LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe keuken....

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:
Vorige week waren deze nog gewone keukens uit de lopende collectie en kosten toen tot 70 % meer.
We proberen je uit te leggen dat die 70% alleen geldt op de keukens die in de SHOWROOM staan, en evt. gebruikssporen kunnen hebben. Niet de (uit)lopende collectie.
Misschien kan ik niet zo perfect Nederlands, maar misschien toch nog een keer mijn zin lezen.
Ik schrijf nergens van "uitlopende "collectie, maar " uit de lopende collectie".

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik schrijf nergens van "uitlopende "collectie, maar " uit de lopende collectie
Ben geen keukenboer maar van een lopende collectie verkoop je meestal niet de showroommodellen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:
Ik schrijf nergens van "uitlopende "collectie, maar " uit de lopende collectie
Ben geen keukenboer maar van een lopende collectie verkoop je meestal niet de showroommodellen.
Oh, neen, dan ben je niet op de hoogte.
Vraag een keukenboer om een keuken uit de showroom te kopen, ze verkopen alles, hoor.

Maar voor mij einde discussie.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door prem »

eleven schreef:Ik vroeg gewoon, waar je hebt uitgelegt, dat het zo is, dat kan je niet, want nergens is een bericht van jou te lezen.
Dat je met Quark niets te doen hebt, is mij duidelijk, maar hij/zij heeft het op het punt gebracht, hoe de praktijk uitziet.
Dezelfde mening heb ik ook, daar kan je nog zoveel aan draaien, het blijft zo.
In en uits kennen, zonder onderbouwing kan ik ook neerpennen hier.
Maar ik laat het erbij, heb mijn mening laten weten.

PS
Kunstmatig is,een prijs verhogen, om dan een korting toepassen.
Goed als je het niet begrijpt houdt het op.
Ins en outs....lees dan terug naar 2007....
Kunstmatig een prijs verhogen....ik heb het in andere topics uitgelegd, dat bestaat niet en is geen kwestie van mening maar van kennis van zaken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:Kunstmatig een prijs verhogen....ik heb het in andere topics uitgelegd, dat bestaat niet en is geen kwestie van mening maar van kennis van zaken.
Leg mij dan eens uit, met je kennis van zaken, hoe sommige ketens het hele jaar kunnen stunten met 50% korting acties?
IKEA keukens zijn al eerlijk geprijsd, daar zie je nooit dergelijke kortingen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door kweenie »

O, jawel hoor. Ik heb al eerder geschreven dat je bij Ikea in de koopjeshoek ook vergelijkbare kortingen op keukenonderdelen hebt. Maar eleven wil niet accepteren dat het logisch is dat er op artikelen die al een flinke tijd in de showroom hebben gestaan ook een behoorlijke korting wordt gegeven. Dat het dan gaat om artikelen die uit de winkel weg moeten waarbij de prijs dus niet gebaseerd is op inkoop plus marge, maar dat het er dan om gaat dat het mooi meegenomen is dat er voor de producten die 'weg moeten' nog wat geld voor wordt ontvangen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door prem »

16again schreef:
prem schreef:Kunstmatig een prijs verhogen....ik heb het in andere topics uitgelegd, dat bestaat niet en is geen kwestie van mening maar van kennis van zaken.
Leg mij dan eens uit, met je kennis van zaken, hoe sommige ketens het hele jaar kunnen stunten met 50% korting acties?
IKEA keukens zijn al eerlijk geprijsd, daar zie je nooit dergelijke kortingen.
Moet ik dat nou nog uitleggen? OMDAT ER VEEL MARGE OP ZIT!
Eerlijke prijzen bestaan ook niet, wat is dan een oneerlijke prijs?

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik snap het probleem niet zo, iedereen weet toch dat het bij de grote keuken zaken zo is dat de eerste prijs die ze je geven niet de prijs is die ze minimaal willen hebben? Er wordt toch gewoon verwacht dat de klant onderhandeld? En bij onderhandelen hoort ook dat de verkoper hoog inzet. Als je zelf dom genoeg bent om naar een DMG zaak te gaan en bij de eerste prijs te zeggen 'ja is goed' dan is het je eigen probleem.

Met zo'n showroom keuken weet je ook dat je een nog lagere prijs krijgt (krasje hier, je moet de maten nemen die ze hebben etc) Dat was vroeger ook al met een wasmachine, als je het showmodel nam met een kras erop kreeg je 50 gulden korting.

Ik denk dan: ofwel je gaat naar een zaak waar verwacht wordt dat je onderhandelt, en onderhandel dan ook, of ga naar een zaak waar dat niet de bedoeling is, en doe dat dan niet.

En natuurlijk gaat een keukenzaak reclame maken met hoge kortingen, nog effe en je kunt twee keukens voor de prijs van 1 kopen....

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

kweenie schreef:O, jawel hoor. Ik heb al eerder geschreven dat je bij Ikea in de koopjeshoek ook vergelijkbare kortingen op keukenonderdelen hebt. Maar eleven wil niet accepteren dat het logisch is dat er op artikelen die al een flinke tijd in de showroom hebben gestaan ook een behoorlijke korting wordt gegeven. Dat het dan gaat om artikelen die uit de winkel weg moeten waarbij de prijs dus niet gebaseerd is op inkoop plus marge, maar dat het er dan om gaat dat het mooi meegenomen is dat er voor de producten die 'weg moeten' nog wat geld voor wordt ontvangen.

Mijn god kweenie, nu pin mij toch niet vast op de showroomkeukens, maar lees dan mijn eerdere berichten, waar keukenzaken, zonder dat er een showroomkeuken in het spel komt, abnormale kortingen geven.
Dus dan zijn de prijzen niet reel.
Bij een korting van 70 % heeft een keukenzaak verlies, want dan zitten ze onder de inkoopsprijs.
In het buitenland op een markt begint de verkoper ook met een opgevoerde prijs, waar je moet afdingen.
In een keukenzaak wordt het net zo gehandhaafd.

prem schreef: Goed als je het niet begrijpt houdt het op.
Ins en outs....lees dan terug naar 2007....
Kunstmatig een prijs verhogen....ik heb het in andere topics uitgelegd, dat bestaat niet en is geen kwestie van mening maar van kennis van zaken.
Prem, ik lees niet berichten van 8 jaar terug en nog een keer.
De kreet van in en outs zegt mij niets, kan ik zelf ook hier neerplempen.

Dan lees nog een keer van iemand anders, hoe de realiteit is.
Quark schreef:Bij een Duitse keukenboer, krijg je gelijk de prijs wat het kost, onderhandelen is (bijna) niet mogelijk.
Als je bij de grote Nederlandse keukenzaken binnen komt, beginnen ze eerst met een zeer hoge prijs, als je een paar keer zucht of bedenkelijk kijkt, vallen er gelijk ( te makkelijk) al een paar honderd euro af.
Dan als je even doorzet, moet de verkoper altijd even met zijn baas overleggen, hij loopt dan naar achteren, drinkt een kop koffie en komt terug met (je mag je handen volgens hem dichtknijpen) een eenmalig aanbod wat hij van zijn baas mag geven ( staat allang in de computer wat de keuken minimaal kost) maar dan moet je wel gelijk beslissen.
Bekijk onderstaand filmpje voor je op zoek gaat :D

http://www.npo.nl/de-rekenkamer/06-11-2014/KN_1663948
Laatst gewijzigd door eleven op 18 feb 2015 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:Eerlijke prijzen bestaan ook niet, wat is dan een oneerlijke prijs?
Eerlijke prijzen zijn m.i. transparante prijzen. De consument kan aan de hand van prijslijst gewoon zelf totaalprijs berekenen.
Als je de wet oneerlijke handelspraktijken er op na slaat weet je wat oneerlijke prijzen zijn:
Doen alsof een product slecht voor beperkte tijd voor geweldige korting leverbaar is, terwijl dat niet het geval is.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Doen alsof een product slecht voor beperkte tijd voor geweldige korting leverbaar is, terwijl dat niet het geval is.
Dat is misschien niet zo netjes maar de consument is natuurlijk ook niet achterlijk, die snapt toch zeker zelf wel dat als een keukenzaak zegt dat iets alleen vandaag kan dat het echt niet zo is dat die keukenzaak morgen de deuren sluit of jou morgen niets gaat verkopen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
prem schreef:Eerlijke prijzen bestaan ook niet, wat is dan een oneerlijke prijs?
Eerlijke prijzen zijn m.i. transparante prijzen. De consument kan aan de hand van prijslijst gewoon zelf totaalprijs berekenen.
Als je de wet oneerlijke handelspraktijken er op na slaat weet je wat oneerlijke prijzen zijn:
Doen alsof een product slecht voor beperkte tijd voor geweldige korting leverbaar is, terwijl dat niet het geval is.
Transparant wil toch niet zeggen dat de consument ook weet wat de inkoopprijzen zijn? De koper heeft op zich niets te maken met de marge van de verkoper.
De koper kan nu aan de hand van een prijslijst ook gewoon berekenen wat de totaalprijs is. Wat de koper echter niet weet is wat de maximale korting is die gekregen kan worden. Overigens is het bij zaken als huizen en auto's niet anders.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door prem »

Ik kan nergens lezen dat je niet zelf mag bepalen wanneer je korting geeft.@16again.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door Quark »

Als je een keuken koopt moet je gewoon goed wat voorwerk doen, kijk op internet wat het kost, vraag bij verschillende bedrijven een offerte, ga bijvoorbeeld naar IKEA en naar het plaatselijke onafhankelijke keuken bedrijf.
Weet goed welke apparatuur van welk merk je hebben wilt ( prijzen allemaal op internet te vinden)
Je kunt rustig naar de grote keuken bedrijven gaan, maar weet van te voren wat het kost en beslis pas een dag later, houd zelf de regie in handen. (die prachtige aanbieding geldt dan echt nog wel en anders hebben ze wel weer een andere prachtige aanbieding)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door kweenie »

Mijn god kweenie, nu pin mij toch niet vast op de showroomkeukens, maar lees dan mijn eerdere berichten, waar keukenzaken, zonder dat er een showroomkeuken in het spel komt, abnormale kortingen geven.
Dus dan zijn de prijzen niet reel.
Ik ben blij dat je inziet dat je onzinnige opmerkingen over showroomkeukens als een tang op een varken slaan en dat ook jij nu wil dat we gewoon weer met het eerdere topic verder gaan.

Anouschka Kanter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2015 17:15

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door Anouschka Kanter »

Beste mensen op dit forum, dank weer voor de opmerkingen en tips.

We zijn afgelopen zaterdag bij de keukenmeubelboulevard geweest naast de IKEA in Amersfoort maar door de tip op dit forum ben ik er achter gekomen dat deze winkels van één bedrijf zijn, ik heb nu ook dat programma 'de rekenkamer' gezien van de NPO en schrok hier wel van!

We zijn bij de plaatselijk keukenwinkel in Soest geweest, helaas was er ook 1 failliet gegaan hier in Soest die hier in de omstreken toch een heel goede naam had, heel jammer. Op zich is het gevoel hier goed maar we willen even vergelijkend materiaal hebben.

We denken nu aan Bruynzeel keukens, hier hebben we een mooie Optima keuken gezien en denken aan Tulp keukens omdat onze buren hier een aantal jaren geleden goed geslaagd zijn, maar ik las hier op het forum dat dit nu ook onder dat ene grote keukenbedrijf valt. Wat ik me dan afvraag of ze 1 computersysteem hebben en dan zo kunnen zie wat voor offerte ik heb, misschien moeten we dan maar een andere naam opgeven maar daar voel ik me niet zo lekker bij.. ik ben eerlijk maar wil ook wel een eerlijke keukenofferte

We houden door de reacties nu ook de optie open voor een showroomkeuken maar dat is niet zo heel gemakkelijk hebben we al gezien, scheelt wel enorm veel geld, een verkoper in een keukenwinkel in Amersfoort zei dat deze keukens tegen inkoopprijs weggaan.

Zijn er mensen die tips kunnen geven voor alleen werkbladleveranciers, die komen inmeten en monteren e.d., door reacties op dit forum denken we nu aan zelf de kasten (ikea) te kopen en te laten plaatsen, volgens die verkoper in Amersfoort zijn de inbouwmaten van de apparaten standaard, dan zijn we al een heel eind, alleen het werkblad vinden wij nogal risicovol om zomaar te bestellen ergens. Op de site van de ikea kun je niet de stenen werkbladen van de ikea uitrekenen en moet je dus naar de winkel, nu las ik op dit forum dat ikea nogal prijzig is met de stenen werkbladen.

En dan zitten we nog met wie dit gaat plaatsen, ik heb al een handige oom gevraagd maar hij zegt dat hij er een week mee bezig is terwijl een ervaren keukenmonteur hier een dag mee bezig is.

Zijn er nuttige tips voor goede keukenmontage of hoe hier mee om te gaan?

Nou, weer een stap verder en een aantal vragen, iedereen dank alvast weer voor de reacties!

Anouschka

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

kweenie schreef:
Mijn god kweenie, nu pin mij toch niet vast op de showroomkeukens, maar lees dan mijn eerdere berichten, waar keukenzaken, zonder dat er een showroomkeuken in het spel komt, abnormale kortingen geven.
Dus dan zijn de prijzen niet reel.
Ik ben blij dat je inziet dat je onzinnige opmerkingen over showroomkeukens als een tang op een varken slaan en dat ook jij nu wil dat we gewoon weer met het eerdere topic verder gaan.
Als je niet verder kan lezen, dan mijn bijdrage van de showroomkeukens, dan houd het inderdaad op.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

Anouschka Kanter schreef:Beste mensen op dit forum, dank weer voor de opmerkingen en tips.

We zijn afgelopen zaterdag bij de keukenmeubelboulevard geweest naast de IKEA in Amersfoort maar door de tip op dit forum ben ik er achter gekomen dat deze winkels van één bedrijf zijn, ik heb nu ook dat programma 'de rekenkamer' gezien van de NPO en schrok hier wel van!

We zijn bij de plaatselijk keukenwinkel in Soest geweest, helaas was er ook 1 failliet gegaan hier in Soest die hier in de omstreken toch een heel goede naam had, heel jammer. Op zich is het gevoel hier goed maar we willen even vergelijkend materiaal hebben.

We denken nu aan Bruynzeel keukens, hier hebben we een mooie Optima keuken gezien en denken aan Tulp keukens omdat onze buren hier een aantal jaren geleden goed geslaagd zijn, maar ik las hier op het forum dat dit nu ook onder dat ene grote keukenbedrijf valt. Wat ik me dan afvraag of ze 1 computersysteem hebben en dan zo kunnen zie wat voor offerte ik heb, misschien moeten we dan maar een andere naam opgeven maar daar voel ik me niet zo lekker bij.. ik ben eerlijk maar wil ook wel een eerlijke keukenofferte

We houden door de reacties nu ook de optie open voor een showroomkeuken maar dat is niet zo heel gemakkelijk hebben we al gezien, scheelt wel enorm veel geld, een verkoper in een keukenwinkel in Amersfoort zei dat deze keukens tegen inkoopprijs weggaan.

Zijn er mensen die tips kunnen geven voor alleen werkbladleveranciers, die komen inmeten en monteren e.d., door reacties op dit forum denken we nu aan zelf de kasten (ikea) te kopen en te laten plaatsen, volgens die verkoper in Amersfoort zijn de inbouwmaten van de apparaten standaard, dan zijn we al een heel eind, alleen het werkblad vinden wij nogal risicovol om zomaar te bestellen ergens. Op de site van de ikea kun je niet de stenen werkbladen van de ikea uitrekenen en moet je dus naar de winkel, nu las ik op dit forum dat ikea nogal prijzig is met de stenen werkbladen.

En dan zitten we nog met wie dit gaat plaatsen, ik heb al een handige oom gevraagd maar hij zegt dat hij er een week mee bezig is terwijl een ervaren keukenmonteur hier een dag mee bezig is.

Zijn er nuttige tips voor goede keukenmontage of hoe hier mee om te gaan?

Nou, weer een stap verder en een aantal vragen, iedereen dank alvast weer voor de reacties!

Anouschka

Hier een info site van natuursteenleveranciers:

http://www.natuursteen-info.nl/amersfoort

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door bprosman »

En dan zitten we nog met wie dit gaat plaatsen, ik heb al een handige oom gevraagd maar hij zegt dat hij er een week mee bezig is terwijl een ervaren keukenmonteur hier een dag mee bezig is.
Ligt er maar aan hoe groot de keuken is en hoe netjes ze het doen. Ik heb echt geen grote keuken maar een (ervaren) monteur is hier toch 3 dagen mee bezig geweest. Nu moet ik zeggen dat alles ook wel heel netjes sluit en zelden zulke mooi afgewerkte (minimale) kitrandjes gezien. Dat kost allemaal tijd.
Voordeel is dat als de monteur van de winkel het doet je een aanspreekpunt hebt mocht het niet naar wens zijn. Bij een "handige oom" wordt dat natuurlijk al wat minder gemakkelijk.
Mijn buren hebben een Ikea keuken met stenen blad (werd in een krat op maat gebracht) en met het nodige geduld zit die er toch ook heel netjes in.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef: Transparant wil toch niet zeggen dat de consument ook weet wat de inkoopprijzen zijn? De koper heeft op zich niets te maken met de marge van de verkoper.
Transparante prijzen wil niet zeggen dat de koper op de hoogte is van de marge.Transparante prijs houdt m.i. in dat koper de verkoopprijs kan inschatten door simpelweg de som van de onderdelen te nemen.
Dat is in deze uitzending niet het geval:
http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... p-keukens/Het verborgen camera team vraagt de prijs op van een keuken, een kastje kleiner dan getoonde en geprijsde keuken , maar komt uit op een veel hogere dan de getoonde prijs.

Gesloten