LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Erwin_H
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2014 15:39

Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door Erwin_H »

Ik ben al enige tijd aan het werk en volg daarnaast een Master Business Studies. Voor mijn thesis heb ik een vrij specifieke doelgroep interviewees nodig.

Ik ben op zoek naar personen die een variabele beloning / bonus / prestatie afhankelijk salaris ontvangen. Ik heb een groep nodig die een maandelijkse of kwartaal "bonus" ontvangen. Belangrijk is dat er een directe verbinding bestaat tussen de prestatie en de beloning. Alleen een winstuitkering helpt me helaas niet. Denk aan sales personen, recruiters, credit collectors, investment bankers, consultants etc.

Let op: Het gaat niet om een enquete, maar om een kort gesprek, die bijvoorbeeld via Skype kan worden afgenomen. De duur van het interview is ongeveer 20 minuten en zal gaan over de rol, de beoordeling en beloning. Ik zal geen vervelende vragen stellen over de precieze hoogte van de beloning, en dergelijke.

Om bias te voorkomen hou ik de details van mijn onderzoek liefst wat vaag. Uiteraard wil ik in meer detail uitleg geven indien gewenst. De resultaten zijn alleen voor mijn studie en zullen met niemand worden gedeeld.

Verzoek:
Zijn hier mensen aanwezig die voldoen aan deze criteria en mee willen werken aan een interview? Of ken je mensen die mee willen doen? Ik zou super erkentelijk zijn!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door tenormin »

Wil je dan alleen PB ontvangen?

Erwin_H
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2014 15:39

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door Erwin_H »

Ja mocht je me kunnen helpen dan ontvang ik graag een pb, of je kunt me emailen op Afbeelding

Erwin_H
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2014 15:39

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door Erwin_H »

Het loopt nog niet storm, dus ik wil graag een bol.com cadeaubon van 15 euro uitloven voor iedereen die instemt met een interview. Ik hoop dat dit iemand net over de streep trekt en compenseert voor zijn/haar tijd. Uiteraard moet je wel voldoen aan het hierboven geschetste profiel.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door tenormin »

@Erwin_H, wil niet somber doen, enquêtes wil men nog wel eens invullen maar denk zelf dat PB weinig zal opleveren. Ik doe zoiets niet en ik zal niet de enige zijn. Sorry.

Erwin_H
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2014 15:39

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door Erwin_H »

tenormin schreef:@Erwin_H, wil niet somber doen, enquêtes wil men nog wel eens invullen maar denk zelf dat PB weinig zal opleveren. Ik doe zoiets niet en ik zal niet de enige zijn. Sorry.
Ik snap dat de drempel hoger is dan bij een enquete - daarom hoop ik ook mensen zoals jou met een kleine vergoeding over de drempel te helpen. Ik heb ook een stuk minder respondenten nodig - hopelijk zijn er een aantal mensen die me graag helpen met mijn onderzoek.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door eddy123 »

Erwin_H schreef:Ik ben al enige tijd aan het werk en volg daarnaast een Master Business Studies. Voor mijn thesis heb ik een vrij specifieke doelgroep interviewees nodig.
Je bedoelt geïnterviewden ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door sjohie »

Een beetje digitaal wantrouwend mens, zou dit als een vorm van gesofisticeerde phishing kunnen zien.

Erwin_H
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2014 15:39

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door Erwin_H »

Ik zie dat mijn oproep is veranderd in een meta-discussie.

Om de eerste onduidelijkheid uit de lucht te halen: Het gaat om een universitaire Master aan de Amsterdam Business School (onderdeel van de Universiteit van Amsterdam). Inclusief schakeltraject (eerdere studie was Informatiekunde) duurt dit alles 2,5 jaar. De studie wordt inderdaad grotendeels in het Engels gegeven.

Interviewee en kandidaat om te interviewen is inderdaad hetzelfde. Ik vond dat er geen lekker lopend Nederlands alternatief was en dus heb ik mezelf dus aan de Engelse variant gehouden. Je kunt altijd discussiëren over dit gebruik van Engelse woorden, ik vond hem zelf niet erg onduidelijk.

De reden dat ik interviews kies boven enquêtes is de rijkheid van informatie. Je kunt in een enquete weinig nuance vangen en geen vervolgvragen stellen. Ook is de mogelijkheid tot feedback minimaal. De gesprekken vinden plaats in het Nederlands, omdat hiermee de meeste mensen het best uit de voeten kunnen. De thesis / scriptie zelf zal ik wel in het Engels schrijven.

Interviews is wellicht een heel groot woord. Het zijn korte gesprekken waarin ik wat open vragen stel en wellicht soms doorvraag. Dit neem ik op en hou ik tegen thema's aan die ik terugzie in de gesprekken om mijn theorie te toetsen.

Hopelijk zijn er nog mensen die voldoen aan de gestelde criteria (variabele beloning per maand of kwartaal) en die willen meewerken. Ik heb geen dubbele agenda's en wil iedereen die wil meewerken belonen met een cadeaubon voor zijn/haar tijd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd. Reden: off-topic.

Erwin_H
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2014 15:39

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door Erwin_H »

Nogmaals mijn oproep:

Werk je met een commissie of maandelijks variabele beloning? Dan zou ik graag een kort gesprek met je willen aangaan. Dit kan per telefoon, skype en hoeft niet lang te duren.

Ik zou je eeuwig dankbaar zijn en beloon meedoen met een cadeaubon van 15 euro. Wie o wie?

Erwin_H
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2014 15:39

Re: Interviewees met maandelijks variabele beloning gezocht

Ongelezen bericht door Erwin_H »

Ik heb nog 1 kandidaat nodig. Wie helpt me uit de brand?

Gesloten