LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe Oxxio potentiële klanten misleidt via haar website!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Waakvlam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:14

Hoe Oxxio potentiële klanten misleidt via haar website!

Ongelezen bericht door Waakvlam »

Hieronder twee screenshots die laten zien dat de tarieven elkaar tegenspreken op de website van Oxxio.

Afbeelding
Hier zie je duidelijk dat het vastrecht 14,50 euro per jaar per product zou moeten bedragen. In het geval dat je voor elektriciteit en gas een contract bij Oxxio zou afsluiten zou je dus 29 euro per jaar betalen aan vastrecht. Vervolgens klikken wij op "Toon tarieven" en zo verschijnt het volgende scherm.

Afbeelding
Et voila! De 14,50 euro vastrecht per product is ineens per maand en niet meer per jaar. Wat betekent dat je in plaats van 29 euro per jaar voor gas en elektriciteit, ineens 348 euro per jaar (14,50 x 12 x 2 producten) aan vastrecht betaalt!

Van 29 euro per jaar naar 348 euro per jaar in twee seconden!
Trek zelf je conclusies maar.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Hoe Oxxio potentiële klanten misleidt via haar website!

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Waakvlam,

Hartelijk dank voor je oplettendheid. We hebben het direct aangepast.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv
2014-09-24_151729.jpg
(50.64 KiB) 10609 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Waakvlam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:14

Re: Hoe Oxxio potentiële klanten misleidt via haar website!

Ongelezen bericht door Waakvlam »

Dankjewel Michaël, ik heb net gekeken en het is inderdaad aangepast.
Zulke informatie over het vastrecht is cruciaal voor de consument om een goede vergelijking tussen energieleveranciers te kunnen maken.

Lampe66
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2014 14:37

Re: Hoe Oxxio potentiële klanten misleidt via haar website!

Ongelezen bericht door Lampe66 »

Mijn broer woont in een sociale huurwoning en is anders dan de meeste mensen. Hij is echt heel lief en kan met hulp van mijn ouders en mijzelf op zich zelf wonen als wij hem helpen herinneren aan de normale zaken als persoonlijke hygiëne en hij eet 2 keer per week bij mijn ouders en bij mij. Daarnaast doen wij de totale financiële administratie en krijgt hij weekgeld. Er is brain damage vastgesteld bij hem maar met onze hulp en steun doet hij het erg goed. Ik zou geen andere broer willen hebben.

Waar ik slecht tegen kan is als verkopers gebruik maken van "dit soort" makkelijke slachtoffers om hun provisie te behalen.
Er komt enkele weken geleden een verkoper van Oxxio aan de deur bij mijn broer en die beloofde hem een ipad en hij kan er altijd onderuit, zijn handtekening was genoeg en zijn rekeningnummer. Verder is er niets achter gelaten als een doorslag vel of een visite kaartje.

Mijn broer verteld dit vlak daarna en ik bel met Oxxio, blijkt dat het volgens hen al veel eerder was maar ik moest de welkomsmap maar afwachten. Dit telefoontje is niet geregistreerd bleek later.
2 weken laten heb ik nog geen welkomsmap dus bel maar weer ik had wel net een brief. In eens was de welkomsmap niet nodig maar de brief was wel goed, alleen was het termijn nu verlopen. vreemd he.....
8 september bel ik weer maar nu was het te laat en kon het niet meer teruggedraaid worden, vreemd toch als ik 2 weken daarvoor ook al contact heb opgenomen. Nuon (de voormalige energie leverancier) heeft ook geprobeerd dit terug te draaien, zij geven alle medewerking maar komen ook van de koude kermis thuis. Het telefoontje van 8 september is ook niet vast gelegd.

Op 15 september dien ik een officiële klacht in tegen ver koper maar u raadt het al ook dit gesprek is niet geregistreerd. Daar komt bij dat het energie en stroomverbruik van mijn broer Euro 35,-- per maand is dus waar al die moeite voor.
26 september heb ik ruim 48 minuten met Oxxio aan de lijn gezeten en steeds hoger in de organisatie variërend van mevrouw Patricia Mooiman tot Linda Hesen maar ze konden niets doen.
Ja, een formulier sturen (bewijsstuk) dat mijn broer aan brain dammage lijdt. Oxxio dit is echt de wereld op zijn kop. Die ipad hebben wij niet en hoeven wij ook niet, ik wil onder dit soort colportage verkopen uit kunnen.

Als ik in de Directie zou zitten van Oxxio en mijn verkopers zouden dit soort kunsten flikken dan zou ik of het bedrijf zeer grondig reorganiseren en hen leren met respect klanten te benaderen en met name welke klanten wel en niet. Het leven valt of staat niet bij een provisie. Krijgen jullie ook provisie als jullie mensen met het Down Syndroom een ipad aansmeren?
Als dit de policy van Oxxio is zou ik mijn daar als Directielid erg onprettig bij voelen en zou ik vrijwillig een andere baan zoeken en de eer aan mij zelf houden in plaats van het bewijs stuk aan klanten te vragen. De verkoper die heeft het gewoon gezien maar is weer een stuk provisie rijker, makkelijk he over willoze slachtoffers.
Beste Directie van Oxxio ik reken er echt op dat dit niet jullie manier van zaken doen is en vertrouw erop dat er een oplossing komt en niet een boete van 2x Euro 125,--.
Jullie, beste Directie, beslissen de koers in het bedrijf en niet een verkoper of een telefoniste.
Als zij daadwerkelijk jullie instructies opvolgen dan ben ik blij dat ik niet in de Directie van Oxxio zit. Wij gaan respectvol met mensen om en leren dit ook aan onze verkopers, respect en eerlijkheid.

Als ik google over internet zie ik erg veel verhalen over jullie waarvan ik er geen een zie die positief is.
Dat zou toch ook bij jullie een belletje moeten doen rinkelen dat dit niet de correcte manier van zaken doen is.

Vertrouwend op een spoedige reactie.
Met vriendelijke groet,
N.M. L.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hoe Oxxio potentiële klanten misleidt via haar website!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Meld je broer aan bij http://www.infofilter.nl en http://www.postfilter.nl

Omdat je broer duidelijk niet in staat is om de overeenkomst te begrijpen had deze niet tot stand mogen komen. Moet ontbonden worden door Oxxio. Ik zou advies vragen aan https://www.consuwijzer.nl/tarief-088-n ... onsuwijzer

Je kan bijvoorbeeld een geschil aanspannen tegen Oxxio om de overeenkomst te laten ontbinden bij de http://www.sgc.nl

Zie ook https://www.consuwijzer.nl/energie/klan ... ebedrijven

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hoe Oxxio potentiële klanten misleidt via haar website!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Waakvlam schreef:Dankjewel Michaël, ik heb net gekeken en het is inderdaad aangepast.
Zulke informatie over het vastrecht is cruciaal voor de consument om een goede vergelijking tussen energieleveranciers te kunnen maken.
Tsja, foutje, kan gebeuren. Denk niet dat er opzet in het spel is. Je betaalt die incontrol en ipad trouwens gewoon terug via het vastrecht. Weinig gratis aan dus. Maar ja dat gratis niet bestaat wisten we al

jopl
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2014 09:22

Re: Hoe Oxxio potentiële klanten misleidt via haar website!

Ongelezen bericht door jopl »

ja Oxxio doet wel meer dingen beloven en niet doen,..zoals borg terug betalen.
Wanneer je klant wordt beloven ze na jaar krijg je borg terug...maar dat blijkt
dus niet te kloppen,..ze geven het met geen mogenlijkheid terug.

Gesloten