LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vordering Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
miena76
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2011 22:05

Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door miena76 »

Afgelopen zaterdag lag er een brief in de bus van Lindorff.Hierin staat dat ik nog een openstaande schuld heb bij Lindorff inzake Telfort.
Er staat ook dat ik in het verleden meerdere keren ben aangeschreven (wat niet zo is).
Of ik even het bedrag van €1300,22 wil over maken.

Ik heb zonet eerst gebeld met Telfort, en daar konden ze niks vinden aan de hand van mijn huidige adres.
Daarna heb ik contact opgenomen met Lindorff. De uiterst vriendelijke jongeman kon mij vertellen dat ze deze vordering op 23/05/2008 van Telfort hadden gekregen. Toen ik vroeg waarom ze daar dan nu pas mee kwamen zei hij; ja dat gebeurd wel vaker.
De jongeman kon mij alleen vertellen om welk adres het destijds ging en dat het toen een bedrag was van €502,53.
Verder had hij helemaal geen gegevens, rekeningoverzichten of wat dan ook.
Ik moest maar even contact op nemen met Telfort.
Hij heeft toegezegt mij een uitdraai te sturen van wat er in zijn computer staat.

Dus maar weer gebeld met Telfort, en de postcode door gegeven van waar ik destijds woonde.
En ja hoor, ze kon zien dat het om een mobiel abonnement ging, en dat die op 19/03/2008 was afgesloten vanwege openstaande nota's. Ze kon verder nog zien dat er een notitie in het systeem staat van 12/01/2010, dat als ik zou bellen, dat ze me door moesten verwijzen naar Lindorff, omdat die de vordering GEKOCHT had van Telfort.
Verder kunnen ze niks terug vinden van nota's of rekeningen of wat dan ook. De vriendelijke mevrouw van Telfort heeft nog met een andere afdeling contact gezocht, maar daar was ook niks te vinden, en als er nog wel wat in het systeem zou staan, ze mij dat niet mocht vertellen omdat het nu van Lindorff was. Dus moet ik maar weer contact opnemen met Lindorff.

Wat moet ik hier nu mee?
Ik ben niet van plan om ook maar een cent te gaan betalen, als ik geen overzicht kan krijgen van openstaande nota's e.d.
En daarbij, het begon met een schuld van €500 en nu opgelopen naar €1300. Zo is het makkelijk geld verdienen.... je laat een openstaande schuld jaren liggen, en wil daar dan 800 euro meer voor hebben! Belachelijk!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door berndv »

miena76 schreef:Afgelopen zaterdag lag er een brief in de bus van Lindorff.Hierin staat dat ik nog een openstaande schuld heb bij Lindorff inzake Telfort.
Er staat ook dat ik in het verleden meerdere keren ben aangeschreven (wat niet zo is).
Of ik even het bedrag van €1300,22 wil over maken.

Ik heb zonet eerst gebeld met Telfort, en daar konden ze niks vinden aan de hand van mijn huidige adres.
Daarna heb ik contact opgenomen met Lindorff. De uiterst vriendelijke jongeman kon mij vertellen dat ze deze vordering op 23/05/2008 van Telfort hadden gekregen. Toen ik vroeg waarom ze daar dan nu pas mee kwamen zei hij; ja dat gebeurd wel vaker.
De jongeman kon mij alleen vertellen om welk adres het destijds ging en dat het toen een bedrag was van €502,53.
Verder had hij helemaal geen gegevens, rekeningoverzichten of wat dan ook.
Ik moest maar even contact op nemen met Telfort.
Hij heeft toegezegt mij een uitdraai te sturen van wat er in zijn computer staat.

Dus maar weer gebeld met Telfort, en de postcode door gegeven van waar ik destijds woonde.
En ja hoor, ze kon zien dat het om een mobiel abonnement ging, en dat die op 19/03/2008 was afgesloten vanwege openstaande nota's. Ze kon verder nog zien dat er een notitie in het systeem staat van 12/01/2010, dat als ik zou bellen, dat ze me door moesten verwijzen naar Lindorff, omdat die de vordering GEKOCHT had van Telfort.
Verder kunnen ze niks terug vinden van nota's of rekeningen of wat dan ook. De vriendelijke mevrouw van Telfort heeft nog met een andere afdeling contact gezocht, maar daar was ook niks te vinden, en als er nog wel wat in het systeem zou staan, ze mij dat niet mocht vertellen omdat het nu van Lindorff was. Dus moet ik maar weer contact opnemen met Lindorff.

Wat moet ik hier nu mee?
Ik ben niet van plan om ook maar een cent te gaan betalen, als ik geen overzicht kan krijgen van openstaande nota's e.d.
En daarbij, het begon met een schuld van €500 en nu opgelopen naar €1300. Zo is het makkelijk geld verdienen.... je laat een openstaande schuld jaren liggen, en wil daar dan 800 euro meer voor hebben! Belachelijk!!
Vragen of ze bewijzen van stuiting hebben, de schuld zou zonder dat al lang verjaard zijn. Ze zoude op zijn minst na januari 2010 nog contact moeten hebben gezocht en daar bewijzen van hebben, pas dan zou verjaring uitgesteld zijn.

De oude incassoregels stonden het trouwens wel toe dat de kosten hoog konden oplopen, dus dat zou best kunnen, maar ook voor doe kosten zouden ze u een specificatie moeten kunnen sturen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door puma73 »

miena76 schreef: En daarbij, het begon met een schuld van €500 en nu opgelopen naar €1300. Zo is het makkelijk geld verdienen.... je laat een openstaande schuld jaren liggen, en wil daar dan 800 euro meer voor hebben! Belachelijk!!
Weet u wat belachelijk is, schulden niet betalen en dan een hoop stampij maken als er een incassobureau komt om de centjes te halen.

miena76
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2011 22:05

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door miena76 »

puma73 schreef:Weet u wat belachelijk is, schulden niet betalen en dan een hoop stampij maken als er een incassobureau komt om de centjes te halen.
Luister jongeman,
Jij weet niet hoe mijn situatie destijds was!
Als ik nog een schuld moet betalen, doe ik dat. Maar dat ze rente berekenen terwijl ze jaren niks laten horen (ik wist niet eens dat ik die schuld had) en dus het bedrag zomaar met 800 euro verhogen, dat accepteer ik niet. En vooral niet als ze niks kunnen overleggen. Rekeningen, correspondentie of wat dan ook.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:Weet u wat belachelijk is, schulden niet betalen en dan een hoop stampij maken als er een incassobureau komt om de centjes te halen.
Even belachelijk als een rekening sturen voor een niet bestaande schuld.

Alleen voor mij staat nog niet vast om welk van deze 2 mogelijkheden hier gelachen kan worden, voor Puma73 blijkbaar wel.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door puma73 »

miena76 schreef:
puma73 schreef:Weet u wat belachelijk is, schulden niet betalen en dan een hoop stampij maken als er een incassobureau komt om de centjes te halen.
Luister jongeman,
Jij weet niet hoe mijn situatie destijds was!
Als ik nog een schuld moet betalen, doe ik dat. Maar dat ze rente berekenen terwijl ze jaren niks laten horen (ik wist niet eens dat ik die schuld had) en dus het bedrag zomaar met 800 euro verhogen, dat accepteer ik niet. En vooral niet als ze niks kunnen overleggen. Rekeningen, correspondentie of wat dan ook.
Zoals ik al zei, een hoop stampij maken. Waarschijnlijk heeft u geluk en is de schuld verjaard, maar dan nog.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De vordering is gekocht van Telfort. Er wordt dan voor bijvoorbeeld 1 miljoen euro aan vorderingen gekocht door Lindorff voor 12%. Dus 120.000 euro

Lindorff gaat aan de haal met die vorderingen om er meer dan 120.000 euro van te maken. Daar zitten veel vorderingen tussen die eigenlijk geen vordering zijn. Met intimiderende brieven zal Lindorff toch proberen die bedragen te incasseren.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:De vordering is gekocht van Telfort. Er wordt dan voor bijvoorbeeld 1 miljoen euro aan vorderingen gekocht door Lindorff voor 12%...... Daar zitten veel vorderingen tussen die eigenlijk geen vordering zijn.
Mag ik dan concluderen, dat maar 1 op de 8 door Lindorf verstuurde brieven met deze Telfort vorderingen terecht is?
Steevast meld Puma73 dat wanbetaling jaarlijkse kostenpost van 11 miljard oplevert. Maar hoeveel kosten deze acties de maatschappij? En tellen al deze onterechte vorderingen mee in die 11 miljard?

Wanbetalers hebben niet mijn sympatie, maar als het incassoburo op deze manier "met hagel gaat schieten," dan heb ik er geen probleem mee als dat incasso traject gefrustreerd wordt met de voorbeeldbrieven van Sacredfour.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
Bob Schurkjens schreef:De vordering is gekocht van Telfort. Er wordt dan voor bijvoorbeeld 1 miljoen euro aan vorderingen gekocht door Lindorff voor 12%...... Daar zitten veel vorderingen tussen die eigenlijk geen vordering zijn.
Mag ik dan concluderen, dat maar 1 op de 8 door Lindorf verstuurde brieven met deze Telfort vorderingen terecht is?
Steevast meld Puma73 dat wanbetaling jaarlijkse kostenpost van 11 miljard oplevert. Maar hoeveel kosten deze acties de maatschappij? En tellen al deze onterechte vorderingen mee in die 11 miljard?

Wanbetalers hebben niet mijn sympatie, maar als het incassoburo op deze manier "met hagel gaat schieten," dan heb ik er geen probleem mee als dat incasso traject gefrustreerd wordt met de voorbeeldbrieven van Sacredfour.
Wanbetalers kosten de maatschappij elk jaar weer heel, heel veel geld. Dat incassobureaus on terechte incassobrieven versturen zal best gebeuren, maar voor alle terecht verstuurde brieven geld dat de schuldenaar mag bloeden tot de laatste cent.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 feb 2015 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel verwijderd. Reden: offtopic

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door Jolijn »

Er staat ook dat ik in het verleden meerdere keren ben aangeschreven (wat niet zo is).

Ben je verhuisd in de tijd dat er sprake was van die onbetaalde nota's en afsluiting? Heb je destijds een adreswijziging doorgegeven aan Telfort?
Je hebt ten alle tijde recht op een overzicht van de kosten, dat moet het incassobureau je kunnen geven.
Als er een rechtszaak zou zijn geweest komen er wel wat kosten bij op de oorspronkelijke vordering, maar dan nog lijkt het bedrag me veel te hoog.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Miena76

Ik zou de vordering niet betalen als deze niet terecht is. Voor meer raad kunt u eens langs bij het Juridisch Loket, https://www.juridischloket.nl/

Dit forum staat al jaren vol met klachten over Lindorff dus dat is niets nieuws. En ook op de website van de Consumentenbond doen ze het niet best http://www.klachtenkompas.nl/lindorff

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door sacredfour »

Stuur de incassobrief!
http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html
Deze brief heeft al meer dan 100.000 euro aan kwijtgescholden schulden opgeleverd.
Lindorff is er ondertussen ook mee bekent!
In het onwaarschijnlijke geval dat ze je deze informatie toch verstrekken zijn er nog andere mogelijkheden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door puma73 »

TS moet gewoon de vordering betwisten als zijnde verjaard melden bij lindorff. Laat lindorff maar aantonen dat dit niet het geval is. En als het nodig is kan ze beter advies inwinnen bij het juridisch loket.

Als die voorbeeldbrieven slaan nergens op en hebben niet eens iets met deze vordering te maken. Die zijn goed voor de opsteller ervan om incasso van schulden te frustreren en te traineren. Verder hebben ze geen enkel functie.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door De Econometrist »

puma73 schreef:Weet u wat belachelijk is, schulden niet betalen en dan een hoop stampij maken als er een incassobureau komt om de centjes te halen.
Als dat aan de orde is heb je natuurlijk gelijk, maar ik kan je hier vanuit mijn luie stoel al vertellen dat de zaken niet liggen zoals jij denkt. Zelf heb ik ook voor een telecomprovider gewerkt, en ik kan me nog goed een overleg herinneren met een creditmanager die tamelijk hopeloos kwam vragen hoe er een einde gemaakt kon worden aan de stroom van onterechte facturen als gevolg van administratieve fouten, die telkens maar bleven opborrelen uit de systemen. Dit nadat hij maar eens één van de (verloren) rechtzaken had bezocht waartoe de procedures steeds maar leidden, ook als er iemand n.a.v. contacten met de klant had geprobeerd het proces te stoppen, maar waarna er dan ergens anders weer een incasso opdracht opdook en het hele circus weer opnieuw begon.
Juist dat soort zaken zitten er in de pakketjes die aan de incasso cowboys voor een zeer gering percentage worden verkocht. Je wilt niet weten hoeveel dit er zijn.

Als ik naar de plaatjes kijk; facturen van voor maart 2008, verkocht in januari 2010, en zelfs daarna op de plank blijven liggen tot 2015. Daar heeft nooit iemand in geloofd, en heeft iemand bij Telfort eind 2008 al geprobeerd aan de noodrem te trekken, want anders was er in 2009 al een gerechtelijke zitting geweest na een incassotraject vanaf april 2008.

Nu is het sowieso verjaard, zelfs als je de verjaringstermijn voor diensten hanteert. Ik begrijp dan ook niet dat zo'n cowboy er nu nog aan begint. Ik denk dat er ergens op een afdeling een nieuw micromanagertje is binnengestap die zich wil waarmaken maar de kennis en ervaring mist.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door De Econometrist »

De topicstarter staat maar één ding te doen. Een kort briefje schrijven met daarin slechts 3 regels: Uw brief dd. 14-2-2015 heb ik in goede orde ontvangen. Aangezien de betaling waarop u aanspraak wilt maken dateert uit 2008 is deze verjaard en kan ik hierin helaas niets meer voor u betekenen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Aantekenen hoeft niet, je hoeft dit niet achteraf te kunnen bewijzen. Hij komt toch wel aan en het gaat er alleen om je intentie duidelijk te maken dat ze de pot op kunnen.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door De Econometrist »

puma73 schreef:TS moet gewoon de vordering betwisten als zijnde verjaard melden bij lindorff.
Betwisten is iets anders dan je beroepen op verjaring. Betwisten gaat over de al dan niet aanwezige rechtsgrond voor de vordering zelf. Maar dit speelt geen enkele rol als de al dan niet terechte vordering überhaupt verjaard is. Als Lindorff een succesvolle stuiting aantoonbaar kan maken, wat op zeker niet het geval zal zijn, dan kan je in een later stadium alsnog de vordering zelf betwisten. Maar voor nu zou dat veel te veel moeite voor niets zijn.

elly berkhout
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mar 2009 16:23

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door elly berkhout »

Aantal maanden geleden kreeg ik een brief van lindorff over een schuld die al is afgelost in 2008
Na een telefoontje zeiden ze we gaan het uitzoeken na 3 maanden nog niets gehoord te hebben ben ik weer gaan bellen zeiden ze bij lindorff nee hoor mevrouw het klopt wel de schuld bij abn amro daar ging het niet over het was de dsb bank .
Dus Lindorff jullie kunnen oude dossiers op kopen maar controleer dan wel eerst of het niet al is afgelost .

happyness79
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015 08:57

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door happyness79 »

Ik lees hier zo'n beetje mijn eigen verhaal..... Ook ik kreeg een onterechte incasso van incassobedrijf Lindorff. Wel bijna 4000 euro. Nog nooit van het bedrijf gehoord waar ik de schuld zou hebben, ik zou in Rosmalen hebben gewoond (woon toch echt mijn hele leven al in mijn huidige woonplaats) mijn initialen klopten niet en het zou gaan om een heer en ik ben toch echt een vrouw. Na wat emailverkeer tussen Lindorff en mij gisteren een zeer onaangenaam gesprek gehad met 1 van de medewerkers. Je praat gewoonweg tegen een muur. De fouten kwamen niet aan, ze kwamen meteen met een tegenargument, die overigens nergens op sloeg. Om te voorkomen dat het gesprek echt uit de hand liep, heb ik gezegd dat ik het anders wel hogerop zou zoeken. Dat moest ik vooral doen, kreeg ik te horen.... Heb dus aanspraak gedaan op mijn rechtsbijstandsverzekering. Ikzelf krijg het niet voor mekaar om de ogen te openen van Lindorff dat zij toch echt hartstikke verkeerd zitten. Hoop dat dit snel wordt opgelost, want dit heeft mij al teveel energie gekost!

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door Barre Barry »

miena76 schreef:
puma73 schreef:Weet u wat belachelijk is, schulden niet betalen en dan een hoop stampij maken als er een incassobureau komt om de centjes te halen.
Luister jongeman,
Jij weet niet hoe mijn situatie destijds was!
Doet dat er iets toe dan? Zijn er speciale situaties die je vrijwaren van het betalen van rekeningen? Vertel dan eens. Ik denk dat er best veel mensen in geïnteresseerd zullen zijn.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Vordering Lindorff

Ongelezen bericht door De Econometrist »

happyness79 schreef:Ikzelf krijg het niet voor mekaar om de ogen te openen van Lindorff dat zij toch echt hartstikke verkeerd zitten. Hoop dat dit snel wordt opgelost, want dit heeft mij al teveel energie gekost!
Maar waarom denk je dan dat JIJ iets op zou moeten lossen?
Ergens heeft een incapabel iemand op goed geluk een naam uit het telefoonboek geprikt om nota's naar toe te gaan sturen, en is zo bij jou uitgekomen. Je hebt al aangegeven dat ze fout zitten, dat is al heel mooi van je, en verder heb je er niets, maar dan ook NIETS mee te maken. Waarom zou je sukkels die fouten maken en ook nog eens onbeschoft zijn verder nog ter wille zijn?

Goed, zij willen dat je iets aan hen betaalt. Maar dat wil ik ook, en dat zal ook wel niet doorgaan.
Een betalingsverplichting kan op verscheidene manieren tot stand komen. Soms zelfs onvrijwillig; als je tijdens het inparkeren op de auto van de buurman botst, is daarmee van rechtswege een verbintenis ontstaan die je geld gaat kosten, ook al heb je dat niet gewild, in tegenstelling tot wanneer je je handtekening zet onder een krantenabonnement o.i.d. waar je wel de intentie hebt een betalingsverplichting aan te gaan. Maar het niet adequaat oplossen van fouten die een ander heeft gemaakt, het onvoldoende sturen van brieven of telefoneren om de zaken recht te zetten, is NIET een rechtsgrond op basis waarvan iemand opeens een vordering op jou zou kunnen hebben. Die hadden ze niet, nooit gehad, en krijgen die ook niet, op geen enkele manier.

Je moet er dus helemaal NIETS meer mee doen. En vooral; je er ook niet meer druk over maken...

Gesloten