LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
dragonfly
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2004 22:04

Lidl

Ongelezen bericht door dragonfly »

Hoi allemaal,

Ik heb me vandaag heel boos gemaakt. Het zit zo, wij halen vaak boodschappen bij de lidl, nu tot mijn verbazing vragen ze al een paar weken aan iedere klant of ze in hun tas mogen kijken. Daar stem ik nooit in mee. Ik vraag toch ook niet of ik in hun portomenee mag kijken. Sinds maandag mag je niet meer afrekenen als je niet in je tas laat kijken, dit kan toch zo maar niet. Dit heeft ze volgens mijn al heel veel klanten gekost.

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Het staat aangegeven, al een paar maand, als je geen tas meeneemt heb je geen last. Je kan ook niet naar deze winkel gaan, bij de Aldi is het niet anders, het kan mij niets schelen om ze in een lege tas te laten kjiken. Stelen doe ik niet, als ik het wel zou willen doen, dan zou ik het echt niet in een tas doen die ze controleren. Andere supermarkten zullen wel dit voorbeeld volgen, heb je te danken/wijten aan klanten die iets willen meenemen zonder dit bij de kassa af te rekenen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Lidl

Ongelezen bericht door JH »

dan ga je toch gewoon niet meer naar lidl. Wat maakt het uit of je elke dag je boodschappen doet bij de lidl in plaats van eenmaal per week bij de slands grootste kruidenier die ook nog op de kleintjes let.

Het zal wel een reden hebben dat ze vragen in je tas te kijken. Ook bedrijven als makro en sligro doen dit op zijn tijd. Niets mis mee toch.
Als ik zie hoeveel klanten hier al voor de deruren open gaan van het lidlfiliaal dan vraag ik mij wel eens af of ze daar soms goud hebben

dragonfly
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2004 22:04

Re: Lidl

Ongelezen bericht door dragonfly »

Het gaat me niet om het stelen want dat doe ik niet. Maar laten we het eens omkeren. Je komt ergens en wilt afrekeken zegt de kassierre tegen je je bent een dief om het tegendeel te bewijzen moet ik in je tas kijken. Naar mijn gevoel ben je dan terrecht behoorlijk boos. Zo voel ik dit dus ook. Als een kudde dieren laten we ons dit welgevallen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Lidl

Ongelezen bericht door JH »

Als een kudde dieren laten we ons dit welgevallen
als kuddedier ga je toch ook naar de lidl ? Waarom ga je naar de lidl ? omdat het zo goedkoop lijkt, maar ga er dan niet van uit dat je als koning klant wordt behandeld. Service heeft nu eenmaal een prijskaartje

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Wat maakt het uit of je elke dag je boodschappen doet bij de lidl in plaats van eenmaal per week bij de slands grootste kruidenier die ook nog op de kleintjes let.
Dat maakt heel veel uit: heel wat euro's namelijk. Misschien kun jij het je permitteren met geld te smijten, maar besef eens dat er mensen zijn voor wie dat niet zo is!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Lidl

Ongelezen bericht door JH »

Nooit rekenles gehad ????
Wanneer je per dag pakweg 40 euro uitgeeft aan kruidenierswaren dan kom je uit op 240 euro per week
Geef dit op een dag uit dan heb je een winst of verlies van minimaal 10 euro. Hoezo goedkoper uit ???

dragonfly
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2004 22:04

Re: Lidl

Ongelezen bericht door dragonfly »

Dat maakt heel veel uit: heel wat euro's namelijk. Misschien kun jij het je permitteren met geld te smijten, maar besef eens dat er mensen zijn voor wie dat niet zo is!
Daar heb je helemaal gelijk in, niet iedereen heeft een DIKKE PORTOMENEE Voor mij gaat het om het principe. De antwoorden op deze topic zijn allemaal juist. Argumenten als dat is omdat het een goedkope zaak is en dit een goedkope beveiliging is is helemaal juist. Maar wat als lands kruidenier die op de kleintjes let het voorbeeld volgt.

MAXIEM

Re: Lidl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag dragonfly,

Kijk ook eens op:

http://www.supermarkt.nl/pdf/protocol_winkeldief.pdf

Je hebt helemaal gelijk!! Groeten, Ton.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 29 aug 2004 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.

dragonfly
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2004 22:04

Re: Lidl

Ongelezen bericht door dragonfly »

Tassencontrole

Tassen van klanten mag je niet inkijken. Als een poortalarm afgaat en de klant
weigert je inzage in de tas dan mag dat volgens de wet. In zo’n geval bel je de
politie om assistentie. Je kunt wel in de tas van een klant kijken als bij de
entree van de winkel een duidelijk bord ophangt waarop een aantal huisregels
staan. Dergelijke huisregels gelden dan wettelijk als verkoopvoorwaarde,
waardoor de klant bij binnentreden van de supermarkt de keus kan maken al
dan niet naar binnen te gaan. Gaat de klant toch de supermarkt in, dan treedt
vanaf dat moment deze verkoopvoorwaarde in werking. Juridisch gesproken
gaat de klant dan stilzwijgend akkoord met de mogelijkheid inzage in de tas te
geven. Uiteindelijk moet de klant zijn/haar tas openen als daar om gevraagd
wordt, zo niet dan kan hem/haar de toegang geweigerd worden.



Als dit de regels zijn is het gewone volk is hier dus de dupe van. Er is niets tegen in te brengen.[/b]

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 28 Aug 2004 22:35 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Het staat aangegeven, al een paar maand, als je geen tas meeneemt heb je geen last.
als ik zelf een tas meeneem, dan laat ik mijn tas zelf automatisch al zien.
weliswaar staan ze dan wel gek te kijken als ik dat doe, maar ik doe dit bewust om aan te tonen dat ik een eerlijk persoon ben.
natuurlijk als ik iets zou willen jatten dan doe ik het op dusdanige wijze dat ze het niet zien, maar waarom zou ik, ik hou van eerlijkheid.
eris een gezegde: iets dat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.
zodoende.

misss29

Re: Lidl

Ongelezen bericht door misss29 »

wat een onzin hier,je tas laten zien is toch vanzelfsprekend??en het staat inderdaad bij een groot aantal winkels aangegeven op een GROOT bord.Dit is nu echt de Nederlandse ¨mondige¨ mentaliteit.Ik schaam mij voor mijn eigen volk.

Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Emoción »

Sinds maandag mag je niet meer afrekenen als je niet in je tas laat kijken
Als dat zo is, ga dan allemaal met volle karren door de kassa, en dan weigeren je tas te laten zien, en als je dan niet mag afrekenen je kar laten staan en weg gaan. Als 10 mensen achter elkaar dat doen moet je eens opletten hoe snel ze die regel weer afschaffen. :wink:

pat1512

Re: Lidl

Ongelezen bericht door pat1512 »

In je tas kijken........


Bij de aldi is het nog erger, als je daar een tray blikjes of bv ijsthee haalt, en deze in je kar laat staan, en je van te voren aangeeft dat dat er instaat(omdat je niet blijft tillen) vragen ze of je de tray even wilt optillen. Wat denken ze nou dat ik er een heel brood onder heb gelegd??????


Til het zelf op!!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Jan1 »

pat1512
Gast

Geplaatst op 29 Aug 2004 09:55 door pat1512


--------------------------------------------------------------------------------




Bij de aldi (omdat je niet blijft tillen) vragen ze of je de tray even wilt optillen. Wat denken ze nou dat ik er een heel brood onder heb gelegd??????

Wat een dom gezwets, U weet deksels goed dat bij voorbeeld een pakje fijn vleeswaar ongezien onder een tray melk of blikjes fris verborgen kan worden. Ga dan naar de bekende grootgrutter, daar zijn de prijzen nog veel meer aangepast om de gevolgen van het ongezien meeneemen te compenseren.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Son of god »

Wanneer je per dag pakweg 40 euro uitgeeft aan kruidenierswaren dan kom je uit op 240 euro per week
Geef dit op een dag uit dan heb je een winst of verlies van minimaal 10 euro. Hoezo goedkoper uit ???
???? Het zal wel aan mij liggen maar ik snap niets van deze berekening

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Quote:
Sinds maandag mag je niet meer afrekenen als je niet in je tas laat kijken


Als dat zo is, ga dan allemaal met volle karren door de kassa, en dan weigeren je tas te laten zien, en als je dan niet mag afrekenen je kar laten staan en weg gaan. Als 10 mensen achter elkaar dat doen moet je eens opletten hoe snel ze die regel weer afschaffen.
Ja leuk en dan graag met veel diepvriesprodukten, moeten ze die snel terugleggen anders kunnen ze het weggooien. :twisted: :twisted:

dragonfly
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2004 22:04

Re: Lidl

Ongelezen bericht door dragonfly »

Wat een dom gezwets, U weet deksels goed dat bij voorbeeld een pakje fijn vleeswaar ongezien onder een tray melk of blikjes fris verborgen kan worden. Ga dan naar de bekende grootgrutter, daar zijn de prijzen nog veel meer aangepast om de gevolgen van het ongezien meeneemen te compenseren.
Dat moet ik me fijn vleeswaren niet meer als het tussen een tray met blikjes heeft gezeten. Zo goedkoop is de lidl niet, ik kom er omdat ze producten hebben die ze bij een andre supermarkt niet verkopen.

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

LIdl is helemaal niet meer zoveel goedkoper.
Andere supermarkten hebben ze daar al lang op aangepast.
Bepaalde dingen hebben ze niet eens .
En ik heb meer te doen dan daar in een lange rij van een half uur te gaan wachten.

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kom niet zo heel vaak, maar wel iedere paar weken een keer in de Lidl. De rijen voor de kassa zijn daar helemaal niet zo lang, er zijn ook altijd best veel kassa's open. Ik denk dat je met de Aldi in de war bent, daar sta je wel eens lang te wachten.
Over het algemeen sta je bij een kleine vestiging van Albert Heijn langer te wachten dan bij de Lidl.

Gesloten