LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Examen gepland zonder contact

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
MartijnvL
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2014 23:37

Examen gepland zonder contact

Ongelezen bericht door MartijnvL »

Hallo Lezers,

Ik zit met een probleem met mijn rijschool, ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Afgelopen zomer (21 juni 2014) heb ik rijexamen gedaan, helaas ben ik hiervoor gezakt wegens niet genoeg ervaring met het verkeer, beetje verkeersinzicht. Toen was het zo dat mijn rij-instructeur vlak daarna op vakantie ging, aansluitend op zijn vakantie ging ik op vakantie en daarna had ik introductieweken voor mijn nieuwe opleiding. Op 21 juni 2014 heb ik dan ook aangegeven dat ik pas weer eind augustus tijd had om rijlessen te volgen.

Nu is het volgende gebeurd: terwijl ik op vakantie was kreeg ik een mail van het CBR waarin mijn volgende examen gepland was. Mijn rij-instructeur heeft dus zonder contact met mij te leggen mijn examen gepland.

Een aantal data op een rijtje:
- 10 augustus 2014: mail ontvangen over nieuwe examendatum (12 september 2014).
- 13 augustus 2014: mijn rij-instructeur belde voor een nieuwe afspraak. Toen heb ik tegen hem gezegd dat ik pas over 2 à 3 weken beschikbaar was i.v.m. met mijn introductiewe(e)k(en), daarnaast heb ik gezegd dat ik het erg kort vond om dan al na 2 weken opnieuw examen te doen. Hij zei tegen mij: "Ik zal kijken of ik iets voor je kan regelen, zodat het examen later is".
- 28 augustus 2014: ik belde mijn rij-instructeur om te laten weten dat ik weer beschikbaar was om te lessen. Hij liet weten dat het examen er snel aan zat te komen. Daarop antwoordde ik weer dat ik het erg kortdag vond om in 2 weken opnieuw examen te doen. Ook toen zei hij weer dat hij ging kijken of hij iets kon regelen / ruilen.
- 6 september 2014: na ruim 11 weken na mijn laatste les/examen, kreeg ik voor de eerste keer weer les.
Toen zij hij opnieuw dat het examen al volgende week is. Daarop heb ik gezegd dat hij eerder had aangegeven er iets aan te doen. Maar hij antwoordde dat hij eerst mijn mening wilde weten (dat heb ik hem al op 13 augustus laten weten). Hij zou opnieuw gaan kijken of er iets geruild kon worden, maar hij vertelde dat het mogelijk was dat het niet meer lukte.

Samenvatting: Na mijn examen op 21 juni 2014 heb ik ruim 11 weken geen les gehad. Nu wordt er van mij verwacht dat ik binnen één week (1 les) verkeerservaring opdoe en gelijk weer examen doe. Nu weet ik al dat ik op dit moment nog niet het gevoel terug heb, en dat ik eigenlijk wel weer zou zakken als ik deze week examen doe. Dat te weten vind ik het financieel gezien een erg groot risico en eigenlijk niet de moeite waard.

We hebben op dit moment wel een afspraak gemaakt om te lessen op 13 september 2014, dus na het examen. Alhoewel hij heeft aangegeven dat hij het examen zou verplaatsen, heb ik het vermoeden dat ik donderdag a.s. wordt gebeld met de mededeling om vrijdag toch examen te doen.

Wat moet ik hiermee??? Wat ga ik tegen hem zeggen als hij me zou bellen? Ik ben namelijk totaal niet van plan om vrijdag al examen te doen en mijn 240 euro aan examenkosten te verliezen.

Groet,
Martijn

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Examen gepland zonder contact

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Martijn, laat ik eerst zeggen dat ik zou willen dat al mijn leerlingen zo verstandig waren als jij. Er staat een examen vast zonder jouw toestemming. Ik zou het volgende doen. Ik zou de rijschool vertellen dat ik per mail heb aangegeven geen examen te kunnen doen. Om mijn goede wil te tonen zou ik het volgende voorstellen: Ik doe geen examen. Ik maak 1 uitzondering. Ik doe examen en slaag ik dan betaal ik het examen. Zak ik dan is het voor rekening van de rijschool.

MartijnvL
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2014 23:37

Re: Examen gepland zonder contact

Ongelezen bericht door MartijnvL »

Super bedankt voor het advies!
Zelf zat ik er ook al aan te denken om alleen te betalen als ik slaag, en niet als ik zak.

Maar wat bedoelt u precies met: "Ik zou de rijschool vertellen dat ik per mail heb aangegeven geen examen te kunnen doen."? Want er is niks over de mail gegaan, alleen persoonlijk contact en via de telefoon. Even ter verduidelijking: mijn rij-instructeur is tevens de eigenaar (eenmanszaak).

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Examen gepland zonder contact

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

MartijnvL schreef:Super bedankt voor het advies!
Zelf zat ik er ook al aan te denken om alleen te betalen als ik slaag, en niet als ik zak.

Maar wat bedoelt u precies met: "Ik zou de rijschool vertellen dat ik per mail heb aangegeven geen examen te kunnen doen."? Want er is niks over de mail gegaan, alleen persoonlijk contact en via de telefoon. Even ter verduidelijking: mijn rij-instructeur is tevens de eigenaar (eenmanszaak).
Mijn fout. Verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb zelf veel contact met mijn leerlingen per mail.

Gesloten