LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] babyvoeding welke merken zijn goed?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik heb dit dus echt nog nooit gehoord, ook in het kinderziekenhuis (waar ik een dag in de week werk) heb ik nooit gehoord dat ouders aangeraden wordt bepaalde merken wel of niet te gebruiken (uitgezonderd natuurlijk op het moment dat de baby iets specifieks heeft waarbij speciale voeding vereist is)

@encore: niet elke vrouw kan borstvoeding geven (medicijnen, lukt niet, baby in couveuse etc)

isabel

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Geitenmelk schijnt beter te zijn dan koemelk?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Geitenmelk schijnt beter te zijn dan koemelk?
Voor zover ik weet bevat geitenmelk minder lactose.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Op internet wordt over weinig dingen zoveel gediscussieerd als babyvoeding. Met name de borstvoeding-maffia (het duurde hier zelfs 10 replies voor de eerste "wat is er mis met borstvoeding" zich meldde). Borstvoeding is niet voor iedereen prettig of haalbaar (pijnlijk of weinig productie)

Over babyzooi worden altijd heel snel verhalen de wereld in geslingerd. Als je baby krampjes heeft en je bent net van voeding veranderd dan ligt het niet per se daar aan. Een baby groeit en krampjes zijn normaal (krijgen ze ook van borstvoeding). Maar ja al die moederkippen op baby-fora op internet hebben natuurlijk gelijk en de rest van de wereld ongelijk.

"....Onze Sem kreeg er schurft van, *dus* is het slecht.."

Onthoud 1 ding: als je meningen vindt over een bepaalde auto, of hij lekker rijdt of niet, dan zijn die meningen altijd geformuleerd door mensen met een rijbewijs. Die lessen hebben gehad, weten hoe je moet rijden en wellicht ook wat rij-ervaring hebben.
Een mening over baby's, opvoeding en wat er bij komt kijken kan iedereen hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2015 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende informatie verwijderd

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Schrijven Nanny Care:
Wat vervelend dat de groei van uw kind niet goed genoeg is. Ik zou u niet kunnen vertellen waardoor dit zou kunnen komen. Het zou een persoonlijk situatie kunnen zijn waarbij uw kind minder goed groeit op de geitenmelk, maar verder hebben wij deze klacht nooit eerder gehad. Onze producten moeten aan dezelfde wetgeving voldoen als alle andere zuigelingenvoeding dus het aantal voedingsstoffen dat hij binnenkrijgt is hetzelfde dan dat hij bij andere zuigelingenvoeding binnen zou hebben gekregen. Ons product is namelijk ook goedgekeurd door de regelgeving en de EFSA.



Het is zelfs zo dat de Nieuw-Zeelandse producent van NANNYcare geitenmelk de partij is geweest die de klinische onderzoeken heeft opgezet die nodig waren om de EFSA te overtuigen dat geitenmelk een uitstekende bron van eiwitten is voor zuigelingen.

Binnen de EU was geitenmelk eerst niet opgenomen in de Richtlijn voor Zuigelingenvoeding (ooit opgesteld in 1991). Maar dankzij deze klinische onderzoeken is dit nu wel het geval.



Ik zal donderdag u deze klinische studie opsturen die u aan uw consultatiebureau zou kunnen laten zien. Donderdag is mijn collega er weer die deze gegevens heeft.



Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u mocht u nog verdere vragen hebben dan hoor ik deze natuurlijk graag.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door berndv »

Mijn ervaring is wel dat consultatiebureau's, verloskundigen en kraamverzorgsters snel geneigd zijn om nutrilon te adviseren. Wij hebben bij onze eerste en tweede groeie start van Nestlé gegeven, de 2e krijgt het nu. Altijd zonder problemen, maar beide dronken te gulzig en hadden snel weer honger en meteen wordt dan nutrilon aangeraden. Terwijl je ook gewoon johannesbroodpitmeel kan toevoegen, wat op hetzelfde neer komt. Ook beide kraamverzorgsters gaven aan dat ze deze voeding niet vaak tegenkwamen, eigenlijk alleen nutrilon.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door kweenie »

Nutrilon heeft wel veel meer varianten dan de eigen merken. Dus als er iets bijzonders met je kind is, zoals bijvoorbeeld te gulzig drinken of zo, dan kun je makkelijker overstappen op een andere variant. Dat kan een reden zijn om met nutrilon te beginnen en pas later op een huismerk over te stappen.

Nadina1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2015 22:04

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door Nadina1970 »

Ik heb zelf dezelfde discussie gehad na de geboorte van onze dochter. Heb het idee dat die medewerkers gesponsored worden of zo. Krijg je wel een eerlijk advies? Heb er zelf een raar gevoel aan overgehouden.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Mail van Nannycare:
Mijn excuses voor het nog niet doorgeven van de klinische studies.

Ja waarschijnlijk is het uitspugen van de geitenmelk de verklaring dat het kindje niet groeit. Soms hebben kinderen bij het voor het eerst aanbieden van zuigelingenvoeding dat het kindje een reflux krijgt en het dan uitspuugt. Dit heeft niks te maken met dat het geitenmelkvoeding is. Voeding tegen spugen en krampjes is wat zwaarder waardoor het beter in de maag blijft en het niet meer omhoog komt. Als u alsnog graag de geitenmelk wilt gebruiken zou u dit ook kunnen verdikken met johannesbroodpitmeel, dit zal de voeding ook zwaarder maken waardoor het uitspugen zou kunnen stoppen. Maar voeding tegen spugen en krampjes is ook een goed alternatief.

Hieronder vindt u de informatie over de klinische studies die gebruikt zijn voor goedkeuring bij de EFSA:
Op de nannycare website is een speciale link gemaakt voor professionals die nog niet op de hoogte zijn van onze geitenmelkvoeding.

Op verzoek van de Commissie heeft de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid op 28 februari 2012 een wetenschappelijk advies uitgebracht inzake de geschiktheid van geitenmelkeiwit als eiwitbron in volledige zuigelingenvoeding en opvolgzuigelingenvoeding. In dit advies werd geconcludeerd dat eiwit uit geitenmelk geschikt kan zijn als eiwitbron voor volledige zuigelingenvoeding en opvolgzuigelingenvoeding op voorwaarde dat het eindproduct voldoet aan de eisen die zijn vastgesteld in Richtlijn 2006/141/EG.
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 46&from=NL

In deze link van de EFSA vindt u de informatie over de goedkeuring van geitenmelk als zuigelingenvoeding .De klinische studie waarbij de Nannycare geitenmelk is gebruikt is de multi, gerandomiseerd dubbel-blinde gecontroleerde studie waarbij de nannycare zuigelingenvoeding (n=101) wordt vergeleken met de koemelk (n=99). http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2603.htm


Hier vindt u deze klinische studie op Pubmed. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24502951

Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Mocht u nog verdere vragen hebben dan hoor ik deze natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jan 2015 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naamsvermelding en commerciële link verwijderd

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door gezondheid »

E-mail gekregen over zuigelingenmelk.
Namens A.W. [tweede kamerlid] bericht ik u het volgende. Hieronder de voedingswaarde per 100ml van drie merken Zuigelingenmelk. Als u de voedingswaardes vergelijkt, ziet u dat deze nauwelijks afwijken en subtiel in het voordeel zijn van het a-merk. Het a-merk Nutrilon bevat iets minder vet, en iets meer eiwit en koolhydraten. Ik ben geen voedingsdeskundige, maar het lijkt mij dat vooral de voedingswaarde en samenstelling eiwitten/koolhydraten/vetten de mate bepaalt waarin uw kind groeit. Ook betreffende vitamines en mineralen constateer ik weinig grote verschillen tussen de merken. Het is dus niet zo dat b-merken erg inferieur zijn aan de a-merken. Zuigelingenmelk van Kruidvat komt uit de Hero-fabriek, wat een a-merk is. Het enige wat ik me kan voorstellen, is dat a-merken meer stoffen bevatten die een goede opname van de voedingstoffen bevorderen. Sommige kinderen zullen daar wat meer gevoelig voor zijn dan andere. Het is dus niet zo dat b-merken per definitie onveiliger/minder doeltreffend zijn. Ik adviseer u contact op te nemen met de desbetreffende fabrikant als u een nadere duiding zoekt van de samenstelling.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door dhc »

Man man man..waar maak je je druk om?
Alle kindervoeding in dit land is oké!

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door gezondheid »

dhc schreef:Man man man..waar maak je je druk om?
Alle kindervoeding in dit land is oké!
Daar vertrouw ik niet op dhc. Immers Radar heeft ook duidelijk laten zien dat CE teken ook niets voorsteld in de medische wereld. Je kunt alles niet omvatten in regels.

gjvds
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2015 16:09

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door gjvds »

Weet iemand toevallig waarom veel chinezen hun melkpoeder niet gewoon in de supermarkt mogen kopen. Ik stond laatst bij de kassa en toen moesten ze alles terug zetten. Is dit een normale gang van zaken?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

gjvds schreef:Weet iemand toevallig waarom veel chinezen hun melkpoeder niet gewoon in de supermarkt mogen kopen. Ik stond laatst bij de kassa en toen moesten ze alles terug zetten. Is dit een normale gang van zaken?

o.a. http://www.omroepwest.nl/nieuws/04-12-2 ... t-op-chine

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gjvds schreef:Weet iemand toevallig waarom veel chinezen hun melkpoeder niet gewoon in de supermarkt mogen kopen. Ik stond laatst bij de kassa en toen moesten ze alles terug zetten. Is dit een normale gang van zaken?
Ze kopen de winkels allemaal leeg om het door te verkopen voor winst in China. Supermarkten en andere winkels hebben dus een limiet van 1 pak per klant per dag ingevoerd, dus als iemand (Chinees of niet) een kar vol probeert mee te nemen mag dat dus niet.

En logisch ook, want mensen hebben hier anders geen melk voor hun kinderen.

Anetta84
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:26

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door Anetta84 »

Een vriendin van mij gaf ook aan dat Kruidvat flesvoeding minder goed was, terwijl ik daar vanwege de kosten toch voor had gekozen.

Daar staat tegenover dat ik op internet het volgende had gelezen:
Het merk flesvoeding maakt niet zoveel uit. In Nederland is de samenstelling van flesvoeding namelijk door de Warenwet geregeld. Fabrikanten zijn verplicht om van elke voedingsstof die je baby nodig heeft een minimum hoeveelheid in het melkpoeder te stoppen. Door de wet is ook een maximum aangegeven, waardoor de verschillende merken in samenstelling erg op elkaar lijken. Koop dus gerust één van de goedkopere merken, daarin zitten dezelfde voedingsstoffen als in de duurdere merken.
(bron: http://www.24baby.nl/baby/voeding/flesvoeding/ )
Uiteraard wil ik het beste voor mijn kindje, maar ik vind het ook zonde om de duurdere flesvoeding te kopen als dat niet nodig is. Wat is nu waar?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: babyvoeding welke merken zijn goed?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Anetta84 schreef:Uiteraard wil ik het beste voor mijn kindje, maar ik vind het ook zonde om de duurdere flesvoeding te kopen als dat niet nodig is. Wat is nu waar?
Kijk en vergelijk eens de ingrediënten?

Lijkt me dat, als je kindje gewoon goed groeit en verder geen klachten heeft, het goedkopere spul ook prima is. Als de ingrediënten (hoofdzakelijk) het zelfde zijn zal het sowieso niet zoveel uitmaken.

Gesloten