LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Eljar »

Hallo,

Ook wij spelen al jaren met een vast lotnummer mee bij de staatsloterij. Nu is het mooi dat de staatsloterij de rechtszaak heeft verloren en we een schadebedrag kunnen claimen, maar mijn vraag is of dit alleen kan via loterijverlies.nl.

Ik vind namelijk het percentage dat ze vragen: 20% van het uit te keren bedrag (buiten het inschrijfgeld van €35,-+€12,50 per extra lot) best aan de hoge kant. Ik weet natuurlijk dat zij de rechtszaak hebben aangespannen en daar uiteraard een vergoeding tegenover moet staan, maar toch....

Is het mogelijk om rechtstreeks bij de staatsloterij te claimen n.a.v. de uitspraak bij de rechtbank of is dit juridisch gezien niet mogelijk?

Alvast bedankt voor reacties.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

Eljar schreef:Is het mogelijk om rechtstreeks bij de staatsloterij te claimen n.a.v. de uitspraak bij de rechtbank of is dit juridisch gezien niet mogelijk?

Alvast bedankt voor reacties.
Juridisch zou het mogelijk zijn maar dan moet u wel over een enorme baal geld beschikken. En daarbij komt, dat je als eenling al helemaal veel minder kansen maakt. Ik denk niet dat Loterijverlies dit zaakje gaat winnen maar als, stel je voor, als....dan heeft u toch iets meer dan niets. Want niets had en heeft u al. Met andere woorden: het is aan U.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Eljar »

Bedankt voor de reactie tenormin.

Alleen met mijn vraag bedoel ik niet een nieuwe rechtszaak aanspannen (de rechtbank heeft toch al uitspraak gedaan in het voordeel van loterijverlies.nl en de staatsloterij tot een schadeclaim per gedupeerde veroordeelt?), maar na het vaststellen van de schadeclaim door de rechtbank, niet via loterijverlies de claim neerleggen, maar rechtstreeks bij de staatsloterij.

Geldt de uitspraak van de rechter ook voor mensen die niet aangesloten zijn bij loterijverlies of expliciet voor aanmelders bij loterijverlies.nl?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee, volgens mij niet per individu die los van Loterijverlies zijn geld wil terugzien. Neem aan dat u dit al gelezen heeft? De uitspraak is er wel echter, de eventuele terugbetaling staat toch niet vast? Tenminste, ik lees het niet zo: https://www.loterijverlies.nl/

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Jan1 »

Dat wordt een van kastje naar muur sturen, met andere woorden een kansloze zaak. Reken je niet rijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

Jan1 schreef:
Reken je niet rijk.
Nee, dat doet de Stichting Loterijverlies wel; alleen: er zit nog geen cent in the pocket. :lol:

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door wieder »

En in de uitspraak is ook helemaal niet gerept over een "vergoeding" of een "teruggave". De Staatsloterij was ook niet voornemens geld terug te betalen, hoorde ik...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:
Jan1 schreef:
Reken je niet rijk.
Nee, dat doet de Stichting Loterijverlies wel; alleen: er zit nog geen cent in the pocket. :lol:
Ja hoor, die inleggelden in de zak van die stichting, die eigenlijk een B.V. is. Dus die zorgt wel dat eerst de kosten worden verrekend boven op het inleggeld waar ook nog een keer een vette provisie over de eventuele uitbetaling van de staatsloterij berekend wordt.

De enige winnaar in het hele verhaal is loterijverlies.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

puma73 schreef: De enige winnaar in het hele verhaal is loterijverlies.
Ja, dat begrijpt een kleuter nog wel. Maar ik krijg de indruk dat het nog geen storm loopt. Eerst waren de voorwaarden om mee te doen n.l. dat men bewijs moest hebben automatisch te hebben meegespeeld. Die voorwaarde is komen te vervallen en bewijs is niet meer nodig. Nu nog even afwachten of ze met een nieuwe "regeling" komen: iedereen, ook degene die altijd losse loten kopen, "mogen" ook meedoen. We volgen het op de voet, toch :lol:

Martin Jaspers
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:25

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Martin Jaspers »

Tja, de reclamecampagne van Loterijverlies is al weer goed bezig, de "gedupeerden" maken de BV nog even rijker en de oprichter Ferdy Roet zal uiteindelijk wel stilletjes de campagne beëindigen (door niks meer te doen, is al genoeg) uiteraard na wat extra poen van SL onder de tafel door. De hele campagne was al vanaf het begin een domorenmagneet bedoeld om de zak van dat heerschap te spekken.
Voor de duidelijkheid, als er een rechterlijke uitspraak zou zijn dat er gecompenseerd moet worden, dan heeft iedere speler die niet bij Loterijverlies is aangesloten evenveel recht op compensatie. Echter de rechter zou dan een constructie moeten bedenken die ook recht doet aan kopers van losse loten en dat lijkt me tamelijk onmogelijk, alleen daarom is het hele idee een hersenschim.
Voor deze en eigenlijk alle loterijen geldt nog altijd het adagium, niet goed, geld kwijt en daar zal men het mee moeten doen.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Eljar »

Ik denk dat wij ons voorlopig nog niet aanmelden bij loterijverlies.nl. Het klopt dat er inderdaad wel een uitspraak is geweest, maar er is niet gezegd dat er ook daadwerkelijk een bedrag uitbetaald gaat worden.

Ook hebben we van de Staatsloterij een mail ontvangen waarin bovenstaande wordt bevestigd. Compensatie uitbetalen is nog niet aan de orde.

Ik denk dat loterijverlies op dit moment een heleboel aanmeldingen krijgt en dus veel extra centjes, maar dat de aanmelders nog meer gedupeerd worden op deze manier. En mocht er wel een uitspraak komen waarin ze tot uitbetalen worden verplicht, dan geldt dit voor iedereen, niet alleen degene die aangemeld is bij loterijverlies.

Wordt vervolgd.

Martin Jaspers
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:25

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Martin Jaspers »

Hmm, dat loterijverlies ziet er ook niet erg zuiver uit. Die mr Roet heeft in het verleden al zoveel van dat soort collectieve kul procedures(brandstofverlies en belverlies om er een paar te noemen van de vele) opgezet dat je je afvraagt of dat niet eens beter gereguleerd kan worden. Die knul heeft daarmee vooral simpele zielen geld uit de zak geklopt maar juist domme mensen hebben recht op meer bescherming tegen dit soort charlatans.
Misschien volgend project voor hem: Stichting Verstandsverlies. Probleem is alleen bij wie je schadevergoeding daarvoor kan claimen.

Martin Jaspers
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:25

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Martin Jaspers »

Martin Jaspers schreef: dat je je afvraagt of dat niet eens beter gereguleerd kan worden.
Wel iets gevonden daarover, een commissie houdt zich er al mee bezig, leuke is dat de Stichting Loterijverlies BV! met name genoemd wordt als voorbeeld waar de constructies schimmig worden.

http://www.consumentenbond.nl/morello-b ... mm2011.pdf

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Eljar »

Bedankt Martin dat je uit bent gaan zoeken hoe het precies zit met deze stichting.

Het valt dus onder een BV en wordt als voorbeeld benoemd bij de commissie claimen. En het geld dat je overmaakt naar loterijverlies.nl gaat naar de BV? En de persoon die achter deze BV zit heeft al meerdere claim constructies neergelegd bij de Rechtbank zonder al te veel succes.....

Voorlopig niet aanmelden dus.

Wel vreemd dat TrosRadar het promoot om je bij loterijverlies.nl aan te melden.

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Zita1 »

Ja eerst aanmelden!

Vragen ze meteen waar ze het geld op kunnen storten dit i.v.m het uitbetalen.

Daarna schrijven ze even € 35,00 af van je rekening.

En dan geven ze je een uitleg geven over de betaling, was echt ieniminie bah voelde me bedonderd en heb het betaalde bedrag meteen terug gehaald.

Nog iemand die zich wilt aanmelden ?

Martin Jaspers
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:25

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Martin Jaspers »

Eljar schreef: Voorlopig niet aanmelden dus.

Wel vreemd dat TrosRadar het promoot om je bij loterijverlies.nl aan te melden.

Nooit aanmelden dus......

En Trosradar is niet meer dan een mediakanaal en sluist alleen maar consumentennieuwtjes door. Het promoot niks.
Tenminste hoop ik, want ik begrijp de twijfels daarbij.

swaen
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 aug 2014 23:25

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door swaen »

Radar is een merk geworden maar kaarten iets aan en laten het volk verder spreken middels dit forum

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Eljar »

Wat fijn Zita1 dat je je geld nog terug kon storten.

Eerst moet iedereen maar afwachten wat er gaat gebeuren met het terugbetalingen van de staatsloterij voordat je "ergens" een claim neerlegt.

En Radar is inderdaad een mediakanaal, maar mijn interesse was weer gewekt omdat in de uitzending van Radar werd gemeld dat je je bij loterijverlies.nl kon aanmelden. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Radar de consument beschermt, maar ga daar steeds meer aan twijfelen.......Oren en ogen open blijven houden dus!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

Als het goed is zou de Staatsloterij zelf alle gegevens moeten hebben van mensen die automatisch meespelen(speelden) en dat heb je die hele Loterijverlies niet nodig. Maar ja, de mensen zijn over het algemeen wat 'bangig' om zelf de Staatsloterij een brief te sturen met het verzoek hen geld terug te storten, want ze zijn schuldig verklaard door de rechter. Bespaar dan die €35,00 en schrijf een goede brief aan de Staatsloterij! Ze moeten je wel antwoord geven.

Martin Jaspers
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:25

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Martin Jaspers »

Woehoe.
Die Roet staat elders op deze site mooi te kijk als gauwdief met een ander zaakje over erfrecht.

http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... ge-handen/

Gesloten