LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke vliegen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
aatjedos
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2012 11:51

Arke vliegen

Ongelezen bericht door aatjedos »

Ik vlieg maandag voor het eerst met ArkeFly, ben benieuwd. Nu moeten we een stoel reserveren om online in te kunnen checken. Dit zijn flink wat extra kosten.
Mijn vraag: Als je gewoon op tijd bij de balie bent om in te checken, dan is de kans toch groot dat je gewoon naast elkaar een stoel kunt krijgen? Of zie ik dat verkeerd? Groetjes, Anne.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat zie je juist. Het enige is dat je dan niet speciaal een plekje voorin/achterin/bij het tram/bij het gangpad kunt reserveren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door sjohie »

aatjedos schreef:Ik vlieg maandag voor het eerst met ArkeFly, ben benieuwd. Nu moeten we een stoel reserveren om online in te kunnen checken. Dit zijn flink wat extra kosten.
Mijn vraag: Als je gewoon op tijd bij de balie bent om in te checken, dan is de kans toch groot dat je gewoon naast elkaar een stoel kunt krijgen? Of zie ik dat verkeerd? Groetjes, Anne.
Dat komt inderdaad meestal wel goed, maar incidenteel kán het zo zijn dat je niet samen zit. Het is ons op +/-8x arke vliegen, 1x gebeurd dat we gescheiden waren door het gangpad.

Maar dat hangt ook wat af van het type vliegtuig, in hun 737's, waarmee ze binnen Europa vliegen, zit je 3x3, in hun nieuwe 787 dreamliner voor de verre bestemmingen zit je 2*3*2, in dat toestel is er dus iets meer kans dat je samen naast elkaar zit.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

U bent niet verplicht een stoel te reserveren, met b.v. extra beenruimte/bij het raam/voorin enz.
Als u op het vliegveld in-checkt krijgt u de stoelen die nog beschikbaar zijn, en dat hoeft niet naast elkaar te zijn, maar kan wel, vele reserveren online, dus de vrije stoelen worden steeds minder.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door bprosman »

Anders gewoon even vragen. Over het algemeen reis(de) ik alleen en ben nogal eens regelmatig gevraagd of ik mijn stoel wilde ruilen om "gezinshereniging" mogelijk te maken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door Har06 »

F.van Holten schreef:U bent niet verplicht een stoel te reserveren, met b.v. extra beenruimte/bij het raam/voorin enz.
Als u op het vliegveld inchekt krijgt u de stoelen die nog beschikbaar zijn, en dat hoeft niet naast elkaar te zijn, maar kan wel, vele reserveren online, dus de vrije stoelen worden steeds minder.
Iedereen legt de stoelen online vast, ik vlieg met de KLM of Corendon, kost niets extra, alleen bij de NU deuren ivm meer beenruimte, je kunt ook in het vliegtuig ruilen met medepasagiers

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
F.van Holten schreef:U bent niet verplicht een stoel te reserveren, met b.v. extra beenruimte/bij het raam/voorin enz.
Als u op het vliegveld inchekt krijgt u de stoelen die nog beschikbaar zijn, en dat hoeft niet naast elkaar te zijn, maar kan wel, vele reserveren online, dus de vrije stoelen worden steeds minder.
Iedereen legt de stoelen online vast, ik vlieg met de KLM of Corendon, kost niets extra, alleen bij de NU deuren ivm meer beenruimte, je kunt ook in het vliegtuig ruilen met medepasagiers
Bij Arke is het (uit mijn hoofd) 5 euro/stoel per enkele reis, maar over ~5 weken kan ik het je met zekerheid zeggen, dan vliegen wij ook met Arke. :D

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

sjohie schreef:
Har06 schreef:
F.van Holten schreef:U bent niet verplicht een stoel te reserveren, met b.v. extra beenruimte/bij het raam/voorin enz.
Als u op het vliegveld inchekt krijgt u de stoelen die nog beschikbaar zijn, en dat hoeft niet naast elkaar te zijn, maar kan wel, vele reserveren online, dus de vrije stoelen worden steeds minder.
Iedereen legt de stoelen online vast, ik vlieg met de KLM of Corendon, kost niets extra, alleen bij de NU deuren ivm meer beenruimte, je kunt ook in het vliegtuig ruilen met medepasagiers
Bij Arke is het (uit mijn hoofd) 5 euro/stoel per enkele reis, maar over ~5 weken kan ik het je met zekerheid zeggen, dan vliegen wij ook met Arke. :D
Bij Cor en Don zijn de prijzen:
Extra beenruimte € 15,=
Voorin het toestel € 10,=
Overige € 5,=
Niet gereserveerd € 0,=

Bagage voor 31 Maart 2015
0/20 kg, € 6,=
Op luchthaven € 16,=
Na 31 Maart 2015
0/20 kg € 8,=
Op luchthaven € 18,=

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door mangogirl »

Dit staat op de site van Arke:

Reserveer alvast uw stoel en kies voor een plekje aan het raam, boek meerdere stoelen naast elkaar of ga voor een stoel met extra beenruimte. Reserveer vanaf 5,- per enkele reis een stoel in Premium Comfort Class, Comfort of Economy. De stoelreservering is inbegrepen in de Star Class. Zonder stoelreservering is het niet mogelijk om voor vertrek bij de check-in balie uw voorkeur aan te geven.

Geen keuze dus meer bij het inchecken. Scheelt weer teleurstelling als u dat nu alvast weet en geen valse hoop krijgt door wat anderen hier schrijven. Overigens zou ruilen aan boord eventueel wel kunnen, maar personen die wel betaald hebben voor een specifieke plek zullen niet snel hun plek opgeven en dat zijn er over het algemeen best veel. Log voor de grap eens in bij Arke en bekijk hoeveel niet gereserveerde stoelen er nog zijn op uw vlucht. Afhankelijk van hoe lang u voor vertrek zit zal dat u best een indicatie kunnen geven van hoe groot of klein de kans is dat u naast elkaar ingedeeld wordt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kijk laten we eerlijk zijn arke ook budget vliegen( geeft niks!!) en die willen met dit soort dingen extra inkomsten genereren...

Idd klm ,transavia,( toch ook goedkopere transavia dan)air france ,en sharecode van klm( hoop dus) geen betaling.
Eerlijkheidshalve reist meneer rozemarijn eerste klas...behalve naar dichtbij parijs weneneyc en dan ook vooraf en niks extra,s!! Dus...

Maar als u echt zeker wilt zijn bij u man,vrouw,kinderen te willen zitten( ik altijd wel) dan heb ik het evoor over,ja heen en terug 10 euro pp...STEL MET zijn 4 tjes 40 euro...
Wat is het u waard

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ruilen van stoel komt mij ook vreemd over, zoiets van, ik wil niet betalen, maar wel de service.
Overigings verdienen de maatschappijen er wel flink mee, stoelen/bagage. (Maar ik reserveer ook :wink: )

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door kweenie »

rozemarijntje schreef: Maar als u echt zeker wilt zijn bij u man,vrouw,kinderen te willen zitten( ik altijd wel) dan heb ik het evoor over,ja heen en terug 10 euro pp...STEL MET zijn 4 tjes 40 euro...
Wat is het u waard
Hangt ook van de vlucht af. De kosten zijn vanaf 5 euro. Als je bijvoorbeeld € 25 per persoon per vlucht moet bijbetalen, ben je wel € 200 extra kwijt. Het lijkt mij dan een reële vraag om te kijken of het echt zin heeft.

Ik weet zelf niet welk deel van de mensen van tevoren zo'n vluchtreservering maakt. Ik heb het zelf in elk geval nog niet meegemaakt dat wij niet bij elkaar zaten. Aan de andere kant, als je als laatste bij de incheck-balie komt, dan zal er waarschijnlijk weinig keuze meer zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef: Dat komt inderdaad meestal wel goed, maar incidenteel kán het zo zijn dat je niet samen zit. Het is ons op +/-8x arke vliegen, 1x gebeurd dat we gescheiden waren door het gangpad.
Het voordeel was dan wel dat je allebei aan het gangpad zat...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door Har06 »

Regelmatig worden er in vliegtuigen van stoelen gewisseld, vreemd dat het jullie niet opvalt:(.

Ik betaal bij Corendon niets een stoelreservering na 24 uur voor vertrek, ik vlieg gemiddeld 2* p/j met Corendon naar Turkije om te golfen in de buurt van Belek :lol:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Har06 schreef:Regelmatig worden er in vliegtuigen van stoelen gewisseld, vreemd dat het jullie niet opvalt:(.

Ik betaal bij Corendon niets een stoelreservering na 24 uur voor vertrek, ik vlieg gemiddeld 2* p/j met Corendon naar Turkije om te golfen in de buurt van Belek :lol:
En als u niet reserveert, hoeft u ook niets te betalen, klopt, u krijgt dan een keus uit de overige/beschikbare stoelen
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2015 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op aangepast bericht verwijderd

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ kweenie ,ik heb ook maar stel rekensommetje gemaakt,vanaf misschien normae classe??
Geen idee...wij hebben nooit hoeven bij te betalrn,man vliegd met klm,en andere partners..van klm..
En boekt vooraf niks betalen..
Nooit arkefly dus?
Maar ja als je het echt wilt,ja wat is het u waard,stel ik zou kinderen hebben,zou ik daar graag bij willen zitten,dan is het me zeker geld waard...

Maar kan niet in portomonee ts kijken.....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door kweenie »

Die kosten hangen volgens mij af van hoe lang de vlucht is. Dus langere vlucht betekent hogere kosten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Arke vliegen

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Die kosten hangen volgens mij af van hoe lang de vlucht is. Dus langere vlucht betekent hogere kosten.
Als je gewoon een stoel reserveert van de klasse die je geboekt hebt, zijn de kosten volgens mij gewoon 5 euro pp/enkele reis, als je ipv toeristenklasse comfort, of comfort plus wilt, dan betaal je nog een keer meer, maar dan heb je ook meer beenruimte etc. Maar goed, over ~5 weken kan ik er uit eigen ervaring verslag van doen.

Gesloten