LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Led verlichting, klacht Getled (nieuwe eigenaar)

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
leddist
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2015 10:53

Garantie Led verlichting, klacht Getled (nieuwe eigenaar)

Ongelezen bericht door leddist »

Getled is recent overgenomen, de nieuwe eigenaar neemt het niet zo nauw met het lezen van mails of het administreren daarvan.

2jaar geleden heb ik 2 rgb spots gekocht, inclusief afstandbediening 89euro, dure investering, maar de levensduur en besparing zou deze de moeite waard moeten maken, echter kreeg in jan'14 de 1ste een defect (ging steeds uit-aan), direct gemaild met getled (oude eigenaar) , bericht terug met retourformulier

Door omstandigheden, en omdat het licht niet echt gemist werd, was deze blijven liggen.
In nov'14 stopt de 2de spot er in zijn geheel mee, ik stuur direct mail met bijgesloten de mail uit jan'14, en het verzoek of ik de 1ste ook op de zelfde bon mag zetten, antwoordt van getled "ja dat kan" (geen nieuw retourformulier)

Lampen verstuurd, nu wordt duidelijk dat er een nieuwe eigenaar is, dat het retourformulier van jan'14 een oud adres heeft en het bij de oude eigenaar ligt, na contact met hem is de afspraak dat hij met de nieuwe eigenaar contact zoekt.

Nieuwe eigenaar stuurt mij mail; ik heb zomaar opgestuurd zonder contact, ik heb al eerder lampen geruild
*ik heb niet eerder lampen geruild, en aantoonbaar contact gehad
Ik stuur dus uiteindelijk de mail-historie van 11nov, waarin Hij de nieuwe eigenaar aangeeft dat het "geen probleem is" dat beide spots op 1bon worden geretourneerd

Na een hoop gemail, waarbij getled steeds de inhoud van voorgaande mails negeert, besluit ik een telefoonnummer te zoeken, en krijg een vrouw aan de lijn die het advies geeft later nogmaals te bellen.
Zelfde dag krijg ik mail, dat ik ivm Kerstgedachte 2 spots krijg toegestuurd, maar na al het onprofessioneel handelen, en zeg maar rustig schofterig taal gebruik, had ik een verklaring/excuus verwacht en normale afwikkeling van mijn garantie recht, dat heb ik dan ook duidelijk gemaakt.

De volgende dag ontvang ik al de spots, deze spots werken echter niet met de oude afstandbediening en dus onbruikbaar. Getled niet gecharmeerd van mijn "frustratie" omtrent hun hoogmoedigheid/arrogantie mbt tot afhandeling, weigert het sturen van een juiste afstandbediening.

Nu sta ik dus op het punt, de spots te retourneren en via een andere leverancier te vervangen, u begrijpt dat ik dan de kosten wil verhalen op getled, maar ea staat niet in verhouding aangezien een afstandbediening slechts enkele euro's kost

Als hij moeilijk had gedaan over die spot uit januari had ik het wellicht begrepen, maar zoals het nu gegaan is, echt onbegrijpelijk !?


edit:
Enkel om er vanaf te zijn, overweeg ik het voorstellen van; het opsturen van een afstandbediening door getled op mijn kosten, mits dit minder is dan 8euro (het bedrag van een aangetekende brief)
Hoewel de kosten van een juridisch proces niet in verhouding staan, is het toch mijn wettelijk en principieel recht om een werkend product te verlangen ?!
Bijlagen
rev_mail_wisseling_garantie_getled.docx
mail wisseling met j.stoffer/getled [rev]
(15 KiB) 43 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Garantie Led verlichting, klacht Getled (nieuwe eigenaar)

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je hebt na een defect een jaar gewacht met garantie claimen.
En na een oplossing ga je aan de telefoon excuses eisen terwijl je gewoon nieuw spul krijgt opgestuurd.
Vind je zelf dat je nog recht hebt op iets?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Garantie Led verlichting, klacht Getled (nieuwe eigenaar)

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Nee, dacht ik al.

Gesloten