LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Steiger voor deur en raam.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Betsie.
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2014 03:17

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door Betsie. »

bprosman schreef:
Een mailtje was fijn en netjes geweest en ook zo gedaan
Een mailtje naar je buren ? :? moet niet gekker worden.
Wat is de volgende stap, je kinderen op hun kamer SMS'en/Whatsappen dat ze moeten komen eten ?
Tja als ze niks zeggen dan kunnen ze ff mailen....

Betsie.
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2014 03:17

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door Betsie. »

Als de steiger komt zullen de spullen wegmoeten staat er vol dus ze moeten zo wie zo in overleg met ons en dan zal ik met de mensen zelf in overleg gaan en vragen of ze ons kwa deur of raam tegemoet kunnen komen. Das enige optie...

Fijne dag allen.

stofzuigertje

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 De bovenburen hebben recht van overpad voor dit soort werkzaamheden mits deze niet onredelijk lang duren en overlast geven dus hoewel het met kraan in 1 dag mogelijk is kan een week mogelijk zijn bij afwijkende constructies waar dit soort kant en klaar dak kapel niet mogelijk is.

2 Bij het bouwen van een steiger mag een open raam geblokkeerd worden tot kier, voor alleen ventilatie.
De deur is tevens nooduitgang dus U kunt eisen dat de deur voldoende open kan, volledig open hoeft niet, als je er nog maar wel door kunt, en eventueel is de ruimte afhankelijk van Uw gewicht/omvang waar ze rekening mee moeten houden.

3 Vooraf aankondigingen, de buren en hun aannemer hadden vooraf moeten melden wanneer en hoe lang dit gaat duren en hoe hij dit gaat doen, dus ook die zitten fout.
Het recht van overpad dat geld voor bovenburen indien noodzakelijk mag niet zonder overleg vooraf zomaar geclaimd worden maar moet wel in overleg gebeuren.
Voor schilder werk is vaak meerdere weken nodig dus moeten ze voor dit soort rechten dit vooraf melden zodat ze ook met Uw situatie rekening kunnen houden.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Even met de steiger bouwers praten, misschien een aanpassing de steiger opbouw

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door berndv »

Betsie. schreef:Als de steiger komt
Begrijp ik het nou goed en staat er nog helemaal geen steiger?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat had ik ook al begrepen, Bernd.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door eddy123 »

Bob Schurkjens schreef:Niet zonder overleg volgens mij. In overleg en naar redelijkheid en billijkheid mag het wel; dit valt onder het zogenaamde steigerrecht.
En als uit dat overleg volgt: nee, dat willen we niet ???

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door eddy123 »

bprosman schreef:
Een mailtje was fijn en netjes geweest en ook zo gedaan
Een mailtje naar je buren ? :? moet niet gekker worden.
Wat is de volgende stap, je kinderen op hun kamer SMS'en/Whatsappen dat ze moeten komen eten ?
U bent misschien oud, u reageert wel als een 80-plusser, maar waarom communicatie-media nu meteen als belachelijk beschouwen? Een mailtje is gewoon een communicatie middel, net als een telefoon of een brief. Het ligt niet aan het communicatiemiddel, het gaat om de inhoud.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Wat ik begrijp staat er nog geen steiger, dus in overleg met de steigerbouwer, kunnen de doorgangen vrij gehouden worden.

Kopje koffie met de buren werkt meestal wel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door bprosman »

U bent misschien oud, u reageert wel als een 80-plusser, maar waarom communicatie-media nu meteen als belachelijk beschouwen? Een mailtje is gewoon een communicatie middel, net als een telefoon of een brief. Het ligt niet aan het communicatiemiddel, het gaat om de inhoud.
Ik beschouw moderne communicatie middelen helemaal niet meteen als belachelijk maar ieder middel heeft zijn toepassing. Als je iets van je onderburen gedaan wil hebben dan gaat er m.i. niets boven persoonlijk contact , even aanbellen en bij een bakje koffie de boel uitleggen. Ook DAT is een een betekenis van het woord sociaal, dat hoeft niet alleen gebruikt te worden voor "Social media". En al zeker als de afstand maar "1 trap" is ga ik dat niet als een contactgestoorde autist via mn toetsenbord proberen te regelen. Moet ik iets communiceren naar een familielid/vriend/kennis/college in Taiwan, tja dan is "even op de koffie gaan" geen optie en ben ik heel blij met e-mail, alhoewel "Tante Jans" in Australie dan komt Skype misschien in me op.

Maar...misschien heb je wel gelijk en zijn sociale vaardigheden ouderwets :wink: .

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door eddy123 »

bprosman schreef:Ik beschouw moderne communicatie middelen helemaal niet meteen als belachelijk maar ieder middel heeft zijn toepassing.
U bepaalt dat echter voor een ander niet.
Als een ander u een mailtje stuurt raad ik u aan de inhoud daarvan te lezen en niet meteen boos te worden omdat het maar een mailtje is. Of het mailtje van de buren komt, of vanuit Australië doet dan niet ter zake. Het gaat immers om de inhoud, niet om de afstand.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

En volgens mij gaat het over een plaatsing van een steiger, of niet ??

Betsie.
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2014 03:17

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door Betsie. »

Ik vind fijn te lezen dat ik mag vragen of de deur op kier mag zodat ik eruit kan. Staat helaas wel met een muurtje deur zit zonder ruimte tussen muurtje in. Maar dan muur met mijn dat we er alle drie uit kunnen. Vind dat ook redelijk.

Kwa het sociale dat is ander onderwerp. Als contact goed was had ik zo ff naar boven gerent en de bovenburen waarschijnlijk wel ff gezegd. Daarom stel ik vraag. Met alle veiligheidsregels omtrent brand had ik eigenlijk verwacht dat de deuren open moeten blijven als vluchtroute. Maar dat is dus niet zo.

Dakkappel duurt een week.

Ik ben blij met de reacties maar inderdaad en lees ik ook van andere dat er paar reacties waren die mij wegzetten als zeur. Dit forum is er om vragen te stellen. Mijn vraag is mag steiger voor de deur en raam waardoor wij nog maar 1 uitgang hebben in huis. Antwoorden als mug olifant of reacties als niet zeuren. Vind ik niet echt nodig. Uiteraard mag iedereen zeggen wat hij zei wil. En als je dat graag wil schrijven okay. Maar of nodig is. Gister had ik zoiets van nou ik vraag maar niks meer. Terwijl daar toch dit forum voor is. Wat voor de 1 onbelangrijk is kan voor de ander wel belangrijk zijn.

Fijn weekend

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Betsie. schreef:Ik vind fijn te lezen dat ik mag vragen of de deur op kier mag zodat ik eruit kan. Staat helaas wel met een muurtje deur zit zonder ruimte tussen muurtje in. Maar dan muur met mijn dat we er alle drie uit kunnen. Vind dat ook redelijk.

Kwa het sociale dat is ander onderwerp. Als contact goed was had ik zo ff naar boven gerent en de bovenburen waarschijnlijk wel ff gezegd. Daarom stel ik vraag. Met alle veiligheidsregels omtrent brand had ik eigenlijk verwacht dat de deuren open moeten blijven als vluchtroute. Maar dat is dus niet zo.

Dakkappel duurt een week.

Ik ben blij met de reacties maar inderdaad en lees ik ook van andere dat er paar reacties waren die mij wegzetten als zeur. Dit forum is er om vragen te stellen. Mijn vraag is mag steiger voor de deur en raam waardoor wij nog maar 1 uitgang hebben in huis. Antwoorden als mug olifant of reacties als niet zeuren. Vind ik niet echt nodig. Uiteraard mag iedereen zeggen wat hij zei wil. En als je dat graag wil schrijven okay. Maar of nodig is. Gister had ik zoiets van nou ik vraag maar niks meer. Terwijl daar toch dit forum voor is. Wat voor de 1 onbelangrijk is kan voor de ander wel belangrijk zijn.

Fijn weekend

Een kier lijkt mij een krappe vluchtweg.....anyway, ben van mening dat je bovenburen een stukje fatsoen missen om jullie in te lichten. Ook al lopen jullie de deur niet plat, er is geen ruzie oid zoals ik lees.

Of de deur open MOET blijven weet ik niet zeker maar het is meer voor je eigen gevoel. Zoals ik reeds schreef, de steigerbouwers kunnen ook om / rond de deur heen bouwen,daarbij tis slechts van korte duur.

Helaas inderdaad zitten er diverse zuurpruimen op dit forum welke niets anders te doen hebben dan vanachter de kamerplanten een ieder ( veelal nieuwkomers ) af te zeuren ......die zullen me toch een gelukkig leven leiden :mrgreen:

Gelukkig bestaat daar de meldknop voor welke ik in dit topic hebt gebruik om ook mijn eigen berichten te melden. En de modjes hebben reeds e.a. verwijderd.

S6 met de steiger ! Komt vast goed !

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door berndv »

Betsie. schreef:Met alle veiligheidsregels omtrent brand had ik eigenlijk verwacht dat de deuren open moeten blijven als vluchtroute. Maar dat is dus niet zo.
Hoeveel vluchtroutes hebben uw bovenburen? Of een gemiddelde flat? Dus nee, het is geen direct vereiste in een woning.

Maar de vraag was al eerder gesteld, betreft het koop of huur?

harryboer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:37

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door harryboer »

Meld bij plaatselijke brandweer!!!!

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

harryboer schreef:Meld bij plaatselijke brandweer!!!!
Vooral doen, er staat nog niet eens een steiger, misschien ook de ME.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berndv schreef:
Betsie. schreef:Met alle veiligheidsregels omtrent brand had ik eigenlijk verwacht dat de deuren open moeten blijven als vluchtroute. Maar dat is dus niet zo.
Hoeveel vluchtroutes hebben uw bovenburen? Of een gemiddelde flat? Dus nee, het is geen direct vereiste in een woning.

Maar de vraag was al eerder gesteld, betreft het koop of huur?
Doet niet terzake hoeveel vluchtroutes andere hebben. TS vindt het belangrijk voor haar woning en daar gaat het om.

Weet niet tot precies wanneer terug maar toen stond dit in bouwbesluit. En wat koop of huur ermee te maken heeft ontgaat mij verder.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Betsie. schreef:Dank voor reactie allen!. Deur en raam kunnen niet meer open ook al steiger open. Gaat om plaatsing dakkapel. Denk week tenzij er vrije dagen tussen zitten wat er dik in zit. Kerst enzo. Weet dat ze plaatsen mogen maar mag ik zeggen niet voor deur. Hoewel ik denk niks te zeggen. Er is VVE maar we hebben niks gehoord. Dakkapel mag.
Niet ingelicht geen contact buren. Probleem is echt alleen de deur. Die wil ik erg graag open houden voor de veiligheid...
Grond is prive gedeelte.

DHC ik mag zeuren wat betreft de veiligheid van mijn gezin. Kort door de bocht antwoord.
Het blokkeren van uw voordeur is ten alle tijden verboden. U dient immers de woning via de hoofdingang te kunnen betreden en verlaten.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Betsie. schreef:Dank voor reactie allen!. Deur en raam kunnen niet meer open ook al steiger open. Gaat om plaatsing dakkapel. Denk week tenzij er vrije dagen tussen zitten wat er dik in zit. Kerst enzo. Weet dat ze plaatsen mogen maar mag ik zeggen niet voor deur. Hoewel ik denk niks te zeggen. Er is VVE maar we hebben niks gehoord. Dakkapel mag.
Niet ingelicht geen contact buren. Probleem is echt alleen de deur. Die wil ik erg graag open houden voor de veiligheid...
Grond is prive gedeelte.

DHC ik mag zeuren wat betreft de veiligheid van mijn gezin. Kort door de bocht antwoord.
Het blokkeren van uw voordeur is ten alle tijden verboden. U dient immers de woning via de hoofdingang te kunnen betreden en verlaten.

Het gaat om de achterkant.....zie eerste post.
de deur en raam welke open kan geblokkeerd wordt voor langere tijd en we alleen aan voorkant uit huis kunnen

Gesloten