LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
bjornvandenbosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2009 16:21

Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door bjornvandenbosch »

Proveiling.nl biedt aan een horloge met onderstaande gegevens. Men heeft hierover volgens de dame die ik sprak overleg gehad met curator en advocaat en besloten aan te bieden. Ik heb aangegeven dat er gedaan wordt alsof hij echt is en ze dan netjes aan moeten geven dat het immitatie is. Zij zeggen dat dat de bewoording is die je kiest. Op de foto's zie je serienummers en vervolgens een bod van 440 Euro. Vergelijkbaar op nepsites kosten de horloges 30 Euro. Men weet dit en besluit toch op deze manier aan te bieden. Naar mijn mening bedrog.
De URL van de site is: http://www.proveiling.nl/71/Faillisseme ... Kavel.aspx

Horloge
(Kavel nummer: Jop -JOP 001 ) Data
Kavel nummer: Jop -JOP 001

Heren horloge met de volgende opschrift: "Patek Philippe Geneve" met stalen kast, wijzerplaat en zwarte Romeinse cijfers, voorzien van band met stalen vouwsluiting, bruto circa 49 gram.
Biedingen: 22
Huidig bod: € 440,00
Nog 5 dagen 4 uur 15 minuten 7 seconden tot sluiting van de veiling.



Bieden:

Bod Auto bod

Opgeld
Het opgeld bedraagt 15% over de bieding. Over het bedrag inclusief opgeld betaalt u BTW.

Bod:
Bij een bod doet u een bieding in de vorm van een bepaald vast bedrag per kavel.

Auto bod:
Bij een Autobod geeft u aan welke prijs u maximaal bereid bent voor de kavel te betalen. Het Veiling-systeem zorgt er voor dat na een bieding van een derde onmiddellijk automatisch een bod voor u wordt uitgebracht. Het Veiling-systeem biedt automatisch voor u door tot uw maximum bod is bereikt.

Indien er op een bepaald moment een bieding op een kavel wordt ontvangen binnen 5 min voor sluiting van de veiling, wordt het sluitingsmoment van het betreffende kavel automatisch verlengd met 5 minuten.

stofzuigertje

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door extreem hoog te bieden met auto bod kun je de prijs opdrijven...
Wel een vals adres gebruiken en een open Wifi verbinding...
Dus een hotmail adres en zo....

Dan zit de verkoper met een duur product wat hij niet kwijt kan raken...
Alle liefhebbers zullen afhaken en als U nu eens 2x via illegale wifi op U zelf gaat bieden heeft niemand meer interesse in deze veiling aanbieder....

Ga dan rustig boven de nieuwwaarde zitten, en niemand kan dan dit meer kopen....
Zo los je dat op!

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door The Sandman »

Tja,

er staat niet dat het nep is, er staat niet dat het echt is.

Zeggen alleen wat er op staat. Helaas is daar niets fout aan.

Bijzonder lastig om hier onderuit te komen. Zal veel tijd, geld en geduld gaan kosten.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door witte angora »

Waaraan zie jij dan dat het nep is? :?

spronk1966
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2011 10:28

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door spronk1966 »

GEWOON NIET AAN BEGINNEN

BVA auction
Proveilingen
PUPER.nl
enz enz

Allemaal één pot nat!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door dhc »

spronk1966 schreef:GEWOON NIET AAN BEGINNEN

BVA auction
Proveilingen
PUPER.nl
enz enz

Allemaal één pot nat!
Want? Wilt u onderbouwen, anders gaat je posting in de kliko.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door witte angora »

Pfff topic van 2 1/2 jaar oud, de pagina waar het om gaat bestaat niet eens meer...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door dhc »

Right, die heb ik ff gemist....

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door 53o »

Ik doe principieel niet aan merk-kleding. Vroeger konden mijn ouders het niet betalen, toen ik kleed-geld kreeg kocht ik liever 3 spijker broeken ipv 1 levi's en heb daarna die trend doorgezet.

Maar toen ik terug kwam van een werk vakantie in de Filipijnen werd ik door vrienden die wisten van mijn afkeer voor merk-kleding geconfronteerd omdat ik schijnbaar een Ralph-Lauren polo droeg.

Had daar 2 euro voor betaald of zo.

Echt? Nep? Geen idee, gaat al 40+ wasjes mee en is nog steeds mijn favoriete polo en is nog steeds goed qua kwaliteit. Bijna vergelijkbaar met m'n favoriete Peek en Cloppenburg overhemd van ongeveer 10 euro, die minimaal 60x is gewassen en nog steeds in perfecte staat is.

Oh, verder kon ik daar in Azie ook ongeveer 300x per dag officiele, authentieke Seiko horloges kopen (volgens de verkoper). Heb hun genegeerd, hun resterende voorraad wat ze niet kwijt kunnen verkopen zij waarschijnlijk op marktplaats etc.

christiaantiptop
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2014 22:54

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door christiaantiptop »

Dramatisch conflict met proveiling.nl.
Nieuwe elektrische scooter gekocht bleek na koop defect te zijn.
Moesten nieuwe accu in twv € 700 !!!!
Meer dan dat ik voor de scooter heb betaald.
Op het verkoop profiel werd niet gezegd dat de scooter defect is.
Dit was ook niet te te traceren op de kijkdag daar moet je gewoon achter komen.
Proveiling.nl heeft totaal geen vergoeding gegeven.
Ik had het moeten weten werd er gezegd ,dat zij defecte scooters verkopen, moet ik als consument weten??
Hoe kan dat nu als er geen melding van wordt gemaakt?
Ik ben opgelicht en er is mij zeer veel leed aangedaan door rotzooi te verkopen als nieuw.
Ik heb regelmatig met hen gemaild maar ze verschuilen zich achter regeltjes en nemen geen enkele verantwoording.
christiaantiptop

Berichten: 1
Geregistreerd: 06 feb 2014 22:54
Omhoog

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wanneer je garantie op je scooter wil, eerlijk behandeld, vriendelijk gesprek, etc. koop dan bij een winkel.

deduiker123
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2014 04:18

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door deduiker123 »

De wet koop op afstand is bedoelt ter bescherming van de particulier voor internetaankoop bij de geregistreerde ondernemer.
Onverstandig om internet te googlen tenzij je het wetboek erop na slaat, de rijksoverheid leest of juridisch advis inwint, dit zijn de juiste bronnen.
De feiten, lees feiten, zijn zodanig dat de consument (particulier) rechten heeft en de geregistreerde ondernemer zeer veel plichten ten aanzien van deze Europeese wet voor verkoop aan particulieren.
Laat ik met volle overtuiging en ervaring zeggen dat deze wet volledig ten gunste van de particulier is en geen enkel "voorwaarden" document, opgemaakt door een veiling zelf, boven de WET zelf staat.
Niet overtuigd?
Behoeft geen discussie want daar spreekt een rechter recht over.
Als u een particulier bent mag u zich verheugen met deze wet daar is die immers ook voor in het leven geroepen.
Ik kan uw kritiek goed begrijpen als u ondernemer bent.
In Duitsland heet deze europeese wet "widerrufsrecht" overigens.
Kennis is macht.
Laatst gewijzigd door deduiker123 op 17 feb 2014 19:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een veiling is géén gewone koop. De wet Koop op Afstand geldt niet voor veilingen. Goederen worden "voetstoots" zonder recht van teruggave en zonder garantie verkocht.

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... p-afstand/

Maar veilinghuizen maken dankbaar misbruik van de onwetendheid op dit punt van argeloze consumenten.

Het gezegde luidt dan ook: "Wie het onderste uit de kan wil, krijgt het lid op de neus".

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door witte angora »

Een veiling is inderdaad geen gewone winkel waar je exact dezelfde, of een vergelijkbare service kunt verwachten. Voor reclamaties en garantie zul je bij de fabrikant moeten zijn.

Voor de rest ben ik het helemaal met de voorgaande post van Bob eens.

Mensen willen zo goedkoop mogelijk uit zijn, denken slim te zijn, maar nemen niet de moeite om eerst even na te gaan waar ze aan beginnen. En nemen daardoor al te vaak juist zichzelf bij de veter.

ton geurs
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2014 10:32

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door ton geurs »

Hoezo goedkoper, sommige biedingen zijn veel hoger dan nieuwkoop ergens anders.

Eens een artikel gevolgd. Lijkt wel of de prijs kunstmatig omhoog gedreven wordt. Of door proveiling overboden op het laatste moment als de prijs te laag is. Ze proberen het echt van de hand te doen voor een prijs die hoger is dan de nieuwwaarde. Leuke is, dat het artikel steeds weer terug komt op de veiling. De afbeelding bij het betreffende artikel hebben ze ook bewerkt, naam en het fabrikant merkteken verwijderd.

Als je perse wilt bieden kijk eerst wat zo artikel kost en bied niet meer als de helft van de nieuw waarde. Zij omschrijven het artikel als nieuw, maar met geen garantie behandeld een nieuw artikel ook als tweedehands.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ton geurs schreef:Hoezo goedkoper, sommige biedingen zijn veel hoger dan nieuwkoop ergens anders.

Eens een artikel gevolgd. Lijkt wel of de prijs kunstmatig omhoog gedreven wordt. Of door proveiling overboden op het laatste moment als de prijs te laag is. Ze proberen het echt van de hand te doen voor een prijs die hoger is dan de nieuwwaarde. Leuke is, dat het artikel steeds weer terug komt op de veiling. De afbeelding bij het betreffende artikel hebben ze ook bewerkt, naam en het fabrikant merkteken verwijderd.

Als je perse wilt bieden kijk eerst wat zo artikel kost en bied niet meer als de helft van de nieuw waarde. Zij omschrijven het artikel als nieuw, maar met geen garantie behandeld een nieuw artikel ook als tweedehands.
Het is een veiling, en net als bij "echte" veilingen is het wat de gek ervoor geeft.

ton geurs
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2014 10:32

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door ton geurs »

GJvdZ schreef:Het is een veiling, en net als bij "echte" veilingen is het wat de gek ervoor geeft.

Was het maar een echte veiling. Op een echte veiling kun je zien wie de prijs eventueel opdrijft. Het wordt tijd dat die gekken wakker worden, maar volgens mij zit die gek bij proveiling niet gek te doen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dit soort veilingen kiezen expres deze bewoordingen: "Horloge met opschrift [duur merk]". Daarmee laten ze expliciet in het midden of het echt is of nep en laten die beoordeling over aan mensen die er verstand van hebben (misschien jij wel). Veilingsites veilen alles van badkuipen tot Louis Vuitton tassen en van boormachines tot koekoeksklokken. Ze kunnen niet overal verstand van hebben, vroeg of laat verkoop je dan iets duurs dat nep blijkt of iets goedkoops dat echt blijkt.

Daarom staat bij auto's altijd "afgelezen kilometerstand". Zo van: dat staat er, wij weten niet of het betrouwbaar is. Heb jij er verstand van? Kom maar kijken op de kijkdag.

Dat is dus geen bedrog.

Daarom zijn er dus kijkdagen bij elke veiling, dan kun je kijken of het wat is. Als je daar te lam voor bent en alleen vanuit je leunstoel wilt bieden en vervolgens "bedrog!!!!!!!111" wilt gieren, dan is dat jouw probleem.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Veilinghuis veilt immitatie en doet lijken of het echt is

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Haha, ik zie nu pas dat die horloge-kwestie van 5 jaar geleden is en dat het topic omhoog gekickt is door iemand die bij een defecte scooter garantie wil claimen bij een veiling? Als je niet snapt dat een veiling iets anders is dan een winkel, dan heb ik echt met je te doen.

Gesloten