LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Zilveren Kruis gaf mij foute informatie over de manier van opzeggen. Zij vertelden mij dat ik mij eerst bij een andere zorgverzekeraar moest aanmelden.

Toen ik antwoordde dat ik nog niet wist welke zorgverzekeraar ik wilde kiezen en dat ik daarvoor de tijd had tot 1 februari, was dat hen onbekend.

De officiële regeling is alsvolgt:

- overstappen kan per 1 januari.
- opzegging moet uiterlijk 31 december ontvangen zijn.
- uiterlijk 1 februari moet de nieuwe verzekering gekozen zijn. Deze gaat in per 1 januari.

- als de nieuwe verzekering eerder, ruim vóór 1 januari wordt afgesloten, dan zegt de nieuwe verzekeraar de oude verzekering op. Als je 100% zeker wil zijn dat de opzegging lukt, kun je beter zelf de oude zorgverzekering opzeggen. De meeste verzekeraars accepteren een opzegging via een formulier op de website. Benoem bij de opzegging alle verzekeringen, dus de basisverzekering, de aanvullende verzekering en de tandverzekering.

Samenvatting en conclusie: Zilveren Kruis gaf mij dus foute informatie. Ik vind dit een ernstige fout. Het kan zelfs opzettelijk zijn. Ik ga hen dzelfde vraag volgende week nog een keer stellen. Ik ben benieuwd naar de uitslag.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door eddy123 »

Mathilde D. schreef:De officiële regeling is alsvolgt:
Hoe meer klanten de medewerkers van de telefonische verkoop weten binnen te slepen, des te hoger hun verdiensten. Al hun toezeggingen kun je gevoegelijk in de prullenbak gooien. Het is net politiek: wat ze ook beweren, later blijkt het allemaal niet te kloppen en probeer dan je recht nog maar eens te halen ...

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mathilde D. schreef:Zilveren Kruis gaf mij foute informatie over de manier van opzeggen.
Ik heb het nu 2 maal gelezen, maar nergens lees ik, dat Zilveren Kruis U foutieve informatie gegevens heeft. Zij hebben misschien geen volledige informatie gegeven, maar dat ligt ook aan de vraag die U exact gesteld hebt. Zoals ik het lees, probeert het Zilveren Kruis slechts te voorkomen, dat U onverzekerd bent. Stel U zegt op en door omstandigheden komt U er even niet toe om een nieuwe verzekering te kiezen, het kan zo maar gebeuren. Door Uw nieuwe verzekeraar de opzegging te laten doen wordt dit voorkomen en zo lees ik het antwoord van de Zilveren Kruis. U uitgebreide uitleg is inderdaad juist.
Wat ik wel lees is dat U een vraag ging stellen en blijkbaar al goed op de hoogte was van het antwoord. Was was dan het doel van Uw vraag? De laatste regel van Uw bijdrage
Samenvatting en conclusie: Zilveren Kruis gaf mij dus foute informatie. Ik vind dit een ernstige fout. Het kan zelfs opzettelijk zijn. Ik ga hen dzelfde vraag volgende week nog een keer stellen. Ik ben benieuwd naar de uitslag.
zet mij toch aan het denken. Bent U er opuit om deze verzekeraar zwart te maken o.i.d?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De informatie was wèl fout. Zilveren Kruis vertelde dat ik niet bij hen kon opzeggen. Volgens hen moest ik eerst een nieuwe verzekering kiezen, en die nieuwe verzekering zou voor mij gaan opzeggen.

Ook na aandringen, waarbij ik heb gezegd dat ik nog niet wist welke nieuwe verzekering ik wilde, en waarin ik vertelde dat ik tot 1 februari de tijd had om een nieuwe verzekering te kiezen, bleven zij bij het verhaal dat de opzegging alleen via de nieuwe verzekeraar tot stand kon komen. Deze bewering , " dat een opzegging alleen via de nieuwe verzekeraar tot stand kan komen" , is fout en gelogen.

Dit is gewoon foute informatie. Het was 20 december en ik wilde graag opzeggen. Dan moeten ze mij vertellen hoe dit moet. Als ik dit nog voor elkaar had moeten krijgen vóór 1 januari, dan liep ik gevaar dat dit niet meer zou lukken.
Inmiddels is het gelukt, namelijk via een formulier op de website. ( gegoogeld op "opzeggen zilveren kruis").

Conclusie: het grote miljoenen bedrijf geeft foute informatie en ik maak dit bekend om anderen te waarschuwen. Heeft niets te maken met zwartmaken. Zilveren Kruis ìs al zwart.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mathilde D. schreef:[...]bleven zij bij het verhaal dat de opzegging alleen via de nieuwe verzekeraar tot stand kon komen. Deze bewering , " dat een opzegging alleen via de nieuwe verzekeraar tot stand kan komen" , is fout en gelogen.
Ah, dat was mij dus niet duidelijk. In dat geval heb je helemaal gelijk. Wel raar dat de medewerker dat beweerde

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door eddy123 »

Julie4444 schreef:Wel raar dat de medewerker dat beweerde
Nee dat is niet raar want dat volk aan de telefoon wordt niet afgerekend op het verstrekken van juiste informatie, maar op het binnen roeien van klanten. Die moeten een target halen, die hebben de hele tijd een scherm boven hun hoofd hangen dat een collega het beter doet en de trofee van de dag kan incasseren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Een klantenservice-medewerker zou doorgaans bestaande klanten helpen. Lijkt mij dat klantenwerving een andere department is die met targets werkt en dat klantenservice toch iets andere objectives zou hebben.

Could be wrong, of course. Maar het is niet logisch.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het enige dat ik kan aandragen om Zilveren Kruis enigszins te vergeven is dat het op een zaterdag was. Dus misschien werken er dan ongeschoolde invalkrachten? Ik vind het nog steeds slecht en zou dezelfde vraag nog een paar keer moeten stellen om er achter te komen of dit opzet was.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dirkie schreef:zet mij toch aan het denken. Bent U er opuit om deze verzekeraar zwart te maken o.i.d?
In het geval van Mathilde kan je beter vragen: Bent U er opuit om OOK deze verzekeraar zwart te maken o.i.d? Ze begint aardige Don Quichote trekjes te vertonen.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door eddy123 »

Julie4444 schreef:Een klantenservice-medewerker zou doorgaans bestaande klanten helpen. Lijkt mij dat klantenwerving een andere department is die met targets werkt en dat klantenservice toch iets andere objectives zou hebben.
Noem mij eens 1 bedrijf dat een ander telefoonnummer in de reclames doorgeeft als het servicenummer op hun briefpapier. Dat zijn òf 0800 òf 0900-nummers, niet bereikbaar vanuit het buitenland. Kortom, je krijgt gewoon dezelfde personen aan de lijn, of je je nu aanmeldt als nieuwe klant, of als bestaande klant een vraag of klacht hebt. Zelfde werknemers, zelfde targets.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 dec 2014 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Update :
Ik ben aan een rondje zorgverzekeraars bezig met dezelfde vraag.

ONVZ beweert aanvankelijk ook dat opzegging alleen via aanmelding bij de nieuwe mogelijk zou zijn. Na raadpleging achterwacht, wordt antwoord bijgesteld ( opzegging ook mogelijk via webformulier). Lange wachttijd aan de telefoon.

De Amersfoortse antwoordt direct goed: ze geven meten de twee mogelijkheden en de opzegging kan per gewoon email. Korte wachttijd aan de telefoon.

Ohra: direct het goede antwoord. Plus de extra informatie dat de betaling van januari niet meer door Ohra tegengehouden kan worden. Bovendien legt de medewerker uit dat een online-aanmelding bij een nieuwe verzekeraar direct in VECOZO wordt verwerkt via het BSN. Daardoor hoeft de oude zorgverzekeraar niet opgegeven te worden. Korte wachttijd aan de telefoon.

VGZ: korte wachttijd aan de telefoon. Keuzemenu is lang. Keuze 4 is : " Overweegt u over te stappen naar een andere zorgverzekeraar?". Opzegging is telefonisch mogelijk. Schrijftelijk via een emailformulier kan ook. ( daarvoor moest ik wel aandringen: er was een voorkeur voor telefonisch). Je kunt dan aanvinken dat je een kopie zelf wil ontvangen.

Menzis: korte wachttijd. Geven juiste informatie. Willen telefonisch de opzegging doorvoeren. Schrijftelijk is mogelijk via formulier op website.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mathilde D. schreef:Update :
Ik ben aan een rondje zorgverzekeraars bezig met dezelfde vraag.
Waarom als ik vragen mag. U weet het antwoord toch al.

Boettiehond
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:14

Re: Foute informatie opzegging Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Boettiehond »

Dirkie schreef:
Mathilde D. schreef:Update :
Ik ben aan een rondje zorgverzekeraars bezig met dezelfde vraag.
Waarom als ik vragen mag. U weet het antwoord toch al.
Wellicht om aan te kaarten dat zorgverzekeraars verkeerde informatie geven.
Als je ervan uitgaat dan je de juiste informatie krijgt, in dit geval uiterlijk 1 februari moet de nieuwe verzekering gekozen zijn en die zegt je huidige verzekering op, kun je dus niet overstappen. Volgens mij weten ze heel goed hoe het werkt maar door verkeerde informatie te geven voorkomen ze dat ze klanten kwijtraken.

Gesloten