LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan betaling niet bewijzen

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
tmv
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2015 11:12

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tmv »

in principe hoef/wil ik haar niet aangegeven.
Ik wil alleen niet betalen aangezien ik al betaald heb maar ik wil ook niet dat het uit de hand loopt en dat ze het eventueel wel naar incassobureau kan sturen,want ik sta machteloos op dat dat gebied.
Als ik het aankaart dat ik denk dat ze ´´fraude ´´ pleegt moet ik dit wel hard maken anders denkt ze dat ik misschien bluf.

Ik vindt het gewoon niet eerlijk, altijd netjes betaald, haar vertrouwd en nu flikt ze dit en ik sta machteloos.
Al wel gegoogeld maar niks wat betreft de school, wel een ander akkefietje met een man die zijn borg niet heeft terug gekregen

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:Iemand krijgt hier wel héél makkelijk een stempel "fraudeur" opgeplakt... :shock:
“When you assume, you make an ass out of u and me.” ~ Oscar Wilde

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tmv schreef:in principe hoef/wil ik haar niet aangegeven.
Ik wil alleen niet betalen aangezien ik al betaald heb maar ik wil ook niet dat het uit de hand loopt en dat ze het eventueel wel naar incassobureau kan sturen,want ik sta machteloos op dat dat gebied.
Als ik het aankaart dat ik denk dat ze ´´fraude ´´ pleegt moet ik dit wel hard maken anders denkt ze dat ik misschien bluf.

Ik vindt het gewoon niet eerlijk, altijd netjes betaald, haar vertrouwd en nu flikt ze dit en ik sta machteloos.
Al wel gegoogeld maar niks wat betreft de school, wel een ander akkefietje met een man die zijn borg niet heeft terug gekregen
...Zij wil geld en jij wil niet betalen. Dus of je gaat haar geld geven, of ze gaat een incassobureau inschakelen. Zoek een andere school en negeer die dame verder.

tmv
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2015 11:12

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tmv »

Ga haar voorlopig negeren en kijken welke stappen ze onderneemt.
Ik neem aan dat ze eerst nog een herinnering stuur ;-)
En houdt in ieder geval t advies van jullie in mijn achterhoofd :-)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door Jolijn »

tmv schreef:in principe hoef/wil ik haar niet aangegeven.
Ik wil alleen niet betalen aangezien ik al betaald heb maar ik wil ook niet dat het uit de hand loopt en dat ze het eventueel wel naar incassobureau kan sturen,want ik sta machteloos op dat dat gebied.
Als ik het aankaart dat ik denk dat ze ´´fraude ´´ pleegt moet ik dit wel hard maken anders denkt ze dat ik misschien bluf.

Ik vindt het gewoon niet eerlijk, altijd netjes betaald, haar vertrouwd en nu flikt ze dit en ik sta machteloos.
Al wel gegoogeld maar niks wat betreft de school, wel een ander akkefietje met een man die zijn borg niet heeft terug gekregen
Nee hoor, ook bij een incassobureau kun je voet bij stuk houden.
Jij hebt dan geen bewijs van betaling, maar zij heeft toch geen bewijs van onbetaalde facturen?
Er is - misschien - alleen een inschrijving en verder niks.
Een incassobureau zal wel dreigen en als mevrouw ( want zij is de opdrachtgeefster vh incassobureau) door wil zetten, moet ze maar naar de rechter gaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door bprosman »

Iemand krijgt hier wel héél makkelijk een stempel "fraudeur" opgeplakt... :shock:
Als je geen betalingsbewijs afgeeft werk je dat ook in de hand. Het is voor mij 30 jaar geleden dat ik een blauwe maandag detailhandelschool gedaan heb maar kan me iets herinneren dat als je iets factureert je de VERPLICHTING hebt als ondernemer een (genummerd) betalingsbewijs / faktuur af te geven.
Maar misschien is die verplichting vervallen.

tmv
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2015 11:12

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tmv »

Jolijn schreef:
tmv schreef:in principe hoef/wil ik haar niet aangegeven.
Ik wil alleen niet betalen aangezien ik al betaald heb maar ik wil ook niet dat het uit de hand loopt en dat ze het eventueel wel naar incassobureau kan sturen,want ik sta machteloos op dat dat gebied.
Als ik het aankaart dat ik denk dat ze ´´fraude ´´ pleegt moet ik dit wel hard maken anders denkt ze dat ik misschien bluf.

Ik vindt het gewoon niet eerlijk, altijd netjes betaald, haar vertrouwd en nu flikt ze dit en ik sta machteloos.
Al wel gegoogeld maar niks wat betreft de school, wel een ander akkefietje met een man die zijn borg niet heeft terug gekregen
Nee hoor, ook bij een incassobureau kun je voet bij stuk houden.
Jij hebt dan geen bewijs van betaling, maar zij heeft toch geen bewijs van onbetaalde facturen?
Er is - misschien - alleen een inschrijving en verder niks.
Een incassobureau zal wel dreigen en als mevrouw ( want zij is de opdrachtgeefster vh incassobureau) door wil zetten, moet ze maar naar de rechter gaan.
Er is misschien een bewijs van inschrijving, kan me eigenlijk niet heugen dat ik wat ingevuld heb.
Maar goed dat terzijde want een inschrijving bewijst nog niet zo heel veel.
De factuur die ik gekregen heb van haar lijkt mij een beetje zelf gemaakt, zat niet eens een acceptgiro bij en als ik kijk naar mijn andere facturen van andere bedrijven dan zie ik dat daar altijd een logo/naam oid in kleur erop staat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door bprosman »

http://www.mhbelastingadvies.nl/index.p ... lichtingen

2 Het bijhouden van een boekhouding, alle omzet en kosten moeten via facturen en betalingsbewijzen gecontroleerd kunnen worden.

Mevrouw moet eerst haar eigen administratie eens op orde brengen voor ze naar anderen gaat wijzen.
De factuur die ik gekregen heb van haar lijkt mij een beetje zelf gemaakt
Acceptgiro is niet verplicht.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ctuureisen

Ik GOK dat de faktuur ook niet genummerd is.

tmv
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2015 11:12

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tmv »

bprosman schreef:http://www.mhbelastingadvies.nl/index.p ... lichtingen

2 Het bijhouden van een boekhouding, alle omzet en kosten moeten via facturen en betalingsbewijzen gecontroleerd kunnen worden.

Mevrouw moet eerst haar eigen administratie eens op orde brengen voor ze naar anderen gaat wijzen.
De factuur die ik gekregen heb van haar lijkt mij een beetje zelf gemaakt
Acceptgiro is niet verplicht.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ctuureisen

Ik GOK dat de faktuur ook niet genummerd is.

Er staat wel klantnummer en factuur nummer in, echter geen '' het bedrag dat u in rekening brengt, exclusief btw en ''het btw-tarief dat u in rekening brengt

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door bprosman »

Ze zou eventueel onder bepaalde voorwaarden incl BTW Mogen factureren maar een betalingsbewijs is een must. Anders kan ze ook de inkomsten niet verantwoorden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:Ze zou eventueel onder bepaalde voorwaarden incl BTW Mogen factureren maar een betalingsbewijs is een must. Anders kan ze ook de inkomsten niet verantwoorden.
Daar ben ik nu net een beetje 'bang' voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou naar haar toe gaan en zeggen : " mevrouw, wat wilt u nou? Ik heb u contant betaald, iedere keer, u stopte het geld weg in uw portemonnee , ik vroeg en kreeg ( en u gaf ) geen bonnetje en ik kon de les volgen, idem op de andere locatie. Zullen we het hierbij laten? De volgende x betaal ik weer contant en wil dan wel een bonnetje! Ok? " Daarna zou ik uit een oeverloze discussie stappen, naar huis gaan, achterover leunen en afwachten en me ondertussen toch inschrijven bij een andere jazzclub.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door moederslink »

tmv schreef: Al wel gegoogeld maar niks wat betreft de school, wel een ander akkefietje met een man die zijn borg niet heeft terug gekregen
En waarom kreeg deze man zijn borg niet terug?? Ik noem dat geen akkefietje , dan is er meer ad hand geweest waarschijnlijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk dat @tmv geen borg heeft hoeven te betalen, dus voor hem/haar 'een akkefietje' is?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door bprosman »

Eens met moederslink, zou dr ook complimenteren dat het knap van haar is dat ze zonder bonnetjes TOCH in staat is het geld in haar portemonnee te verantwoorden voor de boekhouding / belastingdienst. ;-)

tmv
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2015 11:12

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tmv »

klopt, geen borg betaald :-)
Wat ik las en wat ik erop uit kan maken was dat ze een soort van '' trekkers/vakantiehuisje '' had en die man moest daar borg voor betalen maar na vertrek nooit borg weer heeft gehad.

Inmiddels al gestopt met lessen bij haar,en rond aan het kijken naar andere school :-)
Ben benieuwd of ik nog wat hoor. Factuur wat ik van haar kreeg stond in dat bedrag binnen 5 dagen betaald moest zijn, de termijn van 5 dagen was zo wie zo al verstreken want 11-02 was factuur data en factuur kreeg ik de 19de in de bus ( was de 18de afgestempeld bij postkantoor )

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

tmv schreef:klopt, geen borg betaald :-)
Wat ik las en wat ik erop uit kan maken was dat ze een soort van '' trekkers/vakantiehuisje '' had en die man moest daar borg voor betalen maar na vertrek nooit borg weer heeft gehad.

Inmiddels al gestopt met lessen bij haar,en rond aan het kijken naar andere school :-)
Ben benieuwd of ik nog wat hoor. Factuur wat ik van haar kreeg stond in dat bedrag binnen 5 dagen betaald moest zijn, de termijn van 5 dagen was zo wie zo al verstreken want 11-02 was factuur data en factuur kreeg ik de 19de in de bus ( was de 18de afgestempeld bij postkantoor )
Hoe heb je dan afgezegd? Keurig per brief of email of "duik je gewoon niet meer op"? Dat laatste zou ik niet doen trouwens. Dan heeft ze heel misschien wel een zaak. Hoewel ik echt betwijfel of alles wel koosjer verloopt bij die jazz-school. Denk dat ze toch wat meer inkomsten genereert en dat kunstmatig laag weet te houden door niet alle cursisten een echte kwitantie te geven o.i.d. Ik vertrouw het eerlijk gezegd niet helemaal. Wat helemaal niet zegt dat ik gelijk hebt, maar zo leest alles wel.

tmv
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2015 11:12

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tmv »

tenormin schreef:
tmv schreef:klopt, geen borg betaald :-)
Wat ik las en wat ik erop uit kan maken was dat ze een soort van '' trekkers/vakantiehuisje '' had en die man moest daar borg voor betalen maar na vertrek nooit borg weer heeft gehad.

Inmiddels al gestopt met lessen bij haar,en rond aan het kijken naar andere school :-)
Ben benieuwd of ik nog wat hoor. Factuur wat ik van haar kreeg stond in dat bedrag binnen 5 dagen betaald moest zijn, de termijn van 5 dagen was zo wie zo al verstreken want 11-02 was factuur data en factuur kreeg ik de 19de in de bus ( was de 18de afgestempeld bij postkantoor )
Hoe heb je dan afgezegd? Keurig per brief of email of "duik je gewoon niet meer op"? Dat laatste zou ik niet doen trouwens. Dan heeft ze heel misschien wel een zaak. Hoewel ik echt betwijfel of alles wel koosjer verloopt bij die jazz-school. Denk dat ze toch wat meer inkomsten genereert en dat kunstmatig laag weet te houden door niet alle cursisten een echte kwitantie te geven o.i.d. Ik vertrouw het eerlijk gezegd niet helemaal. Wat helemaal niet zegt dat ik gelijk hebt, maar zo leest alles wel.


Ik heb niet opgezegd o.i.d, weet niet eens waar ik een opzeggingsbrief heen moet sturen.


'' Tijdsduur cursusovereenkomst
De cursusovereenkomst gaat in vanaf de dag dat de bevestiging door *** aan u is verstuurd. Vanaf die dag ontstaat de verplichting van de cursist(e) tot betaling van het gehele cursusgeld, met in achtneming van het gestelde in de annuleringsregeling (zie bepaling 9, voortijdige beëindiging van een cursus). De cursusovereenkomst eindigt op het moment dat de cursus waarvoor men zich ingeschreven heeft, in het normale geval beëindigd kan zijn.

Voortijdige beëindiging van een cursus
Een opzegging kan alleen en uitsluitend per aangetekende brief geschieden, waarbij rekening gehouden dient te worden met het volgende: annulering van een cursusovereenkomst kan tot een maand voor aanvang van de betreffende cursus kosteloos geschieden.''

Wel raar dat er staat '' tot betaling van gehele cursusgeld''

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door moederslink »

Beste tmv, ik begrijp er helemaal geen snars meer van! Rare toestand en begrijp niets meer van deze constructie en AV tussen de cursisten en deze mevrouw en wel of niet officieel opzeggen...
Ik wens u verder veel jazzplezier bij een gedegen" cluppie " en een goede afloop!
Dag...en groetjes.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kan betaling niet bewijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, laat 't maar gaan; een bewijs van inschrijving heb je niet, bewijzen van betalen ook niet, adres ontbreekt?? Dus laat Madame dan maar komen met haar inschrijfbevestiging (wat er niet is). Ik raak wel draadje kwijt. Maar hou ons in de toekomst eens op de hoogte hoe een en ander is afgelopen? Succes met je nieuwe jazz school (en vraag daar wel het officieel benodigde papierwerk). Je hebt nu wel leergeld betaald, toch?

Gesloten