LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
amsterdam222
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2014 12:26

Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door amsterdam222 »

Beste lezers,

Heb een PC gekocht, DVD-speler reageerde niet meer - moest hier voor een opstart-DVD gebruiken - die door Bol.com geleverd en verkocht is, en niet van een externe verkoper afkomstig is.
7 oktober als reparatie aangemeld.

De volgende week 15 oktober, 8 dagen later!! zou er een koerier langs komen om het apparaat op te halen. Van 12.00 uur tm 17.00 uur thuis gebleven om de goede man te ontvangen.
Diezelfde dag weer een afspraak gemaak, dit keer 16 oktober van 9.00 uur tm 12.00 uur gewacht. Weer niemand.

16 oktober opnieuw contact gezocht en dit keer zou er als extraatje het hoofdkantoor worden ingeschakeld om nu echt mijn PC door een koerier te laten ophalen.

Het is nu 23 oktober en geen bericht van gene zijde. Ga vandaag, 23 oktober, weer contact met deze klunzen opzoeken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="amsterdam222"]Beste lezers,

Heb een PC gekocht, DVD-speler reageerde niet meer - moest hier voor een opstart-DVD gebruiken - die door Bol.com geleverd en verkocht is, en niet van een externe verkoper afkomstig is.
7 oktober als reparatie aangemeld.

De volgende week 15 oktober, 8 dagen later!! zou er een koerier langs komen om het apparaat op te halen. Van 12.00 uur tm 17.00 uur thuis gebleven om de goede man te ontvangen.
Diezelfde dag weer een afspraak gemaak, dit keer 16 oktober van 9.00 uur tm 12.00 uur gewacht. Weer niemand.

16 oktober opnieuw contact gezocht en dit keer zou er als extraatje het hoofdkantoor worden ingeschakeld om nu echt mijn PC door een koerier te laten ophalen.

Het is nu 23 oktober en geen bericht van gene zijde. Ga vandaag, 23 oktober, weer contact met deze klunzen opzoeken.[/quote]


Vreemd Bol heeft een speciale reparatie afdeling annex service voor dit soort zaken, zelf even wegbrengen naar hun vele steunpunten

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door eleven »

Nog geen cursus quoten gevolgd, is en blijft ondoorzichtbaar jou postings. :twisted:

amsterdam2226
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:33

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door amsterdam2226 »

Bedankt voor jullie snelle reactie. Mijn actie hier op is wat langzamer gebleken.

Het is zeker vreemd dat als iets in je policy staat een bedrijf hier niet aan kan voldoen.
breng hem morgen wel naar een postagentschap.

Michiel, hij reageert helemaal niet meer op welke cd of dvd dan ook. kwestie van reparatie :-}

Marc

amsterdam2226
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:33

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door amsterdam2226 »

eleven schreef:Nog geen cursus quoten gevolgd, is en blijft ondoorzichtbaar jou postings. :twisted:
Ik begrijp je woede niet helemaal. Ik had in het begin van deze threat nog geen eens gereageert op een antwoord. Kan ik dan quoten?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door Har06 »

eleven schreef:Nog geen cursus quoten gevolgd, is en blijft ondoorzichtbaar jou postings. :twisted:

Kan Prof Eleven een uitleg geven met een duidelijke manuel ? :twisted:

By the way, wat Eleven ervan vind is voor mij niet belangrijk, hij/zij maakt zich overal druk om :lol:

amsterdam2226
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:33

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door amsterdam2226 »

Wilde nog 2 dingen kwijt.

Ten eerste: Als een bedrijf een mogelijkheid biedt om een defect product gratis af te laten halen, lijkt me het niet meer dan billijk dan dat dit mogelijk is. Heb na alles helemaal niets meer van Bol.com gehoord. Het wordt een beetje bizar.

Het tweede punt: Vandaag de PC naar een postagentschap gebracht. Bleek, dat het door Bol.com middels de e-mail meegeleverde adres geen antwoordnummer was. Moest nu, na alles wat er gebeurd is, ook nog een keer 6,95 euro verzendkosten betalen, godbeterhet! Ik kijk wel uit voor ik nog een keer at bij deze o zo goede webwinkel wat aanschaf! Einde verhaal. Heb geen zin meer om contact met deze webwinkel contact op te nemen want ze doen toch niets voor mij, en ik ben in het begin o zo vcriendelijk tegen de klantenservicedame geweest. Wat kon ik anders?

Groet, Marc

amsterdam2226
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:33

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door amsterdam2226 »

Ben ik hier de enige kritische consument?

amsterdam2226
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:33

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door amsterdam2226 »

Door jouw soort zal er altijd rottigheid blijven. Een oer-Hollandse reactie: altijd maar die berusting. Ga straks voor de laatste keer Bol.com bellen. Gelukkig doe ik dit tussen mijn normale activiteiten door dus maak me er niet zo druk over.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door 53078 »

Berusting..dan kun je er nog even fatsoenlijk over nadenken. En de juiste beslissingen maken. Want altijdmaar tegen de stroom inzwemmen in behoorlijk inspannend. Maar goed, in Amsterdam maken ze zich ook overal druk om. Ook iets met een bepaalde kleur en het Sinterklaas-feest. Hou op met altijd maar ruzie zoeken. Juist dat soort personen verpesten het voor de rest.
En als je zo slim was dan had je, net zoals de rest van het forum, je eigen PC in elkaar geknutseld met onderdelen die je om de hoek had kunnen kopen. Scheelt verzendkosten.

amsterdam2226
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:33

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door amsterdam2226 »

Dank jullie voor jullie finale reactie.
Trouwens, als je in Amsterdam zou wonen denk ik dat je een soortgelijk standpunt zou innemen. En van ruzie zoeken is al helemaal geen sprake. Ben op een rustige en bijna bedaagde manier met mijn schrijven begonnen.
Over dat zelf in elkaar knutselen van een PC gesproken, dat heeft helemaal niets met de gevoerde discussie te maken.

Marc

amsterdam2226
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:33

Re: Bol.com en reparatie van PC, Tja...

Ongelezen bericht door amsterdam2226 »

Michiel, bedankt voor je genuanceerde uitleg.

Wat mij in dit soort discussies stoort is en daar doe jij ook een beetje aan mee, is dat Hollandse gedoogdenken. Ik als burger heb mijn rechten EN plichten, daar voldoe ik ook aan; belasting betalen, mij netjes in het verkeer gedragen, enz. Bedrijven EN particulieren, daar doet Radar.nl zeer goed werk mee, zijn er om de vinger hierbij aan de pols te houden, worden geacht zich aan dezelfde wetgeving te houden. Of het nou om een lokale verkoper gaat of een webwinkel is dan irrelevant. Begrijp je wat ik bedoel. Als iedereen maar zijn wetten en regeltjes naar eigen hand zet klopt het geheel niet meer en daar horen we het met zijn allen, dacht ik, als simpele ziel, als burger en consument op de rem te trappen. Het gebeurd te vaak, maak het bijna dagelijks mee, dat als het kalf verdronken is de put gedempt wordt. Neen, we moeten dat arme kalf voortijdig bij die put vandaan halen.
Hoop, dat je me nu wat beter begrijpt.

P.S. of ik nou Amsterdammer ben of uit Lutjebroek kom is onbelangrijk.

Groeten, marc

Gesloten