LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door eleven »

berndv schreef:
Julie4444 schreef:. De leesbevestiging is leuk, maar als je dan per ongeluk de verkeerde Jan met Pet een berichtje gestuurd hebt schiet je daar alsnog niets mee op.
Daarom heeft de makelaar denk ik ook eerst geverifieerd of hij met de juiste te maken heeft.

Begrijp me goed, ik vind het ook zeer zeker niet het meest geschikte medium hiervoor, maar mogelijk was dit het laatste redmiddel voor de makelaar of iets dergelijks, dat vertelt ts hier niet.
Dit is een argumnet, waar ik mij kan aansluiten.
Maar dat dit buitengewoon is, hedendaags et alle communicatiemiddelen, weet ik niet.
Iedereen gebruikt dit, wat hij/zij het prettigste vind.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2015 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door GJvdZ »

moederslink schreef:En als je geen telefoon hebt kun je niet gebeld worden :lol: Een dergelijke " boodschap" breng je als makelaar per definitie niet via Facebook , was mijn boodschap!
Want? Er is ondertussen een hele generatie die Facebook een normaal communicatiekanaal vindt net zoals de generatie van onze opa's en oma's telefoon en brieven normaal vinden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik zou verwachten dat de verkopende partij ( bank/notaris) mij inlicht wanneer ik eruit moet of meedeelt wie het gekocht heeft en dat ik van makelaar X verdere 'instructies' kan verwachten, zoiets.
Ik zou niet alleen van de makelaar willen vernemen over het hoe wat en wanneer, maar ook van de verkoper.
Nadat ik de brief gekregen heb van de notaris dat het huis op de veiling is ver kocht en voor welk bedrag
Dit is me veel te summier, - ook- van de notaris/bank zou ik willen horen/lezen onder welke voorwaarden er is verkocht.

En als ik de makelaar zou zijn, zou ik toch de juiste gegevens van de notaris/bank hebben gekregen?
Dan ga ik toch niet googelen om de juiste eigenaar te achterhalen?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door eleven »

Jolijn schreef:Ik zou verwachten dat de verkopende partij ( bank/notaris) mij inlicht wanneer ik eruit moet of meedeelt wie het gekocht heeft en dat ik van makelaar X verdere 'instructies' kan verwachten, zoiets.
Ik zou niet alleen van de makelaar willen vernemen over het hoe wat en wanneer, maar ook van de verkoper.
Nadat ik de brief gekregen heb van de notaris dat het huis op de veiling is ver kocht en voor welk bedrag
Dit is me veel te summier, - ook- van de notaris/bank zou ik willen horen/lezen onder welke voorwaarden er is verkocht.

En als ik de makelaar zou zijn, zou ik toch de juiste gegevens van de notaris/bank hebben gekregen?
Dan ga ik toch niet googelen om de juiste eigenaar te achterhalen?

Jij hebt gelijk, maar het bericht wat TS heeft ontvangen is blijkbaar van de partij, welke het huis gekocht heeft, dusjou vragen kan de kopende partij niet beantwoorden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Jolijn »

Welke vragen?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door eleven »

Jolijn schreef:Welke vragen?
Ik zou verwachten dat de verkopende partij ( bank/notaris) mij inlicht wanneer ik eruit moet of meedeelt wie het gekocht heeft en dat ik van makelaar X verdere 'instructies' kan verwachten, zoiets.
Ik zou niet alleen van de makelaar willen vernemen over het hoe wat en wanneer, maar ook van de verkoper.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Jolijn »

eleven schreef:
Jolijn schreef:Welke vragen?
Ik zou verwachten dat de verkopende partij ( bank/notaris) mij inlicht wanneer ik eruit moet of meedeelt wie het gekocht heeft en dat ik van makelaar X verdere 'instructies' kan verwachten, zoiets.
Ik zou niet alleen van de makelaar willen vernemen over het hoe wat en wanneer, maar ook van de verkoper.
Ja, dat zou ik verwachten dus.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door eleven »

Jolijn schreef:
eleven schreef:
Jolijn schreef:Welke vragen?
Ik zou verwachten dat de verkopende partij ( bank/notaris) mij inlicht wanneer ik eruit moet of meedeelt wie het gekocht heeft en dat ik van makelaar X verdere 'instructies' kan verwachten, zoiets.
Ik zou niet alleen van de makelaar willen vernemen over het hoe wat en wanneer, maar ook van de verkoper.
Ja, dat zou ik verwachten dus.

Maar de persoon, welke TS heeft benaderd is niet de verkopende, en ook niet de notaris , maar de KOOPENDE partij, en van deze krijg je niets te horen.

Trouwens gaat het om de communicatie hoe TS het heeft ervaren, via Facebook een bericht te krijgen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door sjohie »

Julie4444 schreef:Is een valid punt, berndv. Als TS inderdaad niet bereikbaar is/was via e-mail, post, of telefoon, blijft er weinig over.

Misschien heeft TS hier nog iets over te zeggen.
Gezien het feit dat er een executieverkoop in het spel is, wat toch een relatief zeldzaam en zwaar middel is, lijkt me de conclusie dat er hier veel meer speelt, wel eentje die ik durf te trekken uit het verhaal.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
Julie4444 schreef:Is een valid punt, berndv. Als TS inderdaad niet bereikbaar is/was via e-mail, post, of telefoon, blijft er weinig over.

Misschien heeft TS hier nog iets over te zeggen.
Gezien het feit dat er een executieverkoop in het spel is, wat toch een relatief zeldzaam en zwaar middel is, lijkt me de conclusie dat er hier veel meer speelt, wel eentje die ik durf te trekken uit het verhaal.
Executieverkoop is toch geen zeldzaam middel, dit komt toch dagelijks voor in Nederland.
Dat er misschien problemen zijn, omdat de Politie in het spel gebracht wordt, maar nog gaat het het om de kwestie: Makelaar benadert mij op Facebook.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Jolijn »

Maar de persoon, welke TS heeft benaderd is niet de verkopende, en ook niet de notaris , maar de KOOPENDE partij, en van deze krijg je niets te horen.

Trouwens gaat het om de communicatie hoe TS het heeft ervaren, via Facebook een bericht te krijgen.


Ik zeg ook niet dat de persoon welke TS benaderd heeft de verkopende is.
Ik zou verwachten dat de verkopende partij (eigenlijk TS zelf dus min of meer) aan TS zou meedelen hoe, wat,wanneer de afhandeling verder gaat. Of de notaris/bank dat zelf meedeelt of dat zij de naam doorgeven van de persoon (makelaar) die daarover contact opneemt met TS.
En dan uiteraard niet via Facebook, als die persoon (makelaar) niet eens zeker is van de juiste Facebookaccount.
Ik zou ook, als ik makelaar was, van der verkopende partij ( notaris/bank) de juiste contactgegevens van de bewoner van het huis willen hebben, zodat ik niet zelf moet uitvogelen welke persoon bij welke Facebookaccount hoort.
Dus ik kan me goed voorstellen dat TS dit vreemd vindt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door eleven »

Jolijn schreef:Maar de persoon, welke TS heeft benaderd is niet de verkopende, en ook niet de notaris , maar de KOOPENDE partij, en van deze krijg je niets te horen.

Trouwens gaat het om de communicatie hoe TS het heeft ervaren, via Facebook een bericht te krijgen.


Ik zeg ook niet dat de persoon welke TS benaderd heeft de verkopende is.
Ik zou verwachten dat de verkopende partij (eigenlijk TS zelf dus min of meer) aan TS zou meedelen hoe, wat,wanneer de afhandeling verder gaat. Of de notaris/bank dat zelf meedeelt of dat zij de naam doorgeven van de persoon (makelaar) die daarover contact opneemt met TS.
En dan uiteraard niet via Facebook, als die persoon (makelaar) niet eens zeker is van de juiste Facebookaccount.
Ik zou ook, als ik makelaar was, van der verkopende partij ( notaris/bank) de juiste contactgegevens van de bewoner van het huis willen hebben, zodat ik niet zelf moet uitvogelen welke persoon bij welke Facebookaccount hoort.
Dus ik kan me goed voorstellen dat TS dit vreemd vindt.
TS weet wie de verkopende partij is, maar vraagt zich af, waarom de kopende partij hem/Haar via Facebook. Dit is de vraagstelling van TS en niets anders.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Jolijn »

:D Ja en daar heb ik mijn mening over gegeven.

Eerden makelaardij
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2015 21:27

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Eerden makelaardij »

De makelaar is niet handig bezig. Voor zijn opdrachtgever moet hij de praktische zaken inregelen voor de overdracht: concreet de eindinspectie meterstanden noteren ed. Mijn advies zou zijn om uw aanspreekpunt bij de afdeling bijzondrr beheer te bellen. De bank heeft er groot belang bij dat de levering goed gaat verlopen. En wat betreft de rol van de makelaar: iedereen mag zich zo noemen . Kan best zijn dat de koper op de veiling zich wat onzeker voelde en zich heeft laten bijstaan door bv een vriend die financieel goed onderlegd is maar helemaal geen gecertificeerd makelaar is. De wijze van handelen die u beschrijft doet mij denken dat het hier gaat om iemand die weinig kennis van zaken heeft. Onlangs maakte ik zelf ook zo iets meer een keurige meneer van een beleggings advies bedrijf die meekwam en die door de koper werd voorgesteld als hun " adviseur"

Gesloten