LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online Nike schoenen gekocht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Charonaa__
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2014 10:24

Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door Charonaa__ »

Lieve allemaal,

Ik zou graag jullie mening/advies willen. Ik heb een tijdje terug online Nike schoenen gekocht via een website. De totale kosten waren €116,-. Toen de schoenen werden afgeleverd moest ik eerst €57,- BTW betalen. Dit heb ik toen niet gedaan, maar ik heb contact met het bedrijf opgenomen (per mail want een telefoonnummer hebben ze niet) dat ik de schoenen niet zou accepteren i.v.m. de BTW. Ze mailde terug dat ik dat geld terug zou krijgen. Ik heb de schoenen een dag later aangenomen, maar nu blijkt ook nog eens dat beide paren niet de schoenen zijn die ik besteld had.
Ik heb die dag zelf nog contact opgenomen met het bedrijf, dat het een verkeerde levering was. Dit was half november. Tot op de dag van vandaag is er nog steeds geen oplossing. Ik heb gezegd dat ik de juiste schoenen graag wil hebben en dan deze verkeerde levering retour doe. De schoenen die ik wil hebben, blijken niet eens op voorraad te zijn. Ze komen steeds met het voorstel een gedeelte van het geld terug te storten (maximaal 35%), en dat ik dan de schoenen kan houden en eventueel maar zelf door moet verkopen aan iemand anders. Dit vind ik zo'n vreemd voorstel van een bedrijf. Ik wil gewoon de schoenen retour sturen en mijn geld terug, maar het bedrijf stemt hier niet mee in (retour sturen is te veel gedoe volgens hun). Ik heb de bank benaderd om het geld terug te halen, maar dat is nog maar de vraag of ze dat gaan doen. Heeft iemand adviezen over wat ik met dit probleem het beste kan doen? Of wie ik het beste kan benaderen? Bij voorbaat dank!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door berndv »

Charonaa__ schreef:Lieve allemaal,

Ik zou graag jullie mening/advies willen. Ik heb een tijdje terug online Nike schoenen gekocht via een website. De totale kosten waren €116,-. Toen de schoenen werden afgeleverd moest ik eerst €57,- BTW betalen. Dit heb ik toen niet gedaan, maar ik heb contact met het bedrijf opgenomen (per mail want een telefoonnummer hebben ze niet) dat ik de schoenen niet zou accepteren i.v.m. de BTW. Ze mailde terug dat ik dat geld terug zou krijgen. Ik heb de schoenen een dag later aangenomen, maar nu blijkt ook nog eens dat beide paren niet de schoenen zijn die ik besteld had.
Ik heb die dag zelf nog contact opgenomen met het bedrijf, dat het een verkeerde levering was. Dit was half november. Tot op de dag van vandaag is er nog steeds geen oplossing. Ik heb gezegd dat ik de juiste schoenen graag wil hebben en dan deze verkeerde levering retour doe. De schoenen die ik wil hebben, blijken niet eens op voorraad te zijn. Ze komen steeds met het voorstel een gedeelte van het geld terug te storten (maximaal 35%), en dat ik dan de schoenen kan houden en eventueel maar zelf door moet verkopen aan iemand anders. Dit vind ik zo'n vreemd voorstel van een bedrijf. Ik wil gewoon de schoenen retour sturen en mijn geld terug, maar het bedrijf stemt hier niet mee in (retour sturen is te veel gedoe volgens hun). Ik heb de bank benaderd om het geld terug te halen, maar dat is nog maar de vraag of ze dat gaan doen. Heeft iemand adviezen over wat ik met dit probleem het beste kan doen? Of wie ik het beste kan benaderen? Bij voorbaat dank!
Ik vermoed dat u zaken heeft gedaan met een bedrijf buiten de eu, aangezien u btw moest betalen aan de deur. Verder vind ik het een heel vaag verhaal. U zou op die 116 euro ook nog 57 euro terug krijgen omdat u aan de deur btw moest betalen?

Charonaa__
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2014 10:24

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door Charonaa__ »

Klopt, ik zou de €57,- BTW die ik aan de deur moest betalen terug krijgen van het bedrijf. Het is inderdaad ook een erg vaag verhaal hoor! De schoenen zouden (zoals het op de site staat) uit een Duits warenhuis komen. Toen ik via DHL mijn pakket kon volgen, kwam ik tot de ontdekking dat het vanuit Dubaï verstuurd werd. Hier is niks over te vinden op de website en over dit alles was ik vooraf ook niet ingelicht.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
zou graag jullie mening/advies willen. Ik heb een tijdje terug online Nike schoenen gekocht via een website. De totale kosten waren €116,-. Toen de schoenen werden afgeleverd moest ik eerst €57,- BTW betalen
U heeft het over BTW maar het zijn hoogst waarschijnlijk invoerrechten 4,2 %, inklaringskosten vervoerder DHL 10 euro en BTW 21%. dat is ongeveer 57 euro
Daaruit kon u al opmaken dat de bestelling buiten de EU komt, en waarschijnlijk ook nog eens imitatie is.
Toets eens in op google waarop letten bij webshops ik denk dat uw webshop op vrijwel geen enkel punt scoort

gr Henk

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door prem »

Ik weet het niet, maar waarom zou imitatie uit Dubai komen? Aan muntjes ontbreekt het daar niet om echte te kopen.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door wieder »

Daar maak je een denkfout, Prem. De rijken daar zijn nog geen 10% van de totale bevolking. Bovendien hebben al die emiraatjes en staatjes de status "ontwikkelingsland" . Dus evt. kwaadwillenden kunnen zich daar makkelijk vestigen met een brievenbusbv, vanuit daar inslaan in China ( nog makkelijker dan hier ) en evt met dropshipping wat laten bezorgen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door prem »

Ok makes sense. Dank je.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door Har06 »

wieder schreef:Daar maak je een denkfout, Prem. De rijken daar zijn nog geen 10% van de totale bevolking. Bovendien hebben al die emiraatjes en staatjes de status "ontwikkelingsland" . Dus evt. kwaadwillenden kunnen zich daar makkelijk vestigen met een brievenbusbv, vanuit daar inslaan in China ( nog makkelijker dan hier ) en evt met dropshipping wat laten bezorgen.
passen de nike,s ? in de emiraten zitten geen 2 * hands handelaars

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
MichielFRL schreef:Zou me niks verbazen als je ook nog nepperts hebt gekocht.
Op 99% zeker.
€ 116,- per paar ex. btw die terugbetaald wordt.
€ 58,- voor een paar Nikes.
Ik zet in op 100% zeker.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door GJvdZ »

58 euro voor een paar Nikes kan op zich wel. Daar hoef je ze geeneens voor uit een ver land te halen. Bij Perry Sport liggen ook Nikes voor die prijs. Of dat dezelfde zijn die TS dacht te kopen is een ander verhaal.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Online Nike schoenen gekocht

Ongelezen bericht door eddy123 »

GJvdZ schreef:58 euro voor een paar Nikes kan op zich wel. Daar hoef je ze geeneens voor uit een ver land te halen. Bij Perry Sport liggen ook Nikes voor die prijs. Of dat dezelfde zijn die TS dacht te kopen is een ander verhaal.
Even goed lezen: het was 116 euro voor de Nikes en dan 57 euro bijbetalen aan de deur.
Duidelijk van buiten de EU. Ik moet toegeven dat het niet altijd duidelijk is. Soms zitten Chinese/Hongkong/Singapore aanbieders in Engeland (heel vaak zelfs) en soms ergens anders, maar komen de spullen wel direct van buiten de EU. Dat betekent dan lange verzendtijden en bijbetalen aan invoerrechten, douanerechten en BTW. Ziet er een beetje Chinees uit en UK, dan 5 keer je vingers natellen.
Bij veel Chinese websites zijn ze duidelijk, maar op E-bay bijvoorbeeld is het gewoon niet duidelijk als je niet heel veel ervaring hebt. Zijn ze ook nog zo slim om dan na 1,5 week even een mailtje te sturen dat er wat vertraging is opgetreden etc. Mensen zijn slim, spreken je in je eigen taal aan, je moet soms als besteller nog slimmer zijn en desnoods ietsje meer betalen.

Gesloten