vinden in halina wij lopen ook bij het bbib in nieuwegein
wij zijn begonnen met 8000 euro schuld en kregen vorige week te horen dat het nu 21000 is
terwijl ze al 3 jaar onze financien onder handen hebben maar dit zijn lui die worden nooit aangepakt
wij proberen nu bij hun weg te gaan ook dat lukt niet
en wat betreft leefgeld wij krijgen helemaal niets of ik moet eerst 10 euro beltegoed opbellen dan kan er soms 50 euro af nee er word niets gedaan
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mei 2014 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde uitingen verwijderd

albunte
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:18

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door albunte »

#coby100

Als je een klacht hebt moet je bij ons zijn of bij de rechtbank. Als je daar de klacht naar de rechtbank hebt gestuurd horen wij dit vanzelf en moeten daar ook op reageren en dan komt er boven tafel wat er echt gaande is aan de hand van bewijs stukken. Bij het schriftelijke antwoord verzoeken wij een zitting in te plannen en dan bespreken wij dit bij de kantorechter.

En dat schulden op lopen is het gevolg van rente e.d. een bekend en groot probleem waar niet alleen wij tegen aanlopen en dat is u ook duidelijk verteld bij de intake.

En als u vind dat wij uw oplichten waar absoluut geen enkel sprake van is, maak er dan een zaak van.
Ook is er nog geen klacht van u binnen, nog via de BPBI of NVVK.

coby100
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2014 08:33

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door coby100 »

er word bij de intake gezegd dat je nooit geen deurwaarders meer krijgt maar ze lopen nog de deur plat

albunte
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:18

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door albunte »

Coby, dan heb je niet goed geluisterd wat bij de intake is verteld. Staat ook in de brief welke aan u is overhandigd en waar u ook voor heb getekend (afspraken formulier) dat u die heb gehad!
Na uitspraak van de RB heeft u van ons nogmaals een brief gekregen waar dit in stond.

Wij schrijven de deurwaarders aan (verplicht ivm de bewindvoering) maar kunnen NIET voorkomen dat ze bij u aan de deurkomen. Maak daarom altijd een aantal kopieen van de beschikking en als ze op de stoep staan geef het kopie mee. Z e zijn nl. verplicht contact met ons op te nemen.

ria1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2015 11:53

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door ria1969 »

ik sta sinds 2012 bij hun onderbeschermings bewind en ze hebben in die tijd heel wat steken laten vallen.Zo kreeg ik in december te horen dat ik mijn huis uit moest en dat er een dagvaardiging naar hun gestuurs was voor een rechtzitteng en waar wij niks van wisten en zij daar niet heen zijn geweest.Dankzij voorkomhuisuitzetting en een goede advocaat is het gelukkig goed gekomen,ook de kiderbijslag word iedere van ons afgenomen met een smoesje dat er dingen betaald moeten worden en dan doen ze het niet

albunte
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:18

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door albunte »

Het verhaal zit even heel anders! en dat weet u ook heel goed.
De deurwaarder heet het document, volgens hun, in de juiste brievenbus gedaan, echter de camera beelden die wij ook aan de advocaat hebben gestuurd geven een ander beeld. Juist in de verkeerde bus gedaan! Ook wij waren niet op de hoogte. Ook werd er beweerd dat de deurwaarder heeft aangebeld en er niemand op kantoor was. volgens zijn kantoor medewerkers heeft hij meerdere malen aangebeld! en dat om 18 uur. Uit de camera beelden blijkt dat de deurwaarder om iets over vijf uur binnen kwam en niet een heeft aangebeld en direct post in de brievenbus heeft gedaan. hij is slechts 10 sceonden binnen geweest.

Wij hebben de deurwaarder hierop aangesproken en ze gaan het uitzoeken, we wachten nog steeds op antwoord van ze. en dit is het verhaal

En waarom is er een nieuwe achterstand ontstaan doordat er brieven naar u zijn verstuurd en niet een maar meerdere waarop u nooit heeft gereageerd.

Rietje69
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2015 22:33

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door Rietje69 »

Ik ben gelukkig van ze af mensen.Gewoon een goede advocaat zoeken en het word geregeld

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

albunte schreef:Coby, dan heb je niet goed geluisterd wat bij de intake is verteld. Staat ook in de brief welke aan u is overhandigd en waar u ook voor heb getekend (afspraken formulier) dat u die heb gehad!
Na uitspraak van de RB heeft u van ons nogmaals een brief gekregen waar dit in stond.

Wij schrijven de deurwaarders aan (verplicht ivm de bewindvoering) maar kunnen NIET voorkomen dat ze bij u aan de deurkomen. Maak daarom altijd een aantal kopieen van de beschikking en als ze op de stoep staan geef het kopie mee. Z e zijn nl. verplicht contact met ons op te nemen.
Gaan jullie altijd zo bot met jullie klanten om? Met verwijten gooien? Krijg een beetje de indruk dat jullie het geld van deze goedwillende mensen in eigen zak stoppen.

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als het taalgebruik op deze site representatief is voor de kwaliteit van de dienstverlening, weet ik wel genoeg ;)

Rietje69
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2015 22:33

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door Rietje69 »

Ze kunnen ook niet met mensen omgaan en zeker niet met de centjes van hun clienten.Ze doen der eigen ook mooier voor dan ze zijn want het ligt altijd aan de clienten en nooit aan hun.Nou ik weet uit ervaring dat ze heel wat steken laten vallen en dat heb ik zeker zwart op wit van de desbetreffende deurwaarders gekregen.Nergens op reageren en alles maar op laten lopen,je moet zelf overal achteraan bellen en dan hoor je dat ze nergens op gereageerd hebben en als je dat dan zegt dan is dat niet waar.Nee mensen dit bedrijf kan op de lijst van oplichtende bewindvoering.Zij spelen god met een andermans centen

corrie39
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2015 07:57

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door corrie39 »

Ik zit ook sinds 2012 bij het BBIB te Nieuwegein
Ik heb vrijwillig beschermings bewindvoering via de rechter aan gevraagt
Om niet opnieuw in schulden te komen 2013 was ik klaar met de schuldhulp bij kredietbank
Ik had geen enkele schulden en niet eens 6 maand na dat ik klaar was met de schuldhulp
Zat ik weer opnieuw in de schuld en dat om dat bbib zo correct hun taken verwaarlozen.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jul 2015 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde uiting verwijderd

corrie39
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2015 07:57

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door corrie39 »

Klop helemaal rietje69
Steek op steek laten ze vallen post wat zo gezegt verkeerd bezorgd word niet 1x maar wel 8x allemaal toeval zeker bbib dat al cliënte met het zelfde problemen op rader verschijnen met het verhaal Hoe goed BBIB NIEUWEGEIN de schulden in help te werken en daar betalen we 95 euro per maand voor om ins lekker de schulden in te laten trappen Door bbib directie en personeel

Rietje69
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2015 22:33

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door Rietje69 »

nou corrie39 ik betaalde 143 euro per maand voor wanbeleid en nu ik van ze af ben naaien ze me nog.Ik ben echt blij dat ik ervanaf ben en een nieuwe bewindvoerder heb genomen.Ik zou in 2012 al de schuldhulp in gaan en het is nog niet gebeurd en nou was het in maart aangevraagd en zijn we bij de gemaante geweest maar omdat we een schuldelijst moesten invullen hoe ze ontstaan zijn en ik gewoon bij een paar eerlijk gezegd had dat zij niet betaald hadden hebben ze die niet meegestuurd dus was het overzicht niet compleet en ging het niet door maar volgens stefanie waren we binnen een week weer aangemeld nou het is dus nog steeds gebeurd maar nu gaan we gelukkig een betere toekomst te gemoet met een nieuwe.Ik raad je ten zeerste aan om ook daar weg te gaan en een andere te zoeken anders kom je weer steeds dieper in de problemen

NIEUWEGEIN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2011 19:04

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door NIEUWEGEIN1971 »

ik herken mij niet in de berichten die hier boven geschreven worden over de bbib. Zij doen ook de bewind voering over ons. In het berichtje van Rietje69 word de naam van onze bewindvoerster genoemd en ik heb geen klachten over haar. Wel zit ik overal boven op. En als ik het ergens niet mee eens ben maak ik dat kenbaar aan haar. Ze heeft ook wel eens foutjes gemaakt en dan word dat gewoon opgelost. Het grootste probleem wat ik heb is met de gemeente en dan met bureau schuldhulp Wil-lekstroom. Wij hebben ons in 2010 aangemeld voor een traject en die was binnen enkelen maanden geregeld. Eind 2011 kwam opeens de belastingdienst met een vordering waar wij geen weet van hebben. Wij hebben dit gemeld eind 2011 en begin 2012 kwam de gemeente met een voorstel. Wij moesten ons onder bewind laten stellen en dat hebben wij keurig gedaan. Na dat de rechtbank uitspraak had gedaan hebben wij dit netjes gemeld bij de gemeente. Vervolgens kregen wij een brief dat wij het traject waren uitgezet. Na 6 maanden mochten wij ons opnieuw aanmelden en dit is ook gebeurd. De schuldhulpverlener die wij toen toegewezen hebben gekregen doet gewoon zijn werk niet. Steeds bellen en doen heeft het 1 jaar geduurd voor wij in een nieuw traject zaten. Nu blijken de bedragen niet te kloppen en ben ik daar al 1.5 jaar mee bezig. Heb al een klacht ingediend over hoe lang het opstarten van het traject duurde, die is gegrond verklaard. Nu denk ik in december klaar te zijn. Blijkt er geen rente stop afgesproken te zijn en kloppen de bedragen niet. Volgens de schuldhulp verlener heeft hij telefonische contact gehad waar in hij de bedragen heeft door gekregen maar ze wilde hem geen bevestiging sturen. Je moet het samen doen met je bewindvoerder. Soms moeten ze dingen zeggen die je niet leuk vind. Dan kan je natuurlijk je kop in het zandstoppen maar het is soms niet anders. Ik overleg alles met hun en als ik dingen zie die niet kloppen vraag ik om uitleg en dat werkt perfect. Bewind voering is goed maar je moet zelf wel dingen in de gaten houden. Sommige facturen komen hier bij ons binnen en dan moet ik ze doorsturen naar hun zo dat zij ze kan betalen. Als ik dat zelf niet doe kom je weer in de schulden terecht. Als zij daar geen weet van hebben kunnen ze die facturen ook niet betalen. Overleggen is zeer belangrijk en elkaar met respect behandelen. Ik ben ook wel een boos geweest en heb haar ook wel eens een boze mail gestuurd maar als ik gelijk had is dat totaal geen probleem. Onder bewind staan is perfect maar lost niet alles op. Het is niet zo dat zij alles voor je doen je moet ook zelf dingen blijven doen. Het zegt al wat dat meneer Bunte gewoon zijn reactie hier geeft op de klachten. Uit zijn reactie blijkt ook wel dat sommige zaken anders zijn als dat mensen hier aangeven. Ga met je klachten naar de rechtbank of naar hun keurmerk en dan zal het uitgezocht worden. En als het hun fout is worden zij hier op aangesproken neem ik aan. Ook ben je door de rechtbank onder bewind gesteld en houden die toezicht op jou traject. De bbib moet iedere jaar een rapport aan de rechtbank sturen en dat word gecontroleerd. Als je het niet eens ben ga dan bij de rechtbank een klacht indienen. Ik heb ook wel eens een klacht ingediend bij de bbib over een periode dat mijn bewindvoerster afwezig was. Ik heb toen netjes een gesprek gehad met hun leidinggevende bij ons thuis. En als je gelijk heb krijg je dat ook van ze en doen ze er wat mee. Maar wat ik al zei ik zit er boven op en ben zeker niet makkelijk. Maar ik heb een goed contact met mijn bewindvoerster. Maar na mij idee ben ik open en eerlijk naar haar en dat verwacht ik ook van haar terug. En wij zijn mensen en maken fouten. Door die fouten ben ik in de problemen gekomen. Dit is dan de zure appel waar ik door heen moet bijten. Daar kan zij niets aan doen. En je kan het accepteren of je kop in het zandgooien ik heb voor het eerste gekozen. Ben bijna klaar en dan kan het bewind er af. Ik durf wel te zeggen dat als ik niet deze keuze had gemaakt of ik het gered zou hebben.

Rietje69
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2015 22:33

Re: Bewindvoerder BBIB te Nieuwegein

Ongelezen bericht door Rietje69 »

Nou NIeuwegein1971 ik ben heel blij voor je dat je goed zit bij BBIB maar ik heb toch andere ervaringen.Ze kwamen iedere maand structureel geld tekort en als er een beslag binnen kwam dan werd de beslagvrije voet niet goedberekend.De schuldhulp werd bij de gemeente ook niet in gang gezet of de papieren werden niet goed aangeleverd dat je er weer uitgeggooid werd.Sparen voor stukgaande inboedel zoals een wasmachine deden ze niet dan kon je gewoon een half jaar zonder zitten tot je de langdurigheids toeslag van de gemeente kreeg en dan nog moest je er achteraan bellen om het te krijgen, net als de 100 euro koopkracht voor de kerst die je van de gemeente krijgt ,kreeg ik niet.Ik heb nooit een budgetplaatje gehad terwijl het al een paar opgestuurd zou worden.de druppel was de huurachterstand ,toen ik belde over de brief van de deurwaarde hoefde ik mij geen zorgen te maken ik hoefde mijn huis niet uit en uiteindelijk in december net voor de kerst kreeg ik een brief van gemeente reiniging dat er een uitzetting gepland was,nou wat een goede bewindervoerder zeg.Ik heb nu sinds juli dit jaar een nieuwe en die heeft een budgetplaatje gemaakt en die heeft gewoon geld over iedere maand en die spaart en als er wat kapot gaat kan ik het gelijk nieuw kopen.de kinderbijslag krijg ik gewoon helemaal dat was bij bbib wel anders of ik kreeg een kwart deel of helemaal niets.Deze man denkt met ons mee als er iets opgelost moet worden en dat was daar niet

Gesloten