LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo vernietigd je E-mail adress

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door berndv »

newmikey schreef:
NijsKei schreef: Zie dit ook als een pesterij van ziggo en als ze dat niet veranderen zal ik ook nooit meer terug gaan naar ziggo. Echt een heel domme zet van een tot nu toe best wel goede provider.
Ik ben alleen maar overgestapt om niet weer een nieuwe stb recorder te hoeven kopen. Zou na een jaar weer terug gaan naar ziggo, maar nu ze me dit flikken pas ik helemaal voor ziggo. Ik zal ook al mijn klanten waarschuwen voor deze pesterij.
Zo is dat, daar zullen ze van onder de indruk zijn...not! Denk dat Ziggo zich gelukkig mag prijzen een "klant" als u niet meer te hoeven bedienen.
Helemaal mee eens, er zijn genoeg gratis mailproviders die prima diensten leveren. Ziggo levert gratis mail als onderdeel van het contract, dat contract beëindigde u, niet Ziggo. Dat deed u om via een omweg voordeel te krijgen van een nieuwe klant, dat is natuurlijk allemaal prima, maar deze gratis stb kostte u dus wel uw mailadres.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door olaf79 »

NijsKei schreef:Ik vind het ook een nieuw treiter speeltje van Ziggo.
Bij andere providers wordt je er voor gewaarschuwd en blijft je mailadres nog minimaal 1 maand gehandhaafd. Dit was volgens mij bij ziggo ook zo maar nu niet meer.
Zie dit ook als een pesterij van ziggo en als ze dat niet veranderen zal ik ook nooit meer terug gaan naar ziggo. Echt een heel domme zet van een tot nu toe best wel goede provider.
Ik ben alleen maar overgestapt om niet weer een nieuwe stb recorder te hoeven kopen. Zou na een jaar weer terug gaan naar ziggo, maar nu ze me dit flikken pas ik helemaal voor ziggo. Ik zal ook al mijn klanten waarschuwen voor deze pesterij.

Fijne feestdagen,

Jan Wijma
Het is vrij duidelijk dat je emailadres bij ziggo eindigt als je geen klant meer hebt. Ook als het een maand lang nog bereikbaar blijft (dat is sowieso het geval want er is 1 maand opzegtermijn) dan heb je na die maand alsnog het probleem dat die mail niet meer doorkomt. Daarom is het altijd beter om via een niet gebonden mailprovider je email af te handelen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door GJvdZ »

NijsKei schreef:Ik vind het ook een nieuw treiter speeltje van Ziggo.
Denk je nu werkelijk dat bedrijven emotioneel reageren en gaan treiteren? Treiteren wordt alleen gedaan door gefrustreerde mensen. Bij bedrijfsmatige activiteiten kijk je alleen maar naar de kosten en inkomsten. Als de inkomsten dalen moeten de kosten omlaag. Afsluiten van email hoort daarbij.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Dirkie »

NijsKei schreef:Ik vind het ook een nieuw treiter speeltje van Ziggo.
Bij andere providers wordt je er voor gewaarschuwd en blijft je mailadres nog minimaal 1 maand gehandhaafd. Dit was volgens mij bij ziggo ook zo maar nu niet meer.
Zie dit ook als een pesterij van ziggo en als ze dat niet veranderen zal ik ook nooit meer terug gaan naar ziggo. Echt een heel domme zet van een tot nu toe best wel goede provider.
Ja dat komt ervan als je echte nederlander iets gratis wil, wat je bij Ziggo gewoon voor 49 euro kunt kopen in plaats van de volle prijs. U was alleen even vergeten, dat als U niet meer betaald voor de diensten van Ziggo, Ziggo U ook geen diensten meer hoeft te leveren. Dat is volgens mij echt geen pesterij hoor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben alleen maar overgestapt om niet weer een nieuwe stb recorder te hoeven kopen. Zou na een jaar weer terug gaan
Iets met "onderste uit de kan" een deksel en een neus.
Snap ook niet dat Ziggo zou moeten waarschuwen dat je je e-mail adres verliest. Je kiest er voor om GEEN DIENSTEN meer af te nemen van Ziggo. GEEN DIENSTEN = GEEN DIENSTEN, en niet "toch wel de email functionaliteit", oh ja en ook nog gratis natuurlijk want je hebt je contract opgezegd.
en blijft je mailadres nog minimaal 1 maand gehandhaafd
Heet dat niet een "Opzegtermijn" ?

Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Marc01 »

Ik had alleen Internet en TV van hun maar in al die jaren geen problemen gehad. Misschien 1x een keer even geen tv en internet. In al die jaren. Daarom dat mijn totale kosten incl telefoon duurder zijn dan alles in 1 was ik dik 80 euro in de maand kwijt. Vandaar overstap. Als ik de afgelopen jaren terug kijk heb ik wel spijt van die overstap.

stofzuigertje

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een provider mail adres gebruikt zoals ook ziggo.....
Ja bij overstap raak je die kwijt.

[email protected] of [email protected] blijven werken en je kunt al je mail van de huidige provider vrijwel altijd via die altijd blijven werkende ophalen.
Zelfs verhuizen naar buitenland is mogelijk en als je 1 jaar lang alle via Ziggo ontvangen en doorgestuurde vraagt om het voortaan met andere adres te sturen....

Ik heb alleen voor de maandelijkse rekening nog mijn provider adres en dat is dus nooit een probleem.

Helaas hebben maar enkele de mogelijkheid vaak tegen betaling nog je mail adres na opzeggen enige tijd te gebruiken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor providers zijn het geleverde emailadres een handige manier om klanten te gijzelen. Gaat u bij ons weg? Prima, dan komt uw emailadres ook te vervallen.

Daarom stappen veel klanten niet over.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Bob Schurkjens schreef:Voor providers zijn het geleverde emailadres een handige manier om klanten te gijzelen. Gaat u bij ons weg? Prima, dan komt uw emailadres ook te vervallen.

Daarom stappen veel klanten niet over.
Zou je denken wat is een reden om over te stappen: Slechte service, geld voor een goedkoper beter abbo ! Zelf was ik naar de migratie van Concepts ICT naar Telfort niet tevreden over Telfort. Ik maak nu de overstap naar Vodafone met 100/100 voor € 40. Bij Telfort betaal je daarvoor bij 50/50 € 50 incl. € 5 voor PVR .Hoezo goedkoop glasvezel.

Neem een mailadres bij b.v. Google, Microsoft, Mail.com etc die kun je altijd gebruiken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt, maar er zijn genoeg (digibete) klanten die niet weten hoe ze dat moeten regelen. Daar zou iemand op bijvoorbeeld een hogeschool een leuk onderzoek naar kunnen doen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Har06 »

Bob Schurkjens schreef:Klopt, maar er zijn genoeg (digibete) klanten die niet weten hoe ze dat moeten regelen. Daar zou iemand op bijvoorbeeld een hogeschool een leuk onderzoek naar kunnen doen.
een nieuw mailaccount aanmaken is een fluitje van een cent, het doorzenden van je nieuw mailaccount aan alle mogelijke instanties familie vrienden etc etc is meer werk.
een outlook gmail cs account werkt ook oplossend

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Allemaal waar, maar er zijn hele volksstammen die geen idee hebben hoe je dat regelt of al angstig worden bij de gedachte.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zo'n 10 jaar terug hetzelfde meegemaakt met toen des tijds @home, ook bij deze provider had ik een email account aangemaakt,

Toen ik overstapte naar een andere provider raakte ik dit account terecht kwijt, dus een gratis Gmail account aangemaakt en werk nog steeds met dit gratis account, naar volle tevredenheid overigens,

Een jaar of 4 terug ging ik weer terug naar @home, voor de gein geprobeerd weer mijn oude @home account terug te krijgen en dat lukte!, dus heb mijn oude account weer terug zolang ik maar bij Ziggo blijf, ( het oude @home )

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door bprosman »

Neem een mailadres bij b.v. Google, Microsoft, Mail.com etc die kun je altijd gebruiken.
Of, registreer je eigen domein en forward je mail, dan ben je altijd onafhankelijk en heb je ook niets te maken met de "gratis" accounts bij Google , Microsoft etc. waar je betaald met je privacy.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door pietjeplus »

bprosman schreef:
Neem een mailadres bij b.v. Google, Microsoft, Mail.com etc die kun je altijd gebruiken.
Of, registreer je eigen domein en forward je mail, dan ben je altijd onafhankelijk en heb je ook niets te maken met de "gratis" accounts bij Google , Microsoft etc. waar je betaald met je privacy.
Niet als je via een VPN verbinding en als zoekmachine Ixquick gebruikt :lol: Bovendien weet men toch alles van je. Maar met deze aanbeveling internet je veiliger.

Gesloten