LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verrast met hoge advocaatkosten. Wie verantwoordelijk?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Charliefox
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2014 06:24
Locatie: Amsterdam

Re: Verrast met hoge advocaatkosten. Wie verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door Charliefox »

Verder stuitte ik vanmiddag op een paar interessante passages op de Jurofoon website https://www.jurofoon.nl/nieuws/7479-7-m ... toevoeging
https://www.jurofoon.nl/nieuws/4370-5-t ... toevoeging
Voor mij is inmiddels duidelijk, ook mede door de vele reacties in dit topic, dat de advocate van mijn moeder niet juist gehandeld heeft. Ik ga na de jaarwisseling met haar in gesprek en zal haar dit duidelijk maken.

Echter ook het Juridisch Loket gaat wat mij betreft niet geheel vrijuit. Inmiddels is duidelijk dat de verwijzing naar de advocate puur op de informatie is gedaan adhv het telefoongesprek met mijn moeder op 8 december jl. Hoewel mijn moeder niet over inkomen e.d. gesproken heeft (zij weet écht niet wat haar inkomen is, laat staan dat zij haar belastbaar inkomen van peiljaar 2012 weet) staat op het formulier "Verwijzing door het Juridisch Loket" (ligt hier voor me) o.a. de volgende tekst: "Graag uw juridische bijstand. Client is WRB-gerechtigd".

De advocate is louter en alleen op deze tekst afgegaan bij de aanvraag om een toevoeging bij de Raad van Rechtsbijstand. Zo'n aanvraag moet trouwens gezamenlijk met client gedaan worden, lees ik in de tekst van de Jurofoon (zie link hierboven). Het JL heeft ten onrechte "WRB-gerechtigd" vermeld op het formulier. Is puur een aanname van hen geweest, zeer waarschijnlijk omdat mijn moeder gesproken heeft over AOW en pensioen. De betreffende medewerkster van het JL die dag (gegoogled en op LinkedIn gestuit) is nog studente.

In het nieuwe jaar laat ik de advocate en het JL samen dit gedoe oplossen. Ik ben er klaar mee. Mocht ik er met de advocate niet uitkomen, gaat er een gezamenlijke brief naar zowel de Geschillencommissie advocatuur als naar het hoofdkantoor van het Juridisch Loket. Daarna, als geen bevredigende reactie, kan het ook nog naar de Nationale Ombudsman (voor de kwestie Juridisch Loket).

Al met al blijft de huurderskwestie, waar het allemaal om begonnen was, onverminderd van kracht ... :x

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Verrast met hoge advocaatkosten. Wie verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je geeft aan dat een rekening van 1500 euro aan advocaatkosten de draagkracht van je moeder te boven gaat. Als je moeder echter slaagt in haar streven om Fatima uit te zetten mist ze 360 euro per maand. Gaat dit wel goed dan ?

Verder vind ik het betalen van 360 euro huur voor 2 slaapkamers, en het verlenen van zorg aan je moeder toch wel wat veel van het goede. Een huurprijs van 360 euro voor 2 slaapkamers zonder zorgovereenkomst lijkt me al goed betaalt.

Gezien de situatie waarin je nu (helaas) beland bent, zou ik geen nieuwe advocaatkosten maken, en proberen schriftelijk vast te leggen dat Fatima alleen recht heeft op het ongestoorde huurgenot van de 2 slaapkamers, ( dus zonder zorg overeenkomst ), en het hierbij voorlopig te laten.

Ik zou inderdaad wel proberen om met behulp van de genoemde publicaties etc de reeds gemaakte maar niet overeengekomen advocaatkosten proberen te verminderen.

harryboer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:37

Re: Verrast met hoge advocaatkosten. Wie verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door harryboer »

Ik kan u een goede raag geven, U en uw Moeder zou in het vervolg beter uit moeten kijken welk soort mensen u in zulke situaties in huis haalt, u zou niet zo hebberig moeten zijn op geld, € 360.00 per maand is nogal wat, dit ruikt naar hebberigheid. Dan zou u er eens achteraan kunnen gaan waarom deze Fatima deze 2 kamers gehuurd heeft van uw Moeder, ik vind dit maar heel erg raar. Zoek maar eens uit of deze Fatima hier in NEDL; EEN OF ANDERE UITKERING GENIET EN DAT ZE DAARVOOR EEN WOONADRES NODIG HEEFT? Dan nog iets over het huurcontract dat u Moeder gemaakt zou hebben met deze Fatima, Uw moeder heeft het recht niet om onder te verhuren zonder goedvinden van de woningvereniging, of dit moet dan wel al gebeurd zijn?. Dan geef ik u nog een goede raad, blijf bij dit soort advocaten weg, u ziet wat er van komt, zulke klanten als u zien ze heel graag komen, dit word plukken!!! Gooi Fatima deruit en zet nieuwe sloten op de deuren en wacht dan af wat er van komt. Als u bang bent voor repressailes vanuit de families kant Fatima dan had u dit eerder kunnen bedenken.Komt u er helemaal niet meer uit of durft u het een en ander niet te ondernemen, dan de huur opzeggen en moeder in uw eigen gezin of huis opnemen, dat lijkt mij dan ook een hele goede optie.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: Verrast met hoge advocaatkosten. Wie verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door VCampen »

Leo The Emperor schreef: Verder vind ik het betalen van 360 euro huur voor 2 slaapkamers, en het verlenen van zorg aan je moeder toch wel wat veel van het goede. Een huurprijs van 360 euro voor 2 slaapkamers zonder zorgovereenkomst lijkt me al goed betaalt.
harryboer schreef: u zou niet zo hebberig moeten zijn op geld, € 360.00 per maand is nogal wat, dit ruikt naar hebberigheid.
Als je 1 kamer huurt, in een stad, dan betaal je al gauw € 500,- per maand.
Dus dan is € 360,- voor 2 kamers juist een hele lage huur.

Gesloten